طرز تهیه نیمرو خامه ای به ۲ روش ساده در ۱۰ دقیقه

طرز تهیه نیمرو خامه ای به ۲ روش ساده در ۱۰ دقیقه


25 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 7 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه نیمرو خامه ای به ۲ روش ساده در ۱۰ دقیقه

نیمرو خامه ای یکی از روش‌های محبوب درست کردن تخم مرغ نیمرو در سراسر دنیاست که به راحتی می‌توانید در خانه درست کنید. نیمرو خامه‌ای یک صبحانه مقوی و سیرکننده در طول روز است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ما طرز تهیه نیمرو خامه ای به ۲ روش و نکات خوشمزه شدن آن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه نیمرو خامه ای (برای ۵ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
خامه ساده ۲۰۰ گرم
پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
تخم مرغ ۵ تا ۷ عدد
سبزی خشک معطر به مقدار دلخواه
نان برای سرو نیمرو خامه‌ای

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت نیمرو خامه‌ای: ۵ تا ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای با پنیر صبحانه

مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای

نیمرو خامه‌ای، یکی از غذاهای با چربی و کالری بالا است و می‌تواند تا زمان زیادی شما را سیر نگه دارد و برای بچه‌های کم وزن هم یک غذای مفید است. این غذا را برای وعده‌های اصلی دیگر هم می‌توانید در زمان بسیار کوتاهی تهیه کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای را به روش زیر دنبال کنید.

مرحله اول: خامه را آماده کنید

ابتدا در یک تابه مناسب، خامه را بریزید و تابه را روی حرارت بگذارید. حرارت را کم کنید و مدام خامه را با قاشق هم بزنید تا بافت نرم و یکدستی پیدا کند. مراقب باشید خامه تغییر رنگ ندهد و نسوزد.

در صورت تمایل می‌توانید خامه ساده صبحانه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: پنیر خامه‌ای را به خامه اضافه کنید

بعد از نرم شدن خامه، پنیر خامه‌ای را در تابه بریزید و با قاشق یا چنگال آن را فشار دهید تا پنیر هم از هم باز شود و بافت نرمی بگیرد. خامه صبحانه و پنیر خامه‌ای که کاملا با هم میکس و یکدست شدند، کمی نمک و فلفل سیاه به آن‌ها اضافه کنید. اگر پنیر خامه‌ای شور است، مراقب باشید، زیاد نمک نزنید.

شما می‌توانید پنیر خامه‌ای، نمک و فلفل سیاه را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

حتما بخوانید  33 غذای ساده برای شام | غذاهای سبک و سه سوته + فیلم

مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را اضافه کنید

برای افزودن تخم مرغ‌ها به ترکیب خامه و پنیر خامه‌ای دو روش می‌توانید انجام دهید. روش اول اینکه تخم‌ مرغ‌ها را به صورت همزده به پنیر و خامه بیفزایید یا اینکه اگر می‌خواهید زرده تخم مرغ‌ها سالم بماند، به صورت درسته در تابه بیندازید. حتی می‌توانید سفیده را از زرده‌‌ها جدا کنید. سفیده‌ها را جداگانه هم بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس سفیده‌ها را به مخلوط خامه و پنیر اضافه کنید و در آخر زرده‌ها را بیفزایید.

برای تهیه تخم مرغ می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: نیمرو خامه‌ای را بپزید

تخم مرغ‌ها را به هر یک از روش‌های بالا (مرحله قبل)، به تابه اضافه کنید. سفیده‌ها را با خامه و پنیر مخلوط کنید و اجازه دهید سفیده تخم مر‌غ‌ها ببندد و سفت شود. زرده‌ها را هم وقتی به اندازه دلخواهتان سفت شد و خودش را گرفت، شعله را خاموش کنید.

روی نیمرو خامه‌ای را می‌توانید مقداری سبزی تازه معطر خرد شده یا سبزی خشک معطر مثل پودر آویشن یا ریحان خشک بپاشید. نیمرو خامه‌ای که آماده شد آن را به بشقاب منتقل کرده و با نان تست یا نان‌ دلخواه خود سرو کنید.

شما می‌توانید انواع سبزی خشک معطر و انواع نان را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت قهوه خانه‌ ای

مواد لازم برای تهیه نیمرو خامه‌ای بدون پنیر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
تخم مرغ ۲ عدد
خامه ۲ قاشق غذاخوری
پیاز (برای پیاز داغ) ۲ عدد متوسط
کره ۵۰ گرم (یا به مقدار دلخواه)
نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۵ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت نیمرو خامه‌ای بدون پنیر خامه‌ای: ۱۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای بدون پنیر و با پیاز داغ

مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای بدون پنیر و با پیاز داغ

برای کسانی که عاشق طعم پیاز داغ (طرز تهیه پیاز داغ مجلسی) در غذاهایشان هستند، این نیمرو خامه‌ای، گزینه بسیار جذابی برای صبحانه یا میان وعده است. البته می‌توانید قارچ سرخ کرده هم در کنار این غذا استفاده کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه نیمرو خامه ای با پیاز داغ را انجام دهید.

مرحله اول: پیاز داغ را آماده کنید

ابتدا پیازها را پوست بگیرید و به صورت خلالی باریک خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس پیازها را در آن بریزید و مدام تفت دهید تا طلایی و سبک شود. پیاز داغ که آماده شد، آن را کنار بگذارید. می‌توانید این مرحله را حذف کنید و از پیاز داغ آماده به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری استفاده کنید.

پیاز داغ آماده و روغن سرخ کردنی را می‌توانید به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: کره را با خامه تفت دهید

در یک تابه دیگر، کره را بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا ذوب شود. سپس خامه را اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خامه باز شده و با کره، کاملا مخلوط و یکدست شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اسنک بیلینیس با ماهی سالمون دودی به روش روسی

انواع کره حیوانی یا گیاهی را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: تخم مرغ‌ها را اضافه کنید

بعد از آماده شدن مخلوط خامه و کره، تخم مرغ‌ها را روی خامه بشکنید و به اندازه دلخواه، نمک به آن اضافه کنید. درب تابه را برای چند دقیقه بگذارید تا زرده تخم مرغ خودش را بگیرد. برای عسلی شدن زرده، نیمرو حدود ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بماند، کافی است. میزان سفتی زرده که به اندازه دلخواهتان رسید، درب تابه را باز کرده و شعله را خاموش کنید.

مرحله چهارم: نیمرو خامه‌ای را سرو کنید

در آخر، وقتی نیمرو خامه‌ای شما پخت، آن را به آرامی در ظرف سرو بگذارید، طوری که زرده‌ها از هم باز نشوند. سپس پیاز داغ‌های آماده شده را روی نیمروی خامه‌ای یا در کنار آن بریزید. در صورت دلخواه کمی فلفل سیاه یا سبزی معطر تازه خرد شده مثل پیازچه یا جعفری روی نیمرو بریزید و آن را با نان سرو کنید. نوش جان!

بیشتر بخوانید: روش‌های مختلف پخت تخم مرغ هتلی

فوت و فن‌های خوشمزه شدن نیمرو خامه ای

فوت و فن‌های خوشمزه شدن نیمرو خامه ای

نیمرو خامه ای را با چه خامه ای درست کنیم؟

برای طرز تهیه نیمرو خامه ای می‌توانید از خامه صبحانه و پنیر خامه ای استفاده کنید. اگر خامه در دسترس ندارید، می‌توانید آن را با پنیر خامه‌ای یا با کره جایگزین کنید.

خامه چقدر باید تفت بخورد؟

خامه‌ای که در نیمرو به کار می‌برید، نباید در حدی تفت بخورد که رنگ آن عوض شود. مراقب باشید حرارت را کم کنید تا خامه نسوزد یا تغییر رنگ ندهد. چون طعم و بوی آن هم عوض می‌شود. تفت دادن خامه فقط برای نرم و باز شدن بافت آن است و در همین حد هم کافی است.

محصولات مرتبط