طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار کافی شاپی

طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار کافی شاپی


19 تیر 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه معجون بستنی

معجون ها همان طور که از اسمشان مشخص است، از ترکیب مواد مختلف با هم ساخته می شوند. احتمالا با فرا رسیدن فصل تابستان و گرمای زیاد، شما هم خوردن یک کاسه بستنی معجون را به هر چیز دیگری ترجیح بدهید. معجون بستنی، به خاطر استفاده از مغزها و دیگر مواد انرژی زا و سالم، بسیار محبوب و پر طرفدار است. در طرز تهیه معجون هم دستتان باز است که مواد را به دلخواه خود، کم، زیاد یا حذف و اضافه کنید. در این مقاله از مجله کوروش، طرز تهیه معجون بستنی غلیظ و کشدار به سبک کافی شاپ با مواد مختلف را به شما آموزش خواهیم داد.

فوت و فن های طرز تهیه معجون بستنی

 

فوت و فن های طرز تهیه معجون بستنی

 

  • برای خوشمزه شدن معجون بستنی مقداری کمپوت آناناس خرد شده نیز به آن اضافه کنید.

 

  • حتما در طرز تهیه معجون بستنی از میوه ها و مخصوصا موزهای سالم و بدون لکه های قهوه ای استفاده کنید تا از بد رنگ شدن معجون جلوگیری شود و کیفیت کارتان پایین نیاید.

 

  • برای درست کردن معجون بستنی می توانید به جای استفاده از خرما از چند قاشق شیره خرما هم استفاده کنید. در صورت استفاده از خرما، حتما از قبل، پوست و هسته آن ها را جدا کنید.

 

  • برای این که پوست خرما به راحتی جدا شود، آن ها را برای چند دقیقه در مقداری آب ولرم قرار دهید و بعد پوست آن ها را به راحتی جدا کنید.

 

  • هر چند خیلی افراد ترجیح می دهند معجون خود را شیرین درست کنند ولی بهتر است شکر را از طرز تهیه معجون بستنی حذف کنید. با این کار، هم معجون سالم تر است و هم طعم بهتری خواهد داشت. شیرینی معجون  از ترکیب خرما، موز، عسل و شیره انجیر تامین می شود.

 

  • اگر با عطر دارچین یا گلاب در معجون کنار نمی آیید، آن ها را از دستور تهیه معجون بستنی حذف کنید. هر چند اضافه کردن گلاب و دارچین عطر بهتری به معجون می دهند.

 

  • فراموش نکنید که معجون ها کالری زیادی دارند و البته در عین حال هم بسیار قوی هستند. بنابراین از خوردن بیش از اندازه آن ها خودداری کنید.

 

  • از مغزهای مختلفی می توانید در طرز تهیه معجون بستنی استفاده کنید. مغز پسته، فندق، بادام، گردو، بادام هندی، کنجد و پودر نارگیل ترکیب بسیار مقوی و بی نظیری در معجون خواهند بود.

 

  • انجیر یکی از مواد مقوی است که می توانید آن را در طرز تهیه معجون به صورت میکس شده استفاده کنید. اما خیلی ها ترجیح می دهند آن را با شیره انجیر جایگزین کنند. اختیار با شماست.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه چیز کیک ردولوت با پایه کیک برای ولنتاین به روش کافی شاپ

 

 

نکات مهم استفاده از بستنی در معجون

 

نکات مهم استفاده از بستنی در معجون

 

  • در طرز تهیه معجون بستنی می توانید از انواع بستنی با طعم های مختلف وانیلی، شکلاتی، نسکافه ای، طعم دار و … بنا بر سلیقه و طبع خود استفاده کنید.

 

  • استفاده از بستنی سنتی در طرز تهیه معجون بستنی، به همراه تکه های خامه یخ زده، باعث خوشمزه تر شدن آن می شود و با طبع و ذائقه ما ایرانی ها هم سازگارتر است.

 

  • سعی کنید بستنی که استفاد می کنید، حتما کاملا سفت و یخ زده باشد.

 

  • به جای بستنی حتی شیر یخ زده هم می توانید به کار ببرید. استفاده از شیر در معجون بستنی سبب می شود این ترکیب فوق العاده، بافت خنک و بستنی مانندی پیدا کند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترین پاتوق های معجون ویتامینه در تهران «

 

 

فوت و فن هایی برای غلیظ و کش دار شدن معجون بستنی

 

  • به کار بردن زرده تخم مرغ خام در معجون باعث کش دار شدن و نریختن معجون از ظرف می شود. البته می توانید این مورد را از دستور تهیه معجون خانگی حذف کنید.

 

  • اگر چه استفاده از خامه، باعث خوشمزه تر شدن و حتی کشدار تر شدن معجون می شود ولی بهتر است از خامه فرم گرفته به جای خامه صبحانه در طرز تهیه معجون بستنی استفاده کنید.

 

  • خامه فرم گرفته را هم داخل موادی که برای طرز تهیه معجون بستنی استفاده می کنید، به کار ببرید و هم روی معجون و در انتها، قبل از سرو، کمی خامه بریزید.

 

  • برای غلیظ شدن معجون بستنی، سعی کنید برش های موز را چند ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزنند. سپس موزها را میکس کنید یا همان برش ها را به صورت سالم در معجون استفاده کنید.

 

  • مقدار شیر را در طرز تهیه معجون بستنی بنا بر به سلیقه و طبع خودتان کم یا زیاد کنید. فراموش نکنید که هر چقدر اندازه شیر، کمتر باشد معجون غلیظ تر خواهد شد.

 

  • بعد از این که معجون بستنی شما آماده شد، آن را به مدت حداقل یک ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد و سفت شود. سپس آن را سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه شیر موز بستنی به ۳ روش «

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

 

طرز تهیه معجون بستنی

 

درست کردن معجون بستنی در خانه

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۰ دقیقه

زمان لازم برای سرو: ۶۰ دقیقه

 

 

مواد لازم

فروش ویژه حصولات صبحانه افق کوروش

 

بستنی کیلویی (با طعم دلخواه): ۳۵۰ گرم

شیر پرچرب (سرد): ۱ لیوان دسته دار فرانسوی

پودر نارگیل: ۱ قاشق غذا خوری

فندق: ۵ عدد آسیاب شده

گردو (خرد شده): ۱ قاشق غذاخوری

کنجد بو داده: ۱/۲ قاشق غذاخوری

عسل: ۱/۲ قاشق غذاخوری

مغز پسته: ۱۰۰ گرم

پودر دارچین: ۱/۲ قاشق غذاخوری

موز: ۳  عدد متوسط

خامه فرم گرفته: ۱/۲ قاشق غذاخوری

کشمش بدون هسته: ۳۰ گرم

خرما (پوست و هسته گرفته): ۵ عدد

انجیر: ۷ عدد

کاکائو: ۱ قاشق چای خوری (در صورت دلخواه)

 

 

طرز تهیه

 

حتما بخوانید  طرز تهیه بستنی هلو به ۳ روش خامه ای، آلاسکا و بدون ثعلب

آماده کردن مواد معجون بستنی

 

مرحله اول: انجیر و خرما و موزها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون بستنی، انجیرهای خشک را با کمی آب بشویید و در یک کاسه بریزید. روی آن ها را آب بریزید تا سطحشان را بپوشاند. ۲۴ ساعت انجیرها را خیس کنید.

موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید. آن ها را در لاستیک زیپ کیپ بگذارید و در فریزر قرار دهید. بهتر است برش ها روی هم قرار نگیرند. پوست و هسته خرماها را جدا کنید.

 

 

مرحله دوم: مواد را ترکیب و در مخلوط کن پوره کنید

 

بستنی، انجیر خیس خورده و نرم شده، خرمای هسته و پوست گرفته شده، کشمش، نصف مغز گردو و پسته را در مخلوط کن بریزید. شیر را به آن اضافه و شروع به ترکیب و پوره کردن آن ها کنید. در پایان این مرحله از طرز تهیه معجون بستنی، باید یک مخلوط یکدست داشته باشید.

 

 

مرحله سوم: معجون بستنی را در لیوان بریزید

 

معجون ها را در چند لیوان می ریزیم. لیوان ها را تا ۲/۳ یا نصفه با مواد معجون پر کنید. روی معجون را ابتدا پودر نارگیل بریزید. سپس موزهای سالم و بدون لک را که از قبل در فریزر قرار داده بودید تا یخ بزنند، بیرون بیاورید و روی پودر نارگیل بچینید.

 

 

مرحله چهارم: مواد را به صورت لایه ای روی هم بریزید

 

یک لایه کنجد بو داده، مغز پسته و مغز گردو را روی آن بگذارید. بهتر است گردوها را پودر و خرد نکنید تا معجون بستنی جلوه بیشتری داشته باشد. روی این ترکیب را عسل بریزید. خامه فرم گرفته را اضافه کنید. اگر اسپری خامه در دسترس دارید، می توانید از آن استفاده کنید. در انتها با الک ریز یا چای صاف کن، پودر کاکائو و دارچین را روی خامه بپاشید.

 

 

مرحله پنجم: معجون بستنی را سرو کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه معجون بستنی، لیوان ها را در فریزر قرار دهید. برای حدود یک ساعت صبر کنید تا معجون کاملا خودش را بگیرد. سپس آن ها از فریزر خارج و سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه انواع بستنی زمستانی و تابستانی «

 

 

سخن پایانی درباره طرز تهیه معجون بستنی

 

موارد مهم در مورد طرز تهیه معجون بستنی

 

همان طور که در متن اشاره شد، معجون ها با مواد مختلفی تهیه می شوند و نکته مهم در تهیه معجون بستنی، رعایت کردن وزن و اندازه موادی است که در آن ها به کار می رود. هر چند می توانید بر اساس سلیقه خودتان مواد را کم و زیاد یا حذف کنید، ولی سعی کنید نسبت موادی را هم که اضافه می کنید، با دیگر مواد در تعادل باشد.

از طرف دیگر معجون بستنی به خاطر وجود بستنی، خامه و مواد پرکالری و چربی، یک دسر یا میان وعده بسیار پر کالری است که مصرف زیاد آن حتما سلامت شما را به خطر می اندازد. پس با احتیاط بیشتر آن را میل کنید.

 

 

بیشتر بخوانید «طرز تهیه معجون علی بابا مقوی به روش اصلی»

 

 

کالابرگ الکترونیک