معرفی بهترین برندهای ماکارونی ایرانی در بازار

معرفی بهترین برندهای ماکارونی ایرانی در بازار


5 تیر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین برند های ماکارونی

ماکارونی در سال های اخیر، به یکی از پرطرفدار ترین غذاهای آشپزی ایرانی تبدیل شده است. درصد زیادی از مردم هم طرز پخت ماکارونی را بلدند. خیلی ها هم آن را به عنوان یک غذای ساده و سریع که می توان تنوع زیادی در آن ایجاد کرد، می دانند. اما در تهیه ماکارونی باید از انواع با کیفیت آن استفاده کرد تا بعد از پخت، زحماتتان به باد نرود. در این مطلب از مجله کوروش به معرفی بهترین مارک و برند های ماکارونی ایرانی خواهیم پرداخت. اما پیش از آن کمی درباره تاریخچه ماکارونی بدانید.

تاریخچه اولین برند ماکارونی در ایران

 

تاریخچه اولین برند ماکارونی در ایران

 

ایرانی ها در سال ۱۳۱۳ یک کارگاه تولید ماکارونی راه اندازی کردند که می توان به آن لقب اولین برند ماکارونی در بازار ایران را داد. این کارگاه با نام «لوبل» هر روز حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم ماکارونی تولید می کرد. اما طبیعتا این محصول به دست مردم عادی نمی رسید و سهم سفارتخانه ها و کنسولگری ها می شد.

اصلا واژه «رشته فرنگی» هم از همین جا آمده است. بعد از مورد استقبال قرار گرفتن این فرآورده غذایی، دو کارگاه تولیدی ماکارونی دیگر هم پا به عرصه گذاشتند. «ایتا ماکارون» و «پارس ماکارون» جزو نخستین واحدهای تولیدی ماکارونی بودند.

ماکارونی را از واژه یونانی «makaria» دانسته اند که به معنی «غذای عزا» است و در مراسم سوگواری سرو می شده است. برخی هم آن را از واژه «ammaccare» می دانند که واژه ای ایتالیایی است. این واژه به معنی خمیری است که له و ورز داده شده است. ماکارونی زیرشاخه پاستا است ولی در بیشتر کشورها از جمله ایتالیا و آمریکا، به ماکارونی هم «پاستا» گفته می شود.

 

 

بهترین برندهای ماکارونی در ایران

 

هر چند در بازار ایران می توانید برند های غیر وطنی را هم پیدا کنید، ولی بیشتر ایرانی ها، برند هایی را ترجیح می دهند که ساخت داخل باشند. چون هم دسترسی به آن ها آسان تر است و هم قیمت مناسب تری دارند. در ضمن انواع مارک های ایرانی ماکارونی از کیفیت کافی برخوردارند.

 

 

بیشتر بخوانید » بهترنی برندهای مام و رول ضد تعریق ایرانی و خارجی «

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

زر ماکارون؛ از بهترین برند های ماکارونی در ایران

 

زر ماکارون؛ از بهترین برندهای ماکارونی در ایران

 

زر ماکارون یا ماکارونی زر، مقام اول را در تولید ماکارونی و انواع پاستا به خود اختصاص داده است. این کارخانه تولیدی حتی به کشورهای دیگر هم محصولات خود را صادر می کند. اگر هم دقت کرده باشید، همیشه در فروشگاه ها، جزو برند های در دسترسی است که به وفور یافت می شود.

این ماکارونی محبوب در انواع مختلف اسپاگتی، فرمی، لازانیا، سوپی، آشیانه ای، جامبو و فراسودمند (غنی شده با ویتامین های ب و سبوس) به بازار عرضه می شوند. مصرف کنندگان و عاشقان ماکارونی و پاستا، زر ماکارون را به عنوان اولین گزینه انتخابی خود، معرفی می کنند.

زر ماکارون برای این که بتواند سلیقه طیف گسترده تری از مشتریان را اغنا کنند، هر روز به تولید محصولات به روز اقدام می کند. حتی این برند علاوه بر ماکارونی، خط تولید محصولات دیگری هم دارد. از جمله این محصولات پودر کیک، آرد سفید گندم، رشته آشی و سس پاستا هستند که با طعم‌های مختلف عرضه می شوند.

حتما بخوانید  8 ماسک معجزه گر با روغن زیتون برای تقویت مو و پوست

علاوه بر این، بسته بندی های محصولات زرماکارون به گونه ای است که می توانید ماکارونی هایی با حجم کم یا زیاد را انتخاب کنید. یا این که برای سلیقه های مختلف، ماکارونی هایی با قطرهای باریک یا ضخیم تر را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

 

 

تک ماکارون؛ تنها در اوج

 

تک ماکارون؛ از بهترین برندهای ماکارونی ایرانی

 

تک ماکارون هم جزو بهترین برندهای ماکارونی ایرانی و شعارش «تنها در اوج» است. تک ماکارون هم تنها به تولید ماکارونی بسنده نکرده است و انواع آرد، غلات صبحانه، اسنک، رشته آش و پودر کیک با طعم های مختلف را در کارخانه خود تولید می کند.

این کارخانه ادعا می کند اولین صادرکننده ماکارونی به کشورهای دیگر است و صادرات خود را به ۴۳ کشور انجام می دهد. علاوه بر این قادر است که در هر ساعت، ۲۹ تن ماکارونی و لازانیا تولید کند.

هر چند تنوع محصولات تک ماکارون به پای زر ماکارون نمی رسد ولی این کارخانه هم به تولید ماکارونی های رشته ای (با قطرهای متنوع)، فرمی و لازانیا می پردازد. در ضمن قیمت محصولات تک ماکارون هم تفاوت چندانی با زر ماکارون ندارد.

 

 

ماکارونی رشد؛ قدیمی اما باکیفیت

 

ماکارونی رشد؛ قدیمی اما باکیفیت

 

خیلی ها ماکارونی رشد را به عنوان یکی از باسابقه های صنعت ماکارونی سازی می شناسند. صنایع غذایی رشد البته فقط به تولید ماکارونی مشغول نیست ولی نام خود را بین بهترین برند های ماکارونی جای داده است. کارخانجات رشد قبلا به خاطر موقعیتشان چندان شناخته شده نبودند. این کارخانه در سال ۱۳۵۸ در یزد تاسیس شد و در سال ۱۳۷۰ روزانه حدود ۴ تن ماکارونی تولید می کرد.

البته که در حال حاضر، تولید ماکارونی و دیگر محصولات این کارخانه به طرز چشمگیری افزایش یافته است. علاوه بر ماکارونی و لازانیا، کارخانجات رشد اقدام به تولید پودر کیک و شیرینی، رشته آش، قند و شکر،‌ مربا، پودر خمیر، سویا و … می کند. ماکارونی رشد در انواع مختلف فرمی، ورمیشل و لازانیا، محصولات خود را به بازار عرضه می کند.

 

 

ماکارونی مانا؛ تمایز در طعم، تفاوت در پخت

 

ماکارونی مانا تمایز در طعم، تفاوت در پخت

 

مانا هم جزو پیشروهای صنعت تولید ماکارونی و پاستاست و محصولات متنوعی را به دست مشتریان می رساند. این برند خوشنام هم از سال ۱۳۵۸ کار خود را آغاز کرده است. البته هنوز محصولاتش را صادر نمی کند. اما این به معنی این نیست که از بهترین برندهای ایرانی نیست. اتفاقا تمام گواهینامه های معتبر تولید محصول را دارد.

علاوه بر ماکارونی فرمی، می توانید ماکارونی های رشته ای، لازانیا و غذاهای نیمه آماده را هم در سبد محصولات تولیدی کارخانه رشد مشاهده کنید. شعار مانا «تمایز در طعم، تفاوت در پخت» است. اما بد نیست بدانید به نسبت برند های زر و تک ماکارون، محصولات کمتری دارد.

 

 

ماکارونی مک؛ خوش طعم و جدید

 

ماکارونی مک؛ خوش طعم و جدید

 

ماکارونی مک یا مک ماکارون، با وجود این که نسبت به سایر برندهای دیگر ماکارونی دیرتر به بازار آمد، ولی در همان روزهای اول مشتری های پر و پاقرصی پیدا کرد. مک ماکارون سال ۱۳۸۸ اقدام به تولید ماکارونی کرد. در حال حاضر اسپاگتی لینگوئینی و ماکارونی بوگاتینی دو محصول پرفروش این برند محبوب هستند.

حتما بخوانید  ۳ طرز تهیه سس انبه با پودر انبه و میوه انبه برای فلافل و فست فود

این برند، محصولات تولیدی خود را به کشورهای دیگر به حدود ۱۳ کشور خارجی دیگر هم صادر می کند. مک ماکارون در انواع رشته ای و فرمی در بازار موجود است. البته تنوع محصولات این برند چندان بالا نیست اما این موضوع باعث نشده که جزو بهترین برند های ماکارونی ایرانی نباشد.

 

 

بیشتر بخوانید » فوت و فن های درست کردن ماکارونی قرمز و خوشمزه «

 

 

ماکارونی سمیرا؛ از بهترین برندهای ماکارونی

 

ماکارونی سمیرا؛ از بهترین برندهای ماکارونی ایرانی

 

برند ماکارونی سمیرا هم از جمله بهترین برندهای ماکارونی در ایران است. سمیرا به تولید ماکارونی رشته ای، فرمی، لازانیا، فتوچینی و ورمیشل می پردازد. شرکت «مانتا» با نام تجاری ماکارونی سمیرا، این محصولات را به برخی از کشورهای همسایه هم صادر می کند. البته ناگفته نماند که این برند در بازار طرفدارهای خاص خودش را دارد و جزو برندهای محبوب به حساب می آید.

 

 

ماکارونی انسی؛ کمتر شناخته شده

 

ماکارونی انسی؛ کمتر شناخته شده

 

شاید نام برند ماکارونی ان.سی چندان برای عموم شناخته شده نباشد. ولی از بازخورد مشتریان مشخص است که این واحد تولیدی توانسته اند جزو بهترین برند های ماکارونی در ایران باشد.

این برند، ماکارونی رشته ای و فرمی را به بازار عرضه می کند. همچنین در کنار ماکارونی، به تولید رشته آشی، ورمیشل، پودر ژله و رشته پلویی می پردازد. اسپاگتی، دسرها، غذاهای نیمه آماده، چاشنی ها، ترشیجات، کنسروجات و نوشیدنی ها هم از دیگر محصولات تولیدی این کارخانه به شمار می روند. برند انسی، یکی از صادرکنندگان رشته آش و رشته پلویی به دیگر کشورها است.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه ماکارونی قرمز و خوشمزه «

 

 

ماکارونی جهان

 

ماکارونی جهان

 

احتمالا شما هم در کنار دیگر برندهای ماکارونی موجود در فروشگاه ها، چشمتان به ماکارونی جهان خورده است. شرکت جهان ستاره آریا، ماکارونی های خود را با نام «جهان» تولید می کند. البته این کارخانه در کنار تولید ماکارونی در زمینه چای، برنج، لواشک و … هم فعالیت می کند.

این برند در نظر دارد که ماکارونی های مختلفی را که با املاح و سبزیجات و سبوس گندم تولید کند. به هر حال برخی از افرادی که از این برند استفاده کرده اند، از آن راضی بوده اند. البته برخی هم کیفیت آن را نسبت به دیگر برندها پایین تر دانسته اند و از ظاهر ماکارونی بعد از پخت، گله کرده اند.

در حال حاضر فعالیت های این برند در زمینه تولید ماکارونی، به انواع رشته ای و فرمی خلاصه شده است. شاید بد نباشد، برای تنوع یک بار هم این برند را مصرف کنید. شاید شما هم از مشتریان ماکارونی جهان شدید.

 

 

سخن پایانی درباره بهترین برند های ماکارونی

 

سخن پایانی درباره بهترین برند های ماکارونی ایرانی

 

ناگفته پیداست که در انتخاب ماکارونی، فاکتورهایی مثل خوش طعم، خوش پخت و شکیل بودن، بسیار مهم اند. از طرف دیگر قیمت محصول یکی از عوامل موثر بر انتخاب مشتریان است.

در بازارهای ایرانی، ماکارونی و پاستا معمولا حول و حوش قیمتی چندان متفاوتی ندارند. ولی اگر دنبال تنوع دادن به سبد ماکارونی های مصرفی تان هستید، طبیعتا باید سراغ برند هایی بروید که حسابی در این زمینه پیشرو هستند.

 

 

بیشتر بخوانید » طرز تهیه پاستا پنه آلفردو «

 

 

 

کالابرگ الکترونیک