۳ طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی + فیلم

۳ طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی + فیلم


7 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
3 طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده و قالبی مجلسی + فیلم
فهرست محتوا پنهان

آیا تا به حال دسر با ترکیب فرنی و بستنی خورده‌اید؟ این دسر با بستنی خوشمزه برای خیلی‌ها به خاطر بافت نرمی که دارد، جذاب است. در ضمن خواص دسر فرنی را هم دارد و می‌توانید در طعم‌ها و رنگ‌های مختلف آن را درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش دستور تهیه دسر فرنی بستنی را به ۳ روش مختلف به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه دسر فرنی بستنی با آرد برنج

 

طرز تهیه دسر فرنی بستنی با آرد برنج

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد دسر فرنی بستنی با آرد برنج: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی

 

• آرد برنج: ۲ قاشق غذاخوری
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۸ قاشق غذاخوری
• بستنی وانیلی یا زعفرانی: ۲ اسکوپ
• گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
• خامه: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی

در این روش از طرز تهیه دسر فرنی با بستنی، کافی است با آرد برنج، ابتدا فرنی را درست کنید و بعد بستنی را به آن اضافه کنید. در آخر بستنی را اضافه کنید و در ظرف سرو یا قالب بریزید تا خودش را بگیرد. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر مجلسی تابستانی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: فرنی را درست کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی، آرد برنج را ۲ تا ۳ بار از الک ریز رد کنید تا ناخالصی‌های آن گرفته شود. سپس در یک قابلمه مناسب، شیر را با آرد برنج، شکر و گلاب بریزید و روی حرارت بگذارید.

مواد را هم بزنید تا گلوله گلوله نشود. حرارت را روی حالت متوسط قرار دهید تا شیر شروع به جوشیدن کند و فرنی غلیظ شود.

شما برای خرید شیر، انواع آرد از جمله آرد برنج، شکر و عرقیات از جمله گلاب می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: بستنی را اضافه کنید

در این مرحله، وقتی فرنی آماده شد، اجازه دهید کمی از دما بیفتد. سپس اسکوپ‌های بستنی را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی به هم بزنید تا کاملا در فرنی مخلوط شود. در آخر مایه دسر را در قالب یا ظرف سرو بریزید و روی آن را با برش‌های میوه یا سس کارامل تزیین و سرو کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه اسپرینگ رول گوشت چرخ کرده ترد و لذیذ در تابه و فر

برای تهیه بستنی و انواع میوه تازه می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

دستور تهیه دسر فرنی بستنی با ژله

 

دستور دسر فرنی بستنی با ژله

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر فرنی بستنی با ژله: ۵ تا ۶ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی

• شیر: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته پودر شده: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر ژله (با طعم دلخواه): ۳ قاشق غذاخوری
• آب سرد: ۱/۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب جوش: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی وانیلی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• پودر ژلاتین: ۳ قاشق غذاخوری
• خامه صبحانه: ۴ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی

برای این روش تهیه دسر فرنی بستنی، ابتدا باید ژلاتین را آماده کنید. سپس ژله و بعد فرنی را درست کنید. بستنی وانیلی و خامه را هم با ژله و بستنی و فرنی مخلوط کنید و در قالب بریزید. این دسر یخچالی برای آماده شدن به ۵ تا ۶ ساعت زمان نیاز دارد و سپس می‌توانید آن را سرو کنید. برای آموزش مراحل تهیه این دسر خوشمزه، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی با ژله، پودر ژلاتین را در یک کاسه یا لیوان بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید. ظرف را روی بخار آب یا آب در حال جوشیدن قرار دهید تا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه، با حرارت غیرمستقیم، ژلاتین بن ماری شود و ذرات آن به صورت حل شده و شفاف دربیایند.

مرحله دوم: ژله را درست کنید

پودر ژله را در یک کاسه بریزید و به آن آب جوش اضافه کنید. ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذرات ژله در آب حل شوند. پودر ژله با طعم‌های مختلف را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله سوم: فرنی را درست کنید

در این مرحله از دستور فرنی بستنی، نشاسته را بکوبید تا پودر شود یا آن را در آسیاب برقی آسیاب کنید. سپس از الک رد کنید تا ناخالصی‌ها و ذرات درشت آن گرفته شود. در یک قابلمه، شیر، نشاسته و شکر را بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. قابلمه را روی حرارت متوسط بگذارید و هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد.

نشاسته را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: بقیه مواد دسر را اضافه کنید

بعد از این که فرنی آماده شد، ژلاتین و ژله را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. بستنی وانیلی یا انواع بستنی با طعم دلخواه را هم در همین مرحله اضافه کنید و مخلوط کنید. به اندازه ۳ تا ۴ قاشق از فرنی را در یک کاسه بریزید و خامه صبحانه را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید و وقتی یکدست شدند، آن را به قابلمه اضافه کنید.

حتما بخوانید  20 خواص نعناع برای روزه داران + طرز تهیه دمنوش نعناع

برای خرید خامه می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید.

مرحله پنجم: مواد دسر فرنی بستنی را در قالب بریزید

در آخرین مرحله از دستور تهیه دسر فرنی بستنی، وقتی همه مواد یکدست شدند، حرارت را قطع کنید و مایه دسر را در قالب‌های سیلیکونی یا ظرف سرو بریزید. قالب را در یخچال بگذارید و به مدت ۵ تا ۶ ساعت صبر کنید تا خودش را بگیرد و سفت شود. سپس قالب را بیرون بیاورید و دسر را خارج کنید. دسر فرنی بستنی ژله‌ای را با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

دستور دسر فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

 

دستور دسر فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر فرنی بستنی با ژلاتین و نشاسته: ۴ ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر فرنی بستنی با ژلاتین

• شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• نشاسته: ۲ و ۱/۲ قاشق غذاخوری
• شکر: ۵ قاشق غذاخوری
• گلاب: ۵ قاشق غذاخوری
• زرده تخم مرغ: ۱ عدد
• بستنی وانیلی یا زعفرانی: ۱۰۰ گرم
• خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
• پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری
• وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

مراحل طرز تهیه دسر فرنی بستنی با نشاسته و ژلاتین

در این روش از دستور فرنی بستنی با ژلاتین و نشاسته، همه مواد را به جز ژلاتین و بستنی در یک قابلمه بجوشانید تا به غلظت فرنی برسد. سپس ژلاتین را آماده کنید و همراه با بستنی به فرنی اضافه کنید. برای مشاهده جزییات تهیه دسر بستنی فرنی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را با هم مخلوط کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر فرنی بستنی، شیر، نشاسته، شکر، گلاب، زرده تخم مرغ هم زده، خامه صبحانه و وانیل را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. مواد را مرتبا به هم بزنید تا کاملا غلیظ شوند. برای خرید تخم مرغ می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: ژلاتین را آماده کنید

در یک کاسه، ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت بخار آب بن ماری کنید. بعد از شفاف و حل شدن ژلاتین، آن را به مخلوط دسر اضافه کنید. سپس بستنی وانیلی یا بستنی سنتی زعفرانی را به مواد بیفزایید.

مواد دسر را هم بزنید تا یکدست شود و آن را در قالب بریزید. قالب را در یخچال بگذارید تا سفت شود. پس از حدود ۴ ساعت، دسر فرنی بستنی شما آماده می‌شود. می‌توانید آن را تزیین و سرو کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

سوالات متداول

 

 طرز تهیه فرنی بستنی ساده

 

طرز تهیه دسر فرنی بستنی ساده چگونه است؟

برای تهیه دسر فرنی بستنی ساده، نیازی به استفاده از ژلاتین، ژله، خامه یا زعفران نیست. می‌توانید این مواد را از دستور تهیه این دسر حذف کنید و بقیه مراحل تهیه را به ترتیب انجام دهید. برای خرید زعفران می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

برای طرز تهیه فرنی بستنی قالبی، از چه قالبی استفاده کنیم؟

بهترین قالب برای تهیه دسر فرنی بستنی، قالب‌های سیلیکونی است. این قالب‌ها نیاز به چرب کردن ندارند و دسر بعد از اینکه خودش را گرفت، به کف یا دیواره‌های قالب نمی‌چسبد.

 

 

کالابرگ الکترونیک