۱۱ روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی + تصاویر

۱۱ روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی + تصاویر


9 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
11 روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی + تصاویر
فهرست محتوا پنهان

درست کردن تخم مرغ رنگی عید با رنگ خوراکی یک ایده ساده و کاربردی برای تزیین تخم‌مرغ‌های عید نوروز است. هر چند که ایده‌های متنوع برای درست کردن تخم‌ مرغ رنگی برای سفره هفت‌سین وجود دارد، اما شما می‌توانید تخم‌ مرغ‌ رنگی عید را با رنگ خوراکی یا ادویه‌ها و سبزیجات رنگی نیز تزیین و رنگ‌آمیزی کنید. اما روش رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ با رنگ خوراکی چگونه است؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی می‌توانید با آموزش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ  عید با رنگ خوراکی آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد روش رنگ آمیزی تخم مرغ عید با رنگ خوراکی پاسخ خواهیم داد. با مجله کوروش همراه باشید.

 

 

رنگ آمیزی تخم مرغ های عید با رنگ خوراکی

 

رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی

 

به جرات می‌توان گفت که رنگ کردن تخم‌مرغ برای سفره هفت‌سین یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای مربوط به نوروز است که هم برای کودکان و هم بزرگسالان جذابیت زیادی دارد. در اولین مرحله از آموزش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ عید با رنگ خوراکی باید تخم‌مرغ‌ها را درون قابلمه آب سرد بریزید و روی شعله گاز قرار دهید تا پخته شوند.

شما می‌توانید تخم مرغ را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید. معمولاً بهتر است قبل از درست کردن تخم مرغ رنگی سفره هفت سین آن‌ها را بپزید. زیرا معمولاً تخم‌مرغ نپخته پوست حساس‌تری دارد و احتمال ترک خوردن و ریختن آن زیاد است.

از همین رو معمولاً پیشنهاد می‌شود قبل از شروع رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ رنگی عید آن‌ها را بپزید. سپس اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها برای چند دقیقه خنک شوند. بعد می‌توانید آن‌ها را به هر شکلی که دوست دارید رنگ کنید. در ادامه می‌توانید با روش‌های رنگ کردن تخم‌مرغ با رنگ خوراکی آشنا شوید.

 

رنگ کردن تخم‌ مرغ‌ با رنگ خوراکی به صورت چند رنگ

 

رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها با رنگ خوراکی به صورت چند رنگ

 

یکی از ساده‌ترین و زیباترین روش‌ها برای رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی این است که تمام سطح تخم‌مرغ را به صورت چند رنگ درست کنید. برای این کار باید با شیوه درست کردن رنگ خوراکی و تخم‌مرغ رنگی آشنا باشید. در ادامه می‌توانید با مراحل آموزش رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ با رنگ خوراکی آشنا شوید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

مواد لازم برای آموزش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ عید با رنگ خوراکی

 

  • تخم‌مرغ آبپز
  • آب جوش
  • سرکه
  • رنگ غذا
  • دستمال کاغذی

 

مراحل رنگ کردن تخم‌مرغ با رنگ خوراکی

 

مراحل رنگ کردن تخم‌مرغ با رنگ خوراکی

 

برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی باید اجازه دهید تخم‌مرغ‌های پخته شما سرد شوند. سپس چند کاسه کوچک برای درست کردن رنگ‌ها آماده کنید. برای درست کردن رنگ باید نصف فنجان آب جوش را با ۱ قاشق چای‌خوری سرکه و ۲۵ قطره رنگ خوراکی ترکیب کنید. برای درست کردن چند رنگ دیگر نیز همین مراحل را طی کنید.

سپس تخم‌مرغ را بردارید و یک سمت تخم‌مرغ را داخل رنگ فرو ببرید. ۶۰ ثانیه صبر کنید و بعد تخم‌مرغ را روی دستمال یا توری قرار دهید تا کمی خشک شود. سپس طرف دیگر تخم‌مرغ را در رنگ دیگر فرو کنید.

با این روش می‌توانید یک تخم‌مرغ رنگی دو رنگ یا چند رنگ درست کنید. بهتر است برای رنگ کردن تخم‌مرغ با رنگ خوراکی از رنگ‌هایی که هماهنگی بیشتری با هم دارند، استفاده کنید.

برای تهیه دستمال کاغذی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

آموزش رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ با رنگ خوراکی به صورت آمبره

 

آموزش رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ با رنگ خوراکی به صورت آمبره

 

تکنیک آمبره یا سایه روشن یکی دیگر از روش‌های رایج برای رنگ کردن تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی است. برای این کار باید به روش قبل رنگ مورد نظرتان را آماده کنید. سپس تخم‌مرغ را به طور کامل در یک رنگ فرو ببرید. سپس آن را روی دستمال قرار دهید تا خشک شود.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه آش کارده شیرازی با سبزی تازه و خشک و طعمی لذیذ

حالا تخم‌مرغ را تا بیشتر از نیمه آن یک بار دیگر در رنگ فرو ببرید و بعد از ۳۰ ثانیه از رنگ خارج کنید و روی دستمال بگذارید تا کمی خشک شود. در مرحله بعدی دوباره تخم‌مرغ را تا نیمه در رنگ فرو ببرید و دوباره چند ثانیه صبر کنید تا لایه بعدی خشک شود.

بعد از این که لایه سوم رنگ هم تا حدودی خشک شد، دوباره تخم‌مرغ را تا کمتر از نیمه و سپس باز هم یک مرحله کمتر در رنگ فرو کنید و کمی صبر کنید تا خشک شوند. با این روش تخم‌مرغ شما به صورت تک رنگ اما سایه روشن می‌شود و جلوه زیبا و متفاوتی به خود می‌گیرد.

 

روش رنگ‌ آمیزی تخم‌مرغ عید با زردچوبه

 

برای رنگ کردن تخم‌مرغ عید حتماً نباید از رنگ‌های شیمیایی و یا رنگ‌های خوراکی آماده استفاده کنید. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای درست کردن تخم‌مرغ رنگی، به کار بردن مواد طبیعی و در دسترس است. برای رنگ کردن تخم‌مرغ با زردچوبه شما به ۳ قاشق غذاخوری زردچوبه نیاز دارید.

برای این کار باید زردچوبه را به آب اضافه کنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را با پوست و با احتیاط بدون اینکه ترک بخورند داخل این آب بیندازید و آن را روی شعله گاز قرار دهید تا تخم‌مرغ‌های شما با زردچوبه پخته شوند.

با این روش بعد از پخت پوست تخم‌مرغ‌های شما زرد خواهد شد. برای خرید زردچوبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی اقدام کنید.

 

رنگ کردن تخم‌مرغ عید با چغندر

 

رنگ کردن تخم‌مرغ عید با چغندر

 

لبو یا چغندر قرمز یکی از خوشرنگ‌ترین سبزیجاتی است که شما می‌توانید از آن برای درست کردن تخم‌مرغ رنگی عید استفاده کنید. برای این کار باید لبو را خرد کنید و ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار از آن را همراه با مقداری آب داخل قابلمه بریزید. سپس تخم‌مرغ‌ها را داخل آب لبو بیندازید.

می‌توانید صبر کنید تا لبو کمی رنگ بیندازید و آب آن صورتی شود و بعد تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید تا خوشرنگ‌تر شود. اگر رنگ تخم‌ مرغ شما متمایل به قهوه‌ای شد، نگران نباشید، زیرا بعد از خشک شدن سایه‌های صورتی روی تخم مرغ رنگی ظاهر خواهد شد.

 

رنگ کردن تخم‌مرغ برای سفره هفت‌سین با کلم بنفش

 

رنگ کردن تخم‌مرغ برای سفره هفت‌سین با کلم بنفش

 

اگر دوست دارید تخم‌مرغ رنگی هفت‌ سین شما به رنگ آبی و با رنگ خوراکی باشد، می‌توانید از «کلم بنفش» برای رنگ کردن آن استفاده کنید. برای این کار باید کلم بنفش را کاملاً خرد کنید. سپس آن را داخل آب بریزید و اجازه دهید آب به جوش بیاید.

بعد از این می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را برای ۳۰ دقیقه در آب کلم بیندازید. در صورتی که دوست دارید تخم‌مرغ‌ها پررنگ‌تر شوند، می‌توانید تخم‌مرغ‌ها را داخل یخچال بگذارید.

 

روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ با پوست پیاز زرد

 

روش بعدی که برای رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌ های عید با رنگ خوراکی استفاده می‌شود، «پوست پیاز زرد» است. برای رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها به رنگ نارنجی و زرد می‌توانید به اندازه ۴ لیوان پوست پیاز خرد شده را به آب اضافه کنید و آن را به همراه تخم‌مرغ‌ها روی گاز قرار دهید.

اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت با پوست پیاز بپزند. در نهایت رنگ پوست تخم‌مرغ‌ها نارنجی خواهد شد. اگر دوست دارید رنگ پوست تخم‌مرغ شما روشن‌تر شود، می‌توانید بعد از آماده شدن آن را در یخچال قرار دهید.

 

روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ با بلوبری و زغال اخته

 

در این بخش از آموزش رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ با رنگ خوراکی می‌توانید یاد بگیرید که چطور تخم‌مرغ‌ها را با بلوبری و زغال اخته رنگ کنید. برای این کار باید ۴ لیوان آب را با مقداری بلوبری و زغال اخته یخ زده ترکیب کنید.

سپس تخم‌مرغ‌ها را برای یک شب تا صبح داخل این مخلوط قرار دهید. در این روش نیازی به جوشاندن تخم‌مرغ نیست و تخم‌ مرغ‌های شما بعد از چند ساعت رنگی خواهند شد.

 

رنگ کردن تخم مرغ با گل و برگ طبیعی

 

رنگ کردن تخم مرغ با گل و برگ طبیعی

 

 

یکی از جذاب‌ترین روش‌های رنگ کردن تخم مرغ استفاده از «گل و برگ طبیعی» است. برای این کار باید چند برگ و گل طبیعی به شکل‌های مختلف تهیه کنید. سپس گل و برگ‌ها را به شکل دلخواه روی تخم مرغ قرار دهید. در نهایت یک جوراب یا پارچه توری دور تخم مرغ بپیچید و با نخ آن را محکم کنید تا تکان نخورد.

بعد از آماده شدن تخم مرغ‌ها باید آن‌ها را در ظرف آب جوش بیندازید و برای حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشانید تا رنگ گل و برگ‌ها روی پوست تخم مرغ چاپ شود. سپس شعله گاز را خاموش کنید و بعد از خنک شدن تخم مرغ، توری و گل و برگ‌ها را از روی تخم مرغ جدا کنید. این ایده رنگ کردن تخم مرغ برای عیدی عروس مناسب است.

 

رنگ کردن تخم مرغ به شکل ترک خورده با سرکه و رنگ خوراکی

 

رنگ کردن تخم مرغ به شکل ترک خورده با سرکه و رنگ خوراکی

 

مواد لازم برای رنگ کردن تخم مرغ ترکی

 

  • رنگ خوراکی
  • تخم مرغ
  • سرکه
  • لیوان یک‌بار مصرف
حتما بخوانید  طرز تهیه نخود پلو با کشمش پلویی به 3 روش + فیلم آموزش

 

برای رنگ کردن تخم مرغ با رنگ خوراکی و سرکه به شکلی متفاوت باید ابتدا تخم مرغ‌ها را بپزید. به تعداد تخم مرغ‌ها لیوان یک بار مصرف بردارید و داخل هر کدام از آن‌ها مقداری سرکه و ۱ تا ۲ قطره رنگ خوراکی بریزید. رنگ و سرکه را با هم ترکیب کنید.

بعد از پختن تخم مرغ با ضربات قاشق به آرامی پوست تخم مرغ‌ها را ترک بیندازید. هر تخم مرغ را داخل یک فنجان بریزید و خوب بچرخانید تا تخم مرغ به ترکیب سرکه و رنگ آغشته شود.
سپس لیوان‌های حاوی تخم مرغ را برای ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید.

یک ظرف آب سرد آماده کنید. سپس تخم مرغ‌ها را برای چند ثانیه داخل آب سرد قرار دهید. حال می‌توانید پوست تخم مرغ‌ها را جدا کنید و ببینید که تخم مرغ‌های شما چطور زیبا و رنگی شده‌اند. برای تهیه سرکه و ظروف یک بار مصرف از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی اقدام کنید.

 

آموزش رنگ آمیزی تخم مرغ با رنگ‌های خوراکی و مداد شمعی

 

آموزش رنگ آمیزی تخم مرغ با رنگ‌های خوراکی و مداد شمعی

 

مواد لازم برای رنگ کردن تخم مرغ هفت‌سین با رنگ غذا

 

  • سرکه سفید: ۱ قاشق چای‌خوری
  • رنگ خوراکی مایع با رنگ دلخواه: به مقدار لازم
  • مداد شمعی: ۱ عدد
  • تخم مرغ: به مقدار لازم

 

مراحل رنگ کردن تخم مرغ با رنگ‌های طبیعی و طرح‌های جالب

 

اگر به دنبال راهی برای تزیین تخم مرغ رنگی هفت‌سین به روشی خاص هستید، بهتر است از این شیوه رنگ آمیزی تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار ابتدا باید تخم مرغ‌ها را در آب جوش بپزید.

حالا یک عدد مداد شمعی با هر رنگی که دسترس دارید، بردارید و شروع به کشیدن طرح‌های جالب روی تخم مرغ کنید. می‌توانید طرحی مثل ترک خوردگی روی آن بکشید و یا یک نقاشی جالب با طرح دلخواهتان را روی تخم مرغ‌ها پیاده کنید.

موم موجود در مداد شمعی موجب می‌شود تا بعد از رنگ کردن تخم مرغ طرح روی آن باقی بماند و حالت جذابی به خود بگیرد. برای رنگ کردن تخم مرغ باید در یک کاسه کوچک نصف پیمانه آب جوش را با سرکه و مقداری رنگ خوراکی ترکیب کنید.

بعد از آماده شدن ترکیب رنگ باید تخم مرغ را داخل ظرف قرار دهید تا برای ۵ دقیقه در آن بماند. چند بار تخم مرغ را در همه جهات بغلتانید تا کاملاً رنگی شود. در نهایت تخم مرغ را از رنگ خارج کنید و روی یک صفحه مشبک بگذارید تا خشک شود.

 

نکاتی که باید در مورد رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ رنگی عید با رنگ خوراکی بدانید

 

نکاتی که باید در مورد رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی بدانید

 

  • برای رنگ کردن تخم‌مرغ رنگی عید با رنگ خوراکی هر چقدر تخم‌مرغ را برای مدت زمان بیشتری در رنگ قرار دهید، پر رنگ‌تر خواهد شد.
  • بعد از رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها با رنگ خوراکی می‌توانید مقداری روغن مایع یا روغن زیتون روی سطح تخم‌مرغ‌ها بزنید تا ظاهر براق‌تری پیدا کنند.
  • شما می‌توانید برای رنگی کردن تخم‌مرغ از آب انگور قرمز، آب آلبالو، پوست لیمو، پوست گردو، قهوه دم کرده و آب جعفری نیز استفاده کنید.
  • برای این که ظاهر تخم‌مرغ‌های شما جذاب‌تر شود، می‌توانید بعد از رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها با ماژیک روی آن‌ها طرح بکشید و روی تخم‌مرغ‌ها نگین بچسبانید تا زیباتر شوند.
  • اگر دوست دارید تخم‌مرغ رنگی شما طرح دار شود، می‌توانید با استفاده از مداد شمعی طرح مورد نظرتان را روی تخم‌مرغ‌های پخته‌شده بکشید. سپس آن‌ها را با رنگ خوراکی یا طبیعی رنگ کنید. با این روش بخش‌هایی که با مداد شمعی طرح کشیدید، رنگ نمی‌شوند.

 

نکاتی که باید در مورد رنگ‌آمیزی تخم‌مرغ‌های عید با رنگ خوراکی بدانید

 

  • بعد از رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها می‌توانید نمد یا فوم‌های رنگی را به شکل گل و طرح‌هایی که دوست دارید برش بزنید و روی تخم‌مرغ‌ها بچسبانید.

 

  • در این مقاله یاد گرفتید که چگونه تخمه مرغ کودکانه درست کنید یا تخم‌مرغ‌های عید را با رنگ خوراکی رنگ کنید و با استفاده از خوراکی‌های رنگی تخم‌مرغ‌هایی زیبا و خاص را آماده کنید. شما می‌توانید با چسباندن انواع نگین و طرح‌های زیبای برش خورده از فوم و نمد تخم مرغ رنگی طراحی کنید و در سفره هفت‌سین خودتان قرار دهید یا به عنوان ایده تزیین عیدی عروس به کار ببرید.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد تخم مرغ رنگ شده

روش رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ عید با پوست پیاز چگونه است؟

 

برای رنگ کردن تخم‌مرغ‌ها به رنگ نارنجی و زرد می‌توانید به اندازه ۴ لیوان پوست پیاز خرد شده را به آب اضافه کنید و آن را به همراه تخم‌مرغ‌ها روی گاز قرار دهید. اجازه دهید تخم‌مرغ‌ها برای ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت با پوست پیاز بپزند.

 

رنگ‌ آمیزی تخم‌ مرغ‌ عید با رنگ خوراکی چطور انجام می‌شود؟

 

برای درست کردن رنگ خوراکی باید نصف فنجان آب جوش را با ۱ قاشق چای‌خوری سرکه و ۲۵ قطره رنگ خوراکی ترکیب کنید. سپس تخم‌مرغ را بردارید و داخل رنگ فرو ببرید.

 

 

کالابرگ الکترونیک