طرز تهیه کوکی هالووینی با تزیین طرح های مختلف به روشی ساده

طرز تهیه کوکی هالووینی با تزیین طرح های مختلف به روشی ساده


9 آبان 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کوکی هالووینی با تزیین طرح های مختلف به روشی ساده

درست کردن کوکی‌ مخصوص هالووین جزو آداب و رسوم جشن هالووین است. در کنار ایده‌های تم و کاستوم هالووین انواع شیرینی و کوکی هالووینی با طرح‌های هالووینی ترسناک و نمادین مثل خرچنگ، عنکبوت، خرچنگ، جارو و روح هم محبوبیت زیادی دارند که می‌توانید برای پذیرایی و در مهمانی هالووین از به عنوان دسر هالووینی استفاده کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کوکی هالووینی به شکل‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه کوکی هالووین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
آرد همه منظوره ۱ و ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر کاکائو ۳/۴ لیوان فرانسوی 
بیکینگ پودر ۱ قاشق چای‌خوری
نمک ۱/۸ قاشق چای‌خوری
کره بدون نمک در دمای محیط ۱۷۰ گرم (معادل ۱۲ قاشق غذاخوری یا ۳/۴ لیوان فرانسوی)
شکر ۲۰۰ گرم (۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار)
تخم مرغ در دمای محیط ۱ عدد درشت
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری

 

مواد لازم رویال آیسینگ برای تزیین شیرینی کوکی هالووین

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سفیده تخم مرغ ۲ عدد
پودر قند ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری
رنگ خوراکی ۱ یا ۲ قطره خوراکی (نارنجی، مشکی، سبز و …)

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ تا ۳ ساعت
مدت زمان مورد نیاز برای پخت کوکی هالووینی: ۱۲ دقیقه

مراحل طرز تهیه کوکی های هالووینی

چطور کوکی هالووین درست کنیم
برای درست کردن کوکی‌های هالووین بهتر است قالب‌های مخصوص یا کاتر کوکی هالووینی داشته باشید تا هم کارتان سریع‌تر انجام شود و هم در نهایت کوکی‌‌های تمیزتر و شیک‌تری روی میزتان داشته باشید. در غیر این صورت باید با دست، کوکی‌های خود را فرم دهید. برای درست کردن انواع کوکی هالووین، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد خمیر کوکی هالووین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی هالووینی، حتما مواد کوکی مثل کره و تخم مرغ را از قبل به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در دمای محیط بگذارید. کره باید در دمای محیط نرم و ذوب شود. فر را هم روشن و روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا گرم شود. سپس خمیر کوکی را درست کنید.

مرحله دوم: مواد خمیر کوکی هالووین را جداگانه مخلوط کنید

در یک کاسه با اندازه متوسط، مواد خشک خمیر کوکی شامل، آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را بریزید و مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر، کره و شکر را با همزن و با سرعت بالا به مدت ۲ دقیقه بزنید تا حالت پفکی و نرم به خود بگیرد. سپس تخم مرغ را بشکنید و عصاره وانیل را هم اضافه کنید. دوباره حدود ۱ دقیقه مواد را با همزن بزنید. هر بار مواد را دور گیری کنید و با لیسک موادی که در کناره‌های ظرف چسبیده‌اند، به کف ظرف منتقل کرده و بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه چلو گوشت هویج | غذای نذری تبریزی ها برای محرم و صفر

در صورت تمایل می‌توانید آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک، تخم مرغ، کره، شکر و وانیل را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله سوم: مواد خشک و تر خمیر کوکی را با هم مخلوط کنید

در این مرحله، آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را به کاسه مخلوط کره و تخم مرغ اضافه کنید و مواد را هم بزنید. باید یک خمیر داشته باشید که نه خیلی سفت و نه خیلی چسبناک باشد. اگر خیلی چسبناک شد، کمی آرد اضافه کنید. اگر خیلی سفت شد، کمی آب بیفزایید. وقتی خمیر‌تان آماده شد، آن را رول کنید. روی یک سطح تمیز کمی پودر کاکائو یا آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله چهارم: خمیر کوکوی هالووین را با وردنه باز کنید

یک وردنه را به کمی پودر کاکائو یا آرد آغشته کنید. شروع به باز کردن خمیر با وردنه کنید. ضخامت خمیر بعد از وردنه‌کشی باید به حدود ۶ یا ۷ میلی‌متر برسد. همه خمیرها را به همین شکل آماده کنید و شروع به قالب زدن آنها کنید. (اگر خمیرتان زیاد است، خمیر را به دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را در پلاستیک چرب شده و در یخچال بگذارید. وقتی یک قسمت از کوکی‌ها را آماده کردید و پختید، قسمت دوم را مانند قسمت اول قالب بزنید و در سینی فر بگذارید.)

مرحله پنجم: خمیر کوکی را فرم دهید

اگر قالب دارید، خمیر باز شده را در قالب‌های کوچک هالووینی به شکل روح، اسکلت، گربه، کدو تنبل، جغد، عنکبوت، خفاش، کلاه جادوگری و … قرار دهید و اضافه‌های کیک را برش بزنید. اگر قالب ندارید، روی یک مقوا یا کاغذ، طرح خود را بکشید و روی خمیر بگذارید. با چاقو، شکل مورد نظر را برش بزنید. همه خمیر را به‌ شکل‌‌های دلخواهتان فرم دهید. سپس کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بیندارید و کمی پودر کاکائو یا آرد بپاشید. کوکی‌های فرم داده شده را با فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله ششم: کوکی‌های هالووینی را بپزید

در این مرحله از طرز تهیه کوکی هالووین، فر را روی دمای ۱۷۷ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید و سینی فر را در طبقه وسط آن بگذارید. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه کوکی‌ها در فر بپزند. بعد که کوکی‌ها پختند، سینی را بیرون بیاورید و ۵ دقیقه صبر کنید تا قبل از تزیین، کوکی‌ها خنک شوند و از دما بیفتند.

سپس آنها را به توری سیمی منتقل کنید. به آرامی کوکی‌ها را جدا کنید تا نشکنند. می‌توانید کمی با پارچه مرطوب پشت کاغذ روغنی و زیر کوکی‌ها را خیس کنید تا کوکی‌ها راحت‌تر جدا شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کاچی مجلسی به سبک مادربزرگ ها + فیلم آموزش

مرحله هفتم: رویال آیسینگ را درست کنید

برای درست کردن رویال آیسینگ جهت تزیین کوکی هالووین، ابتدا باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با کمک همزن آن‌قدر بزنید تا کف کند. سپس پودر قند را قاشق، قاشق به آن اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر قاشق پودر قند، مواد را با همزن بزنید تا کاملا ترکیب شوند. برای اینکه مواد رویال آیسینگ کمی رقیق‌تر شود، می‌توانید از چند قطره آب لیموترش یا آبلیمو استفاده کنید.

قند و آبلیمو را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله هشتم: کوکی‌های هالووینی را تزیین کنید

مدل طرح زدن روی کوکی هالوین

در این مرحله، رویال آیسینگ را به رنگ‌های دلخواهتان درآورید. ۱ قسمت را سفید بگذارید و به بقیه قسمت‌ها، ۱ یا دو قطره رنگ دلخواهتان اضافه کنید و به رنگ‌های متنوع جداگانه در‌آورید. هر قسمت را در کاسه جداگانه بریزید و روی هر قسمت را یک حوله مرطوب بگذارید تا سفیده‌ها خشک نشوند. هر قسمت را به ترتیب در کیسه مخصوص خامه‌کشی بریزید و روی کوکی‌ها را با آیسینگ تزیین کنید.

مرحله نهم: اجازه دهید کوکی ها خنک شوند سپس تزیین کنید

تزیین کوکی های هالووینی

برای کوکی‌های هالووینی کدو تنبل رنگ نارنجی بریزید و بعد با رنگ مشکی، چشم و دهان بکشید. یا با رنگ سفید، روی کوکی‌های به شکل روح را پر کنید و با مشکی، چشم بگذارید. یا با رنگ سبز، عنکبوت درختی را رنگ کنید و یا تزیین کوکی تار عنکبوتی را با رنگ مشکی انجام دهید.

همه کوکی‌ها را به همین شکل و با سلیقه و خلاقیت خودتان تزیین کنید و کنار بگذارید. به مدت ۲ تا ۳ ساعت کوکی‌های تزیین شده را در یخچال بگذارید تا آیسینگ‌ها خودشان را بگیرند و کاملا خشک سوند. سپس کوکی‌های هالووینی را در ظرف مناسب سرو بگذارید و نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هالووین با ایده‌های تزیین هالووینی متنوع

ایده‌های جدید و جذاب برای کوکی های هالووین ۲۰۲۳

اگر به دنبال ایده‌های نو و خلاقانه برای دسر کوکی هالووین هستید، می‌توانید بعد از درست کردن خمیر کوکی به روش بالا، طرح‌های زیر را امتحان کنید و تنوع بیشتری به شیرینی‌های کوکی هالووینی خود بدهید.

ایده‌های جدید برای کوکی هالووین طرح روح برای کوکی هالوین طرح اسپایدر و خفاش برای کوکی هالوین مدل تار عنکبوتی برای طرح روی کوکی هالووین شکل اسکلت برای روی کوکی هالووین کوکی هالووین به شکل عنکبوت طرح آدمک زخمی برای کوکی هالووین

سوالات متداول

برای کوکی هالووین ساده چه طرح‌هایی بزنیم؟
چرا کوکی بعد از درست شدن سفت و خشک می‌شود؟

دلیل سفت شدن کوکی، ممکن است به خاطر رعایت نکردن اندازه‌ها باشد. در غیر این صورت، ممکن است خمیر کوکی را زیاد ورز داده‌اید. از ورز دادن بیش از حد خمیر کوکی خودداری کنید. در هنگام ورز دادن، نباید روغن خمیر خارج شود. این کار باعث سفت و خشک شدن کوکی‌ هالووین بعد از پخت می‌شود.

برای کوکی هالووین ساده چه طرح‌هایی بزنیم؟

سمبل‌های هالووین معمولا در طرح‌های کوکی‌ هم استفاده می‌شوند. طرح کدو تنبل نارنجی، روح سفید، عنکبوت‌های سیاه، گربه سیاه، خفاش سیاه، اسکلت، چشم و … برای کوکی‌های هالووین محبوب‌ هستند. حتی می‌توانید کوکی‌ها را به شکل دایره درست کنید و روی دایره‌ها را با رویال آیسینگ، طرح‌های هالویین بزنید.

 

 منبع: sallysbakingaddiction

کالابرگ الکترونیک