طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا با پایه بیسکویت در فر به روش کافی شاپ

طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا با پایه بیسکویت در فر به روش کافی شاپ


17 دی 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا با پایه بیسکویت در فر به روش کافی شاپ

چیزکیک فیلادلفیا با پنیر فیلادلفیا درست می‌شود و بقیه مراحل تهیه آن شبیه چیز کیک‌های دیگر است. این چیز کیک خوشمزه و ساده را به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش آموزش طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا و نکات خوشمزه شدن این چیزکیک ساده و خوشمزه با پایه بیسکویت که اتفاقا این بار به خاطر پایه بیسکویتی که دارد یک چیزکیک یخچالی و بدون فر نیست و در فر درست می‌شود را برای شما آماده کرده‌ایم.

مواد لازم برای تهیه پایه (کراست) چیز کیک فیلادلفیا

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بیسکویت یا کراکر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار (خرد شده)
شکر دانه سفید درشت (شکر گرانول) ۳ قاشق غذاخوری
کره ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مواد لازم برای فیلینگ (مایه میانی) چیز کیک

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پنیر فیلادلفیا (یا پنیر خامه‌ای) ۹۱۰ گرم
شکر گرانول یا شکر سفید دانه درشت ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۴ عدد (متوسط یا درشت)

 

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۳۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت چیز کیک فیلادلفیا: ۱ ساعت

مراحل طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا

مراحل طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا

هر چند بسیاری از چیز کیک‌ها با پایه بیسکویت به صورت یخچالی درست می‌شوند ولی چیز کیک فیلادلفیا از آن دسته چیزکیک‌ها با پایه یا کراست بیسکویت است که برای تهیه آن به فر نیاز خواهید داشت. در ادامه مراحل طرز تهیه این چیزکیک خاص و خوشمزه را دنبال کنید.

مرحله اول: مواد چیز کیک را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا، همه مواد چیز کیک را از یخچال بیرون بیاورید تا به دمای محیط برسند. این کار برای داشتن یک چیز کیک با بافت نرم و لطیف، الزامی است. فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. یک قالب کیک کمربندی را چرب کنید یا با کاغذ روغنی بپوشانید.

مرحله دوم: لایه زیری چیز کیک فیلادلفیا را درست کنید

در این مرحله، بیسکویت‌ یا کراکرها را در غذاساز پودر کنید تا خرد شوند به حدی که بافت شن‌مانند پیدا کنند. کره را روی حرارت ملایم به روش بن ماری و با بخار آب ذوب کنید. در یک ظرف، کره و بیسکویت‌ها را با هم مخلوط کنید. ۳ قاشق غذاخوری شکر را هم به مواد اضافه کنید. با قاشق مواد را هم بزنید تا ذرات بیسکویت به هم بچسبند. مراقب باشید که زیاد مواد لایه زیرین را ورز ندهید تا به روغن نیفتد.

حتما بخوانید  همه چیز درباره زعفران و خواص و مضرات و طبع و مصلح آن

انواع بیسکویت، کراکر، کره و شکر را به روش‌های حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش می‌توانید خریداری کنید.

مرحله سوم: مخلوط بیسکویت را در قالب چیز کیک بریزید

مخلوط بیسکویت که منسجم شد، کف قالب بریزید و با پشت قاشق یا ته لیوان، فشار دهید تا کاملا به کف قالب بچسبد. سطح این لایه را صاف کنید و قالب را در فر بگذارید. به مدت ۱۰ دقیقه قالب را در فر بگذارید تا لایه بیسکویت، کمی برشته شود. سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و اجازه دهید سرد شود و از دما بیفتد. در این مدت لایه دوم یا فیلینگ چیز کیک را درست کنید.

مرحله چهارم: مایه پنیری چیزکیک را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا، پنیر خامه‌ای را در یک کاسه بزرگ بریزید و به آن شکر و عصاره وانیل اضافه کنید. مواد را با همزن و سرعت متوسط، به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بزنید تا کاملا مواد با هم مخلوط و یکدست شود. در این مدت، دیواره‌های کاسه را تمیز کنید و دوباره مواد را هم بزنید.

برای خرید انواع پنیر خامه‌ای می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

مرحله پنجم: تخم مرغ‌ها را به لایه پنیری چیز کیک اضافه کنید

سپس آبلیمو را به مواد داخل کاسه اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. هر چه هم زدن بیشتر باشد، بافت چیز کیک لطیف‌تر می‌شود. تخم مرغ‌ها را دانه دانه به مخلوط اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ‌ها، مواد را دوباره هم بزنید. در حدی که کاملا سفیده‌ها و زرده‌ها با مواد پنیری مخلوط شوند، کافی است.

تخم مرغ و آبلیمو را از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های حضوری و اینترنتی می‌توانید تهیه کنید.

مرحله ششم: فیلینگ چیز کیک را در قالب بریزید

وقتی لایه پنیری کاملا آماده شد، این مایه فیلینگ را روی لایه زیری که در فر پخته بودید و سرد شده است، بریزید. همه مواد را اضافه کنید و با قاشق روی مایه پنیری را صاف کنید. چند بار کف قالب را به سطح بکوبید تا حباب‌های هوا از پنیر خامه‌ای خارج شود.

مرحله هفتم: قالب چیز کیک را در فر بگذارید

بعد از آماده شدن قالب چیز کیک، حرارت فر را روی دمای ۱۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. روی قالب را با دو لایه ورقه آلومینیوم نازک بپوشانید تا کل ظرف را بپوشاند و منفذی نداشته باشد. یک کاسه را آب کنید و در فر بگذارید تا محیط فر مرطوب بماند. قالب را در فر بگذارید و به مدت ۵۰ تا ۷۵ دقیقه صبر کنید تا پنیر کیک ببندد.

مرحله هشتم: چیز کیک فیلادلفیا را در دمای محیط بگذارید

در آخر، بعد از گذشت یک ساعت، فویل را بردارید و قالب را کمی تکان بدهید. در این حالت باید قسمت وسط لای پنیری، کمی تکان بخورد. در اطراف قالب باید رنگ پنیر، طلایی شده باشد. سپس قالب را از فر بیرون بیاورید و ورقه‌های آلومینیومی را باز کنید. قالب را در دمای محیط به مدت ۱ ساعت قرار دهید تا چیزکیک از دما بیفتد و سرد شود.

حتما بخوانید  22 خواص و مضرات زعفران در بارداری | مقدار مصرف در ماه های مختلف

مرحله آخر: چیز کیک فیلادلفیا را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا، قالب را بعد از ۱ ساعت که خنک شد در یخچال قرار دهید و به مدت ۳ تا ۴ ساعت صبر کنید تا کاملا سفت شود. سپس چیز کیک را بیرون بیاورید. قالب را به آرامی باز کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید. چیز کیک فیلادلفیا را به اندازه‌های دلخواه، با چاقوی خیس و تمیز، برش بزنید و سرو کنید. نوش جان!

نکات طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا

نکات طرز تهیه چیز کیک فیلادلفیا

  • از انواع بیسکویت می‌توانید برای تهیه پایه یا کراست چیز کیک فیلادلفیا می‌توانید استفاده کنید. بیسکویت‌ ساده، بیسکویت وانیلی، بیسکویت دایجستیو و کراکر برای تهیه این چیز کیک مناسب هستند.
  • چیز کیک فیلادلفیا به خاطر استفاده از پنیر فیلادلفیا معروف است. اگر می‌خواهید چیز کیک خود را با دستور اصلی آن بپزید، بهتر است از پنیر مخصوص این چیز کیک استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید لایه پنیری چیز کیک فیلادلفیا نازک‌تر شود، مواد را می‌توانید به نسبت هم کم کنید. مثلا میزان مواد را نصف مواد بالا در نظر بگیرید ولی به اندازه پایه بیسکویتی چیزکیک دست نزنید.
  • بعد از اضافه کردن تخم مرغ‌ها به مایه پنیری چیز کیک، زیاد مواد را با همزن نزنید. در حدی که تخم مرغ‌ها از لختگی خارج شوند، کافی است.
  • حتما بعد از بیرون آوردن چیز کیک فیلادلفیا از فر، آن را به مدت ۱ ساعت در دمای محیط بگذارید و بعد در یخچال قرار دهید تا بافت کیک به طور متناسب خودش را بگیرد.
  • روی چیز کیک فیلادلفیا را به دلخواه می‌توانید با برش‌های میوه یا شکلات و خامه فرم گرفته تزیین و سرو کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن چیز کیک فیلادلفیا

فوت و فن های خوشمزه شدن چیز کیک فیلادلفیا

چرا چیز کیک فیلادلفیا بعد از پخت، ترک می‌خورد؟

استفاده از یک ظرف پر از آب در فر، در زمان پخت چیز کیک، کمک می‌کند که چیز کیک شما به آرامی و یکنواخت بپزد. همچنین کاسه آب داخل فر را پر از بخار نگه می‌دارد که باعث می‌شود لایه رویی چیز کیک فیلادلفیا ببندد. این کار از ترک خوردن چیز کیک هنگام خنک شدن جلوگیری می‌کند.

چیز کیک فیلادلفیا را تا چه مدت می‌توان نگهداری کرد؟

می‌توانید باقی‌مانده چیز کیک فیلادلفیا را در یک ظرف در بسته قرار دهید و در یخچال تا یک هفته نگهداری کنید. اگر می‌خواهید چیز کیک را فریز کنید، آن را در فویل بپیچید و بعد در فریزر بگذارید. در این صورت، به مدت یک ماه می‌توانید چیز کیک فیلادلفیا را نگهداری کنید. اجازه دهید یخ چیز کیک حداقل ۲ ساعت قبل از سرو ذوب شود.

 

منبع: saltyginger

کالابرگ الکترونیک