طرز تهیه اسموتی ملون کافی شاپی و خوشمزه به ۳ روش

طرز تهیه اسموتی ملون کافی شاپی و خوشمزه به ۳ روش


9 تیر 1401 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه اسموتی ملون ? کافی شاپی و خوشمزه به ۳ روش

با ملون چی درست کنم؟ اسموتی ملون علاوه بر خوشمزه بودن، یک نوشیدنی تابستانی و از انواع اسموتی ضد عطش است و می‌توان آن را صورت یک دسر یا میان‌ وعده در روزهای گرم تابستان نوشید. همچنین اسموتی ملون به عنوان یک نوشیدنی مجلسی در دورهمی‌ها بسیار محبوب است و کمتر کسی دست رد به آن می‌زند. در این مقاله از سرویس آشپزی به آموزش ۳ روش طرز تهیه اسموتی ملون می‌پردازیم و فوت و فن‌های تهیه آن می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

طرز تهیه اسموتی ملون

 

طرز تهیه اسموتی ملون

 

زمان تهیه اسموتی: ۱۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی ملون

 

• طالبی خرد شده: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• هندوانه: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• زردآلو: ۲ تا ۳ عدد
• آب یا نکتار زردآلو: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• یخ خرد شده: به میزان دلخواه

 

مراحل طرز تهیه اسموتی ملون

 

برای درست کردن اسموتی ملون، ابتدا باید میوه‌ها را بشویید. آنها را پوست بگیرید و آماده کنید. سپس آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. بعد از یخ زدن، ملون‌ها را در مخلوط کن پوره کنید. دوباره مواد را در فریزر بگذارید و در آخر، نکتار و یخ را اضافه کنید و مواد را با هم بزنید. وقتی اسموتی‌ ملون آماده شد، آن را در لیوان مناسب اسموتی بریزید و سرو کنید.

 

مرحله اول: میوه‌های اسموتی ملون را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی ملون، پوست هندوانه و طالبی را بگیرید و آن‌ها را خرد کنید. هسته‌ها و تخمه‌های هندوانه و ملون را جدا کنید. زردآلوها را هم بشویید و هسته‌ آنها را جدا کنید. سپس زردآلو، هندوانه و طالبی خرد شده را در یک ظرف یا پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید. به مدت حداقل ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید تا میوه‌ها یخ بزنند.

 

مرحله دوم: میوه‌های اسموتی را پوره کنید

 

در این مرحله، میوه‌های خرد و یخ زده شده را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. مخلوط‌کن را روشن کنید و مواد اسموتی را بزنید تا یکدست شوند. سپس مایه پوره شده میوه‌ها را دوباره به فریزر برگردانید و ۲۰ دقیقه دیگر صبر کنید تا یخ بزنند.

حتما بخوانید  طرز تهیه 12 ماسک انگور برای کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست

 

مرحله سوم: نکتار زردآلو را به مواد اسموتی اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه اسموتی ملون، دوباره میوه‌های پوره و یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید و به آن‌ها نکتار یا عصاره زردآلو اضافه کنید. اگر می‌خواهید اسموتی ملون شما خیلی خنک باشد، تکه‌های یخ را هم در همین مرحله به مواد اسموتی اضافه کنید. حدود ۵ دقیقه دیگر مواد اسموتی را بزنید. وقتی اسموتی ملون بافت پوک به خود گرفت و کف کرد، می‌توانید آن را در لیوان بریزید. اسموتی ملون را به دلخواه خود تزیین و آن را سرو کنید.

 

طرز تهیه اسموتی ملون با شیر و بستنی

 

تهیه اسموتی ملون با شیر و بستنی

 

زمان مورد نیاز برای تهیه اسموتی: ۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی ملون بستنی

 

• ملون: ۱ عدد کوچک
• موز: ۲ عدد
• شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۱ قاشق غذاخوری
• یخ: چند قالب کوچک

 

مراحل طرز تهیه اسموتی ملون با موز

 

برای درست کردن اسموتی ملون با موز، ابتدا میوه‌ها را خرد کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آن‌ها را با دیگر مواد، در مخلوط کن بریزید و با هم کاملا میکس کنید تا یکدست شوند. در آخر اسموتی را با چند تکه یخ خرد شده، مخلوط و سرو کنید.

 

مرحله اول: میوه‌های اسموتی را خرد و فریز کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی ملون، ملون و موز را بشویید و پوست آن‌ها را بگیرید. هسته‌های ملون را کنار بگذارید و فیله آن را خرد کنید. موز را هم به صورت حلقه‌ای خرد کنید. سپس هر دو میوه خرد شده را در پلاستیک فریزری بگذارید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

مرحله دوم: بستنی و شیر را اضافه کنید

 

در این مرحله، میوه‌های یخ زده را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. شیر و بستنی را به مواد بیفزایید. در صورت دلخواه شکر را هم اضافه کنید. البته اگر ملون شیرین است، نیازی به افزودن شکر ندارید. همه مواد را با هم میکس کنید و بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله چهارم: اسموتی ملون را سرو کنید

 

در آخر، به اسموتی ملون یخ‌های خرد شده را هم اضافه کنید و بزنید تا کاملا یکدست شوند. در صورت دلخواه می‌توانید کمی گلاب، پودر دارچین و پودر هل را هم به اسموتی اضافه کنید. اسموتی ملون که آماده شد، آن را در یک لیوان مناسب بریزید و تزیین و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی طالبی کافی شاپی

 

طرز تهیه اسموتی ملون به روش ساده

 

اسموتی ملون به روش ساده

 

زمان تهیه اسموتی ملون: ۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه اسموتی ملون

 

حتما بخوانید  6 روش از بین بردن لکه چربی با نوشابه از روی مبل، پارکینگ، لباس و ...

• ملون: ۱ عدد متوسط
• گلاب: ۲ قاشق غذاخوری
• آب لیموترش: ۱ قاشق غذاخوری
• پوست لیموی رنده شده: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• شکر: ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری (یا به میزان دلخواه)
• یخ: چند قالب کوچک

 

طرز تهیه اسموتی ملون ساده با لیمو

 

برای درست کردن این اسموتی خوشمزه با ملون و آبلیمو، ملون را بشویید و پوست آن را بگیرید. تخمه‌های آن را کنار بگذارید و فیله ملون را خرد کنید. سپس آن‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. به مدت ۱ تا ۲ ساعت بعد که ملون‌ها یخ زدند، آنها را در مخلوط‌کن بریزید و گلاب، آب لیموترش، پوست لیموی رنده شده را اضافه کنید و مخلوط‌کن را روشن کنید.

مواد اسموتی را به قدری بزنید تا کاملا پوره و یکدست شوند. در آخر شکر و یخ را هم به مواد بیفزایید و بزنید. اسموتی ملون که آماده شد، آن را در لیوان بریزید و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع اسموتی رژیمی و کم کالری

 

فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی ملون

 

فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی ملون

 

*در طرز تهیه اسموتی ملون از نکتار میوه‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید. در صورت استفاده از نکتار، به خاطر شیرینی و قند بالای نکتار، نیازی به اضافه کردن شکر نیست.

*در صورت دلخواه می‌توانید عصاره طبیعی میوه‌ها یا شیر را جایگزین نکتار در طرز تهیه اسموتی ملون کنید. اسموتی با عصاره میوه‌ها، سالم‌تر و طبیعی‌تر بوده و برای کسانی که رژیم لاغری و کاهش وزن دارند، مناسب‌تر است.

* در طرز تهیه اسموتی ملون می‌توانید فقط یک بار و طی یک مرحله مواد را با هم در مخلوط‌کن ترکیب کنید و میکس کردن برای دومین بار را حذف کنید. دو بار میکس کردن مواد به خاطر ایجاد بافت پفکی و پوک برای اسموتی است و در طعم و مزه آن تغییری ایجاد نمی‌کند.

* برای تزیین روی اسموتی ملون، می‌توانید از تکه‌های ملون، کمی خامه، پودر دارچین، کمی یخ و … استفاده کنید.

*اسموتی ملون را به صورت تازه سرو کنید چون در صورتی که اسموتی ملون مدت زیادی بماند، احتمال اینکه تلخ شود بسیار زیاد است.

 

سوالات متداول

 

چه کار کنیم که اسموتی بافت پفکی بگیرد؟

 

برای پوک و پفکی شدن بافت اسموتی، ابتدا میوه‌ها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس آنها را در مخلوط کن بریزید. بعد از نرم شدن دوباره مواد را فریز کنید و دوباره با دیگر مواد بزنید. هرچه ذرات یخ بیشتر باشد، اسموتی بافت پفکی‌تری می‌گیرد.

 

طرز تهیه اسموتی ملون رژیمی چگونه است؟

 

برای اینکه اسموتی ملون شما رژیمی شود، به جای نکتار از تکه‌های یخ استفاده کنید. اگر هم می‌خواهید اسموتی‌تان کمی شیرین باشد، به آن مقداری عسل اضافه کنید.

 

چرا اسموتی ملون تلخ می‌شود؟

 

اسموتی ملون باید بلافاصله بعد از تهیه مصرف شود. گاهی اوقات ماندن اسموتی ملون برای چند دقیقه تا چند ساعت می‌تواند موجب تجزیه آنزیم‌های پروتئین شیر شود و طعم اسموتی شما را تلخ کند.

 

کالابرگ الکترونیک