۲ طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی

۲ طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی


24 اردیبهشت 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
2 طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله ساده و شکلاتی کافی شاپی
فهرست محتوا پنهان

دسر پاناکوتا با بستنی هم ظاهر زیبا و هم طعم جذابی دارد. این دسر با بستنی با مواد ساده‌ای که شامل بستنی، ژله و خامه می‌شوند، درست می‌شود و بافت بسیار لطیفی دارد. در ضمن برای تهیه آن نیازی به فر هم نیست و جزو دسر‌های یخچالی است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه دسر پاناکوتا بستنی به دو روش ساده و شکلاتی می‌پردازیم.

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی وانیلی ساده

 

دسر پاناکوتا با بستنی وانیلی ساده

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان آماده‌سازی دسر پاناکوتا بستنی: ۲ ساعت

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا بستنی وانیلی

• ژله با طعم دلخواه: ۱ بسته
• آب جوش: ۱ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۲ و ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شکر: ۶ قاشق غذاخوری
• پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
• خامه صبحانه: ۱۰۰ گرم

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا با ژله بستنی

برای درست کردن دسر پاناکوتا بستنی، ابتدا باید لایه مربوط به ژله در قالب بریزید، در حدی که ۱/۳ قالب پر شود، سپس لایه دوم را که شامل شیر و دیگر مواد پاناکوتا است، اضافه کنید. برای آموزش و جزییات روش تهیه این دسر خوشمزه، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: ژله را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر بستنی پاناکوتا ساده، بستنی را از فریزر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود. سپس یک بسته ژله را در یک کاسه بریزید و روی آن را به اندازه ۱/۵ لیوان آب جوش بریزید. مواد را هم بزنید تا دانه‌های ژله در آب جوش حل شود. ظرف را روی حرارت غیرمستقیم (روی بخار آب) بگذارید تا ژله، بن ماری و شفاف شود.

پودر ژله در طعم‌های مختلف و بستنی را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله دوم: ژله و بستنی را مخلوط کنید

بعد از اینکه دانه‌های ژله روی حرارت غیر مستقیم، ذوب شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید. کاسه را کنار بگذارید تا ژله سرد و همدما با محیط شود. وقتی دمای ژله کم شد، بستنی را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  4 طرز تهیه کوکو سیب زمینی خوشمزه با سیب زمینی خام و پخته

یک قالب را انتخاب کنید که عمق آن زیاد باشد و دیواره‌های داخلی قالب را با کمی روغن چرب کنید. اگر قالبتان سیلیکونی است، نیازی به چرب کردن نیست. سپس مایه ژله بستنی را در آن بریزید و در یخچال بگذارید.

مرحله سوم: بقیه مواد دسر را آماده کنید

اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه، مایه ژله در یخچال بماند تا خودش را بگیرد و سفت شود. در این فاصله، شیر و شکر را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر شروع به گرم شدن و جوشیدن کند و دانه‌های شکر در آن حل شوند.

شیر و شکر را می‌توانید به صورت تلفنی یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش سفارش دهید یا به صورت حضوری خریداری کنید.

مرحله چهارم: مواد را با هم مخلوط کنید

در یک کاسه جدا ژلاتین را در ۱/۴ لیوان آب جوش حل کنید تا شفاف شود. ژلاتین را هم روی حرارت غیرمستقیم، بن ماری کنید. ۵ دقیقه کافی است. بعد از اینکه شکر و شیر حل شدند و ژلاتین هم بن ماری شد، همه را از روی حرارت بردارید تا سرد شوند و به دمای محیط برسند. سپس ژلاتین را به مخلوط شیر اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله پنجم: مواد را به قالب اضافه کنید

بعد از ۳۰ دقیقه که ژله نیم‌بند شد و مایه شیر و شکر و ژلاتین، از دما افتادند، قالب را از یخچال بیرون بیاورید و مایه ژلاتین، شیر و شکر را به آن اضافه کنید. دوباره قالب را به یخچال برگردانید و به مدت ۲ ساعت صبر کنید تا دسر پاناکوتا با بستنی آماده شود.

برای سرو، قالب را در ظرف مخصوص سرو برگردانید و روی آن را با خامه تزیین و سرو کنید. برای خرید خامه می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پاناکوتا شکلاتی ساده و دو رنگ

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی با بستنی شکلاتی

 

دسر پاناکوتا شکلاتی با بستنی شکلاتی

 

زمان آماده سازی مواد: ۴۵ دقیقه

زمان آماده سازی دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی: ۲ ساعت

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا بستنی

• شیر: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بستنی کاکائویی یا شکلاتی: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
• پودر ژلاتین: ۲ قاشق غذاخوری
• پودر کاکائو: ۲ قاشق غذاخوری
• ژله آلوئه‌‌ورا (یا طعم دلخواه): ۵ قاشق غذاخوری
• شکر: ۴ قاشق غذاخوری
• وانیل: نوک قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا بستنی شکلاتی

برای کسانی که عاشق طعم شکلات هستند، دسر پاناکوتا شکلاتی با بستنی شکلاتی، یکی از بهترین گزینه‌های دسر است. این دسر نه نیاز به فر دارد و نه همزن لازم خواهید داشت. مراحل تهیه آن هم، کمی با دسر قبل متفاوت است. این دسر خوشمزه را به روش زیر، می‌توانید در خانه تهیه و سرو کنید.

مرحله اول: ژلاتین و ژله را آماده کنید

در ابتدای تهیه دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی، بستنی را بیرون بگذارید تا نرم شود. سپس پودر ژلاتین را در یک کاسه بریزید و به آن به اندازه ۱/۴ لیوان آب سرد یا جوش اضافه کنید. ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم بن ماری کنید تا شفاف شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه دسر عربی ام علی به 2 روش با تمام فوت و فن ها

شیر و شکر را هم در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید. ژله را هم در یک ظرف با آب جوش حل کنید و اجازه دهید دانه‌های ژله حل شود. وقتی هر دو آماده شدند، آنها را کنار بگذارید تا سرد شوند.

مرحله دوم: خامه را اضافه کنید

خامه را در یک کاسه بریزید و اگر همزن برقی ندارید، با همزن دستی یا چنگال آن را هم بزنید تا کمی باز شود. سپس خامه را به شیر بیفزایید. قبل از این که شیر بجوشد، این کار را انجام دهید و وانیل را هم به مواد اضافه کنید.

مرحله سوم: پودر کاکائو را اضافه کنید

برای این که کاکائو در شیر، گلوله گلوله نشود، در یک کاسه، پودر کاکائو را بریزید و به اندازه چند قاشق از شیر را به آن بیفزایید. شیر و پودر کاکائو را مخلوط و بعد به شیر اضافه کنید. پودر کاکائو با کیفیت بالا را می‌توانید از مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، به راحتی با تلفن یا اینترنتی، سفارش دهید یا به صورت حضوری، خریداری کنید.

مرحله چهارم: سایر مواد دسر را اضافه کنید

بعد از اینکه ژلاتین و پودر کاکائو را اضافه کنید، قابلمه را از روی حرارت بردارید. بستنی را که به دمای محیط رسیده و نرم شده، به مایه پاناکوتا اضافه کنید و هم بزنید. ژله را هم که به دمای محیط رسیده و سرد شده، به مواد اضافه کنید. همه مواد پاناکوتا را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله پنجم: قالب را در یخچال بگذارید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر پاناکوتا با بستنی شکلاتی، یک قالب را چرب کنید و مواد دسر را در آن بریزید. قالب را در یخچال بگذارید و اجازه دهید مایه پاناکوتا بستنی شکلاتی با ژله، به مدت ۲ ساعت بماند تا سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از آماده شدن، قالب را در ظرف سرو برگردانید و آن را تزیین و سرو کنید.

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه دسر پاناکوتا بستنی ساده و شکلاتی با نکات خوشمزه شدن

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

ژله پاناکوتا چیست؟

پاناکوتا (panna cotta)، یک دسر مشهور ایتالیایی است که با شیر، شکر، خامه و ژلاتین در طعم‌های مختلف در قالب تهیه می‌شود. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی «خامه پخته شده» است و این دسر در دسته پودینگ‌ها قرار می‌گیرد.

خامه پاناکوتا معمولا با قهوه، وانیل، شکلات، زعفران و دیگر انواع افزودنی‌ها طعم‌دار می‌شود. در اصل پاناکوتا دسری است که معمولا به‌صورت یک‌نفره سرو می‌شود و شما می‌توانید آن را در ظرف‌های شیشه‌ای درست کنید یا از قالب در ظرف سرو برگردانید و آن را سرو کنید.

طرز تهیه پاناکوتا با ژله چگونه است؟

طرز تهیه انواع پاناکوتا یکسان است و پاناکوتاهای مختلف با افزودن طعم‌دهنده‌های مختلف، بستنی، میوه‌ها یا ژله‌ها درست می‌شوند. در این دسر، می‌توانید از ژله‌ها با طعم‌های متفاوت مثل موز، بلوبری، آلوئه‌ورا و … استفاده کنید. از دستور‌های بالا برای تهیه دسر پاناکوتا با بستنی و ژله می‌توانید کمک بگیرید.

 

کالابرگ الکترونیک