طرز تهیه ۶ مدل دسر با بستنی و ژله مجلسی و کافی شاپی

طرز تهیه ۶ مدل دسر با بستنی و ژله مجلسی و کافی شاپی


5 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 6 مدل دسر با بستنی و ژله مجلسی و کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

درست کردن انواع دسر با بستنی و ژله یکی از ساده‌ترین و جذاب‌ترین انواع دسر با بستنی است که می‌توان برای رنگی کردن میز شام و پذیرایی از مهمان‌ها به عنوان یک دسر تابستانی آن را تهیه کرد. برای طرز تهیه انواع دسر ژله بستنی شما به مواد زیادی احتیاج ندارید، اما می‌توانید این دسرها را به روش‌های متفاوتی درست کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با درست کردن انواع ژله بستنی به روش‌های جذاب و خلاقانه آشنا می‌شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد انواع دسر با ژله و بستنی پاسخ خواهیم داد.

 

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی دو رنگ

 

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی

 

مدت زمان آماده سازی: ۱۵ دقیقه

کالری هر لیوان ژله بستنی لیوانی: ۲۳۰ کالری

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی لیوانی

  • آب جوش: ۲ لیوان
  • آب سرد: ۱ لیوان
  • بستنی وانیلی: ۲ لیوان
  • پودر ژله با طعم دلخواه: ۲ بسته

مراحل طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

 

مراحل طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ

 

یکی از محبوب‌ترین انواع دسر با بستنی و ژله‌ این است که دسر را به صورت تک نفره در لیوان درست کنید. برای این کار باید ژله بستنی را به صورت لایه‌ای آماده کنید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه ژله بستنی لیوانی آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن ژله

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با ژله و بستنی باید یکی از بسته‌های ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید. ژله و آب جوش را خوب هم بزنید تا ذرات ژلاتین در آب حل شود. توجه داشته باشید که به ازای هر بسته ژله به یک لیوان آب جوش و یک لیوان بستنی نیاز دارید.

در صورت تمایل می‌توانید پودر ژله و انواع بستنی از جمله بستنی لیتری را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن بستنی به ژله

بعد از این که ژلاتین کاملا در آب جوش حل شد، در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی مرحله به مرحله باید بستنی نرم شده و کاملا آبکی را با ژله ترکیب کنید و مواد را خوب هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

مرحله سوم، ریختن ژله بستنی در لیوان

در این مرحله از طرز تهیه ژله بستنی دو رنگ باید ترکیب ژله بستنی را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و تا نیمه لیوان را پر کنید. سپس لیوان‌ها را در یخچال قرار دهید تا برای چند ساعت ژله‌ها سفت شوند.

مرحله چهارم؛ آماده کردن لایه ژله‌ای

بعد از چند ساعت که ژله بستنی شما تقریبا خودش را گرفت، نوبت درست کردن ژله ساده است. در این مرحله باید پودر ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و خوب هم بزنید. سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید.

ژله را روی لایه ژله بستنی بریزید و لیوان‌ها را دوباره در یخچال قرار دهید تا ژله‌ها سفت شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه سوپ سیب زمینی مرحله به مرحله به 3 روش

دسر ژله بستنی با بیسکویت

 

دسر ژله بستنی با بیسکویت

 

مدت زمان آماده سازی دسر ژله بستنی با بیسکویت: ۴۰ دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر ژله بستنی با بیسکویت

  • شیر سرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • آب جوش: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پودر ژله با طعم دلخواه: ۱ بسته
  • پودر قند: ۳ قاشق غذاخوری
  • بستنی وانیلی: ۳۰۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • بیسکویت: ۳۰۰ گرم
  • مغز گردو: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مراحل طرز تهیه دسر ژله بستنی با بیسکویت

 

مراحل طرز تهیه دسر ژله بستنی با بیسکویت

 

یکی از جذاب‌ترین انواع دسر با بستنی و ژله، «دسر ژله بستنی با بیسکویت» است. برای تهیه این دسر شما به مقداری شیر، بستنی، ژله، کره، بیسکویت و مغز گردو نیاز دارید. در ادامه می‌توانید با روش تهیه دسر ژله بستنی با بیسکویت آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن لایه بیسکویتی

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر ژله بستنی با بیسکویت باید بیسکویت‌ها را پودر کنید و با کره و پودر قند ترکیب کنید. سپس مواد را کف ظرف دلخواهتان پهن کنید و خوب فشار دهید. در نهایت ظرف دسر را در یخچال قرار دهید تا بیسکویت‌ها سفت شوند.

مرحله دوم؛ آماده کردن پودر ژله

در این مرحله باید نصف پودر ژله را در نصف لیوان آب جوش ترکیب کنید. سپس ۱/۲ لیوان شیر سرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا این مواد را به آرامی روی لایه بیسکویتی بریزید و در یخچال قرار دهید.

مرحله سوم؛ آماده کردن لایه بستنی

بعد از این که ژله خودش را گرفت، بستنی را با مغز گردو خرد شده ترکیب کنید و روی ژله بریزید. ژله را در یخچال قرار دهید و به سراغ مرحله بعد بروید.

مرحله چهارم، آماده کردن لایه آخر دسر

بعد از لایه بستنی باید باقی مانده ژله را با آب جوش و شیر ترکیب کنید. سپس ژله را روی لایه بستنی بریزید و دوباره آن را در یخچال قرار دهید تا سفت شود. برای این که بستنی با ژله ترکیب نشود، بهتر است ابتدا مقداری ژله روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید. سپس باقی مانده ژله‌ها را اضافه کنید.

مرحله پنجم؛ تزیین دسر ژله بستنی با بیسکویت

در آخرین مرحله از طرز تهیه ژله با بستنی و بیسکویت می‌توانید دسر را با خرده‌های بیسکویت، مغز گردوی خرد شده و برش‌های میوه تزیین کنید. برای خرید کره، شیر، قند، بیسکوئیت و گردو از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

دسر ژله بستنی مغزدار

 

دسر ژله بستنی مغزدار

 

یکی دیگر از روش‌های درست کردن انواع دسر با بستنی و ژله، «دسر ژله بستنی مغزدار» است. برای تهیه این دسر با ژله و بستنی باید دسر ژله بستنی ترکیبی را مطابق با روش قبل آماده کنید.

سپس نیمی از آن را در یک قالب که از قبل چرب کرده‌اید بریزید. قالب را برای ۱۰ دقیقه در فریزر قرار دهید. سپس قالب را از فریزر خارج کنید. تکه‌های کمپوت میوه و میوه‌های رسیده توت فرنگی و موز خرد شده را روی ژله بستنی بریزید.

حالا می‌توانید باقی مانده ژله بستنی را روی میوه‌ها بریزید و ژله بستنی را در یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود و خودش را بگیرد. در نهایت ژله بستنی را از قالب خارج کنید و روی آن را با تکه‌های توت فرنگی خرد شده و موز تزیین کنید.

دسر کیک بستنی با ژله

 

دسر کیک بستنی با ژله

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

در طرز تهیه انواع دسر با ژله بستنی معمولا دسر کیک بستنی با ژله طرفداران زیادی دارد. برای تهیه این دسر مجلسی با بستنی و ژله باید چند لیوان‌ تک نفره آماده کنید. سپس در کف هر لیوان مقداری کیک اسفنجی یا تیتاب قرار دهید.

سپس یک لایه کمپوت میوه روی کیک‌ها بچینید. حالا مقداری ژله ساده به روش‌های گفته شده در بالا آماده کنید و روی میوه‌ها بریزید. مقدار ژله باید به اندازه‌ای باشد که تنها روی میوه‌ها را بپوشاند. سپس دسرها را در یخچال قرار دهید و بعد از چند دقیقه ژله بستنی را مطابق با روشی که پیش‌تر گفته شد آماده کنید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه بستنی شکلاتی چوبی و اسکوپی بدون ثعلب و بستنی ساز

مواد ژله بستنی را روی لایه میوه‌ای بریزید و دسرها را در یخچال قرار دهید تا کاملا بسته شوند. در انتهای کار می‌توانید با استفاده از خامه فرم گرفته، تکه‌های میوه و شکلات رنده شده دسر را تزیین کنید. در صورت تمایل می‌توانید انواع کیک، کمپوت میوه، خامه و شکلات را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

طرز تهیه ژله بستنی به ۴ روش متفاوت

 

طرز تهیه ژله بستنی به 4 روش

 

انواع ژله جزو پرطرفدارترین دسرهای مخصوص مهمانی و دورهمی و تولد و عروسی هستند که ترکیب آن‌ها با انواع بستنی می‌تواند طعم بسیار هیجان‌انگیزی داشته باشد. ژله بستنی را می‌توان به روش‌ها با طعم‌های متفاوت تهیه کرد تا مطابق هر سلیقه باشد.

برای تهیه ژله بستنی شما می‌توانید این دسر خوشمزه را به صورت قالبی درست کنید و یا آن را به صورت رولی آماده کنید و در ظرف بچینید. برای خواندن طرز تهیه انواع ژله بستنی تک رنگ و رولی و لیوانی می‌توانید روی لینک مقاله طرز تهیه ژله بستنی به ۴ روش کلیک کنید.

طرز تهیه ژله لایه‌ای، خرده شیشه و ویترینی

 

طرز تهیه ژله لایه‌ای، خرده شیشه و ویترینی

 

اگر در فکر درست کردن یکی از زیباترین انواع دسر با بستنی و ژله هستید می‌توانید دسر خرده شیشه و ویترینی را امتحان کنید. این روش از درست کردن ژله بستنی بسیار متفاوت است و جلوه بی‌نظیری به میز شما می‌بخشد.

برای درست کردن دسر ویترینی و خرده شیشه شما تنها به چند رنگ پودر ژله، آب و مقداری بستنی وانیلی نیاز دارید. طعم این دسر فوق‌العاده خوش‌مزه است و ظاهر جذاب آن نظر همه مهمان‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

برای درست کردن ژله بستنی خرده شیشه‌ای ابتدا باید ژله‌ها را طبق دستور روی بسته با آب جوش مخلوط و ژله را درست کنید و سپس به هر کدام یک لیوان آب سرد اضافه کنید. ژله‌ها را به صورت جداگانه در ظروف مستطیل شکل بریزید.

اجازه دهید هر کدام از ژله‌ها به صورت جداگانه حسابی در یخچال خودشان را بگیرند و سفت شوند. سپس آن‌ها را از یخچال خارج کنید و با چاقو خرد کنید. برای مطالعه طرز تهیه انواع ژله ویترینی و خرده شیشه با بستنی روی لینک مطلب کلیک کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه انواع دسر با بستنی و ژله

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه انواع دسر با بستنی و ژله

 

  • برای تهیه انواع دسر با بستنی و ژله باید بستنی را از یک ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا کاملا نرم شود. اضافه کردن بستنی یخ‌زده به ژله موجب بریدن ژله می‌شود و ژله بستنی شما را خراب می‌کند. برای این کار می‌توانید از انواع بستنی در طعم‌های مختلف استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه ژله بستنی قالبی حتما کف قالب را با کمی روغن چرب کنید و بعد ترکیب ژله بستنی را داخل قالب بریزید تا راحت‌تر از آن خارج شود.

 

  • اگر در طرز تهیه انواع ژله بستنی از میوه‌هایی مثل کیوی، انبه، نارنگی و آناناس به صورت خام استفاده نکنید، موجب می‌شود ژله نرم شود و خوب نبندد. برای رفع این مشکل باید این میوه‌ها را بخارپز کنید و یا در مقداری آب جوشانید. سپس از کمپوت سرد شده آن‌ها داخل دسر استفاده کنید. در صورتی که از آبمیوه‌ این میوه‌ها استفاده می‌کنید هم کمی آبمیوه را همراه با شکر بجوشانید تا آنزیم میوه‌ها از بین برود.

 

سوالات متداول

علت بریده شدن بستنی در انواع دسر با بستنی و ژله چیست؟

مهم‌ترین دلیل بریده شدن بستنی در ژله‌ این است که بستنی سرد را به ژله داغ اضافه می‌کنید. برای جلوگیری از این مشکل باید بستنی نرم شده را با ژله‌ای که مقداری خنک شده است ترکیب کنید.

طرز تهیه ژله بستنی ساده چگونه است؟

در ژله بستنی ساده تک رنگ باید ژله را با یک لیوان آب جوش ترکیب کنید و سپس یک لیوان بستنی نرم شده به آن اضافه کنید، مواد را به خوبی ترکیب نموده، در قالب مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

 

 

کالابرگ الکترونیک