۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه

۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه


15 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده + تصاویر پیچیدن نان سمبوسه
فهرست محتوا پنهان

سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده یکی از محبوب‌ترین انواع خوراک با گوشت چرخ کرده است که به عنوان یک غذای انگشتی برای بچه‌ها و بزرگترها بافت فوق‌العاده تردی دارد و مزه آن به طرز شگفت‌انگیزی خوشمزه است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده با سیب زمینی و بدون سیب زمینی و همچنین روش پیچیدن سمبوسه به عنوان یکی از انواع اسنک بین‌المللی آشنا شوید.

 

مواد لازم برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده (روش اول)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
قارچ ۲۰۰ گرم
جعفری ۱۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای ۲ عدد
پیاز ۱ عدد درشت
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به مقدار لازم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چای‌خوری
نان لواش یا خمیر یوفکا به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

 

مدت زمان آماده سازی: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت سمبوسه: ۲۰ دقیقه
کالری هر عدد سمبوسه با گوشت چرخ کرده: حدود ۱۶۰ تا ۲۴۰ کالری

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده

 

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و قارچ

 

استفاده از قارچ در سمبوسه با گوشت چرخ کرده، طعم بی‌نظیری به آن می‌بخشد. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه سمبوسه گوشت چرخ کرده با قارچ آشنا شوید.

مرحله اول؛ سرخ کردن پیاز و گوشت

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و پیازها را سرخ کنید. بعد از اینکه پیاز کمی سبک شد، گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید و با پیازها تفت دهید.

در صورت تمایل می‌توانید گوشت چرخ‌ کرده، پیاز داغ منجمد و روغن مایع از جمله روغن مایع سرخ کردنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد سمبوسه

بعد از این که گوشت کمی سرخ شد و تغییر رنگ داد، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید. سپس درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا همه مواد بپزند. بعد از این که فلفل دلمه‌ای کمی پخت، قارچ را به صورت نگینی خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید.

برای تهیه زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز و قارچ به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ اضافه کردن جعفری و رب گوجه به مواد سمبوسه

در یک تابه کوچک رب گوجه را با کمی روغن سرخ کنید. سپس رب گوجه را به مایه سمبوسه اضافه کنید. جعفری تازه و ساطوری خرد شده عطر بی‌نظیری به سمبوسه می‌بخشد. پس جعفری‌ها را به صورت ساطوری ریز خرد کنید و به سایر مواد اضافه کنید. در انتها مقداری نمک به سمبوسه اضافه کنید. طرز تهیه رب گوجه فرنگی خانگی را بلد هستید؟

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار مجلسی برای شب یلدا

در صورت تمایل نمک و رب گوجه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ پیچیدن سمبوسه

 

پیچیدن سمبوسه

 

سمبوسه گوشت را می‌توانید با نان لواش یا خمیر یوفکا درست کنید. برای این کار باید خمیر یا نان‌ را به صورت مستطیل (طبق تصویر) برش دهید. سپس از یک طرف نان را به صورت مثلثی تا کنید و بعد از تای دوم نان به صورت قیف می‌شود. قیف نان را در دست بگیرید و مقداری از مواد سمبوسه را داخل نان بریزید. درنهایت قسمت بالای نان را به سمت داخل تا کنید تا کاملا بسته شود و مایه سمبوسه به بیرون نریزد. اگر این روش پیچیدن سمبوسه برای شما سخت است نان یا خمیر سمبوسه را رول کنید.

در صورت تمایل نان لواش و خمیر یوفکا را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله آخر؛ سرخ کردن سمبوسه

 

سرخ کردن سمبوسه در روغن داغ و فراوان

 

بعد از این که همه سمبوسه‌ها را به همین روش آماده کردید، باید مقداری روغن در ماهیتابه بریزید (مقدار روغن کم نباشد، سمبوسه‌ها باید در روغن غوطه‌ور شوند) و صبر کنید تا روغن حسابی داغ شود. سپس سمبوسه‌ها را در روغن داغ سرخ کنید. وقتی یک سمت سمبوسه‌ها طلایی شد، آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز طلایی شود. زمانی که همه سمبوسه‌ها را سرخ کردید، مثل سمبوسه سیب زمینی ساده آن را با سس فلفل تند یا سس کچاپ سرو کنید.

می‌توانید سس فلفل تند و سس کچاپ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌زمینی (روش دوم)

 

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
گشنیز تازه ۴۰ گرم
جعفری تازه ۴۰ گرم
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چای‌خوری
فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
زردچوبه ۱/۲ قاشق چای‌خوری
ادویه کاری به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
نان لواش یا خمیر یوفکا به مقدار لازم

 

مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب زمینی

 

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و سیب‌زمینی

 

اضافه کردن سیب‌ زمینی طعم جذابی به سمبوسه با گوشت چرخ کرده می‌بخشد. در این بخش می‌توانید با مراحل طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌ زمینی آشنا شوید.

مرحله اول؛ پختن سیب‌ زمینی

در اولین مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت و سیب‌ زمینی باید سیب‌ زمینی‌ها را بشویید و داخل یک قابلمه آب بریزید. قابلمه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه صبر کنید تا سیب‌زمینی‌ها بپزند.

مرحله دوم؛ له کردن سیب‌ زمینی‌ها

بعد از این که سیب‌ زمینی‌ها کاملا پختند، پوست آن‌ها را جدا کنید و سپس با گوشت‌کوب کاملا له کنید. برای‌ له کردن سیب زمینی می‌توانید از چنگال نیز استفاده کنید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن پیاز و گوشت و سایر طعم‌ دهنده‌ها

در این مرحله باید پیاز را به صورت نگینی خرد کنید و در روغن سرخ کنید. زمانی که پیازها سبک شدند، زردچوبه و گوشت چرخ‌ کرده را اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید و چند دقیقه صبر کنید تا رنگ گوشت عوض شود. بعد از این که گوشت کمی سرخ شد، فلفل دلمه‌ای، جعفری خرد شده، ادویه کاری، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش
حتما بخوانید  طرز تهیه 6 غذای مخصوص شب عید و سیزده به در همدان

در صورت تمایل می‌توانید ادویه کاری را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ سرخ کردن رب گوجه‌ فرنگی و اضافه کردن به مایه سمبوسه

بعد از ترکیب کردن مواد سمبوسه باید در یک ماهیتابه کوچک مقداری روغن بریزید. رب گوجه‌ فرنگی را چند دقیقه با روغن سرخ کنید تا بوی خامی آن از بین برود. سپس رب گوجه را با مواد سمبوسه ترکیب کنید.

مرحله پنجم؛ ترکیب کردن سیب‌زمینی با مواد سمبوسه

در این مرحله از طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌زمینی باید سیب‌ زمینی پوره شده را با سایر مواد ترکیب کنید. بعد از این که همه مواد با هم ترکیب شدند، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله ششم؛ آماده کردن سمبوسه گوشت و سیب زمینی

در این مرحله باید نان را به صورت مستطیلی برش دهید و سپس نان را به روش قبل تا کنید و مواد سمبوسه را داخل نان قرار دهید. درنهایت سمبوسه‌ها را در روغن فراوان سرخ کنید و در کنار سس مورد نظرتان سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سمبوسه میگو با سس مخصوص

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ کرده

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه سمبوسه

 

  • در طرز تهیه سمبوسه گوشت ابتدا روغن را کاملا داغ کنید و زمانی که روغن داغ شد، سمبوسه را در روغن سرخ کنید.
  • برای طرز تهیه سمبوسه گوشت و سیب‌ زمینی می‌توانید به جای پوره سیب‌زمینی از سیب‌زمینی‌های نگینی سرخ شده نیز استفاده کنید.
  • در طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌کرده و پنیر پیتزا باید مواد سمبوسه را آماده کنید و صبر کنید تا خنک شود. سپس پنیر پیتزا را به مواد سمبوسه اضافه کنید. از پنیر پیتزا یا ورقه‌ای می‌توانید استفاده کنید. پنیر پیتزا و پنیر ورقه‌ای را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.
  • برای تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده می‌توانید از انواع سبزیجات و ادویه‌هایی که دوست دارید، استفاده کنید.
  • در صورت تمایل می‌توانید از فلفل سبز و سیر نیز در مایه سمبوسه با گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
  • برای تهیه سمبوسه با گوشت مرغ می‌توانید از سینه مرغ پخته و ریش‌ ریش شده استفاده کنید. گوشت مرغ را از افق کوروش بخرید؛ آنلاین، تلفنی یا حضوری.
  • طرز تهیه سمبوسه آبادانی درست شبیه به سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده و سیب‌ زمینی است. تنها باید از فلفل قرمز و ادویه بیشتری در این سمبوسه استفاده کنید تا کمی تند و تیز شود. معمولا آبادانی‌ها سمبوسه را با یک سس مخصوص که از تمر هندی و سس فلفل درست شده، سرو می‌کنند.
  • در طرز تهیه سمبوسه بندری با گوشت چرخ‌ کرده باید از رب و ادویه‌های بیشتری در سمبوسه استفاده کنید تا طعم سمبوسه جنوبی شما تندتر شود.

سوالات متداول

چرا سمبوسه خشک می‌شود؟

برای اینکه سمبوسه خشک نشود و نرم بماند بعد از سرخ کردن سمبوسه آن را در یک ظرف درب‌دار قرار دهید.

چکار کنیم سمبوسه بوی روغن ندهد؟

بعد از سرخ کردن سمبوسه آن را در یک صافی فلزی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود و موقع سرو بوی روغن ندهد.

طرز تهیه سمبوسه با گوشت چرخ‌ کرده رژیمی چگونه است؟

اگر در رژیم هستید، می‌توانید سمبوسه را آماده کنید و با برس سطح آن را چرب کنید و سپس به جای سرخ کردن، سمبوسه‌ها را در فر قرار دهید تا بپزند.

 

کالابرگ الکترونیک