۱۰ ایده جذاب و خلاقانه درست کردن عیدی برای بچه‌ها

۱۰ ایده جذاب و خلاقانه درست کردن عیدی برای بچه‌ها


2 اسفند 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
10 ایده درست کردن عیدی برای بچه‌ها

امسال به بچه‌ها عیدی چی بدیم؟ چطور یک هدیه ارزان برای عیدی بچه‌ها آماده کنیم؟ عیدی دادن به بچه‌ها یکی از شیرین‌ترین رسوم عید نوروز است. اما کدام ایده درست کردن عیدی برای بچه‌ها می‌تواند آن‌ها را بیشتر خوشحال کند؟ مطمئن باشید کمی خلاقیت به خرج دادن برای درست کردن هدیه دست‌ساز برای بچه‌ها هم آن‌ها را سورپرایز می‌کند و هم برای شما مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. در این مقاله از مجله کوروش می‌توانید با ایده‌های خلاقانه برای دادن عیدی به بچه‌ها آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد ایده بهترین عیدی برای بچه‌ها پاسخ خواهیم داد. با سرویس سبک زندگی همراه باشید.

 

 

ایده درست کردن عیدی برای بچه‌ها

 

ایده درست کردن عیدی برای بچه‌ها

 

اگر دوست دارید امسال یک هدیه دست‌ساز برای عید نوروز بچه‌ها بدهید و آن‌ها را بیشتر از هر سال خوشحال کنید، بهتر است قبل از شروع سال جدید دست به کار شوید و با به کار بردن یک ایده برای کادو دادن به بچه‌ها در شب عید آن‌ها را سورپرایز کنید.

 

برای این کار می‌توانید پول عیدی بچه‌ها را به شکلی خاص تزیین کنید و یا کلاً به جای عیدی دادن پول به بچه‌ها یک کاردستی برای آن‌ها درست کنید. در ادامه می‌توانید با ایده‌های خلاقانه برای دادن عیدی به بچه‌ها آشنا شوید.

 

 

۱- دستبند یا گردنبند دست‌ساز بهترین ایده درست کردن عیدی برای دختر بچه‌ها

 

ست دستبند و گردنبند دست‌ساز بهترین ایده درست کردن عیدی برای دختر بچه‌ها

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

ساختن یک هدیه دست‌ساز برای عید نوروز می‌تواند برای بچه‌ها بسیار جذاب باشد. درست کردن ست دستبند و گردنبند فانتزی و مهره‌ای در خانه یک ایده فوق‌العاده برای درست کردن کاردستی عید نوروز برای کودکان دختر است. برای این کار می‌توانید از مهره‌های رنگی و مرواریدهای رنگی استفاده کنید و یک ست دستبند و گردنبند خاص و زیبا به عنوان عیدی طراحی کنید.

 

برای این که عیدی دادن به دختر بچه‌ها را کمی هیجان‌انگیزتر کنید، می‌توانید به تعداد بچه‌ها گردنبند یا دستبندهای دست‌ساز داخل یک کیسه پارچه‌ای قرار دهید. سپس از هر فرد بخواهید تا چشمان خود را ببندد و یک دستبند یا گردنبند از کیسه بردارید.

 

 

۲- اسلایم دست‌ساز از ایده‌های خلاقانه برای دادن عیدی به بچه‌ها

 

اسلایم دست‌ساز از ایده‌های خلاقانه برای دادن عیدی به بچه‌ها

 

هر چند که تمام فروشگاه‌های اسباب بازی و لوازم التحریر فروشی پر از انواع اسلایم است، اما شما می‌توانید خودتان یک اسلایم خانگی درست کنید و آن را داخل یک ظرف مناسب بریزید و به عنوان عیدی به بچه‌ها هدیه دهید. برای درست کردن اسلایم خانگی روش‌های مختلفی وجود دارد.

 

حتما بخوانید  17 توصیه ایمنی خانه تکانی عید که حتما باید رعایت کنید

برای این کار می‌توانید از ترکیب چسب چوب، مایع لباسشویی، آب و رنگ خوراکی استفاده کنید. ریختن کمی اکلیل یا پولک‌های ریز رنگی در اسلایم نیز موجب می‌شود تا اسلایم شما ظاهر جذاب‌تری پیدا کند. برای آموزش طرز تهیه اسلایم خانگی می‌توانید به مقاله آموزش ساخت اسلایم رنگی مراجعه کنید.

 

 

۳- تخم مرغ تزیین شده یک ایده جالب برای گیفت و عیدی بچه‌ها

 

تخم مرغ تزیین شده یک ایده جالب برای گیفت و عیدی بچه‌ها

 

از زمان‌های قدیم در بسیاری از شهرها روز اول عید به هر نفر یک تخم مرغ پخته رنگ شده هدیه می‌دادند. شما نیز می‌توانید به تعداد بچه‌ها تخم مرغ بپزید و سپس آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید رنگ یا تزیین کنید. سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک سبد بچینید و تخم مرغ رنگی تزیین شده را به عنوان عیدی به بچه‌ها بدهید.

 

این هدیه دست‌ساز برای عید نوروز قطعاً هم کودکان را خوشحال می‌کند و هم خوردن آن برای سلامت کودکان مفید است. پیشنهاد می‌کنیم مقاله تزیین تخم مرغ عید با رنگ‌های خوراکی را هم بخوانید.

 

 

۴- تزئین شکلات و آبنبات بهترین ایده برای عیدی دادن به بچه‌ها در عید

 

تزئین شکلات و آبنبات بهترین ایده برای عیدی دادن به بچه‌ها در عید

 

برای بچه‌ها بهترین عیدی چیست؟ برای عیدی دادن به بچه‌ها باید به دنبال گزینه‌هایی باشید که آن‌ها را بیشتر خوشحال کند. شکلات و آبنبات از جمله دوست داشتنی‌ترین تنقلات برای بچه‌ها هستند.

 

شما می‌توانید به عنوان یک ایده متفاوت برای عیدی دادن به بچه‌ها چند شکلات و آبنبات را داخل لیوان‌های کاغذی بریزید و سپس آن را به هر شکلی که دوست دارید تزیین کنید و به بچه‌ها عیدی دهید. مطمئن باشید همه‌ی بچه‌ها با دیدن این عیدی جذاب به شدت خوشحال می‌شوند.

 

 

۵- پاپسیکلز کیک از ایده‌های جالب برای عیدی دادن

 

پاپسیکلز کیک از ایده‌های جالب برای عیدی دادن

 

پاپسیکلز کیک یکی دیگر از ایده‌های فوق‌العاده جذاب برای عیدی دادن به کودکان است. درست کردن پاپسیکلز کیک بسیار راحت است و شما می‌توانید آن را با استفاده از یک کیک ساده و مقداری شکلات رنگی آب شده آماده کنید. برای این کار باید کیک را کاملاً له کنید و با کمی شکلات آب شده ترکیب نمایید.

 

سپس آن را گرد کنید و روی چوب یا نی آبنبات چوبی فرو کنید. بعد از آماده شدن همه پاپسیکلزها باید آن‌ها را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شوند و سپس در شکلات آب شده رنگی فرو ببرید و با استفاده از ترافل‌های رنگی آن را تزیین کنید. برای خواندن طریقه درست کردن پاپسیکلز به روش‌های مختلف می‌توانید به مقاله طرز تهیه پاپسیکلز مراجعه کنید.

 

 

۶- ساک پارچه‌ای دست‌ساز یک ایده ساده برای عیدی دادن به بچه‌ها

 

ساک پارچه‌ای یکی از ضروری‌ترین لوازم برای بچه‌ها است که می‌توانند اسباب بازی‌ها و هر چیزی را که دوست دارند در آن قرار دهند. درست کردن این ساک‌ها بسیار ساده است و شما می‌توانید با استفاده از پارچه‌های رنگی این ساک‌های پارچه‌ای را در اندازه‌ها و به شکل‌های مختلفی درست کنید.

 

 

۷- درست کردن مجسمه با خمیر گل چینی بهترین کاردستی برای عیدی دادن

 

درست کردن مجسمه با خمیر گل چینی بهترین کاردستی برای عیدی دادن

 

اگر وقت و حوصله کافی برای درست کردن انواع مجسمه‌های تزیینی با خمیر گل چینی را دارید، باید بدانید که این هدیه نیز به عنوان عیدی برای بچه‌ها بسیار جذاب خواهد بود. برای درست کردن خمیر گل چینی معمولاً از ترکیب ۱ پیمانه نشاسته ذرت، نصف پیمانه چسب چوب، ۱ قاشق غذاخوری گلیسیرین، ۲/۳ پیمانه آب، ۱ قاشق چای‌خوری آبلیمو و وازلین استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  20 ایده تزیین میز کریسمس 2023 جدید و مد روز + عکس

 

برای این کار باید همه مواد را با هم ترکیب کنید. سپس دستانتان را به وازلین آغشته کنید و با این خمیر مجسمه‌های زیبایی خلق کنید.

 

 

۸- تزیین پول عیدی برای بچه‌ها

 

تزیین پول عیدی برای بچه‌ها

 

خیلی از افراد دوست دارند طبق سنت‌های قدیم در سال نو به همه بچه‌ها پول عیدی بدهند. اما اگر همین پول‌های عیدی را به روش خلاقانه‌تر به بچه‌ها بدهید مطمئن باشید که آن‌ها بیشتر از همیشه خوشحال خواهند شد و از عیدی گرفتن لذت می‌برند.

 

برای تزیین پول عیدی برای بچه‌ها می‌توانید پول را به شکل بادبزنی تا کنید و بعد وسط آن را با یک روبان ببندید و آن را گرد کنید. سپس پول‌ها را به یک سیخ چوبی وصل کنید و داخل یک باکس یا گلدان کوچک پر از شکلات یا آبنبات قرار دهید.

 

تزیین پول عیدی برای بچه‌ها

 

درست کردن پول‌های تا شده به صورت درخت کاج یا قرار دادن پول‌های تا شده در کنار آبنبات چوبی نیز ایده مناسبی برای عیدی دادن به بچه‌ها است. حتی درست کردن پاکت پول برای عیدی به شکل عروسک یا حیوانات مختلف می‌تواند برای عیدی دادن به کودکان ایده فوق‌العاده‌ای باشد.

 

 

۹- درست کردن یک بطری شکلات با مداد شمعی برای عیدی

 

درست کردن یک بطری شکلات با مداد شمعی برای عیدی

 

یک ایده خلاقانه دیگر برای درست کردن عیدی بچه‌ها این است که یک بسته مداد شمعی تهیه کنید و آن را با استفاده از روبان دور یک بطری شیشه‌ای محکم کنید. سپس داخل بطری گل یا آبنبات چوبی قرار دهید و این هدیه را به عنوان عیدی به بچه‌ها بدهید. می‌توانید به جای مداد شمعی از مداد رنگی نیز استفاده کنید.

 

 

۱۰- درست کردن یک تنگ و ماهی دست‌ساز برای عیدی

 

درست کردن یک تنگ و ماهی دست‌ساز برای عیدی

 

شاید درست کردن این هدیه ساده به نظر برسد، اما برای خیلی از بچه‌ها بسیار جذاب و ارزشمند خواهد بود. برای درست کردن یک آکواریوم کوچک دست‌ساز باید یک شیشه بردارید و داخل آن مقداری سنگ‌های رنگی بریزید. سپس مقداری برگ یا گل‌های مصنوعی پلاستیکی داخل آن قرار دهید و یکی ماهی رنگی پلاستیکی نیز داخل شیشه بگذارید.

 

شیشه را با آب پر کنید و کمی رنگ آبی داخل آن بریزید. سپس درب شیشه را طوری محکم کنید که بچه‌ها به راحتی قادر به باز کردن آن نباشند. آکواریوم دست‌ساز کوچک شما آماده است و می‌توانید آن را به بچه‌ها عیدی دهید.

 

 

در این مقاله شما را با چند ایده درست کردن عیدی برای بچه‌ها آشنا کردیم. شما می‌توانید با استفاده از لوازم ساده عیدی‌های جذابی برای کودکان درست کنید. برای آموزش ساخت هدیه‌های فانتزی شما بیشتر از هر چیزی به کمی خلاقیت و زمان گذاشتن نیاز دارید، آن وقت می‌توانید با درست کردن یک هدیه دست‌ساز برای بچه‌ها به عنوان عیدی آن‌ها را بیشتر از همیشه خوشحال کنید.

 

 

سوالات متداول

 

ایده بهترین عیدی برای بچه‌ها چیست؟

 

جذاب ترین ایده برای عیدی دادن به بچه‌ها در عید درست کردن ست دستبند و گردنبند، اسلایم خانگی، تخم مرغ رنگی و تزیین شده و تزیین کردن پول به شکل‌های متنوع است.

 

 

بهترین هدیه دست‌ساز برای عید نوروز به کودکان دختر چیست؟

 

بهترین ایده درست کردن عیدی برای بچه‌های دختر ست گردنبند و دستبند، ساخت مجسمه با خمیر گل چینی و آکواریوم دست‌ساز است.

 

 

کالابرگ الکترونیک