بازاریابی برای بومیان دیجیتال و نکات مهمی که باید بدانید

بازاریابی برای بومیان دیجیتال و نکات مهمی که باید بدانید


10 آبان 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بازاریابی برای بومیان دیجیتال؛ آنچه شرکت های در آستانه تحول دیجیتال باید بدانند

یکی از نکات مهم برای شرکت‌های در آستانه تحول دیجیتال، بحث بازاریابی برای بومیان دیجیتال است. اینکه در بازاریابی چه نکاتی برای بومیان دیجیتال مهم است باید از نظر کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. بومیان دیجیتال در واقع نسلی هستند که با تحولات دیجیتالی متولد شده اند. بنابراین در بازاریابی برای آن ها باید دقت نظر خاصی به خرج داد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی مجله کوروش به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

برگ برنده در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

برگ برنده در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

برندهایی که در زمینه بازاریابی دیجیتال در بازاریابی برای بومیان دیجیتال پیشرو بوده اند، در سال‌ های اخیر از رشد چشمگیری برخوردار بوده اند. آن ها توانستند به سرعت از رقبای سنتی خود پیشی بگیرند. در عین حال توانستند باعث ایجاد آگاهی از برند شوند. PrettyLittleThing نمونه بارز یکی از این شرکت‌ ها است. این کمپانی موفق شد تا در سال ۲۰۲۰ تنها ۸ سال پس از تاسیس ۵۰۰ میلیون پوند درآمد کسب کند. بسیاری از کسب و کارها و برندهای تجاری که دید و عملکرد خوبی در زمینه بازاریابی برای بومیان دیجیتال داشتند، موفق شدند تا تحول بزرگی در برند تجاری خود ایجاد کنند. این برندها معمولاً از استراتژی بازاریابی تعاملی و استفاده از اینفلوئنسرها بهره برده اند.

 

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اینفلوئنسر مارکتینگ در خرده فروشی

 

 

بومیان دیجیتال چه کسانی هستند؟

 

بومیان دیجیتال چه کسانی هستند؟

 

پیش از آنکه به بازاریابی برای بومیان دیجیتال و پردازیم، بهتر است این قشر را تعریف کنیم. بومیان دیجیتال افرادی هستند که در عصر فناوری به دنیا آمده اند یا در آن پرورش یافته اند. فناوری و ارتباطات برای آن ها بسیار طبیعی بوده و بخشی از زندگی روزمره آن ها قلمداد می شود. این دسته از افراد در سنین کودکی با کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه آشنایی داشتند. آن ها به سادگی به این ابزارها دسترسی داشته اند. معمولاً خستگی ذهنی برای این دسته از افراد مفهوم بیشتری نسبت به خستگی جسمی دارد.

 

 

مهارت بالا در استفاده از فناوری

 

فناوری به آن ها امکان گسترش ذهن و فکر را می دهد. بومیان دیجیتال مهارت بالایی در استفاده از فناوری دارند و بخش مهمی از زندگی آن ها با فناوری تعریف می شود. آن ها در فضای مجازی و رسانه های اجتماعی راحت تر با افراد نا آشنا ارتباط برقرار می‌کنند. این نسل ترسی از ارتباطات مجازی ندارند. گفته می‌شود کاربران بومی دیجیتال بیشتر به سمت جهانی شدن در حرکت هستند. آن ها ملزومات جهانی شدن را به شدت پذیرا هستند.

 

 

بیشتر بخوانید: نسل Z از خرده فروشی چه می خواهد؟

 

 

دلیل موفقیت برندها در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

دلیل موفقیت برند ها در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

برندهایی که در بازاریابی برای بومیان دیجیتال موفق عمل کرده اند، استراتژی منطقی را با توجه به مخاطب هدف خود برگزیده اند. آن ها استراتژی بازاریابی را تدوین کرده اند تا مستقیماً با نسل هزاره و نسل جوان صحبت کنند. این نوع برند ها سعی کردند تا ارتباط همتا به همتا برقرار کنند. بازاریابی قوی و روابط بلندمدت بخشی از استراتژی آن ها محسوب می شود.

حتما بخوانید  بررسی آینده بازار خرده فروشی تجربی در سال 2021

 

حدود ۸۴ درصد از هزاره ها گزارش می دهند که محتوای تولید شده توسط کاربر در وب سایت یک شرکت در خرید آن ها تاثیر زیادی دارد. بر اساس یک نظرسنجی از هزاره ها، ۶۰ درصد آن ها معتقدند که عمدتاً محصولات جدید را رسانه‌ های اجتماعی کشف می‌ کنند.

 

 

تبلیغات دهان به دهان ویروسی

 

بنابراین رسانه های اجتماعی یکی از کانال های جذاب برای این قشر محسوب می شوند. برندهای تجاری موفق، سرمایه گذاری زیادی در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود انجام داده اند. یکی از این سرمایه‌گذاری‌ ها استفاده از اینفلوئنسرها برای ایجاد جوامع خاص و تبلیغات دهان به دهان ویروسی است. اینکه آن ها به این واقعیت رسیده اند که اینفلوئنسرها در این نسل بسیار تاثیر گذار هستند. اینفلوئنسرها باعث می‌ شوند تا محصولات و خدمات شما به سادگی هدف تبلیغات دهان به دهان قرار گیرد.

 

 

ایجاد ترافیک مقرون به صرفه در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

ایجاد ترافیک مقرون به صرفه در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

تمرکز اصلی کسب و کارها و برندهای تجاری که در بازاریابی برای بومیان دیجیتال موفق عمل کرده اند، حرکت در جهت ایجاد ترافیک مقرون به صرفه است. در چنین مسیری استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار تاثیرگذار است. استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر زیادی در افزایش آگاهی از برند و ترجیح استفاده از کالا و خدمات دارد. برندهای فعال در زمینه بازاریابی بومیان دیجیتال می دانند که اینفلوئنسر ها می توانند کانال های دیگری را درون سیستم دیجیتال خود تحت تاثیر قرار دهند. این موضوع باعث افزایش فروش بین کانالی می شود.

 

برای مثال یک جستجوی ارگانیک را در نظر بگیرید. هنگام اجرای صحیح استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ به افزایش نرخ جستجوی ارگانیک خود توجه کنید. راه ها برای دانستن اینکه سرمایه‌گذاری شما بر روی اینفلوئنسرها نتیجه می‌ دهد یا نه همین موضوع است. این تاکتیک می‌ تواند بسیار مقرون به صرفه تر از تلاش برای پیشی گرفتن از رقبا از طریق موتورهای جستجو و بهینه سازی سئو باشد. به خصوص در حال حاضر که بازار آنلاین منفجر شده و قیمت تبلیغات به دلیل رقابت فزاینده به شدت افزایش یافته است.

 

 

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چرا در بازاریابی اینستاگرام مهم است؟

 

 

افزایش آگاهی برند

 

اما باید ببینید استراتژی بازاریابی شما برای بومیان دیجیتال از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ نتیجه بخش بوده است یا نه . شما می‌ توانید راهکارهای دیگری را نیز امتحان کنید. بهتر است اثربخشی کمپین های خود را بررسی کنید. شما می توانید با بررسی ترافیک مستقیم و رتبه بندی کلمات کلیدی موتور جستجو  این کار را انجام دهید. این موضوع را در نظر بگیرید بزرگترین مزیت استفاده از اینفلوئنسرها در تبلیغات، ارتباط آن با افزایش آگاهی برند، اعتبار و شناخت برند تجاری است.

 

 

بیشتر بخوانید: آگاهی از برند چیست و چه تفاوتی با تشخیص برند دارد؟

 

 

تاکتیک های اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

تاکتیک های اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

اگر می خواهید در بازاریابی برای بومیان دیجیتال از استراتژی اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید، بهتر است استراتژی بازاریابی خود را در این رویکرد مقیاس بندی کنید. راهکارهای مختلف زیادی را در نظر بگیرید. از سفیران بزرگ، اینفلوئنسرهای متوسط، میکرو اینفلوئنسرها و غیره استفاده کنید. شما باید سعی کنید در سطوح مختلف اینفلوئنسرهای متفاوتی را در نظر بگیرید. اینفلوئنسرها در سطح بالا باعث ایجاد اعتماد و تعامل بیشتر و تاثیرگذاری بالا بر روی مخاطبان می شوند. هرچقدر اینفلوئنسرها بزرگتر و کلان تر باشند توسط نسل Z  که همان بومیان دیجیتال محسوب می شوند، قابل پذیرش تر و مورد اعتماد تر هستند.

حتما بخوانید  اومنی چنل 2.0 چیست؟ | 6 مزیت و 3 کمیت مورد نیاز اومنی چنل 2.0

 

 

نقش میکرو اینفلوئنسرها

 

در عین حال نباید میکرو اینفلوئنسر ها را نیز نادیده گرفت. میکرو اینفلوئنسرها می توانند هر کدام حدود ۳۰ هزار نفر را تحت تاثیر خود قرار دهند. شرکت های موفق اغلب از تمام سطوح اینفلوئنسرها استفاده می‌ کنند. همین موضوع باعث شده تا آن ها فعال سازی ماهانه هزارتایی را یک موضوع کاملاً عادی قلمداد کنند.

 

 

تصمیم برند جیم شارک

 

برای مثال جیم شارک یک برند پوشاک ورزشی است این برند تجاری در بازاریابی برای بومیان دیجیتال تصمیم گرفت تا بر روی شیوه های تبلیغات اجتماعی سنتی تمرکز نکند. اما به جای آن به فکر ساختن یک جامعه برای سرمایه‌گذاری بود. این برند تجاری اکثر بودجه بازاریابی خود را به اینفلوئنسر مارکتینگ و رسانه های اجتماعی اختصاص داد. اینفلوئنسرها، نام‌ های بزرگ و خبرهای بزرگی می سازند.

 

موفقیت این همکاری اغلب در یک استراتژی تبلیغاتی ترکیبی است که بر پایه اینفلوئنسرهای خرد ساخته شده است. اگر چه ممکن است برند تجاری در چنین شرایطی تیتر اخبار نباشد. اما توسط ستاره های واقعی به نمایش گذاشته می شود. در عین حال میکرو اینفلوئنسرها می توانند راهی به مقرون به صرفه برای ایجاد یک جامعه بزرگ آماری و سرمایه گذاری اولیه مهمی در ورود یک مسیر تجاری باشند.

 

 

مشکل بزرگ بازاریابی سنتی برای هدف قرار دادن بومیان دیجیتال

 

مشکل بزرگ بازاریابی سنتی برای هدف قرار دادن بازاریابی بومیان دیجیتال

 

بازاریابی برای بومیان دیجیتال به یک نگرش خاص نیاز دارد. در بازاریابی سنتی نگاه خاصی به اینفلوئنسر مارکتینگ نشده است. خرده‌فروشان سنتی اغلب در ارزیابی دقیق اینفلوئنسرها و میزان تاثیرگذاری آن ها مشکل دارند.  بنابراین درصد کمی از بودجه خود را به این موضوع اختصاص می دهند. همین موضوع باعث شکست و یا عدم برآورده شدن انتظارات برای جذب بومیان دیجیتال می شود.

 

 

جذب از طریق تعامل در رسانه های اجتماعی

 

برند های فعال در زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ به طور معمول هر ماه صدها نصب و فعال سازی کاربری دارند. آن ها عملکرد خود در استراتژی بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ را تجزیه و تحلیل کرده و بهینه می کنند. بر اساس داده های منتشر شده ۸۶ درصد از خریداران که  برای اولین بار اقدام به خرید کرده اند، از طریق کانال های رسانه های اجتماعی با برند تجاری آشنا شده اند.

 

 

نکات مهم در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

نکات مهم در بازاریابی برای بومیان دیجیتال

 

بازاریابی برای بومیان دیجیتال اهمیت زیادی دارد. با درک شیوه های مختلف تاثیر گذاری بر روی نسل z می‌توان جایگاه ویژه‌ ای در فروش و آگاهی از برند به دست آورد. این شیوه ها شامل بازاریابی بر مبنای ترجیحات هزاره ها است. ایجاد روابط قوی با این نسل  بسیار مهم است. از همین رو در بازاریابی برای بومیان دیجیتال باید بر روی میکرو اینفلوئنسرها نیز سرمایه گذاری کرد. در عین حال استفاده از تاکتیک های اینفلوئنسر مارکتینگ را نباید فراموش کرد. گنجاندن اینفلوئنسرها در مقیاس های مختلف در این نوع بازاریابی بسیار مهم است. شما باید از اینفلوئنسرها در تمام کانال های بازاریابی خود استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: چگونه می توان از شکاف سنی در بازاریابی جلوگیری کرد؟

 

 

سخن پایانی

 

استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در بازاریابی برای بومیان دیجیتال بسیار تاثیرگذار است. اینفلوئنسرها در کانال های مختلف می‌ توانند شمار زیادی از طرفداران را جذب برند تجاری شما کنند. بنابراین بهتر است در استراتژی بازاریابی خود برای این نسل از اینفلوئنسر های مختلف در رده و سطوح متفاوت استفاده کنید.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک