طرز تهیه دسر پاولووا خوشمزه و لذیذ | دسر کریسمس استرالیا و نیوزلند

طرز تهیه دسر پاولووا خوشمزه و لذیذ | دسر کریسمس استرالیا و نیوزلند


5 دی 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر پاولووا خوشمزه و لذیذ | دسر کریسمس استرالیا و نیوزلند

پاولووا (Pavolva)یک دسر مخصوص کریسمس خوشرنگ و اشتهابرانگیز است که علاوه بر بافت نرم و لطیف، هم طعم بسیار جذابی دارد و هم حسابی خوش رنگ و لعاب است. پاولوا به عنوان دسر کریسمس نیوزلند و استرالیا شناخته می‌شود و به نوعی دسر ملی استرالیا است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه دسر پاولووا برای شب کریسمس، تاریخچه و فوت و فن‌های خوشمزه شدن این درس کریسمسی را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه کیک دسر پاولووا  (برای ۸ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سفیده تخم مرغ ۴ عدد
شکر سفید ۱ و ۱/۴ پیمانه شیرینی‌پزی
نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای‌خوری
آبلیمو ۱ قاشق چای‌خوری
خامه غلیظ و پرچرب ۱ پیمانه شیرینی‌پزی
کیوی، توت فرنگی و میوه‌های دلخواه به مقدار دلخواه

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت دسر پاولوا: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر پاولوا برای کریسمس

مراحل طرز تهیه دسر پاولوا برای کریسمس

دسر پاولوا در اصل نوعی مرنگ با بافت نرم است که به عنوان دسر در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها، می‌توانید آن را تهیه و سرو کنید. پاولوا یک دسر کریسمسی ساده در استرالیا و نیوزلند است. برای آموزش جزییات تهیه این دسر، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد دسر را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر پاولوا، مواد دسر را از قبل، برای حدود ۳۰ دقیقه، از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. فر را روشن و روی دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (۱۵۰ درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: قالب دسر را آماده کنید

قالب دسر پاولوا را آماده کنید

کف یک قالب یا سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. دو یا چند دایره با قطر ۱۸ سانتی‌متر روی کاغذ روغنی بکشید. قالب را کنار بگذارید. روی کاغذ روغنی را کمی آرد بپاشید و آن را تکان دهید تا همه جای کاغذ به آرد آغشته شود. سپس قالب یا کاغذ روغنی را برگردانید تا آردهای اضافه بریزند. قالب را کنار بگذارید.

مرحله سوم: سفیده تخم مرغ و شکر را هم بزنید

در یک کاسه شیشه‌ای، فلزی یا سرامیکی، سفیده‌های تخم مرغ را از زرده‌ها جدا کنید. سفیده‌ها را با همزن برقی در حدی بزنید تا سفت شوند اما خشک نشوند. شکر را به تدریج اضافه کنید. حدود ۱ قاشق غذاخوری در هر بار، شکر اضافه کنید و پس از هر اضافه کردن شکر، سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید. به زدن مواد ادامه دهید تا مرنگ غلیظ، سفید و براق شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی مجلسی و لذیذ در ۳۰ دقیقه

در صورت تمایل می‌توانید شکر و تخم مرغ را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: آرد ذرت و آبلیمو را اضافه کنید

قبل از اضافه کردن بقیه مواد، مقداری از مایه مرنگ را بین انگشتانتان لمس کنید و اگر احساس زبری کردید، دوباره آن را هم بزنید. بعد نوبت به اضافه کردن نشاسته ذرت، عصاره وانیل و آبلیمو به مایه مرنگ است. این مواد را به تدریج اضافه کنید و مواد را به آرامی هم بزنید.

برای خرید آبلیمو و نشاسته ذرت می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: مایه مرنگ را در قالب بریزید

مرنگ را در قالب بریزید

در این مرحله از طرز تهیه دسر پاولوا برای کریسمس، مخلوط به دست آمده را با قاشق داخل دایره یا دایره‌هایی که روی کاغذ روغنی کشیده شده است، بریزید. از مرکز، مخلوط را به سمت لبه بیرونی پخش کنید و لبه‌های آن را صاف کنید. در آخر باید یک فرورفتگی جزئی در مرکز دایره‌ ایجاد کنید. این مخلوط سفید روی کاغذ روغنی به راحتی پخش می‌شود.

مرحله ششم: مرنگ‌ها را در فر بپزید

سپس قالب را در فر که از قبل گرم شده است، بگذارید و اجازه دهید مرنگ حدود ۱ ساعت بپزد تا زمانی که مرنگ خشک شود. با دست ضربه کوچکی به مرنگ بزنید و وقتی از خشک شدن آن مطمئن شدید، فر را خاموش کنید و درب آن را نیمه‌باز بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه سینی را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در دمای محیط و روی توری فلزی خنک شود. سپس مرنگ‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف سرو بگذارید.

مرحله هفتم: مرنگ را تزیین کنید

مرنگ را تزیین کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه دسر پاولووا، خامه غلیظ را در یک کاسه متوسط بریزید و با همزن به قدری بزنید تا کاملا فرم بگیرد. میوه‌های دلخواهتان را به صورت ورقه‌ای برش بزنید. خامه فرم گرفته را با قیف، روی مرنگ بریزید و با برش‌های میوه از جمله توت فرنگی و کیوی تزیین کنید. دسر پاولووا شما آماده است، نوش جان!

خامه را می‌توانید به روش‌های خرید تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

دسر کریسمسی پاولووا و تاریخچه آن

دسر پاولوا و تاریخچه آن

پاولووا یا پاولوا (Pavlova) در اصل نوعی دسر کریسمسی است که با هم زدن سفیده‌های تخم‌مرغ قبل از افزودن شکر، وانیل و سرکه درست می‌شود و باید به صورت آهسته پخته شود تا یک مرنگ به دست آید. این ترکیبات و روش پخت، باعث می‌شود که قسمت بیرونی پاولوا به پوسته‌ای ترد تبدیل شود، در حالی که قسمت داخلی آن، نرم و مرطوب باقی می‌ماند.

حتما بخوانید  تفاوت ژامبون و کالباس و بیکن در چیست؟

در مورد اینکه دستور پخت و تهیه پاولوا اولین بار در کجا به کار گرفته شد، بحث و جدل، زیاد است. برخی منابع ادعا می‌کنند که دستور تهیه پاولوا در نیوزلند ابداع شده است. در حالی که برخی دیگر ادعا می‌کنند که این دسر در استرالیا اختراع شده است. با این حال، دستور پخت پاولوا در اولین کتاب‌های آشپزی در نیوزیلند منتشر شده است.

پروفسور «هلن لیچ»، استاد دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند، دستور پخت پاولوا را در کتاب آشپزی «اتحادیه مادران Rangiora» در سال ۱۹۳۳ پیدا کرد. پروفسور لیچ همچنین نسخه‌ای قدیمی از دستور غذای پاولوا را از یک مجله روستایی نیوزلند در سال ۱۹۲۹ دارد.

«کیت مانی»، زندگینامه‌نویس «آنا پاولوا» (بالرین روسی)، نوشت که یک سرآشپز در هتلی در ولینگتون نیوزلند، زمانی که این بالرین، در تور جهانی خود در سال ۱۹۲۶ از آنجا بازدید کرد، این دسر را درست کرد.

این ادعا که این یک اختراع استرالیایی است، بیان می‌کند که دسر پاولوا بر اساس کیکی است که توسط برت ساکس در هتل اسپلاناد در پرت در ۳ اکتبر ۱۹۳۵ پخته شده است. نوادگان ساکس معتقدند که او ممکن است زودتر از آن، دستور پخت را پیدا کرده باشد، چون آنا پاولوا در سال‌های ۱۹۲۶ و ۱۹۲۹ از استرالیا دیدن کرد و در سال ۱۹۳۱ درگذشت. به هر حال خاستگاه پاولووا هر جا که باشد، به عنوان یک دسر، شیرینی یا کیک محبوب در میز‌های کریسمس خودنمایی کرده و خوردن آن، لذت دورهمی را چند برابر می‌کند.

فوت و فن‌های خوشمزه شدن دسر پاولووا

فوت و فن‌های خوشمزه شدن دسر پاولووا

چرا سفیده تخم مرغ در طرز تهیه پاولووا، سفت می‌شود و فرم نمی‌گیرد؟

در هنگام آماده کردن مواد دسر پاولوا، مطمئن شوید که هیچ اثری از چربی یا زرده تخم مرغ وارد سفیده‌ها نشود. برای اینکه مرنگتان صاف و دانه‌دار نباشد، سفیده‌ها را به جای چنگال یا همزن دستی، حتما با همزن برقی بزنید تا سفت شود اما خشک نشود. در ضمن سفیده تخم مرغ که بیش از حد زده شده باشد، حجم و بافت پفکی خود را از دست می‌دهد و وقتی به مواد دیگر اضافه می‌کنید، فرم دسر را خراب می‌کند.

روی دسر پاولوا با چه موادی تزیین می‌شود؟

شما می‌توانید روی شیرینی/ دسر کیک پاولوا را با کیوی یا میوه‌های دیگر مثل برش‌های توت فرنگی، آناناس و انبه تزیین کنید. اگر خامه فرم گرفته شیرین شده را ترجیح می‌دهید، در حین هم زدن خامه، ۲ قاشق چای‌خوری شکر اضافه کنید و بعد این خامه را روی پاولوا پامپ کنید.

 

منبع: allrecipes /cowellspavlova

کالابرگ الکترونیک