طرز تهیه ۱۵ مدل انواع اسموتی خوشمزه کافی شاپی در خانه

طرز تهیه ۱۵ مدل انواع اسموتی خوشمزه کافی شاپی در خانه


11 تیر 1401 . زمان مطالعه: 15 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 100 مدل انواع اسموتی ? خوشمزه کافی شاپی در خانه

طرز تهیه انواع اسموتی را بلد هستید؟ اسموتی‌ها بهترین نوشیدنی‌ برای تابستان هستند که به عنوان یک صبحانه تابستانی و حتی میان وعده سالم برای مدرسه و سرکار هم می‌توانید روی آن‌ها حساب کنید. البته می‌توانید از طعم خوش آن‌ها در دیگر ایام سال هم لذت ببرید. در اصل این نوشیدنی‌ها از ترکیب میوه‌های مختلف با هم و سایر ترکیبات دیگر درست می‌شوند و دستتان باز است که برای یک صبحانه سالم برای بچه‌ها طعم‌های مختلف را با هم ترکیب کنید. انواع اسموتی تابستانی و اسموتی پاییزی و زمستانی به علاوه اسموتی‌های رژیمی علاوه بر خوشمزه بودن، مقوی هم هستند و می‌توانید به عنوان یک میان وعده یا بعد از وعده‌های اصلی غذایی میل کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی به طرز تهیه انواع اسموتی با طعم‌های مختلف از اسموتی‌های کافی شاپی گرفته تا انواع اسموتی لاغری می‌پردازیم. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

۱- طرز تهیه انواع اسموتی‌ برای لاغری

 

اسموتی خوشمزه برای لاغری

 

نگرانی خیلی از افرادی که در رژیم لاغری به سر می‌برند این است که مبادا با خوردن اسموتی، کالری زیادی به بدنشان وارد شود و چاق شوند. برخی از اسموتی‌ها مخصوص کسانی است که می‌خواهند از این نوشیدنی برای لاغر شدن کمک بگیرند.

این اسموتی‌های خوشمزه، باید فیبر زیادی داشته باشند. در نتیجه در آن‌ها، معمولا از سبزیجات بیشتری استفاده می‌شود تا بتوانند خاصیت چربی‌سوزی داشته باشند. اگر می‌خواهید اسموتی بخورید و چاق نشوید، روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسموتی برای کاهش وزن و لاغری با دستور طرز تهیه بیش از ۳۰ اسموتی لاغری کلیک کنید.

 

۲- اسموتی زردآلو و گردو

 

 اسموتی زردآلو و گردو

 

«اسموتی زردآلو و گردو» یک ترکیب فوق‌العاده خوشمزه و مقوی است که هم برای شروع یک روز پرانرژی و هم به عنوان نوشیدنی پذیرایی از مهمان‌ها در تابستان بسیار مناسب است. شما می‌توانید این اسموتی سیر کننده و خوشمزه را با ماست شیرین یا انواع شیر آماده کنید.

برای درست کردن این اسموتی باید زردآلوهای شسته شده را همراه با ماست، مغز گردو و آب یخ داخل مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. در ضمن اضافه کردن عسل به این اسموتی کاملا اختیاری است. در صورتی که به بیماری دیابت مبتلا هستید و یا دوست دارید این اسموتی را کم‌شیرین میل کنید، می‌توانید عسل را حذف کنید. برای مشاهده طرز تهیه انواع اسموتی زردآلو و گردو، به ۳ روش مختلف روی لینک مقاله بزنید.

 

۳- اسموتی سیب و دارچین

 

اسموتی سیب و دارچین

 

«اسموتی سیب و دارچین» یک ترکیب مقوی و خوشمزه و سیر کننده است. همچنین این اسموتی،  یکی از انواع اسموتی چربی سوز محبوب است که با مواد ساده‌ای درست می‌شود و می‌توانید به دلخواه خودتان، به آن طعم‌های تازه‌ای را اضافه کنید.

برای درست کردن این اسموتی، باید میوه‌ها را خرد کرده و فریز کنید. سپس آن‌ها را همراه با دیگر مواد، در مخلوط کن بریزید و بزنید تا یکدست شود. در آخر اسموتی سیب و دارچین را در لیوان مناسب سرو کنید. این نوشیدنی خوشمزه و پرانرژی برای آماده شدن به حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه زمان نیاز دارد. برای درست کردن اسموتی سیب و دارچین به ۲ روش مختلف، روی لینک مقاله طرز تهیه اسموتی سیب و دارچین بزنید.

 

۴- طرز تهیه انواع اسموتی استوایی

 

طرز تهیه اسموتی استوایی آناناس، موز و انبه

 

طرز تهیه اسموتی استوایی یا همان «اسموتی تروپیکال» درست مثل انواع دیگر اسموتی‌ها بسیار راحت است. این اسموتی با میکس کردن میوه‌های متنوع استوایی آماده می‌شود. از طرفی به دلیل به کار بردن میوه‌هایی خاص و کمیاب در ایران به عنوان یک نوشیدنی لوکس و پرطرفدار شناخته می‌شوند. بد نیست بدانید که میوه‌های استوایی انرژی زیادی دارند و می‌توانند به عنوان وعده صبحانه یا میان وعده مصرف شوند.

آناناس، انبه و موز از لذیذترین انواع میوه‌های استوایی هستند که در کشور ما هم به وفور یافت می‌شوند. شما می‌توانید یک اسموتی استوایی لذیذ و خوشمزه را در کمتر از ۵ دقیقه آماده کنید. بهتر است برای تهیه این اسموتی از میوه‌های منجمد شده و آب میوه تازه استفاده کنید. برای مشاهده روش درست کردن این اسموتی‌ها، روی لینک مقاله طرز تهیه اسموتی استوایی با ۶ طعم مختلف کلیک کنید.

 

۵- اسموتی هندوانه

 

طرز تهیه اسموتی هندوانه و نعنا

 

درست کردن انواع اسموتی کافی شاپ با هندوانه از محبوب‌ترین انواع اسموتی تابستانی خنک است. اگر اهل آشپزی و درست کردن انواع دسر و آبمیوه هستید حتما می‌دانید اسموتی‌هایی که می‌توان با هندوانه درست کرد، بسیار متنوعند و از مواد مختلفی در آن‌ها می‌توان استفاده کرد.

برای تهیه انواع اسموتی با هندوانه ابتدا باید هندوانه را خرد و پوست و هسته‌های آن را جدا کنید. برش‌های هندوانه را در یک ظرف قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید. ظرف را در فریزر بگذارید تا برش‌ها کاملا یخ بزنند. ۲ تا ۴ ساعت زمان کافی است.

هندوانه را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. به آن ماست، شیر و عرق بیدمشک اضافه کنید. برای مشاهده ادامه مراحل، روی لینک مقاله طرز تهیه اسموتی هندوانه بزنید و طرز تهیه ۸ اسموتی هندوانه را مطالعه کنید.

 

۶- اسموتی وانیل و خامه

 

 طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه

 

«اسموتی وانیل و خامه» یکی از خوشمزه‌ترین اسموتی‌های کافی شاپی است که می‌توانید به عنوان دسر یا میان وعده درست کنید. زمان تهیه این اسموتی بسیار کوتاه است و برای تزیین دستتان باز است تا از مواد مختلف بر روی آن استفاده کنید. فراموش نکنید که به خاطر استفاده از خامه در این دسر، میزان چربی و کالری اسموتی بالا است و به عبارتی یک اسموتی برای چاقی است، پس در خوردن آن اعتدال را رعایت کنید.

برای درست کردن این اسموتی کافی شاپی خوشمزه و متفاوت، بعد از آماده کردن مواد، باید آن‌ها را با هم در میکسر یا غذاساز بریزید و به خوبی با هم ترکیب کنید. می‌توانید مقداری از خامه را با میوه یا مغزهای مختلف برای تزیین روی اسموتی کنار بگذارید. این اسموتی بین ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان برای آماده سازی نیاز دارد. برای مشاهده طرز تهیه اسموتی وانیل و خامه به ۳ روش مختلف، روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

۷- اسموتی انبه و موز

 

اسموتی انبه و موز

 

انواع اسموتی انبه و انواع اسموتی موز جزو محبوب‌ترین اسموتی‌های کافی شاپی هستند. از سوی دیگر ترکیب انبه و موز، به عنوان دو میوه محبوب و پرطرفدار گرمسیری، عالی و بسیار جذاب است. هر دو میوه با طبع گرم، خواص و فواید فراوانی هم دارند. برای درست کردن اسموتی انبه و موز، کافی است موز و انبه را با مواد دیگری مخلوط کنید.

برای درست کردن این اسموتی، پوست انبه و موز را بگیرید. فیله هر دو میوه را به قطعات کوچک خرد کنید. آن‌ها را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزنند. سپس میوه‌ها را از فریزر خارج کرده و در مخلوط کن یا غذاساز بریزید. دستگاه را روشن کنید تا وقتی که میوه ها کاملا نرم و له شوند به میکس کردن ادامه دهید.

سپس بستنی را هم اضافه کنید و ۲ دور دیگر بچرخانید. اسموتی انبه و موز را در لیوان بریزید و سرو کنید. برای مشاهده روش‌های دیگر برای تهیه این اسموتی، روی لینک مقاله طرز تهیه اسموتی انبه و موز بزنید. در این مقاله طرز تهیه اسموتی موز و انبه به ۹ روش آموزش داده شده است.

 

۸- طرز تهیه انواع اسموتی با توت فرنگی

 

اسموتی توت فرنگی از نوشیدنی‌های محبوب فصل گرما

 

«اسموتی توت فرنگی» از نوشیدنی‌های محبوب فصل گرما است که می‌توان آن را با ترکیب میوه‌های مختلفی درست کرد. این نوشیدنی تابستانی خنک به خوبی از پس رفع عطش برمی‌ید. البته سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هم هست.

به شکل‌های مختلفی می‌توان اسموتی با توت فرنگی را درست کرد. برای این تهیه اسموتی موز و توت فرنگی، توت فرنگی‌ها را بشویید. قسمت سبز آن را جدا کنید. از وسط برش بزنید. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه‌ای برش بزنید. همه را در یک کاسه بریزید و در فریزر بگذارید تا کاملا یخ بزنند.

بعد از حدود ۲ ساعت آن‌ها را از فریزر بیرون آورده و در مخلوط کن بریزید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه و البته طرز تهیه اسموتی با توت فرنگی به ۱۰ روش مختلف روی لینک مقاله کلیک کنید.

 

۹- انواع اسموتی مقوی برای تابستان

 

انواع اسموتی مقوی برای تابستان

 

یکی از محبوب‌ترین انواع اسموتی، اسموتی‌هایی هستند که علاوه بر طعم لذیذ و خوش، مقوی هم باشند. این اسموتی‌ها برای همه مناسب هستند، مخصوصا برای ورزشکاران، کودکان و نوجوانان در سن رشد، مادران باردار و … برای درست کردن اسموتی‌های مقوی می‌توانید از ترکیب میوه‌ها با مغزها استفاده کنید.

استفاده از انواع سبزیجات با فیبر بالا هم می‌تواند به خاصیت لاغرکنندگی این اسموتی‌ها بیفزاید. برای آموزش این اسموتی‌های تابستانی و خوشمزه به ۱۳ روش مختلف روی لینک مقاله طرز تهیه انواع اسموتی تابستان کلیک کنید.

 

۱۰- انواع اسموتی رژیمی و کم کالری

 

اسموتی رژیمی و کم کالری

 

در کنار اسموتی‌های مناسب برای لاغری و چربی‌سوزی، انواع اسموتی‌های رژیمی کم کالری به عنوان میان وعده یا حتی صبحانه مصرف می‌شوند. این اسموتی‌ها، به ویژه برای سالمندان و کودکان و افراد دارای رژیم لاغری بسیار مفید هستند.

به طور معمول برای طرز تهیه اسموتی خانگی یا بازاری به خصوص برای تهیه اسموتی‌های لاغر کننده پوست میوه را جدا نمی کنند، به همین دلیل این نوشیدنی‌ها فیبر بالاتری نسبت به آب میوه‌ها دارد و برای افرادی که به دنبال تغذیه سالمی هستند مناسب است.

تقریبا در تمام دستورها اسموتی کم کالری میوه موز وجود دارد و دلیل آن طعم شیرین و غلظتی است که به نوشیدنی می بخشد. بهتر است برای شیرین کردن این اسموتی‌ها از شکر استفاده نکنید و به جای آن کمی عسل یا دیگر شیرین کننده‌های طبیعی را به کار ببرید. برای مشاهده انواع اسموتی رژیمی و کم کالری به ۱۰ روش مختلف روی لینک مقاله بزنید.

 

۱۱- اسموتی سه رنگ و چند رنگ

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه اسموتی سه رنگ

 

درست کردن اسموتی چند رنگ در خانه آن هم برای پذیرایی از مهمان یا بچه‌های خانه می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. یک لیوان اسموتی تابستانی ساده با رنگ‌های مختلفی که حتی تماشای آن لذت‌بخش است. اما طرز تهیه اسموتی سه رنگ میوه‌ای چگونه است؟ آیا می‌دانید چقدر تنوع برای درست کردن این نوشیدنی خنک تابستانی وجود دارد؟ برای مطالعه طرز تهیه اسموتی سه رنگ کافی شاپی به ۶ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۲- اسموتی بلوبری

 

طرز تهیه اسموتی بلوبری

 

اسموتی بلوبری جزو انواع اسموتی کافی شاپی خوشمزه و محبوب است. اگر با خودتان فکر می‌کنید که با بلوبری چی درست کنیم و یا به دنبال رسپی یک نوشیدنی جدید و متفاوت هستید، پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه اسموتی بلوبری را امتحان کنید.

اضافه کردن چند ماده غذایی مفید و مغذی به اسموتی بلوبری می‌تواند آن را تبدیل به یک معجون مقوی و لذیذ کند. برای مثال شما می‌توانید از اسموتی موز و بلوبری به عنوان یک صبحانه مقوی استفاده کنید و یا آن را بعد از یک ورزش طولانی میل کنید. برای مطالعه مراحل درست کردن اسموتی بلوبری به ۶ روش کافی شاپی و حرفه‌ای روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۳- اسموتی با انبه و کیوی

 

مراحل طرز تهیه اسموتی 2 رنگ کیوی و انبه

 

اسموتی انبه کیوی از آن دسته اسموتی‌های خاصی است که هم برای افزایش انرژی و جذب ویتامین‌های مورد نیاز بدن مفید است و هم طعم و مزه بسیار لذیذی دارد. اسموتی انبه و کیوی جزو اسموتی‌های مقوی و البته با کالری مناسب برای رژیم‌های لاغری است.

در اولین مرحله از آموزش طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی باید پوست انبه را جدا کنید و آن را خرد کنید. سپس پوست کیوی‌ها را جدا نموده و آن را همراه با انبه‌های خرد شده در مخلوط‌کن بریزید. سپس ماست و در صورت نیاز کمی شکر را هم اضافه کنید.

بعد از این که همه مواد اسموتی را در مخلوط کن ریختید، دستگاه را روشن کنید تا مواد اسموتی کاملاً با هم ترکیب شوند. بعد از آماده شدن اسموتی انبه و کیوی آن را در لیوان بریزید و میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید ماست را حذف کنید و از مقداری آبمیوه به جای آن استفاده کنید. برای مطالعه ادامه مراحل طرز تهیه اسموتی انبه و کیوی به ۵ روش مختلف ساده و دو رنگ روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۴- انواع اسموتی با ملون

 

طرز تهیه اسموتی ملون

 

برای درست کردن اسموتی ملون، ابتدا باید میوه‌ها را بشویید. آنها را پوست بگیرید و آماده کنید. سپس آنها را در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. بعد از یخ زدن، ملون‌ها را در مخلوط کن پوره کنید. دوباره مواد را در فریزر بگذارید و در آخر، نکتار و یخ را اضافه کنید و مواد را با هم بزنید. وقتی اسموتی‌ ملون آماده شد، آن را در لیوان مناسب اسموتی بریزید و سرو کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه اسموتی ملون، پوست هندوانه و طالبی را بگیرید و آن‌ها را خرد کنید. هسته‌ها و تخمه‌های هندوانه و ملون را جدا کنید. زردآلوها را هم بشویید و هسته‌ آنها را جدا کنید. سپس زردآلو، هندوانه و طالبی خرد شده را در یک ظرف یا پلاستیک زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید. به مدت حداقل ۱ تا ۲ ساعت صبر کنید تا میوه‌ها یخ بزنند. برای مطالعه مراحل طرز تهیه اسموتی ملون به ۳ روش مختلف روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

۱۵- انواع اسموتی با آلو

 

طرز تهیه اسموتی آلو خوشمزه کافی شاپی به 5 روش

 

اسموتی آلو جزو انواع اسموتی تابستانی است و به خصوص برای افرادی که به عارضه یبوست و یا التهاب در بدن مبتلا هستند گزینه بی‌نظیری محسوب می‌شود. اسموتی آلو به شکل‌های مختلف و شیوه‌های متفاوتی آماده می‌شود. اسموتی آلو و توت فرنگی، اسموتی هلو و آلو و اسموتی آلو و جو پرک تنها بخش کوچکی از انواع اسموتی با آلو است.

اضافه کردن مقداری جو پرک به اسموتی آلو می‌تواند آن را به یک صبحانه بی‌نظیر و مقوی تبدیل کند. این اسموتی فیبر فراوانی دارد و برای تأمین انرژی و همچنین درمان یبوست بسیار مناسب است و انتخاب خوبی به عنوان یک میان وعده سالم نیز محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه اسموتی آلو و جو پرک آشنا شوید. برای مطالعه مراحل طرز تهیه اسموتی آلو به ۵ روش مختلف کافی شاپی روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

سوالات متداول

 

برای طرز تهیه انواع اسموتی برای لاغری از چه میوه‌هایی استفاده کنیم؟

 

در طرز تهیه انواع اسموتی برای لاغری و رژیم، بهتر است میوه‌هایی را به کار ببرید که فیبر زیادی دارند. کالریشان کم است و به راحتی هضم می‌شوند. همچنین تا جای ممکن باید از اضافه کردن شکر به این اسموتی‌ها خودداری کنید. در ضمن شیر یا ماست کم چرب یا یونانی را در این اسموتی‌ها به کار ببرید.

 

برای درست کردن انواع اسموتی‌ مقوی چه میوه‌های مناسب هستند؟

 

با میوه‌هایی با طبع گرم مثل موز و انبه می‌توانید انواع مختلفی از اسموتی‌های مقوی را درست کنید. همچنین اضافه کردن ادویه‌جاتی مثل هل و دارچین و افزودن دانه‌ها مثل کنجد، بادام هندی، بادام زمینی، گردو، پسته و … می‌تواند از اسموتی شما، یک بمب انرژی بسازد.

 

بهترین انواع اسموتی پاییزی و زمستانی کدامند؟

 

درست کردن اسموتی با گلابی، سیب، وانیل و خامه و میوه‌های زمستانی و پاییزی با انواع ادویه‌جات گرم مثل زنجبیل، دارچین، هل و … جزو بهترین انواع اسموتی پاییزی و زمستانی است.

 

 

کالابرگ الکترونیک