۴ نکته بازاریابی برای استارتاپ های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۲

۴ نکته بازاریابی برای استارتاپ های تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۲


16 آبان 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
4 نکته بازاریابی برای استارت آپ های تجارت الکترونیک در سال 2022

بروز بودن بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک از اهمیت زیادی برخوردار است. در سال گذشته نحوه زندگی، معاشرت و حتی خرید علیرغم انطباق با بحران ها به گونه ای نامشخص بود. بسیاری از کارها که قبلا در حوزه بازاریابی انجام می شد، تغییر کرد. کسب و کارها نیاز به سازگاری شدید با تغییرات داشتند. بنابراین در سال ۲۰۲۲ باید به این تغییرات اهمیت زیادی داد. در این مقاله از سرویس علم و تکنولوژی در مجله کوروش به نکات مهم بازاریابی استارتاپ ها در حوزه تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۲ پرداخته ایم.

 

اهمیت انطباق با تغییرات در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

اهمیت انطباق با تغییرات در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

در سال های اخیر تغییرات زیادی در حوزه فعالیت کسب و کار ها و بازاریابی آن ها صورت گرفت. بنابراین کسب و کارهای نوپا به دلیل شکنندگی راحت تر و ساده تر، لازم است تا این تغییرات را شناسایی کرده و کسب و کار خود را تا حد زیادی منعطف به تغییرات پیش ببرند. بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک با چالش های متعددی مواجه شده است.

 

اما مسیر امیدوار کننده ای نیز پیش رو است. با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ اقتصاد کشورهای مختلف جهان در مسیر آهسته بهبود قرار گرفته است. هنوز نمی دانیم چه چیزی در انتظار ماست. اما می توانیم خود را تا حدودی در مسیر مثبت این تغییرات قرار دهیم. قرار گرفتن در این مسیر مستلزم آگاهی از ترندها و شرایط جدید است.

 

بیشتر بخوانید: تجارت هدلس (Headless Commerce) | آینده تجارت الکترونیک در خرده فروشی

 

 

اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

اهمیت استفاده از رسانه های اجتماعی در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

یکی از نکات مهم بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک، اهمیت دادن به بحث رسانه های اجتماعی است. با توجه به این که مردم در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ اکثرا در خانه ماندند، رسانه های اجتماعی یکی از راه های مورد علاقه برای برقراری ارتباط با دیگران بوده است. بازار رسانه های اجتماعی گسترده است. مخاطبان جهان آن همچنان در حال رشد هستند.

 

تعداد شرکت کنندگان فعال روزانه در آن ها به میلیاردها نفر می رسد. در ماه اکتبر، تیک تاک اعلام کرد که به تنهایی ماهانه یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد. در چنین شرایطی بهینه سازی فعالیت در این پلتفرم ها برای تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد.

 

 

 

توجه ویژه مصرف کنندگان به رسانه های اجتماعی

 

توجه ویژه مصرف کنندگان به رسانه های اجتماعی

 

کاربران اکنون می توانند کالا ها و خدمات را مستقیما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خریداری کرده و بفروشند. به عنوان مثال تیک تاک اخیرا همکاری خود را با شاپی فای گسترش داده است و این به معنای ساده سازی فروش محصولات است. بازاریابی در رسانه های اجتماعی در حال حاضر در دسترس تر است.

حتما بخوانید  نقش فناوری در کنار تجربه کاربری در بهبود عملکرد صنعت خرده فروشی

 

این نوع بازاریابی مورد توجه ویژه ای نیز قرار دارد. بازار به رشد خود ادامه می دهد و پلتفرم ها به توسعه استراتژی های جدید برای کسب و کار ها ادامه می دهند تا سهم خود را از بازار دیجیتال بیشتر کنند. به عنوان یک استارتاپ هنگام سرمایه گذاری در بازاریابی در رسانه های اجتماعی می توانید با یک تیر، ۲ نشان بزنید.

 

 

بیشتر بخوانید: ۷ استراتژی بازاریابی موبایلی در تجارت الکترونیک

 

 

لزوم سرمایه گذاری در تجارت بصری در مسیر بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

لزوم سرمایه گذاری در تجارت بصری در مسیر بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

در مسیر بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک، یکی از نکات مهم سرمایه گذاری در بحث تجارت بصری است. تجارت بصری یک اصطلاح عمومی است که از طریق آن می توان به روش های مختلفی به مصرف کنندگان در شناخت برند کمک کرد. با استفاده از تجارت بصری، مصرف کنندگان دانش بیشتری از محصول پیدا می کنند.

 

مطالعه ای انجام شده که در آن محققان ۵۵ آزمایش انجام داده اند. آن ها میزان یادگیری خوب شرکت کنندگان با متن مصور را در مقایسه با متن تنها بررسی کردند. این مطالعه نشان داد شرکت کنندگانی که متن مصور را دنبال می کردند، ۳۲۳ درصد بهتر از افرادی که متن را به تنهایی دنبال می کردند عمل کردند. همین موضوع نشان روشنی بر اهمیت تجارت بصری در بازاریابی است.

 

 

بیشتر بخوانید: نکات مهم بهینه سازی تجربه کاربری UX در زمینه رشد کسب و کار

 

 

تاثیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

 

تاثیر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

 

روش های بصری زیاد هستند. استفاده از فیلم و تصاویر را می توان از جمله این روش ها نام برد. بحث واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را نیز نباید فراموش کرد. به دلیل ماهیت جذاب این نوع محتوا، تجارت بصری می تواند در تعامل بین برند و مصرف کننده نقش کلیدی را ایفا کند. استارتاپ ها می توانند با استفاده از تجارت بصری یک ارتباط قوی و با کیفیت را با مشتریان احتمالی خود ایجاد کنند.

 

در بازاریابی تجارت الکترونیک، آن چه تجارت بصری را مهم می کند نقش آن در آموزش مصرف کننده در مورد محصولات و خدمات است. مصرف کننده مدرن نسبت به محصولاتی که خریداری می کند، دقیق است. به عنوان مثال یک استارتاپ با سرمایه گذاری در تجارت بصری با کیفیت باعث می شود محصول و یا خدماتش بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

محتوای تولید شده توسط کاربر به هر محتوایی گفته می شود که از سوی مشتریان می آید. این محتوا می تواند متن، تصویر، ویدیو یا نظرات در مورد محصول و خدمات باشد. این نوع محتوا ها در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک بسیار تاثیرگذار هستند. چیزی که باعث تاثیرگذاری آن ها می شود، اصیل و منحصر به فرد بودن شان است. این محتوا ها تجربه های دست اولی هستند که به محتوای شما اعتبار ارزشمندی می بخشند.

 

 

تاثیر گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر بر خرید

 

تاثیر گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر بر خرید

 

بر اساس یک نظرسنجی از ۱۵۹۰ مصرف کننده، ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که محتوای تولید شده توسط کاربران تاثیر قابل توجهی بر تصمیمات خرید آن ها دارد. برای ایجاد چنین محتواهایی مسابقه برگزار کنید. از مردم بخواهید تجربیات خود را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب «10 اشتباه نابخشودنی در بازاریابی» اثر فیلیپ کاتلر

 

کسانی که در مسابقه شرکت می کنند، می توانند دوستان خود را تگ کنند. در نتیجه بازدید و اشتراک گذاری بیشتر می شود. هر چه تعداد شرکت کنندگان در این رویدادها بیشتر باشد، بهتر است.

 

 

بیشتر بخوانید: ۱۵ ایده هوشمندانه برای توزیع موثر محتوا در بازاریابی دیجیتال

 

 

نقش سئو و لینک سازی در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

نقش سئو و لینک سازی در بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک

 

برای بازاریابی بهینه استارتاپ ها در حوزه تجارت الکترونیک‌ نقش سئو و لینک سازی را نباید نادیده گرفت. روی این دو موضوع سرمایه گذاری کنید. بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم است. این موضوع همیشه تاثیر زیادی در دیده شدن برند ها دارد.

 

سئو یک استراتژی بازاریابی موثر است که حتی شرکت های بزرگ نیز روی آن سرمایه گذاری می کنند. طبق یک مطالعه ۷۰ درصد از بازاریابان موافق هستند که سئو اثرگذاری بسیار زیادی در بازاریابی تجارت الکترونیک دارد.

 

 

دیده شدن محتوا در صفحات اول موتورهای جستجو در بازاریابی استارتاپ ها در تجارت الکترونیک

 

هدف این است که محتوای شما در صفحات نتایج موتور های جستجو در اولویت های اول قرار بگیرد. این موضوع بازدید بیشتری برای وب سایت شما می آورد. در عین حال پله ای برای تبدیل مشتریان جدید و رشد برند شما خواهد بود. به یاد داشته باشید محتوا نیز کمک زیادی به سئو می کند.

 

برای بازدید کنندگان خود ارزش قائل شوید و محتوای مناسبی را در مورد محصولات و خدمات خود تولید کنید. چرا که اگر بینندگان نسبت به محتوای شما بی علاقه شوند، بازگشت آن ها کمی دشوار خواهد بود. اگر محتوای مناسبی تولید کنید، امتیاز بهتری کسب می کنید. سئو یک سرمایه گذاری طولانی مدت است. به خاطر داشته باشید که بهینه سازی آن یک شبه صورت نمی گیرد.

 

 

سرمایه گذاری طولانی مدت با لینک سازی

 

سرمایه گذاری طولانی مدت با لینک سازی

 

لینک سازی در پروسه سئو را فراموش نکنید. لینک سازی نیز یک سرمایه گذاری بلند مدت است. این کار باعث می شود تا کاربران بیشتری محتوای شما را کشف کنند. در نهایت اعتبار وب سایت شما افزایش می یابد. بر اساس یک نظرسنجی ۷۴ درصد از متخصصان سئو حدود ۲۵۰۰ دلار برای میانگین بودجه ماهانه لینک سازی هزینه می کنند.

 

اما شما به عنوان یک استارتاپ می توانید لینک ها را به صورت رایگان ایجاد کنید. سعی کنید از پست مهمان استفاده کنید. به دنبال وبلاگ های دیگری باشید که بتوانید با آن ها کار کنید و برای یکدیگر ارزش گذاری کنید.

 

سخن پایانی

 

تجارت الکترونیک در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است. بازاریابی استارتاپ های تجارت الکترونیک در این شرایط اهمیت ویژه ای در رشد و توسعه آن ها دارد. مردم به سمت بسترهای آنلاین برای خرید و استفاده از خدمات روی آورده اند. اگر بتوانید به بهترین نحو ممکن در شروع کار بازاریابی کنید، قطعا کسب و کار شما خیلی سریع در مسیر توسعه قرار می گیرد. برای این کار لازم است تا به فکر برنامه ریزی برای تدوین یک استراتژی بازاریابی درست در سال پیش رو باشید.

 

 

منبع: forbes