۶ مدل طرز تهیه غذا با انار خوشمزه به روش مجلسی + فیلم

۶ مدل طرز تهیه غذا با انار خوشمزه به روش مجلسی + فیلم


13 آذر 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۶ مدل طرز تهیه غذا با انار خوشمزه به روش مجلسی + فیلم

با انار چی درست کنم؟ درست کردن انواع غذا با انار یک روش ساده برای مزه‌دار کردن غذاهای ساده و مجلسی است. درست کردن غذا با انار بیشتر از هر جای دیگری در استان‌های شمالی ایران مرسوم است و برای شام شب یلدا هم ایده مناسبی به نظر می‌رسد. برای مطالعه طرز تهیه انواع غذا با انار به روش مجلسی و خوشمزه در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش با ما همراه باشید.

با انار چی درست کنیم؟

با انواع غذا با انار آشنا شوید

اگر برایتان سوال شده که با انار چی درست کنم یا با انار ترش چی میشه درست کرد و برای تهیه چه غذاهایی از دانه انار استفاده می‌شود باید بدانید که تنوع غذایی که در آن‌ها از دانه انار استفاده می‌شود، درست مثل انواع غذا با رب انار و انواع غذا با آب انار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. پس اگر به دنبال یک لیست طرز تهیه غذا با انار دون شده هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به لیستی که در ادامه به آن اشاره شده است، بیندازید.

برای تهیه انواع غذا با انار معمولا از گوشت مرغ، گوشت سایر پرندگان مثل اردک، رب انار، نمک، رب گوجه، فلفل سیاه، زعفران، روغن مایع، زردچوبه، برنج و … استفاده می‌شود که می‌توانید همه این مواد را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

در ادامه می‌توانید با یک لیست خوشمزه از طرز تهیه انواع غذا با انار دون شده آشنا شوید.

۱- انار مسما گیلانی

انار مسما گیلانی از انواع غذا با انار

«خورش انار مسما» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذا با انار است که می‌توانید آن را در شب‌های پاییزی و یا برای شام شب یلدا آماده کنید. این غذای گیلانی طعم بی‌نظیری دارد و برای درست کردن آن در کنار انار دانه شده از رب انار ترش هم استفاده می‌شود. در اولین مرحله از طرز تهیه انار مسما باید چند تکه مرغ را با مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و کمی زعفران دم‌کرده مزه‌دار کنید. سپس مقداری روغن در ماهیتابه بریزید و مرغ‌ها را در روغن سرخ کنید تا طلایی شوند.

در ادامه پیاز را به صورت نگینی و ریز سرخ کنید. سپس در روغن تفت دهید. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و بعد از این که پیازها سبک شدند، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش انار مسما گیلانی مجلسی و لذیذ به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه خورش انار مسما کلیک کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی

 

۲- مرغ ناردون زعفرانی

مرغ ناردون زعفرانی از انواع غذا با انار

«مرغ ناردون زعفرانی» یکی از غذاهای مجلسی مازندرانی است که در لیست انواع غذا با انار قرار دارد. این غذا یکی از گزینه‌های عالی غذاهای مجلسی با مرغ برای مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و شام شب یلدا در مازندران و گیلان است.

برای تهیه مرغ ناردونی ابتدا باید در یک ظرف تکه‌های مرغ را قرار دهید و نمک، فلفل، زردچوبه و زعفران را اضافه کنید. ادویه‌ها را با مرغ ماساژ دهید تا روی مرغ به ادویه‌ها آغشته شود. سپس در یک قابلمه یا تابه عمیق، مقداری روغن یا کره بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس تکه‌های مرغ را در روغن سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها، طلایی شود.

در مرحله بعد پیاز را نگینی خرد و در روغن سرخ کنید و بعد سیر، زردچوبه، فلفل سیاه و رب گوجه را اضافه کنید و در انتها مرغ را به این سس اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه مرغ ناردون مازندرانی ساده و شکم پر به ۲ روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه خورش مرغ ناردون کلیک کنید.

۳- انار بیج گیلانی

انار بیج گیلانی از انواع غذا با انار

«خورش اناربیج» یا «خورش انار آویج گیلانی» یکی از خوشمزه‌ترین انواع غذا با انار است که برای درست کردن آن هم می‌توانید از گوشت چرخ کرده و هم گوشت مرغ استفاده کنید. جالب است بدانید این غذا ثبت جهانی شده است و به عنوان غذای مجلسی و مهمانی طعم فوق‌العاده‌ای دارد، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود آن را امتحان کنید.

در اولین مرحله از طرز تهیه خورش اناربیج باید پیازها را به صورت نگینی خرد و بعد در روغن سرخ کنید. سپس تکه‌های مرغ را اضافه کنید. در ادامه یک استکان آب را همراه با نمک، فلفل، زردچوبه و گردوی خرد شده به مواد اضافه کنید.

در این مرحله باید سبزی مخصوص اناربیج را چرخ کرده یا ریز و ساطوری خرد کنید و بعد از این که سبزی را تفت دادید، همراه با رب انار به مرغ در حال پخت اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه انار بیج گیلانی با گوشت و مرغ و همچنین اطلاع از ترکیب دقیق سبزی این غذا می‌توانید روی لینک مقاله طرز خورش تهیه انار بیج کلیک کنید.

۴- خورش انار و بادمجان تهرانی

خورش انار و بادمجان تهرانی از انواع غذا با انار

«خورش انار و بادمجان» یکی از غذاهای تهرانی‌های قدیمی است که برای شام شب یلدا هم آن را درست می‌کنند. برخی ریشه این غذا را به شمال کشور ربط می‌دهند و شاید هم این غذا با انار سوغاتی شمالی‌های مهاجر به تهران از سال‌ها پیش باشد.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه کوکو سیب زمینی و فلفل دلمه‌ ای ساده و پیتزایی

برای تهیه این غذا از ترکیب مرغ، بادمجان، پیاز و دانه انار تازه (روش‌های دانه کردن انار) استفاده می‌شود. برای شروع باید تکه‌های مرغ را در روغن سرخ کنید و بعد کمی نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه کنید. در ادامه پیازها را سرخ کنید. دانه‌های انار را با پیاز داغ تفت دهید و بعد ترکیب پیاز و دانه انار را به مرغ اضافه کنید. مقداری آب هم به مواد خورشت اضافه کنید. برای خواندن ادامه مراحل طرز تهیه خورش انار و بادمجان مجلسی می‌توانید روی لینک طرز تهیه خورش انار و بادمجان کلیک کنید.

۵- اردک شکم پر

اردک شکم پر از انواع غذا با انار

«اردک شکم پر» یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی است که در لیست انواع غذا با انار قرار دارد و معمولا بدون نیاز به فر و در قابلمه طبخ می‌شود. برای پر کردن داخل شکم اردک معمولا از موادی مثل گردوی آسیاب شده، دانه انار، سبزی مخصوص، رب انار، پیاز و سیر استفاده می‌شود. درست کردن این غذا برخلاف چیزی که اکثر مردم تصور می‌کنند، چندان سخت نیست و تنها به کمی صبر و حوصله نیاز دارد.

در شروع کار باید اردک را بشویید و داخل شکم آن را تمیز کنید. سپس آن را با سیر، ادویه، پیاز و سیر مزه‌دار کنید. اجازه دهید اردک یک شب تا صبح در یخچال بماند و بعد مواد داخل شکم آن را آماده کنید و در نهایت اردک را در قابلمه بپزید. برای خواندن مراحل و جزییات طرز تهیه اردک شکم پر رستورانی بدون فر به چند روش مختلف می‌توانید روی لینک طرز تهیه اردک شکم پر کلیک کنید.

۶- آش انار

آش انار یکی از غذاهای خوشمزه با انار است

آش انار یکی از غذاهای خوشمزه با انار است که در شهرهای مختلف به روش‌های تقریبا شبیه هم درست می‌شود. در بعضی شهرها آش انار را با دانه انار درست می‌کنند و در برخی شهرهای دیگر فقط از آب انار یا رب انار استفاده می‌شود. برای مطالعه طرز تهیه آش انار به روش شهرهای مختلف روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

سوالات متداول

با انار چی درست کنم؟

اگر در فکر تهیه یک لیست از انواع غذا با انار هستید، بهتر است غذاهایی مثل انار مسما، آش انار، مرغ ناردونی، اردک شکم پر و خورش انار و بادمجان را امتحان کنید.

با انار ترش چی میشه درست کرد؟

در اکثر خورش‌های شمالی از انار ترش برای مزه‌دار کردن غذا استفاده می‌شود. از انار ترش می‌توانید برای تهیه خورش انار مسما، اردک شکم پر و مرغ ناردونی استفاده کنید.

کدام غذا با دانه انار خشک شده تهیه می‌شود؟

برای تهیه انواع غذا با دانه انار می‌توانید به جای دانه انار تازه از دانه انار خشک شده نیز استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک