طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن خامه ای و غلیظ به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن خامه ای و غلیظ به روش رستورانی


11 دی 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن خامه ای و غلیظ به روش رستورانی

سوپ سیب زمینی و بیکن یکی از پیش‌غذاهای سنتی برای شام جشن کریسمس یا کریسمس ایو است که معمولا روی میز پذیرایی جای ثابتی دارد. این سوپ خوشمزه به روش‌های مختلف تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن را به روش اصیل به شما آموزش خواهیم داد. شما هم می‌توانید این سوپ را در مناسبت‌های خاص تهیه و نوش جان کنید.

 

 

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

 

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

 

زمان آماده سازی مواد: ۱۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای پخت سوپ سیب زمینی و بیکن: ۳۰ دقیقه

میزان کالری سوپ سیب زمینی و بیکن: ۵۰۶ کالری (به اندازه ۱ لیوان سوپ)

 

مواد لازم برای تهیه سوپ سیب زمینی با بیکن

 

  • بیکن خرد شده: ۸ ورقه
  • پیاز: ۱/۲ متوسط
  • سیر: ۲ حبه
  • کرفس: ۲ ساقه
  • آب یا عصاره مرغ: ۳ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • سیب زمینی: ۲ عدد متوسط یا درشت
  • آویشن خشک: ۱/۴ قاشق چای‌خوری
  • خامه غلیظ: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • نشاسته ذرت: ۱ قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پنیر پارمزان و پیازچه: به میزان دلخواه برای تزیین

 

مراحل طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

 

برای درست کردن سوپ سیب زمینی و بیکن باید ابتدا سیب زمینی را آبپز کنید. سبزیجات را خرد و بیکن را سرخ کنید. سپس آب مرغ و سیب زمینی آبپز شده و سبزیجات خرد و سرخ شده را با هم بپزید. برای مشاهده ادامه مراحل تهیه و فوت و فن‌های پخت آن، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

 

مرحله اول: سیب زمینی‌ها را آبپز کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه سوپ بیکن و سیب زمینی، سیب زمینی‌ها را بشویید و با پوست به ۴ قسمت خرد کنید. آنها را در یک قابلمه بریزید و آب را اضافه کنید. درب قابلمه را بگذارید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا وقتی که کاملا آبپز شوند.

می‌توانید آنها را بخارپز هم بکنید. در این صورت مواد مغذی آن بیشتر می‌ماند ولی به زمان بیشتری برای آبپز شدن نیاز خواهد داشت.

 

مرحله دوم: سبزیجات را خرد کنید

 

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه خمیر فوندانت رنگی بدون گلوکز و ژلاتین برای تزیین کیک

در این مرحله، نصف یک پیاز کامل را به صورت نگینی ریز یا خلالی باریک خرد کنید. سیرها را پوره یا له کنید. ساقه‌های کرفس را بشویید و به قطعات ۱ یا ۲ سانتی‌متری خرد کنید. بیکن‌ها را در یک تابه روی حرارت ملایم با کمی کره یا روغن قرار دهید تا ترد شوند. هر دو طرف بیکن‌ها را سرخ کنید. سپس آنها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

 

مرحله سوم: سبزیجات را تفت دهید

 

در تابه‌ای که بیکن‌ها را سرخ کرده بودید، بدون اضافه کردن روغن، پیاز، سیر و کرفس را اضافه کنید. اجازه دهید این سبزیجات در روغن بیکن سرخ و کمی نرم شوند. حتما حرارت را روی حالت ملایم یا متوسط رو به پایین تنظیم کنید. حدود ۳ تا ۴ دقیقه صبر کنید تا آماده شوند.

 

مرحله چهارم: آب مرغ و سیب زمینی را حرارت دهید

 

در این مرحله از طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن، آب مرغ و سیب زمینی آبپز و خرد شده و آویشن را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. به اندازه ۲ بیکن را کنار بگذارید. بقیه موادی را که سرخ کرده بودید، به قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید آب مرغ شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را کم کنید و صبر کنید تا به مدت ۱۰ دقیقه، سبزیجات و سیب زمینی‌ها در آب مرغ نرم‌تر شوند و بپزند.

 

مرحله پنجم: خامه و نشاسته را اضافه کنید

 

خامه غلیظ را در این مرحله هم بزنید و به سوپ اضافه کنید. سوپ را هم بزنید تا خامه داخل آن باز شود و گلوله گلوله نشود. سپس نشاسته ذرت را با کمی آب، در یک استکان مخلوط کنید تا حل شود. سپس آن را در سوپ در حال جوشیدن بریزید. سوپ را با فلفل و نمک مزه‌دار کنید.

 

مرحله ششم: بقیه مواد سوپ بیکن را اضافه کنید

 

در آخرین مرحله از طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن، وقتی سوپ به غلظت کافی رسید، آنها را در کاسه سرو بریزید و ریشان را با پنیر پارمزان رنده شده، پیازچه خرد شده و بیکن‌هایی را که کنار گذاشته و خرد کرده‌اید، تزیین کنید. این سوپ کریسمسی را به صورت گرم و همراه با غذا با به عنوان شام سبک و مقوی، سرو کنید.

 

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن در آرام پز

 

طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن در آرام پز

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

برای درست کردن سوپ سیب زمینی و بیکن در آرام پز، تمام سبزیجات و سیب زمینی‌ها را با ۲ لیوان عصاره مرغ یا سبزیجات به قابلمه آرام پز اضافه کنید. سپس حداقل ۴ ساعت با حرارت ملایم بپزید. بهتر است سبزیجات را از قبل در کمی روغن تفت داده باشید. بیکن‌ها را هم سرخ کنید.

وقتی سوپ پخت و نرم شد، درست قبل از سرو، ۲ قاشق غذاخوری کره را در یک ماهیتابه بیندازید تا ذوب شود. سپس ۱/۵ لیوان دسته‌دار فرانسوی آرد را با آب مخلوط کنید. به آرامی آن را به ۲ لیوان شیر اضافه کرده و با همزن بزنید. نشاسته و شیر مخلوط شده را چند دقیقه روی حرارت بجوشانید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ماست خامه ای + 10 نکات درست کردن ماست خامه ای

سپس نیمی از سوپ را بردارید و نیم دیگر را در مخلوط‌کن پوره کنید یا با گوشت‌کوب بکوبید. سپس هر دو قسمت سوپ را با هم ترکیب کرده و آنها را در ظرف سرو بریزید. روی سوپ را با سبزیجات دلخواه و بیکن خرد شده تزیین کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

 

فوت و فن‌های طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن

 

*سوپ سیب زمینی و بیکن یک سوپ اصالتا آمریکایی، مقوی و سیر کننده است که هم می‌توانید به عنوان پیش غذای مجلسی و هم به عنوان یک شام سبک از آن استفاده کنید.

* اگر بیکن ندارید، می‌توانید از کرامبل بیکن از قبل پخته شده در طرز تهیه سوپ سیب زمینی و بیکن استفاده کنید. قبل از پختن پیاز، کرامبل بیکن‌‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن تفت دهید. این کار باعث می‌شود بیکن‌ها، ترد و طعم‌دار شوند.

*اگر سوپ سیب زمینی بیکن شما آبکی بود، در ۱۰ دقیقه پایانی پخت، به اندازه یک قاشق چای‌خوری پر، نشاسته ذرت را در کمی آب سرد بریزید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. سپس آن را به مواد سوپ بیفزایید.

*از عصاره مرغ یا استاک مرغ برای طعم‌دهی بیشتر سوپ استفاده کنید.

*برای تنوع می‌توانید تره خرد شده، پنیر چدار، سوسیس پخته شده یا حتی مرغ پخته و ریش ریش شده را به سوپ اضافه کنید.

*در صورت دلخواه مخلوط‌های دیگری مانند فلفل هالوپینو، فلفل سبز، گوجه فرنگی خشک شده، ریحان خرد شده یا حتی زیتون سیاه خرد شده را به سوپ بیفزایید.

*اگر از سیب زمینی با پوست نازک (قرمز یا طلایی یوکان) استفاده می‌کنید، می‌توانید مقداری از پوست سیب زمینی‌ها را برای تزیین ظاهر سوپ و افزودن کمی فیبر بیشتر روی سوپ بگذارید.

*مقداری از بیکن را برای طعم دادن به سوپ اضافه کنید اما مقداری را برای تزیین روی آن نگه دارید.

 

سوالات متداول

 

چه کار کنیم که سوپ سیب زمینی و بیکن غلیظ شود

 

چه کار کنیم که سوپ سیب زمینی و بیکن غلیظ شود؟

 

استفاده از خامه غلیظ در سوپ باعث می‌شود این سوپ قوام و غلظت بیشتری داشته باشد. اما به جای خامه غلیظ می‌توانید از شیر جوشانده و سرد شده یا خامه سبک هم استفاده کنید.

برای اینکه یک سوپ غلیظ داشته باشید، قسمتی (یا تمام) سوپ را له یا مخلوط کنید.

اضافه کردن پنیر چدار رنده شده سوپ را خامه‌ای می‌کند.

 

سوپ سیب زمینی و بیکن چقدر ماندگاری دارد؟

 

سوپ سیب‌زمینی و بیکن را در کیسه‌های زیپ‌دار با برچسب تاریخ در قسمت بیرونی فریز کنید. در صورت فریز کردن، سوپ حدود ۳ ماه ماندگاری دارد. دقت کنید که وقتی یخ سوپ ذوب می‌شود، ممکن است بافت دانه دانه داشته باشد.

این به این خاطر است که خامه و سیب زمینی به خوبی یخ نمی‌زند. می‌توان با اضافه کردن سیب زمینی تازه، کمی خامه و چاشنی‌های تازه این مشکل را برطرف کرد. البته در صورتی که می‌خواهید سوپ را فریز کنید، بهتر است به آن خامه اضافه نکنید.

این سوپ را به مدت ۴ روز می‌توانید در ظرف دربسته و در یخچال نگهداری و سرو کنید.

 

 

منابع: spendwithpennies/ simplyrecipes

 

 

کالابرگ الکترونیک