۱۰ فواید عجیب و باورنکردنی سنگ پا از افزایش قد تا رفع موهای زائد

۱۰ فواید عجیب و باورنکردنی سنگ پا از افزایش قد تا رفع موهای زائد


22 آبان 1400 . زمان مطالعه: 12 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
فواید سنگ پا

سنگ پا چیست؟ آیا چیزی در مورد فواید سنگ پا می دانید؟ طرز استفاده از سنگ پا چگونه است؟ آیا چیزی در مورد مراقبت های بعد از استفاده از سنگ پا می دانید؟ چه افرادی نباید از سنگ پا استفاده کنند؟ در این مقاله از سرویس سلامت در مجله کوروش می توانید با فواید و خواص سنگ پا برای سلامت بدن آشنا شوید. همچنین در انتهای مقاله به تمام این سوالات و البته پرسش های متداول در مورد سنگ پا پاسخ خواهیم گفت.

 

 

سنگ پا چیست؟

 

سنگ پا چیست؟

 

خشک شدن پاها یک مشکل رایج و مهم است که خیلی از ما به خصوص در فصول سرد سال با آن مواجه می شویم. بی توجهی نسبت به این موضوع می تواند موجب ایجاد ترک خوردگی هایی دردناک در پاشنه پا شود و پوست پا را ضخیم و سخت کند.

 

استفاده از سنگ پا یک روش بی نظیر برای درمان این موضوع است. لایه برداری با سنگ پا پینه ها و میخچه های روی پا را نرم می کند و موجب از بین رفتن ترک خورگی و خشکی پوست می گردد.

 

سنگ پا درواقع نوعی سنگ طبیعی آتشفشانی است که از سفت شدن گدازه های ایجاد می شود. نام علمی این سنگ ها پومیس است و تاریخچه استفاده از آن از چین آغاز شد. زمانی که گدازه ها با آب ترکیب می شوند، سنگ هایی ایجاد می شود که دارای حفره های متعدد هستند.

 

این سنگ ها وزنی سبک و حالتی متخلخل دارند. استفاده از سنگ پا می تواند به از بین بردن پوست خشک و مرده کمک کند. امروزه در بازار سنگ پاهای صنعتی و مصنوعی نیز به فروش می رسند. از همین رو در زمان خرید سنگ پا بهتر است به اصل بودن جنس آن توجه داشته باشید.

 

 

طرز استفاده از سنگ پا

 

طرز استفاده از سنگ پا

 

برای استفاده از سنگ پا ۵ تا ۱۰ دقیقه پوست خشک خود را در آب گرم قرار دهید. سنگ پا موجب نرم شدن پوست سفت شده پا می شود. می توانید برای نرم شدن بیشتر پوست و افزایش رطوبت پوست می توانید مقداری صابون یا روغن را نیز به آب اضافه کنید.

 

حالا سنگ پا را نیز در آب گرم خیس کنید. استفاده از سنگ پای خشک برای پوست مناسب نیست و می تواند به پوست صدمه وارد کند. خیس شدن سنگ پا موجب می شود تا راحت تر روی پوست حرکت کند و خطر آسیب دیدگی کاهش پیدا کند.

 

بعد از خیس کردن سنگ پا آن را از آب گرم خارج کنید و به آرامی روی پوست بمالید. قسمت ساینده سنگ پا را به صورت دورانی و با فشار ملایم روی پوست بکشید. ۲ تا ۳ دقیقه پوست خود را ماساژ دهید. در صورت احساس درد یا حساسیت به سرعت کار را متوقف کنید و به یاد داشته باشید که فشار بیش از حد می تواند به پوست شما آسیب وارد کند.

 

سنگ پا را روی قسمت پاشنه پا، کناره های انگشتان و سایر بخش های خشک پوست بکشید. این کار را آن قدر ادامه دهید تا پوست مرده روی پوست برداشته شود و پوست شما نرم شود. پس از ۲ تا ۳ دقیقه پوست را بشویید. اگر هنوز تکه های از پوست مرده باقی مانده، می توانید چند دقیقه دیگر این کار را ادامه دهید. برای اثربخشی بیشتر می توانید این کار را به صورت روزانه یا چند بار در هفته تکرار کنید.

حتما بخوانید  6 مرحله مهم مراقبت و پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار برای جوانسازی پوست

 

 

مراقبت های بعد از سنگ پا

 

بعد از این که سنگ پا زدنتان تمام شد، پاها را خشک کنید. سپس مقداری کرم مرطوب کننده خانگی یا داروخانه ای یا روغن روی پوست بمالید. بهتر است برای حفظ رطوبت پوست بعد از چرب کردن پا جوراب بپوشید. در صورت جراحت پوست بعد از استفاده از سنگ پا حتماً محل مورد نظر را ضدعفونی کنید.

 

 

طریقه نگهداری از سنگ پا

 

طریقه نگهداری از سنگ پا

 

  • بعد از هر بار استفاده از سنگ پا، آن را تمیز کنید و زیر آب بشویید. می توانید برای تمیز کردن سنگ پا از یک برس تمیز استفاده نمایید تا باکتری های سطح سنگ پا به خوبی پاک شود.
  • فراموش نکنید که سنگ پا یک وسیله شخصی است و هر یک از اعضای خانواده باید به صورت جداگانه یک سنگ پای مجزا داشته باشند.
  • برای نگهداری سنگ پا آن را در مکانی خشک و دور از رطوبت قرار دهید.
  • برای تمیز کردن سنگ پا به صورت عمیق می توانید آن را برای ۵ دقیقه در آب داغ بجوشانید.
  • استفاده مداوم از سنگ پا موجب کوچک شدن و نرم شدن سطح آن می شود. بعد از اینکه سنگ پای شما نرم شد، بهتر است آن را دور بیندازید و یک سنگ پا جدید خریداری کنید.

 

 

فواید سنگ پا

 

فواید سنگ پا

 

۱- فواید سنگ پا برای از بین بردن پوست مرده و پیشگیری از میخچه

 

اولین و مهم ترین مزیت سنگ پا مربوط به از بین بردن پوست های مرده است. سلول های پوست می توانند موجب ایجاد میخچه و تاول روی پوست شوند. به علاوه پوست های مرده محل تجمع آلودگی هستند و از همین رو زمینه ایجاد عفونت های پوستی را فراهم می کنند. به همین دلیل شما می توانید با سنگ پا از شر این پوست های مرده خلاص شوید.

 

 

۲- نرم کردن پوست از فواید سنگ پا در طب سنتی

 

استفاده منظم از سنگ پا موجب جلوگیری از خشکی پوست می شود. لایه برداری پوست های زبر و خشن می تواند پوست شما را نرم کند. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از سنگ پا نیز می تواند برای پوست مضر باشد. بنابراین در هفته ۳ تا ۴ بار از سنگ پا استفاده کنید.

 

 

۳- فواید سنگ پا برای از بین بردن تیرگی های پوست

 

فواید سنگ پا برای از بین بردن تیرگی های پوست

 

یکی دیگر از فواید سنگ پا از بین بردن بخش های قهوه ای یا زرد رنگ پوست است. معمولاً کناره های پا، آرنج و زانو بیشتر از هر جای دیگری در معرض تیره شدن قرار دارند. استفاده از سنگ پا در این بخش خا می تواند رنگ پوست شما را یک دست کند و از تیره شدن پوست جلوگیری نماید.

 

 

۴- جذب بهتر مرطوب کننده ها از فواید سنگ پا

 

پوست های مرده همچون سدی بین سلول های پوست و مرطوب کننده هستند و از رسیدن مرطوب کننده ها به پوست شما جلوگیری می کنند. استفاده از سنگ پا موجب از بین رفتن پوست مرده و جذب بهتر نرم کننده ها می شود.

 

 

۵- از بین بردن موهای زائد از فواید سنگ پا

 

استفاده منظم از سنگ پا می تواند در از بین بردن موهای زائد به شما کمک کند. برای از بین بردن موهای زائد به وسیله سنگ پا باید سنگ را به صورت دورانی روی پوست بکشید تا موها را از بین ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: لیزر موهای زائد بدن و بایدها و نبایدهای آن

 

 

۶- لایه برداری پوست صورت و گردن از فواید سنگ پا

 

شاید برایتان جالب باشد اما باید بدانید که سنگ پا برای لایه برداری پوست صورت و گردن نیز مفید است. برای استفاده از سنگ پا روی پوست های حساس صورت و گردن باید از ایجاد فشار زیاد جلوگیری کنید. برای این کار تنها می توانید قسمت نرم تر سنگ پا را به آرامی برای ۱۵ ثانیه و به صورت دورانی روی پوست بکشید.

حتما بخوانید  14 روش طبیعی و خانگی درمان بوی بد زیر بغل

 

خیس کردن پوست و سنگ پا و همچنین استفاده از مقداری شوینده و روغن روی پوست نیز می تواند به حرکت روان تر سنگ پا روی پوست کمک کند.

 

 

۷- رفع کوفتگی بدن از فواید سنگ پا در طب سنتی

 

رفع کوفتگی بدن از فواید سنگ پا در طب سنتی

 

استفاده از سنگ پا می تواند چرک و آلودگی روی پاها را تمیز کند و احساس خستگی و کوفتگی را از شما دور نماید. در طب سنتی بسیار از سنگ پا یاد شده است و توصیه می شود از آن استفاده شود.

 

 

۸- فواید سنگ پا برای قند خون

 

اگر در مورد سنگ پا و دیابت چیزهایی شنیده اید، باید بدانید که استفاده منظم از سنگ پا برای ۱۰ دقیقه در روز می تواند به تنظیم انسولین و همچنین جلوگیری از ترک و خشکی پا کمک زیادی کند. به یاد داشته باشید که برای استفاده از سنگ پا حتماً آن را به آرامی روی پا بکشید تا موجب ایجاد زخم و پارگی نشود.

 

 

۹- فواید سوهان پا با سنگ پا برای قد

 

یکی از فواید سنگ پا در طب سنتی افزایش قد در سن رشد است. گفته می شود که سنگ پا موجب تحریک غده هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد می شود.

 

 

۱۰- فواید سنگ پا برای از بین بردن منافذ پوست

 

اگر پوست صورت شما منافذ زیادی دارد، می توانید برای رفع و درمان منافذ باز پوست و همچنین جلوگیری از ایجاد جوش صورت از سنگ پای تمیز روی پوست استفاده کنید. برای این کار باید هفته ای دو بار سنگ پا را به آرامی روی پوست خود بکشید.

 

 

چه افرادی نباید از سنگ پا استفاده کنند؟

 

چه افرادی نباید از سنگ پا استفاده کنند؟

 

افرادی که پوست فوق العاده حساس و نازکی دارند، افراد مبتلا به بیماری های پوستی و همچنین افرادی که بعد از مصرف سنگ پا دچار سوزش و درد می شوند، نباید از سنگ پا استفاده کنند.

 

 

سوالات متداول

 

 

۱- آیا سنگ پا ضرر دارد؟

 

در رابطه با اینکه سنگ پا ضرر دارد یا خیر ادعاهای ضد نقیضی وجود دارد. برای مثال در افراد مبتلا به بیماری پسوریازیس استفاده از سنگ پا باعث تشدید روند بیماری می شود. علاوه بر این در صورت نگهداری سنگ پا در محیط مرطوب حمام احتمال رشد قارچ و باکتری ها در آن وجود دارد. پس بهتر است سنگ پا را مرتب بشورید و در فضای باز خشک کنید. در فواصل منظم سنگ پا را عوض کنید.

 

 

۲- چه افرادی نباید از سنگ پا استفاده کنند؟

 

افرادی که پوست نازک حساسی دارند و بیماری های پوستی و اگزما مبتلا هستند نباید از سنگ پا استفاده کنند.

 

 

۳- طریقه نگهداری از سنگ پا چگونه است؟

 

بعد از هربار استفاده از سنگ پا باید آن را با آب فراوان بشویید و سپس در مکان خشک و دور از رطوبت قرار دهید. برای تمیز کردن عمیق سنگ پا پیشنهاد می‌شود آن را ۵ دقیقه در آب داغ بجوشانید.

 

 

۴- آیا سنگ پا سنگ آذرین است؟

 

همان طور که گفتیم سنگ پا یک نوع سنگ آذرین، متخلخل، زبر و اسفنج شکل است که از سرد شدن سنگ های آتشفشانی شکل می گیرد.

 

 

جمع بندی نهایی

 

در این مقاله سعی کردیم یادآور شویم که سنگ پا چه کاربردها و فوایدی دارد و چرا باید از این روش استفاده کنید. سنگ پا یک روش راحت و ارزان قیمت برای خلاص شدن از شر خشکی و تیرگی پوست است. برای استفاده از سنگ پا سعی کنید به دستورالعمل استفاده از آن توجه کنید. از فشار دادن و استفاده از سنگ پا به صورت خشک روی پوست اجتناب کنید. اگر بعد از استفاده از سنگ پا پوست شما دچار سوزش و قرمزی شد، ممکن است به سنگ پا حساسیت داشته باشید، بنابراین از این کار اجتناب کنید.

 

 

منابع: healthline، womensbeautyoffers

 

کالابرگ الکترونیک