تفاوت تونر و میسلار واتر چیست | کدام بهتر است؟

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست | کدام بهتر است؟


20 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
میسلار واتر و تونر

فرق تونر و میسلار واتر چیست؟ اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌دهند، باید در مورد محصولات جدید و به روز بهداشتی پوست آگاهی داشته باشید تا از مزایای آن‌ها استفاده کنید. اما آیا می‌دانید هر محصول مراقبت از پوست دقیقا چه کاری انجام می‌دهد و چه زمانی باید از آنها استفاده کنید؟ مهم نیست که این لوازم مراقبت از پوست چقدر رایج هستند، گاهی اوقات ویژگی‌ها و هدف این محصولات ممکن است گیج کننده باشد. در این میان تونر و میسلار واتر دو محصول مراقبت از پوست هستند که اغلب حتی برای کسانی که حسابی مراقب پوست خود هستند، گیج کننده است. بنابراین اگر در مورد تفاوت واقعی بین میسلار واتر با تونر، کاربرد هر کدام، زمان و میزان صحیح استفاده از تونر و میسلار واتر و … می‌خواهید اطلاع دقیق‌تری داشته باشید، این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش را از دست ندهید.

 

 

میسلار واتر چیست؟

 

میسلار واتر چیست؟

 

میسلار واتر اساسا ترکیبی از روغن و آب است که به پاک شدن آرایش و آلودگی‌‌ها از روی صورت شما کمک می‌کند. قطرات ریز روغن به نام «میسل» در آب نرم معلق می‌شوند، سپس چربی و آلودگی را از روی صورت پاک کرده و آن را تمیز و هیدراته می‌کنند.

 

به بیان بهتر، میسلار واتر یک پاک کننده آرایش است که صورت را به یکباره تمیز و مرطوب می‌کند. اما هدف اصلی آن پاک کردن چربی، آرایش سرسخت و آلودگی از روی صورت است، حتی آخرین ذره آرایش چشم با مواد آرایشی ضدآب؛ این ویژگی برجسته میسلار است که به‌ خاطر آن شناخته شده است. در کل این محلول جایگزین انواع پاک‌ کننده‌های آرایشی مثل روغن‌ها، لوسیون‌ها و … است و برای پاک‌ کردن آرایش چشم بسیار مناسب است. در ضمن باعث قرمزی، سوزش و ریختن اشک نمی‌شود.

 

میسلار هیچ ردی از چربی، مواد شیمیایی و ترکیبات صابونی روی پوست نمی‌گذارد. از سوی دیگر در این محصول از الکل استفاده نشده و باعث ایجاد خشکی و التهاب پوست نمی‌شود. البته فراموش نکنید که بعد از استفاده از میسلار واتر صورتتان را با آب بشویید یا از تونر استفاده کنید. چون باقی‌ ماندن میسلار واتر بر روی پوست ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. پیشنهاد می‌کنیم مقاله میسلار واتر چیست و طرز تهیه میسلارواتر خانگی را هم بخوانید.

 

 

تونر چیست؟

 

تونر چیست؟

 

تونر بعد از پاک کردن آرایش، تمیز کردن و شست ‌و شوی صورت استفاده می‌شود. این محصول مراقبت از پوست، از ترکیب آب با مواد دوستدار پوست مثل گلیسیرین، اسیدها و آنتی اکسیدان‌های فرموله شده، ساخته شده و برای حفظ سطح pH پوست، کوچک کردن منافذ، حذف سلول‌های مرده پوست و تامین آبرسانی موثر است. تونر همچنین قسمت‌هایی از پوست صورت را که با دستمال‌ها و پاک‌کننده‌ها به خوبی تمیز نمی‌شوند، پاک می‌کند.

حتما بخوانید  کاشت ابرو | انواع روش های کاشت ابرو و مزایا و معایب و هزینه

 

در نهایت این محصول، چربی اضافی را از بین می‌برد و پوست شما را صاف‌تر و شفاف‌تر می‌کند. علاوه بر این تونر سلول‌ها و لایه مرده روی پوست را برمی‌دارد و به نوعی لایه‌بردار به حساب می‌آید. البته انواع مختلفی از تونر وجود دارند که می‌توانید بر اساس نیاز خود، از آن‌ها استفاده کنید. تونرهای لایه‌بردار، تونرهای تسکین دهنده و تونرهای پاکسازی از محبوب‌ترین تونرها برای استفاده هستند. تونرهای لایه‌بردار خاصیت اسیدی بیشتر و برخی از آن‌ها خاصیت آبرسانی بالایی دارند که مناسب همه پوست‌ها هستند.

 

تونرهای تکسین دهنده نیز خاصیت مرطوب‌کنندگی دارند و باعث رفع خستگی پوست می‌شوند. اگر پوستی نرمال و بدون آکنه دارید، این تونرها انتخاب بهتری هستند. قبل از زدن کرم ضدآفتاب و مرطوب کننده از تونرهای تسکین‌دهنده می‌توانید استفاده کنید. در ضمن بعد از استفاده از تونر نیازی به آبکشی صورت وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله نحوه استفاده از تونر برای پاکسازی پوست را هم مطالعه کنید.

 

 

از بین تونر و میسلار واتر کدام یک را استفاده کنیم؟

 

از بین تونر و میسلار واتر کدام یک را استفاده کنیم؟

 

قبل از به کار بردن و استفاده از هر محصول مراقبت از پوست دیگر، از میسلار واتر استفاده کنید. این اولین قدم در برنامه روتین مراقبت از پوست است. مقداری از میسلار واتر را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی صورت خود بکشید تا تمیز شود. صورت خود را بشویید و در ادامه از تونر استفاده کنید. تونر به بستن منافذ کمک می‌کند و رطوبت از دست رفته در فرآیند پاکسازی را به پوست برمی‌گرداند. همچنین پوست شما را کاملا تمیز و درخشان و سالم می‌کند. در انتها هم یک مرطوب کننده مناسب روی پوستتان ماساژ دهید.

 

 

زمان و میزان مناسب استفاده از تونر و میسلار واتر

 

می‌توانید از تونر و میسلار واتر در دو نوبت صبح و عصر استفاده کنید. در حال حاضر هیچ اثر آسیب‌زایی از مصرف این محصولات دو مرتبه در روز گزارش نشده است.

 

 

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

 

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؟

 

*تونر و میسلار واتر ساختار متفاوتی دارند. همان‌طور که گفته شد، میسلار واتر ساختار روغنی دارد و بعد از استفاده از این محصول، پوست چرب خواهد شد. همین خاصیت باعث می‌شود پاک کنندگی آرایش بیشتر شود.

 

*تونر اصلا چرب نیست و برای همه پوست‌ها مناسب است. تونر برای تمیز کردن صورت بعد از پاک کردن آرایش است و نمی‌توان از آن به عنوان پاک‌ کننده آرایش استفاده کرد. بعد از استعمال تونر حتما کرم یا آبرسان هم به کار ببرید.

 

*بعد از اینکه از میسلار واتر استفاده کردید، حتما پوست خود را بشویید ولی بعد از استفاده از تونر دیگر نیازی به شست‌وشو‌ی پوست نیست.

 

*هر چند تونر و میسلار واتر هر دو برای تمیز کردن پوست به کار می‌روند ولی تونر، پوست را به صورت عمیق، پاکسازی می‌کند و تمام آلودگی‌های روی پوست از بین می‌برد. این در حالی است که میسلار واتر کاربرد پاک کردن آرایش را دارد و برای پاکسازی عمیق پوست، چندان مناسب نیست. می‌توانید از این دو محصول مراقبتی پوست در کنار هم استفاده کنید.

حتما بخوانید  6 خواص آب پنیر برای سلامتی + 8 ماسک آب پنیر

 

 

روش صحیح مصرف تونر و میسلار واتر

 

برای مصرف درست تونر و میسلار واتر باید مقداری از مایع را روی پنبه یا پد آرایشی بریزید و به آرامی روی پوست صورت خود بمالید. در صورت استفاده از میسلار واتر، می‌توانید آن را برای پاک کردن آرایش چشم و دور چشم هم به کار ببرید. این کار را قبل از خواب می‌توانید انجام دهید تا آرایش و آلودگی‌های روی پوستتان از بین برود و در طول شب پوست شما استراحت کند.

 

در غیر این صورت بعد از بیدار شدن از خواب، پوست خود را پاک کنید. بعد از تمیز کردن صورت با میسلار واتر می‌توانید صورت را با شوینده مناسب پوست خود بشویید و سپس به همین روش از تونر استفاده کنید. در صورتی که به شوینده دسترسی ندارید، بعد از پاک کردن آرایش با میسلار واتر از تونر برای پاک کردن عمقی پوست استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع تونر طبیعی خانگی

 

 

سوالات متداول

 

آیا می‌توان از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کرد؟

 

آیا می‌توان از میسلار واتر به عنوان تونر استفاده کرد؟

 

فقط در صورتی که به گزینه‌ دیگری دسترسی ندارید، از میسلار واتر به جای تونر استفاده کنید. کاربرد تونر و میسلار واتر متفاوت است هر چند هر دو جزو محصولات مراقبت از پوست هستند. در صورتی که می‌خواهید مراقبت‌های بعد از شست‌وشوی پوست را به خوبی رعایت کنید، از تونر غافل نشوید چون تونرها برای رفع نگرانی‌های مختلف پوستی فرموله شده‌اند.

 

در کل استفاده از میسلار واتر به عنوان تونر توصیه نمی‌شود مگر اینکه چاره دیگری نباشد. حتی اگر از بهترین مارک میسلار واتر استفاده می‌کنید ترجیحا بعد از استفاده صورت خود را با شوینده مخصوص بشویید و سپس با تونر پاک کنید.

 

 

آیا میسلار واتر برای آکنه خوب است؟

 

بله، استفاده از میسلار واتر برای درمان آکنه مفید است. اگر پوست مستعد آکنه دارید، می‌توانید از میسلار واتر فرموله شده برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه استفاده کنید. از آنجایی که فرمولاسیون میسلار واتر ملایم است، می‌تواند آلودگی و چربی روی صورت را به راحتی و بدون تحریک پوست پاک کند.

 

 

اگر آرایش نمی‌کنم باید از میسلار واتر استفاده کنم؟

 

قطعا! در حالی که میسلار واتر بیشتر برای پاک کردن آرایش استفاده می‌شود، ولی در کل یک محصول پاک کننده است. استفاده از میسلار واتر می‌تواند تمام چربی‌ها و ناخالصی‌هایی را که در طول روز روی پوست شما می‌نشیند، از بین ببرد.

 

 

آیا می‌توان از میسلار واتر برای پاک کردن کرم ضد آفتاب استفاده کرد؟

 

بله، میسلار واتر را قطعا می‌توان برای پاک کردن کرم ضد آفتاب استفاده کرد. در این صورت، نیازی به استفاده از مواد صابونی نخواهید داشت. پس از استفاده از میسلار واتر برای پاک کردن کرم ضد آفتاب، نیازی به آبکشی پوست نیست ولی بهتر است در ادامه، از تونر استفاده کنید.

 

 

منبع: bebeautiful.in

 

کالابرگ الکترونیک