طرز تهیه کیک هالووین با تزیین ترسناک + عکس ایده های کیک هالووینی

طرز تهیه کیک هالووین با تزیین ترسناک + عکس ایده های کیک هالووینی


10 آبان 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک هالووین با تزیین ترسناک + عکس ایده های کیک هالووینی

کیک هالووین یکی از دسرهای عالی برای جشن شب هالووین است که در کنار سایر دسرها و تنقلات مثل کوکی هالووینی، سرو می‌شود. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه کیک هالووین به روش ساده و متفاوت و ایده‌های متنوع و ترسناک برای کیک هالووینی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کیک هالووین (برای ۵ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۳/۴ پیمانه (یا کمی بیشتر برای چرب کردن قالب‌ها)
آرد همه منظوره ۳/۴ پیمانه
پودر کاکائو سیاه ۱/۲ پیمانه
بیکینگ پودر ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱/۲ قاشق چای‌خوری
شکر ۱ و نیم پیمانه
تخم مرغ (هم دما با محیط) ۳ عدد درشت
عصاره وانیل ۱ قاشق غذاخوری
شیر کامل ۳/۴ پیمانه
قهوه دم کرده مثل اسپرسو ۱/۴ پیمانه

 

مواد لازم برای آیسنگ یا فراستینگ کاکائو سیاه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره بدون نمک (هم دما با محیط) ۲ پیمانه
پودر قند ۳ پیمانه
خامه غلیظ ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو سیاه ۱ پیمانه

 

مواد لازم برای تاپینگ کیک هالووینی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
مارشمالو (ذوب شده) ۱ پیمانه
ارواح مرنگ به تعداد دلخواه

 

مواد لازم برای تهیه مرنگ ارواح هالووینی

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سفیده تخم مرغ (هم دمای محیط) ۴ عدد 
نمک ۱/۴ قاشق چای‌خوری
کرم تارتار ۱/۴ قاشق چای‌خوری
شکر ۱۴ قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ۱/۲ قاشق چای‌خوری
شکلات چیپسی چند عدد

 

*منظور از پیمانه در اینجا پیمانه شیرینی‌پزی است. برای اطلاع از اندازه دقیقه این مواد روی لینک جدول اندازه‌گیری پیمانه‌ها کلیک کنید.

میزان کالری برای هر بار سرو کیک هالووینی: ۵۳۲ کیلو کالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ ساعت

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کیک هالووین: ۲ ساعت

مراحل طرز تهیه کیک هالووین

مراحل طرز تهیه کیک هالووین

برای تهیه هر نوع کیک هالووین، ابتدا باید کیک اسفنجی آن را درست کنید. سپس برای تزیین روی کیک، از طرح‌ها و تم‌های هالووینی استفاده کنید یا کیک را در قالب‌های هالووینی بپزید. برای تهیه کیک هالووین با مرنگ روح روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد کیک را آماده کنید

برای تهیه کیک هالووین، ابتدا مواد یخچالی مورد استفاده در تهیه کیک را از ۳۰ دقیقه یا ۱ ساعت قبل، از یخچال بیرون بیاورید تا با محیط هم‌دما شوند. فر را هم روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. دیواره‌ها و کف دو قالب کیک گرد را با کره خوب چرب کنید. سپس مقداری آرد کف قالب‌ها الک کنید. قالب‌ها را به سطح کار بکوبید تا آردهای اضافی خارج شوند و فقط یک لایه بسیار نازک آرد در کف و دیواره‌های قالب پخش شود و باقی بماند.

حتما بخوانید  6 روش درست فریز کردن رب گوجه فرنگی برای نگهداری طولانی

مرحله دوم: مایه کیک را آماده کنید

برای درست کردن خمیر کیک، آرد، پودر کاکائو سیاه، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را دو بار الک کنید. در یک ظرف جداگانه کره نرم شده، وانیل و شکر را با سرعت متوسط رو به بالا با همزن دستی یا برقی حدود ۳ دقیقه هم بزنید تا یک مایه یکدست و کرم رنگ و پفکی تشکیل شود. تخم مرغ‌ها را یکی یکی به این ترکیب کرمی اضافه کنید و هر بار با دور تند هم بزنید تا با ترکیب مخلوط و یکدست شوند.

آرد، پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک، شکر، وانیل، کره و تخم مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید

مرحله سوم: مواد خشک و تر را با هم مخلوط کنید

سپس ترکیب آرد را در سه مرحله به مایه کرمی (کره، تخم مرغ و شکر) اضافه کنید. هر بار ترکیب را در یک جهت و به آرامی هم بزنید. این مخلوط را با اسپرسوی دم کرده ترکیب کنید. همزمان باقیمانده آرد و شیر را هم اضافه کنید. به ترتیب یک مرحله آرد و یک مرحله شیر را به مایه کرمی اضافه کنید تا موادتان تمام شود. در پایان باید یک مایه کیک صاف و یکدست داشته باشید.

پودر قهوه و شیر را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله چهارم: کیک هالووین را در فر بپزید

مایه کیک را در قالب‌های آماده شده بریزید. قالب‌ها را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا بپزند و روی آنها طلایی شود. در پایان پخت یک خلال دندان یا چنگال وسط کیک‌ها فرو کنید. اگر مایه کیک‌ها به نوک خلال دندان چسبید وسط کیک هنوز خام است ولی اگر نچسبید کیک‌ها پخته شده‌اند. بعد از پخت کیک‌ها، آن‌ها را از فر بیرون بیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا سرد شوند.

مرحله پنجم: کیک‌ها را در فریزر بگذارید

سپس با نوک یک چاقوی تیز کیک‌ها را از لبه‌ها و دیواره‌های قالب جدا کنید و روی سینی فلزی توری فر بگذارید تا حسابی خنک شوند. وقتی کیک‌ها کاملا خنک شدند، با یک چاقوی تیز، آنها را مرتب کنید تا یکدست شوند. هر دو کیک را در یک پلاستیک یا سلفون بپیچید و یک شب تا صبح یا برای چند ساعت در فریزر قرار دهید. در این فاصله، مرنگ‌های گوست (روح) هالووینی را درست کنید.

طرز تهیه مرنگ ارواح هالووینی

مرنگ ارواح هالووینی را چطور درست کنیم؟

این مرنگ‌ها از نمادهای هالووین هستند و بسیار خوشمزه‌اند. مرنگ‌های ارواح هالووین را روی کیک هالووین، کنار کیک، روی پایه کیک و حتی در بشقاب‌های سرو می‌توانید بگذارید. روش تهیه این مرنگ‌ها را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: مواد مرنگ را آماده کنید

برای درست کردن مرنگ ارواح برای کیک هالووین، فر را روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه فارنهایت یا ۹۳ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. کف سینی فر را دو ورقه کاغذ روغنی یا ورقه‌های پخت سیلیکونی بگذارید.

مرحله دوم: مایه مرنگ را آماده کنید

در یک ظرف، سفیده‌های تخم مرغ، نمک و کرم تارتار را بریزید و بزنید تا زمانی که موادتان کف کرده و رنگ سفید غلیظ پیدا کند. شکر و وانیل را اضافه کنید. همزن را روی حالت متوسط رو به بالا تنظیم کنید و شکر را به تدریج یک قاشق، یک قاشق اضافه کنید. بعد از هر بار اضافه کردن شکر، مواد را بزنید. وقتی شکر حل شد، وانیل را اضافه کنید و حدود ۱ یا ۲ دقیقه، مخلوط را هم بزنید تا کاملا سفت شود. حدود ۵ تا ۸ دقیقه مواد را هم بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ترشی زغال اخته به 2 روش

مرحله سوم: مرنگ‌ها را به شکل روح درآورید

مرنگ را داخل کیسه خامه‌کشی بریزید. کیسه را صاف نگه دارید و مرنگ را روی کاغذ روغنی فشار دهید. مرنگ‌ها را به شکل قیفی (کف پهن و نوک مخروطی) در آورید. همه مرنگ‌ها را به شکل روح درست کنید.

مرحله چهارم: مرنگ‌های گوست را در فر بپزید

در این مرحله سینی را در فر بگذارید و حدود ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه صبر کنید تا زمانی که مرنگ خشک و سفت شود. سپس سینی را بیرون بیاورید و اجازه دهید مرنگ‌ها خنک شوند. سپس چشم‌ها را اضافه کنید. انتهای یک خلال دندان را در شکلات چیپسی ذوب شده به روش بن ماری روی بخار آب، فرو کنید و چشم‌ها و دهان روح‌ها را بکشید. مرنگ‌ها را کنار بگذارید و آیسینگ کیک هالووین را درست کنید.

در صورت تمایل انواع شکلات را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

طرز تهیه کره کاکائو سیاه یا آیسینگ کیک هالووین

کره کاکائو سیاه یا آیسینگ کیک هالووین

کره کاکائو سیاه، نقش آیسینگ یا روکش کیک هالووینی را خواهد داشت. برای تهیه آن، در یک کاسه بزرگ، پودر قند و کره را بزنید تا بافت پفکی پیدا کند. سپس خامه و پودر کاکائو را بیفزایید و دوباره با همزن به مدت ۴ تا ۵ دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا کاملا سبک و پفکی شود. هر دو کیک را روی پایه یا داخل ظرف سرو بگذارید و با چاقو، این لایه را روی تمام قسمت‌های کیک به صورت یکدست بمالید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

در صورت تمایل قند و خامه را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

تزیین کیک هالووین با مارشمالو

تزئین کیک هالووین با مارشمالو به شکل تار عنکبوت

برای آماده کردن مارشمالو به شکل تار عنکبوت، مارشمالوها را در یک کاسه بریزید و در مایکروفر به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه قرار دهید تا ذوب و کشدار شوند. ۱ تا ۲ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شوند. مایه مارشمالوی کشدار را روی سطح کیک بچرخانید، طوری که مارشمالو به آیسینگ سیاه کیک بچسبد و شکل تار عنکبوت پیدا کند. دوباره کیک را در یخچال بگذارید تا سرد شود. در آخر، وقتی مرنگ‌های ارواح پختند و سرد شدند، آنها را روی کیک بگذارید و کیک هالووین را سرو کنید.

سوالات متداول

روی کیک هالووین را با چی تزیین کنیم؟

برای تزیین کیک هالووین دخترانه و پسرانه یا حتی کیک تولد هالووین دستتان باز است که از مرنگ گوست یا مرنگ ارواح (به صورت آماده یا اینکه به روش بالا، خودتان آن را تهیه کنید)، مارشمالوی ذوب شده و به شکل تار عنکبوت، اسباب بازی‌های ترسناک، کوکی‌های هالووین با نقش‌های ترسناک، نقاشی کردن روی کیک‌های هالووین با شکلات کاکائویی ذوب شده، درست کردن اشکال مختلف با خامه یا آیسینگ‌های رنگی، استفاده از انواع مربا یا سس‌های آلبالو یا انار برای آیسینگ به شکل خون و … استفاده کنید.

ایده‌ برای درست کردن و تزیین کیک هالووین

در ادامه می‌توانید انواع کیک‌های هالووین را مشابه روش بالا درست کنید ولی برای تزیین از ایده‌های هالووینی زیر کمک بگیرید.

ایده‌ برای درست کردن و تزیین کیک هالووین 

تزیین کیک هالووین ساده

تخفیفات لبنیات افق کوروش

کیک هالووین به شکل کدو تنبل

ایده های ترسناک برای کیک هالووین

کیک هالوین به شکل مغز تزیین کیک هالووین به شکل جادوگر تزیین کیک هالووین چندش آور

تزیین کیک تولد هالووین دخترانه

عکس ایده های کیک هالووینی

 

منبع: barleyandsage

کالابرگ الکترونیک