۱۰ روش های تمیز کردن پشت قابلمه تفلون، چدن، مسی و …

۱۰ روش های تمیز کردن پشت قابلمه تفلون، چدن، مسی و …


27 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه

روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه و بدنه آن برای اکثر خانم‌ها اهمیت زیادی دارد. مدتی بعد از آشپزی کردن با قابلمه و ماهیتابه بخش زیرین و بدنه قابلمه شروع به سیاه شدن می‌کند و ظاهر بسیار زننده‌ای پیدا می‌کند. در اکثر مواقع تمیز کردن پشت انواع قابلمه به سادگی امکان‌پذیر نیست و نیاز به روش‌های پیچیده‌تری دارد. اما اگر به دنبال روش‌های برق انداختن و تمیز کردن پشت قابلمه هستید، ما پیشنهادات کاربردی برای شما داریم. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می‌توانید با راهکارهای تمیز کردن پشت انواع قابلمه و ماهیتابه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تمیز کردن سیاهی پشت قابلمه پاسخ خواهیم داد.

 

 

روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه

 

روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه

 

برای تمیز کردن پشت انواع قابلمه روش‌های متعددی وجود دارد. برخی اوقات آنقدر لکه‌های پشت قابلمه سمج هستند که باید چند روش را با هم برای از بین بردنشان امتحان کنید. در ادامه می‌توانید با روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه آشنا شوید.

 

۱- تمیز کردن پشت انواع قابلمه با آب جوش

 

یکی از روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه این است که یک آب قابلمه بزرگ آب جوش روی گاز آماده کنید. سپس قابلمه مورد نظرتان که ته آن سیاه و خراب شده داخل قابلمه آب جوش قرار دهید به طوری که کف و بدنه قابلمه کاملا داخل آب جوش قرار بگیرد.

چند دقیقه صبر کنید تا قابلمه کاملا خیس بخورد. می‌توانید یک شب تا صبح قابلمه را داخل آب قرار دهید و سپس صبح پشت قابلمه را با اسکاچ بشویید. این روش برای از بین بردن چربی پشت و بدنه قابلمه بسیار مؤثر است.

 

۲- تمیز کردن پشت قابلمه با جوش شیرین و سرکه

 

تمیز کردن پشت قابلمه با جوش شیرین و سرکه

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

برای این که از شر سیاهی‌های پشت قابلمه خلاص شوید، می‌توانید مقداری جوش شیرین روی پشت قابلمه بریزید. سپس کمی سرکه به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید و سپس یک دستکش به دست بکنید و با اسکاچ پشت قابلمه را تمیز کنید.

ترکیب سرکه و جوش شیرین می‌تواند سوختگی‌ها و سیاهی‌های پشت قابلمه را برطرف کند. می‌توانید سرکه و جوش شیرین را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه افق کوروش تهیه کنید.

 

۳- تمیز کردن چربی سوخته پشت قابلمه با جوش شیرین و آبلیمو

 

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه استفاده از ترکیب جوش شیرین و آبلیمو است. برای این کار باید یک ظرف آب جوش آماده کنید. سپس داخل آن مقداری جوش شیرین و آب لیمو ترش تازه بریزید. حالا قابلمه را طوری داخل ظرف قرار دهید که کف آن کاملا درون آب جوش قرار بگیرد.

حتما بخوانید  طرز تهیه فرنی ورمیشل به ۲ روش زعفرانی و هندی خوشمزه و مقوی

برای چند ساعت صبر کنید و سپس یک عدد لیمو ترش نصف شده را روی پشت قابلمه بمالید تا سیاهی‌های آن برطرف شود. می‌توانید آبلیمو را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه افق کوروش تهیه کنید.

 

۴- روش آسان تمیز کردن پشت قابلمه با آب داغ و مایع ظرفشویی

 

روش آسان تمیز کردن پشت قابلمه با آب داغ و مایع ظرفشویی

 

یکی از روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه استفاده از آب داغ و مایع ظرفشویی است. برای این کار باید آب گرم را باز کنید و صبر کنید تا داغ شود. سپس قابلمه را برای چند دقیقه زیر آب داغ قرار دهید.

سپس با اسکاچ و مایع ظرفشویی شروع به شستن و تمیز کردن کف قابلمه کنید. می‌توانید انواع مایع ظرفشویی و اسکاچ را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه افق کوروش تهیه کنید و تخفیف بگیرید.

 

۵- تمیز کردن پشت قابلمه گرانیتی با سس کچاپ

 

تمیز کردن پشت قابلمه گرانیتی با سس کچاپ

 

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه استفاده از «سس کچاپ» است. برای این کار باید مقداری سس کچاپ را پشت قابلمه بریزید. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس با استفاده از یک اسکاچ نرم پشت قابلمه را تمیز کنید.

این روش برای تمیز کردن قابلمه‌های روحی و مسی بسیار مؤثر است و تا حدودی پشت قابلمه‌های گرانیت و چدن را نیز تمیز می‌کند. علاوه بر درست کردن سس کچاپ در خانه می‌توانید انواع سس کچاپ را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه افق کوروش تهیه کنید.

 

۶- تمیز کردن بدنه قابلمه رنگی با سرکه

 

«سرکه» خاصیت تمیزکننده‌ای دارد و یک ماده مؤثر و بی‌خطر برای تمیز کردن بدنه و پشت قابلمه است. برای این کار باید مقداری سرکه سفید را به صورت مستقیم روی بدنه و پشت قابلمه بریزید. سپس با کمک یک اسکاچ قابلمه را تمیز کنید.

در انتها قابلمه را با آب داغ آبکشی کنید تا کاملا تمیز شود. اگر قصد خرید سرکه را دارید انواع سرکه را به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با تخفیف بخرید.

 

۷- استفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه برای تمیز کردن پشت قابلمه تفلون رنگی

 

ستفاده از جوش شیرین و آب اکسیژنه برای تمیز کردن پشت قابلمه تفلون رنگی

 

یکی دیگر از بهترین روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه استفاده از ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه است. برای این کار باید مقداری جوش شیرین و آب اکسیژنه را با هم ترکیب کنید و پشت قابلمه بریزید.

سپس حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد با کمک یک اسکاچ بدنه و پشت قابلمه را تمیز کنید. می‌توانید از این روش برای تمیز کردن بدنه قابلمه سرامیکی، تفلون و روحی استفاده کنید.

 

۸- تمیز کردن پشت انواع قابلمه با بیکینگ پودر و سرکه

 

برای تمیز کردن پشت انواع قابلمه می‌توانید از ترکیب ۲ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر، مقداری سرکه سفید و کمی آب استفاده کنید. بعد از مخلوط کردن مواد باید اسکاچ را به آن آغشته کنید و سپس چربی‌ها و لکه‌های سیاه پشت قابلمه را از بین ببرید.

به خاطر داشته باشید که برای این کار حتماً از سرکه سفید استفاده کنید. می‌توانید بیکینگ پودر را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه افق کوروش تهیه کنید و تخفیف بگیرید.

 

۹- استفاده از لکه برهای قوی برای تمیز کردن پشت قابلمه

 

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ میگو و خامه به ۲ روش خوشمزه و مجلسی

استفاده از لکه برهای قوی برای تمیز کردن پشت قابلمه

 

برای تمیز کردن پشت قابلمه روحی سوخته یا قابلمه‌هایی که به شدت سیاه شده‌اند، می‌توانید به جای مواد طبیعی از شوینده‌ها و تمیزکننده‌های شیمیایی استفاده کنید. برای این کار می‌توانید با استفاده از مواد سفید کننده و یا اسپری‌های تمیزکننده گاز یا استیل برای تمیز کردن پشت قابلمه استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید در زمان استفاده از مواد شیمیایی حتماً از دستکش استفاده کنید. می‌توانید انواع سفید کننده، اسپری گاز پاک کن و پاک کننده سطوح و چربی‌زدا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های افق کوروش تهیه کنید.

 

۱۰- تمیز کردن پشت قابلمه با صابون رنده شده

 

یکی دیگر از روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه استفاده از «صابون رنده شده» است. برای این کار باید یک قالب صابون را بردارید و مقداری از آن را رنده کنید. برای این کار بهتر است از رنده ریز استفاده کنید. سپس صابون رنده شده را در یک ظرف حاوی آب گرم بریزید.

ترکیب آب و صابون را هم بزنید تا صابون کاملا در آب حل شود. حالا یک اسکاچ را به این ترکیب آغشته کنید و با آن بدنه و پشت قابلمه را تمیز کنید. این روش برای تمیز کردن پشت انواع قابلمه تفلون، روحی و سرامیکی مؤثر است. برای خرید صابون با تخفیف از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: بهترین روش‌های تمیز کردن ظروف تفلون بدون خش

 

نکاتی در مورد تمیز کردن پشت انواع قابلمه

 

نکاتی در مورد تمیز کردن پشت انواع قابلمه

 

*برای تمیز کردن پشت انواع قابلمه مسی به هیچ عنوان از مواد شوینده استفاده نکنید، زیرا این کار موجب می‌شود قابلمه مسی شما رنگ خود را از دست بدهد. از بهترین روش‌های تمیز کردن پشت قابلمه مسی و برق انداختن بدنه قابلمه مسی استفاده از ترکیب سرکه و آب است.

 

*تمیز کردن ظروف چدن هم نیاز به دانستن برخی فوت و فن دارد. بهترین روش تمیز کردن پشت انواع قابلمه چدن جوشاندن قابلمه در آب جوش یا قرار دادن کف قابلمه برای چند ساعت در آب جوش است. در صورتی که بعد از قرار دادن قابلمه در آب جوش هنوز کف آن سیاه است، می‌توانید با استفاده از مقداری نمک کوشر، آب گرم و یک اسفنج نرم کف قابلمه را تمیز کنید.

*برای تمیز کردن بدنه قابلمه تفلون رنگی می‌توانید از ترکیب سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

*به منظور تمیز کردن پشت قابلمه هیچ‌گاه دو ماده شیمیایی و یا یک ماده شیمیایی و یک تمیزکننده خانگی را با هم ترکیب نکنید.

*در صورت استفاده از مواد تمیزکننده شیمیایی حتماً این کار را در فضای آزاد انجام دهید یا درب و پنجره‌ها را باز کنید تا دچار مشکل نشود.

 

سوالات متداول

 

بهترین روش برای جلوگیری از سیاه شدن پشت قابلمه چیست؟

 

به منظور جلوگیری از سیاه شدن پشت قابلمه باید شعله گاز را در زمان پخت و پز کم کنید و بلافاصله بعد از استفاده قابلمه را با آب داغ بشویید تا سیاه نشود.

 

روش تمیز کردن پشت قابلمه با نمک چگونه است؟

 

برای این کار باید مقداری نمک دانه درشت روی سطح سیاه قابلمه بریزید. سپس با کمک اسکاچ شروع به تمیز کردن پشت قابلمه کنید. اضافه کردن مقداری سرکه به نمک موجب می‌شود تا لکه‌ها راحت‌تر تمیز شوند.

 

 

منابع: blueapron، tasteofhome

کالابرگ الکترونیک