۱۶ مورد از نکات ضروری در سفر خانوادگی با ماشین شخصی

۱۶ مورد از نکات ضروری در سفر خانوادگی با ماشین شخصی


28 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 11 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
16 مورد از نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی که باید بدانید

برای سفر با ماشین شخصی چه مواردی را باید رعایت کنیم؟ برای برخی افراد هیچ چیزی در دنیا لذت‌بخش‌تر از سفر با ماشین شخصی نیست. اما آیا چیزی در مورد چک لیست نکات ضروری سفر و نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی می‌دانید؟ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به هر دلیلی سفر کردن با ماشین شخصی را ترجیح می‌دهید، لازم است با مهم‌ترین راهکارها و نکات قبل از سفر خانوادگی با ماشین شخصی آشنا شوید. در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش قصد داریم شما را با صفر تا صد نکات مهم برای سفر با ماشین شخصی آشنا کنیم. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد سفر کردن با ماشین شخصی پاسخ خواهیم داد.

 

 

نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی که باید بدانید

 

نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی که باید بدانید

 

رعایت نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی به شما کمک می‌کند تا سفری راحت‌تر و آسوده‌تر را تجربه کنید. اما برای سفر کردن با ماشین شخصی باید به چه نکاتی توجه کنیم و چه لوازمی همراه خود داشته باشیم؟ در ادامه می‌توانید با مهم‌ترین نکات قبل از سفر با ماشین آشنا شوید.

 

۱- اگر رانندگی می‌کنید، قبل از سفر خوب بخوابید

 

یکی از مهم‌ترین نکات قبل از سفر با ماشین شخصی آمادگی راننده است. قبل از شروع سفر طولانی با ماشین حداقل ۲ شب متوالی باید خواب راحتی را تجربه کنید. برای این که در روز سفر انرژی بیشتری داشته باشید، بهتر است دو روز قبل از سفر حتماً ۸ ساعت خواب راحت داشته باشید. اگر شب حرکت می‌کنید، حتماً صبح یا ظهر مقداری بخوابید.

 

۲- قبل از سفر حتماً ماشین را آماده کنید

 

قبل از سفر حتماً ماشین را آماده کنید

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

اگر قصد دارید با ماشین شخصی‌تان سفر کنید، باید قبل از سفر از سلامت ماشین مطمئن شوید. بهتر است از یک ماه قبل برای این موضوع تصمیم بگیرید و در صورت نیاز ماشین را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. مطمئن شوید که سیستم خنک کننده ماشین درست کار می‌کند و تایرها به اندازه کافی باد دارند.

روغن ماشین را چک کنید و از سلامت ترمز، تسمه ماشین، فیلتر روغن، چراغ‌ها و برف پاک کن مطمئن شوید. فراموش نکنید که لاستیک زاپاس را هنگام سفر با خودتان ببرید.

 

۳- خودتان را برای سفر با ماشین آماده کنید

 

بعد از آماده کردن ماشین، یکی از نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی آماده کردن خودتان برای این سفر است. ابتدا آب و هوا را بررسی کنید و مطابق با آن لباس مناسبی بپوشید. حتماً یک ژاکت یا پتوی مسافرتی در ماشین داشته باشید.

فراموش نکنید که جعبه کمک‌های اولیه، کابل شارژر، جعبه ابزار ماشین، زنجیر چرخ، فندک، کبریت، آب معدنی و فلش آهنگ را در ماشین قرار دهید. برای خرید کبریت و آب معدنی می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه فرنی شکلاتی ساده و با روکش شکلاتی به روش قالبی

 

۴- در طول سفر حتماً توقف کنید

 

برای سفر با ماشین شخصی حتما در طول سفر حتماً توقف کنید

 

اگر با ماشین سفر می‌کنید، حتماً در مسیرهای طولانی چند جا توقف کنید. بهتر است هر ۲ ساعت یک بار در گوشه‌ای بایستید، چیزی بخورید و کمی استراحت کنید. پیشنهاد می‌شود یک زیرانداز پهن کنید و پاهایتان را کمی دراز کنید تا خستگی از تنتان خارج شود. چادر مسافرتی، پتوی مسافرتی و بالش مسافرتی را فراموش نکنید.

توقف کردن در مسیر هم به راننده کمک می‌کند تا از حالت خواب آلودگی راحت شود و هم از بروز کمردرد و پادرد در مسافرت جلوگیری می‌کند.

 

۵- میان وعده‌های سالم همراه خود داشته باشید

 

یکی از نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی خوردن غذاهای سالم و سرشار از ویتامین است. در لیست لوازم مورد نیاز در سفر با ماشین شخصی بهتر است قبل از سفر چند لقمه کتلت یا کوکوی خانگی آماده کنید.

همراه خودتان چند عدد میوه، چای کیسه‌ای، قند، کتری و قوری یا فلاسک آب جوش، مقداری آجیل و تنقلات سالم مثل میوه خشک داشته باشید و هر چند ساعت یک بار چیزی بخورید.

هویج و بادام برای هوشیار ماندن راننده بسیار خوب است و به تمرکز بیشتر کمک می‌کند. برای خرید چای تی بگ، قند، آجیل و خشکبار و تنقلات از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

۶- در طول سفر هیدراته بمانید

 

شاید با نوشیدن آب بیشتر در طول سفر نیاز بیشتری به دستشویی پیدا کنید، اما نوشیدن آب به جلوگیری از سردرد و کاهش انرژی شما کمک می‌کند و موجب سرحالی‌تان می‌شود. سعی کنید در طول سفر حتماً آب بنوشید تا بیشتر از سفر لذت ببرید و با پیشگیری از کم آبی بدن سلامتی‌تان در خطر نیفتد.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

۷- در ماشین صاف بنشینید

 

برای سفر با ماشین شخصی حتما در ماشین صاف بنشینید

 

یکی دیگر از نکات ضروری در سفر با ماشین شخصی درست نشستن روی صندلی ماشین است. سعی کنید در ماشین صاف بنشینید و اگر وارد کردن فشار به یک نقطه از کمر اجتناب کنید. هر چند دقیقه یک بار نفس عمیق بکشید و در صورتی که مایل به یک سمت نشسته‌اید، نوع نشستن خود را تغییر دهید.

 

۸- به موزیک و کتاب صوتی گوش کنید

 

در طول سفر با ماشین بهتر است در تمام مسیر به موسیقی یا یک کتاب صوتی گوش کنید. بهتر است کتاب‌هایی را انتخاب کنید که حالت طنزگونه دارند تا انرژی بیشتری به دست بیاورید. معمولاً گوش دادن به آهنگ‌های شاد و همخوانی کردن با آهنگ نیز می‌تواند ایده خوبی برای جلوگیری از افت انرژی شما در سفر باشد.

 

۹- از قبل هتل یا اتاق مورد نظرتان را رزرو کنید

 

شاید با خودتان فکر کنید که با ماشین به سمت مقصد می‌روید و بعد از رسیدن به محل اقامتتان فکر می‌کنید. اما بعد از یک مسافرت طولانی با ماشین قطعاً آنقدر خسته هستید که دیگر حوصله گشتن و پیدا کردن یک هتل خوب را ندارید.

بهتر است از قبل با توجه به میزان بودجه و انتظاراتی که دارید، محل اقامتتان را انتخاب کنید. با این روش به راحتی بعد از رسیدن به مقصد به سمت محل اقامتتان حرکت می‌کنید و بدون اتلاف وقت استراحت می‌کنید.

 

۱۰- بنزین بزنید

 

قبل از سفر و از شب قبل باک بنزین ماشین را پر کنید تا مجبور به توقف در مسیر نشوید. برای کاهش مصرف بنزین پنجره‌های ماشین را ببندید و از تهویه خودرو استفاده کنید. این کار مصرف بنزین را تا ۱۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

حتما بخوانید  طرز تهیه رب فلفل | فوت و فن ها و روش نگهداری صحیح آن

از رانندگی در جاده‌های ناهموار اجتناب کنید، زیرا این کار ۳۰ درصد مصرف بنزین را افزایش می‌دهد. از سنگین کردن ماشین اجتناب کنید زیرا این کار موجب افزایش مصرف بنزین می‌شود.

 

۱۱- از نقشه یا اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید

 

برای سفر با ماشین از نقشه یا اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده کنید

 

یکی دیگر از نکات مهم برای سفر خانوادگی با ماشین شخصی استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب است. با کمک این اپلیکیشن‌ها نه تنها مسیرها را راحت‌تر پیدا می‌کنید، بلکه می‌توانید از فاصله استراحتگاه‌ها، زمان رسیدن به پمپ بنزین و یا نزدیک شدن به سرعت‌گیر مطلع شوید.

در صورت تمایل می‌توانید به جای این اپلیکیشن‌ها از نقشه های کاغذی نیز استفاده کنید.

 

۱۲- اگر با کودک سفر می‌کنید، حتماً از تجهیزات مناسب استفاده کنید

 

اگر با کودک سفر می‌کنید، حتماً از تجهیزات مناسب استفاده کنید

 

اگر فرزند شما کوچک است، باید قبل از سفر یک صندلی مخصوص ماشین برای کودک تهیه کنید. لوازم مورد نیاز برای تهیه غذا، شیر خشک و یا لوازم بهداشتی کودک را درون یک ساک جداگانه قرار دهید.

برای سرگرم کردن کودک چند اسباب بازی و کتاب داستان همراه خود داشته باشید. می‌توانید برای سرگرم کردن کودک در ماشین به کتاب‌های صورتی کودکانه و شعرهای مخصوص کودکان گوش کنید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله چک لیست لوازم سفر با نوزاد را مطالعه کنید.

 

۱۳- مقداری صابون مایع و آب در ماشین داشته باشید

 

یکی از نکته‌های طلایی برای مسافرت با خودروی شخصی به همراه داشتن مقداری آب و صابون مایع در ماشین است. با این روش هر بار که در جایی متوقف شدید می‌توانید به راحتی دست‌هایتان را بشویید و با خیال راحت چیزی بخورید. به همراه داشتن مایع ضدعفونی کننده و دستمال مرطوب نیز برای تمیز کردن دست‌ها در ماشین ایده مناسبی است.

برای تهیه مایع دستشویی و دستمال مرطوب از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی اقدام کنید.

 

۱۴- برای خنک نگه داشتن میوه و آب از یخدان استفاده کنید

 

برای خنک نگه داشتن میوه و آب در مسافرات از یخدان استفاده کنید

 

اگر در فصول گرم سفر می‌کنید، بهتر است یک یخچال مسافرتی یا یخدان یونولیتی پر از یخ آماده کنید. سپس می‌توانید میوه، آبمیوه، آب، پنیر صبحان و یا حتی گوشت کبابی را داخل این یخدان‌ها قرار دهید. می‌توانید از قبل مواد کباب را آماده کنید و داخل یخدان بگذارید و با نزدیک شدن به ناهار و شام یک آتش درست کنید و غذای خوشمزه‌تان را میل کنید.

می‌توانید انواع آبمیوه، گوشت گوسفندی، گوشت گاو و گوساله، گوشت مرغ، پنیر صبحانه، محلول آتش زا و ذغال کبابی، سفره یکبار مصرف و ظروف یکبار مصرف را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

 

بیشتر بخوانید: ارزان ترین کشورهای خارجی برای سفر نوروز

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول در مورد سفر با ماشین شخصی

 

مدارک لازم برای سفر به ترکیه با ماشین شخصی چیست؟

 

برای سفر به ترکیه ماشین شخصی باید مدارکی مثل گواهینامه بین‌المللی، کاپوتاژ کردن خودرو یا دریافت پلاک بین‌المللی، پاسپورت را آماده کنید.

 

چگونه با ماشین شخصی به کربلا برویم؟

 

برای سفر با ماشین شخصی به کربلا شما به گواهینامه بین‌المللی و کاپوتاژ کردن خودرو نیاز دارید. سپس باید با در دست داشتن پاسپورت و کمک گرفتن از اپلیکیشن‌های مسیریاب به سمت کربلا حرکت کنید.

 

مهم‌ترین نکات قبل از سفر با ماشین شخصی چیست؟

 

از نکات مهم در سفر جاده‌ای با خودرو شخصی این است که خودتان و ماشین را برای سفر آماده کنید. سپس لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. هر ۲ ساعت یک بار در مسیر توقف کنید. بین راه از اسنک‌های سالم خانگی میل کنید و با گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان از سفر لذت ببرید.

 

 

منابع: nationwide، safemotorist

کالابرگ الکترونیک