ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری

ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری


31 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ابزارهای تکنولوژی مارکتینگ یا مارتک

کسب و کارها برای ایجاد یک بازاریابی موفق باید ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) در تعامل با مشتری را به خوبی بشناسند. امروزه استفاده از فناوری بازاریابی باعث ایجاد روابط قوی با مشتریان و پیشی گرفتن از رقبا می شود. گاهی کسب و کارها بودجه زیادی برای بازاریابی ندارند. آن ها نمی توانند هزینه زیادی را برای مشاوره و ارائه راه حل صرف کنند. در نتیجه بسیاری از نیازهای بازاریابی آن ها برآورده نمی شود. شاید بهترین کار استفاده از مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) باشد. گزینه ها در این زمینه بسیار زیاد هستند. در عین حال راه ساده ای پیش رو نیست. آن ها باید بتوانند ابزارهای تکنولوژیک در زمینه بازاریابی را با هم به درستی ترکیب کنند. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی استفاده از مارتک در بازاریابی پرداخته ایم.

مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک (Martech) چیست؟

 

این نوع فناوری از بازاریابی که با نام MarTech نیز شناخته می شود طیف وسیعی از نرم افزارها و ابزارها را توصیف می کند که در دستیابی به اهداف یا اهداف بازاریابی به ما کمک می کنند. هنگامی که یک تیم بازاریابی از گروهی از فناوری های بازاریابی استفاده می کند، این به عنوان مجموعه فناوری بازاریابی آنها شناخته می شود. MarTech به عنوان اصلی در کمپین های بازاریابی دیجیتال تبدیل شده است، اما می تواند برای بهینه سازی فعالیت های بازاریابی در هر کانال بازاریابی استفاده شود. گاهی اوقات ممکن است مارتک با Adtech اشتباه گرفته شود. تفاوت بین این برنامه ها مشابه تفاوت بین بازاریابی و تبلیغات است. در حالی که مارتک به فناوری اشاره می کند که به ایجاد، ارتباط و ارائه پیشنهادات کمک می کند، adtech موکدا برای تأثیر بر رفتار خریداران با ارتقاء پیشنهادات استفاده می شود. به عنوان مثال، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مارتک است، در حالی که بسترهای تبلیغاتی اجتماعی adtech هستند.

 

 

تعامل مشتری با مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) با NPS

 

تعامل مشتری با تکنولوژی مارکتینگ (مارتک) با NPS

 

یکی از ابزارهای تکنولوژی بازاریابی یا مارتک در بحث تعامل مشتری، NPS است. NPS همان شاخص خالص مروجان است. ابزاری برای سنجش میزان طرفدارای و وفاداری مشتریان. سرعت و سادگی این ابزار باعث شده تا در سال های اخیر به عنوان یکی از ابزارهای مهم در زمینه سنجش وفاداری مشتری شناخته شود. بر اساس داده های مجله فورچون، از این شاخص در بیش از دو سوم شرکت ها استفاده می شود. شرکت هایی چون زیمنس، فیلیپس، آمریکن اکسپرس و جنرال الکترونیک از NPS برای سنجش وفاداری مشتری استفاده می کنند.

 

بیشتر بخوانید » خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد «

 

 

استفاده از ابزار اتوماسیون بازاریابی برای تعامل مشتری

 

استفاده از ابزار اتوماسیون بازاریابی برای تعامل مشتری

 

به عنوان یک کسب و کار کوچک و یا استارتاپ اگر تصمیم به بازاریابی دارید، باید مطمئن شوید به ازای هر دلار بازاریابی هزینه شده، هدف شما برآورده خواهد شد. بنابراین استفاده از شخص مناسب، مکان مناسب و زمان مناسب بسیار مهم است. شاید ارزشمندترین ابزار برای کمک به این امر ابزار اتوماسیون بازاریابی باشد که به شما امکان می دهد ارتباطات شخصی و چند کاناله ای را بر اساس سفر مشتری ایجاد کنید. همچنین شما می توانید پروسه هایی مانند پر کردن فرم ها را خودکار کنید. در تعامل با مشتری ابزار اتوماسیون بازاریابی یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک محسوب می شود.

حتما بخوانید  استراتژی بازاریابی اومنی چنل و آینده صنعت خرده فروشی

 

تعامل با مشتری با ابزار برنامه ریزی محتوا در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

تعامل با مشتری با ابزار برنامه ریزی محتوا در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک، برنامه های برنامه ریزی بازاریابی محتوا هستند. کسب و کارها باید بتوانند روایت خود را به درستی مطرح کنند. آن ها باید داستان های قدرتمندی بسازند تا مشتریان را جذب کنند. هر داستان روایتی است که قدرت برند تجاری را مشخص می کند. سرمایه گذاری مناسب بر روی ابزارهای برنامه ریزی بازاریابی محتوا و سازمان دهی به روایت ها بسیار مهم است. این روایت ها در کانال های مختلف بازاریابی منتشر و نام تجاری برند را مطرح می کنند.

 

 

تعامل مشتری با ایجاد یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در مارتک

 

تعامل مشتری با ایجاد یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

یک پلتفرم بازاریابی تاثیرگذار در شناسایی مشتری و افزایش تعامل با مشتریان بسیار تاثیرگذار است. چنین پلتفرم بازاریابی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) می تواند نفوذ اجتماعی گسترده ای ایجاد کند. شما با استفاده از این بستر تاثیرگذار می توانید درک کنید که کدام مشتریان در جذب مشتریان دیگر با نام تجاری شما تاثیرگذار هستند. شناسایی این افراد باعث می شود تا بر مبنای عملکرد آن ها رفتار کنید. بسیاری از بازاریابان با استفاده از این رفتارها استراتژی های بازاریابی آتی خود را تدوین می کنند.

 

 

تعامل مشتری مبتنی بر رسانه های اجتماعی در تکنولوژی مارکتینگ

 

تعامل مشتری مبتنی بر رسانه های اجتماعی در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

خدمات و تعامل مشتری مبتنی بر رسانه های اجتماعی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) دیگر یک مزیت محسوب نمی شود. در حال حاضر یک انتظار از جانب مصرف کنندگان است. شما باید پاسخگوی مشتریان در رسانه های اجتماعی باشید. به شکایت های آنان رسیدگی کنید و در عین حال از تعریف و تمجید آن ها حمایت کنید. شما باید در رسانه های اجتماعی فعال عمل کنید.

 

 

استفاده از برنامه هدف گذاری مخاطبان در مارتک

 

استفاده از برنامه هدف گذاری مخاطبان در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

برای تعامل مشتری در مارکتینگ تکنولوژی یا مارتک، هدف گذاری مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است. شما باید در زمان مناسب و در مکان مناسب مخاطبان را هدف قرار دهید. این هدف گیری اگر به صورت اتوماسیون انجام شود مخاطبان در حین سفر آنلاین جذب شما خواهند شد. بدون برنامه و فناوری های هدف گذاری، هزینه زیادی صرف این موضوع می شود. بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم استفاده از برنامه های هدف گذاری در کوتاه مدت و بلندمدت زمان و هزینه زیادی را هدر می دهند.

 

ایجاد یک بستر مدیریت ارتباط و تعامل مشتری با استفاده از مارتک

 

ایجاد یک بستر مدیریت ارتباط و تعامل مشتری با استفاده از تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

در مارکتینگ تکنولوژی پلتفرم های مدیریت ارتباط و تعامل مشتری از اهمیت زیادی برخوردارند. ایجاد یک CRM مناسب می تواند تاثیر زیادی در رشد و توسعه فعالیت های کسب و کار شما داشته باشد. آموزش در مورد بهترین استفاده از این پلتفرم نیز اهمیت زیادی دارد. بازاریابان باید با استفاده از استراتژی مناسب بر روی چنین بستری سرمایه گذاری درستی داشته باشند.

 

بیشتر بخوانید » اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در خرده فروشی و تجارت الکترونیک «

 

 

ابزار شنیدن و بازخورد در مارکتینگ تکنولوژی

 

حتما بخوانید  5 اصول مهم و غیر قابل انکار در فروش که باید به آن توجه کرد

ابزار شنیدن و بازخورد در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

استارتاپ ها و کسب و کارها در مارتک، برای تعامل مشتری نیاز به ابزارهای مرتبط با شنیدن و بازخورد دارند. این ابزارها به شما اجازه می دهد به کسانی که خدمات ارائه می دهید، گوش دهید و در عین حال از آن ها بازخورد بگیرید. به خاطر داشته باشید که هدف برقراری ارتباط با مشتریان است. گوش کردن به آن ها باعث می شود تا خدمات بهتری داده و اشتباهات گذشته را تکرار نکنید.

 

 

تاثیر چت بات ها و هوش مصنوعی در تعامل مشتری در مارتک

 

تاثیر چت بات ها و هوش مصنوعی در تعامل مشتری در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

چت بات ها یا هر نوع هوش مصنوعی ابزاری مهم در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) محسوب می شوند. تعامل مشتری از طریق این ابزارها افزایش می یابد. چت بات ها به عنوان اولین لایه تعامل با مشتری، به برندها اجازه می دهند تا پاسخگوی مصرف کنندگان باشند. در نتیجه سطح بالاتری از خدمات به آن ها ارائه خواهد شد. در عین حال هوش مصنوعی و تحلیل داده باعث می شود تا اطلاعات بیشتری از مصرف کننده در اختیار برندها قرار بگیرد. با این اطلاعات می توان مشتریان را تحلیل و میزان تعامل را بالا برد.

 

 

بیشتر بخوانید: بهبود ارتباط با مشتری از طریق هوش مصنوعی مکالمه ای

 

 

استفاده از سرویس های بازاریابی اومنی چنل در تعامل مشتری

 

استفاده از سرویس های بازاریابی اومنی چنل در تعامل مشتری

 

اهمیت اومنی چنل در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک)، در تعامل مشتری بسیار زیاد است. تیم بازاریابی باید بتواند از طریق پلتفرم های مختلف بازاریابی با مشتریان ارتباط برقرار کند. استفاده از برنامه های مناسب برای پاسخگویی مناسب، استعلام و رسیدگی به شکایت های مشتری در بازاریابی اومنی چنل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چت بات ها و برنامه های مختلف با تکنولوژی های مدرن به کمک بازاریابی اومنی چنل می آیند تا تجربه ای فعال و رضایت بخش در هر کجا و هر زمان در ذهن مشتریان و مصرف کنندگان خلق شود.

 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره اومنی چنل در خرده فروشی

 

 

سیستم مدیریت محتوای وب در تکنولوژی های بازاریابی

 

سیستم مدیریت محتوای وب در تکنولوژی های بازاریابی

 

سیستم مدیریت محتوای وب برای تعامل مشتری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود چنین سیستمی یکی از ملزومات اصلی در مارکتینگ تکنولوژی (مارتک) محسوب می شود. با استفاده از سئوی مناسب محتوا و بازاریابی چنین محتوایی می توان تعامل مشتری را بالا برد. استفاده از فناوری های ترکیبی در این زمینه می تواند در صرف هزینه و زمان مقرون به صرفه باشد.

 

پلتفرم اتوماسیون ایمیل

 

پلتفرم اتوماسیون ایمیل

 

یکی از ابزارهای مارکتینگ تکنولوژی (مارتک)، پلتفرم های اتوماسیون ایمیل برای افزایش تعامل با مشتری است. این پلتفرم ها می توانند داده ها را به صورت اتوماسیون و در فرم مناسب به مشتریان انتخاب شده عرضه کنند. از طریق چنین پلتفرمی، شما مستقیما و شخصا با مشتریان ارتباط برقرار می کنید.

 

ابزار برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی برای تعامل مشتری در مارکت

 

ابزار برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی برای تعامل مشتری در تکنولوژی مارکتینگ (مارتک)

 

برای این که بتوانید به موقع پاسخگو باشید، باید بتوانید در سریع ترین زمان ممکن واکنش های مشتریان را شناسایی کنید. استفاده از ابزارهای برنامه ریزی در رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از ابزارهای تکنولوژی مارکتینگ می تواند کمک چشمگیری به شما بکند. تعداد زیادی از این برنامه ها در بازار وجود دارد. ابتدا باید بدانید به دنبال فعالیت بیشتر در چه نوع رسانه اجتماعی هستید. اگر اینستاگرام را ترجیح می دهید، از برنامه های مناسب برای این شبکه اجتماعی استفاده کنید. این برنامه ها قابلیت گزارش، پاسخگویی و ایجاد تعامل مداوم با مشتری را دارند.

 

 

منبع: forbes

 

کالابرگ الکترونیک