۲ طرز تهیه دسر مافین بستنی خوشمزه و شیک برای پذیرایی

۲ طرز تهیه دسر مافین بستنی خوشمزه و شیک برای پذیرایی


24 خرداد 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه دسر مافین بستنی خوشمزه و شیک برای پذیرایی
فهرست محتوا پنهان

مافین بستنی یکی از دسرهای خوشمزه و مجلسی با بستنی مناسب برای مهمانی‌ها و پذیرایی است که شما می‌توانید آن را در خانه به سادگی تهیه کنید. برای تهیه مافین بستنی هم می‌توانید از مافین‌های آماده استفاده کنید و هم مافین را خودتان در خانه درست کنید، سپس با مواد بستنی، مافین را پر کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه مافین بستنی به ۲ روش را به شما آموزش می‌دهیم.

 

طرز تهیه مافین بستنی در فر (روش اول)

 

طرز تهیه مافین بستنی در فر

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۵ دقیقه
مدت زمان آماده‌سازی دسر مافین بستنی: ۲۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه مافین بستنی

  • آرد همه‌منظوره: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • بیکینگ پودر: ۳ قاشق چای‌خوری
  • بستنی وانیلی (یا طعم دلخواه): ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • زغال اخته (یا میوه دلخواه): ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • قالب مافین: ۱۲ عدد
  • روغن مایع یا کره: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه مافین بستنی

در این روش از تهیه مافین بستنی، به فر برای پخت مافین‌ها نیاز دارید. البته از مایکروفر هم می‌توانید استفاده کنید. برای تهیه مافین بستنی،‌ مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: فر و قالب‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر مافین بستنی، فر را روشن و روی دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا گرم شود. سپس قالب‌های مافین را از هم جدا کنید و در سینی فر بچینید. داخل قالب‌ها را با برس آشپزی که به روغن یا کره آغشته شده است، چرب کنید. می‌توانید کمی روغن هم به داخل قالب‌های مافین، اسپری کنید.

در صورت تمایل روغن مایع و کره را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، خریداری کنید.

مرحله دوم: بستنی را آماده کنید

بستنی وانیلی را در این مرحله از طرز تهیه دسر مافین بستنی، از فریزر بیرون بیاورید و در یک کاسه بریزید. اگر زمان زیادی دارید، می‌توانید از قبل، بستنی را در محیط قرار دهید تا کاملا آب شود. در غیر این صورت، بستنی را به مدت ۱ یا ۲ دقیقه در مایکروفر بگذارید و آن را گرم کنید. اگر به مایکروفر دسترسی ندارید، ظرف حاوی بستنی را روی حرارت بخار آب یا روی سطح آب جوش بگذارید تا بستنی به روش حرارت غیرمستقیم ذوب شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار مجلسی برای شب یلدا

انواع بستنی از جمله بستنی لیتری با طعم‌های مختلف را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی، خریداری کنید.

مرحله سوم: آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید

آرد را ۲ تا ۳ بار از الک ریز رد کنید تا کاملا صاف شده و ناخالصی‌های آن گرفته شود. این کار به نرم شدن بافت دسر مافین بستنی هم کمک می‌کند. سپس بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید. بستنی ذوب شده را هم به آرد و بیکینگ پودر بیفزایید و با لیسک یا قاشق چوبی مخلوط کنید تا غلیظ و یکدست شود.

در صورت تمایل برای خرید آرد و بیکینگ پودر می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله چهارم: زغال اخته‌ها را اضافه کنید

در این مرحله، زغال اخته، یا میوه‌های دلخواه خود مثل توت فرنگی، شاتوت و … را بشویید و به مخلوطی که در مرحله قبل درست کردید، اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا میوه‌ها به طور یکدست، داخل مایه بستنی و آرد پخش شوند. در ضمن انواع میوه‌ تازه را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، اینترنتی یا حضوری خریداری کنید.

مرحله پنجم: مایه دسر را در قالب‌های مافین بریزید

مایه دسر مافین بستنی را که آماده کردید، با قاشق به اندازه مساوی، داخل قالب‌ها بریزید. به اندازه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری در هر مافین بریزید، طوری که ۱/۳ یا ۳/۴ قالب مافین خالی باشد. چون مایه دسر، بعد از پخت، پف می‌کند و از قالب مافین سرریز می‌شود. همه قالب‌‌های مافین را به همین شکل پر کنید و در سینی فر بگذارید.

مرحله ششم: مافین بستنی را سرو کنید

به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه قالب‌های مافین را در فر بگذارید تا روی آنها، طلایی یا قهوه‌ای روشن شود. یک خلال دندان یا چنگال را بعد از ۲۰ دقیقه، داخل مافین بزنید و اگر موادی به آن نچسبید، یعنی دسرتان آماده شده و می‌توانید مافین‌ها را از فر بیرون بیاورید. حدود ۵ دقیقه صبر کنید تا مافین‌ها کمی از دما بیفتند و راحت‌تر از قالبشان جدا شوند. سپس آنها را با مواد دلخواه تزیین و سرو کنید.

طرز تهیه مافین بستنی با مافین آماده (روش دوم)

 

طرز تهیه مافین بستنی با مافین آماده

 

زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
زمان آماده‌سازی دسر مافین بستنی بدون فر: ۳ ساعت

مواد لازم برای تهیه مافین بستنی

  • مافین کشمشی: ۱۲ عدد (یا به میزان لازم)
  • بستنی: ۵۰۰ میلی لیتر
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • عسل: ۲ قاشق غذاخوری
  • میوه خشک دلخواه: ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات خرد شده یا چپیس شکلات: ۲ قاشق غذاخوری
  • گردو خرد شده: ۲ قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه مافین بستنی

در این روش که تا حدودی شبیه درست کردن کیک بستنی است، نیازی به درست کردن مافین در خانه ندارید و مافین‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌ها یا شیرینی‌فروشی‌ها تهیه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه مافین بستنی، روش زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: داخل مافین‌ها را خالی کنید

در ابتدا برای تهیه مافین بستنی با مافین آماده و بدون نیاز به پخت، با یک چاقو، قسمت بالایی مافین‌ها را برش بزنید. بعد داخل مافین را خالی کنید، طوری که یک حفره داخل مافین ایجاد شده باشد. به اندازه یک سانتی‌متر از دیواره‌های مافین را نگه دارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر پان اسپانیا به روش حرفه‌ ای با انواع بیسکویت

می‌دانستید انواع کیک و مافین را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید؟

مرحله دوم: خامه و عسل را مخلوط کنید

در این مرحله، در یک کاسه، خامه و عسل را با قاشق هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس یک سینی با سایز متوسط بردارید و مخلوط خامه و عسل را کف سینی بریزید. یا لیسک روی سطح سینی را صاف کنید تا ضخامت آن کم شود. سینی را در فریزر بگذارید تا خامه و عسل یخ بزنند. هر چه ضخامت خامه و عسل، کمتر باشد، این مخلوط زودتر آماده می‌شود.

برای خرید خامه و عسل می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: بقیه مواد دسر را با هم ترکیب کنید

در یک کاسه، بستنی وانیلی (یا با طعم دلخواه) خود را بریزید و به آن شکلات، گردو و میوه‌های خشک خرد شده را اضافه کنید. می‌توانید از میوه تازه خرد شده هم استفاده کنید ولی میوه‌های خشک چون آب نمی‌اندازند، گزینه‌ بهتری هستند. بستنی، شکلات و میوه‌های خشک را با هم مخلوط کنید.

در صورت تمایل مغز گردو و انواع شکلات را می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: خامه منجمد را خرد کنید

بعد از اینکه خامه و عسل داخل فریزر، یخ زدند و منجمد شدند، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و با یک کاردک، از کف سینی جدا کنید. این مخلوط را به قطعات کوچک، خرد کنید. این خامه‌های آماده شده را داخل مایه بستنی که در مرحله قبل درست کردید، بریزید و هم بزنید تا خامه‌ها داخل بستنی پخش شوند.

مرحله پنجم: مایه بستنی را داخل مافین بریزید

در آخرین مرحله از طرز تهیه مافین بستنی، به اندازه یک یا دو قاشق از مایه بستنی آماده‌شده را، داخل حفره‌ای که در مافین ایجاد کرده‌اید، بریزید تا قسمت داخلی مافین، با مایه بستنی پر شود. همه مافین‌ها را به همین شکل پر کنید. روی مافین‌ها را با فویل بپوشانید و آنها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر بگذارید تا کاملا خودشان را بگیرند. سپس آنها را به دلخواه، تزیین و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مافین شکلاتی به روش قنادی

 

سوالات متداول

 

مافین بستنی را چطور تزیین کنیم؟

 

مافین بستنی را چطور تزیین کنیم؟

برای تزیین مافین بستنی می‌توانید، هم از بستنی‌های مختلف اسکوپ‌زده، در کنار مافین بستنی استفاده کنید و هم برش‌های میوه‌های دلخواه یا انواع مغزیجات را به کار ببرید. تزئین مافین بستنی با خامه، شکلات چیپسی و دراژه‌های رنگی هم می‌تواند ظاهر جذاب و طعم خوشمزه‌ای به مافین بستنی بدهد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

از چه مافینی برای تهیه دسر مافین بستنی استفاده کنیم؟

می‌توانید مثل روش اول،‌ خودتان مافین را در خانه بپزید یا مثل روش دوم، از مافین کشمشی آماده برای تهیه مافین بستنی استفاده کنید.

 

منبع: tasty

کالابرگ الکترونیک