بهترین فصل برای بارداری و زایمان نوزاد دختر و پسر چه فصلی است؟

بهترین فصل برای بارداری و زایمان نوزاد دختر و پسر چه فصلی است؟


29 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
بهترین فصل برای بارداری

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که زمان و فصل بارداری می‌توانید روی ویژگی‌ها و سلامت فرزند شما تأثیر بگذارد. اگر باردار هستید و یا قصد دارید باردار شوید، بهتر است قبل از تولد نوزادتان در مورد تأثیر فصل‌ها بر ویژگی‌های او بدانید. از طرف دیگر بهترین فصل برای بارداری می‌تواند بر اساس عوامل متعددی در نظر گرفته شود. در این مقاله می‌توانید بهترین زمان و فصل برای بارداری و زایمان نوزاد دختر و پسر را از سرویس سلامت در مجله کوروش بخوانید.

 

آیا می دانید بیشترین احتمال باردار شدن چه زمانی اتفاق میفتد و چه موقع باروری صورت می گیرد ؟ برای اکثر زوج‌هایی که قصد بارداری دارند این سؤال مطرح است که چه زمانی بهترین زمان برای نزدیکی است و چه موقع بیشترین شانس باروری برای یک زوج وجود دارد؟ در دورانی که قادر به تولید مثل هستید رحم شما در هر ماه برای باردار شدن آمادگی پیدا می کند و این کار به شکل سیکل قاعدگی صورت می گیرد. در ادامه با ما در این مقاله در مورد بهترین فصل برای بارداری همراه باشید تا در این مورد اطلاعات کامل و مفیدی دریافت کنید.

 

 

آیا فصل بارداری بر سلامت جنین تأثیر می‌گذارد؟

 

آیا فصل بارداری بر سلامت جنین تأثیر می‌گذارد؟

 

تحقیقات زیادی در زمینه بارداری در فصل‌های مختلف انجام شده است. مطالعات نشان داده است که اقدام به بارداری در اواخر ماه‌های اردیبهشت تا تیر و تولد نوزاد در فصل سرما، خطرات بیشتری برای نوزاد دارد. قرار گرفتن مادر در ماه‌های آخر بارداری، در معرض سرما و آنفولانزای فصلی می‌تواند احتمال نارس بودن نوزاد را تا ۱۰ درصد افزایش دهید. نوزادان نارس معمولاً وزن پایین‌تری دارند و در بزرگسالی نیز ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مثل بیش فعالی و آسم نیز در آن‌ها بیشتر است. از طرف دیگر آنفولانزا در ماه‌های اول بارداری نیز می‌تواند به همین مقدار برای سلامت جنین خطر آفرین باشد.

این موضوع نیز از لحاظ علمی به اثبات رسیده است که ماه‌های ابتدایی بارداری بیشتر از همه ماه‌های دیگر در سلامت جنین تأثیر دارد. از همین رو برنامه‌ریزی درست برای تعیین بهترین فصل برای بارداری می‌تواند به مادر کمک کند تا با آگاهی و مراقبت بیشتری این ماه‌ها را پشت سر بگذارد.

 

 

 

 

نظر متخصصین زنان زایمان در مورد انتخاب بهترین زمان برای بارداری

 

متخصصین زایمان بر این باور هستند که علی رغم تحقیقات زیاد، هنوز هیچ مدرک علمی مشخصی وجود ندارد که بگوید، دقیقاً چه فصلی برای بارداری و زایمان کودک مناسب‌تر است. اما طبق شواهد و مطالعات موجود اقدام به بارداری در برخی فصول می‌تواند هم به نفع مادر و هم به نفع فرزند او باشد. دکتر مورتون، مشاور زنان اظهار می‌کند که به دنیا آمدن فرزند شما در ماه‌های شروع مدرسه در پاییز می‌تواند به او کمک کند تا در طول دوران مدرسه و دانشگاه و همچنین امور ورزشی به بهترین شکل عمل کند و موفق‌تر باشد.

 

 

نظر مادران در مورد انتخاب بهترین فصل برای بارداری

 

نظر مادران در مورد انتخاب بهترین فصل برای بارداری

 

طی تحقیقاتی که در زمینه نظر مادران باردار در دوران بارداری انجام شده است، مشخص شد که معمولاً نظرات متفاوتی در مورد این موضوع وجود دارد. اما به طور کلی گر گرفتگی در اواخر بارداری اکثر مادران باردار با اذیت می‌کند. از همین رو بیشتر مادران ترجیح می‌دهند در اواخر بارداری کمی هوا خنک باشد.

وارادا اپستین، مادر ۱۲ فرزند است و متخصص خانواده است. او معتقد است که بهترین فصل برای بارداری خرداد ماه است. زیرا معمولاً گرم بودن هوا در ماه اول بارداری برای مادر باردار اذیت کننده است و از آنجایی که در خرداد هنوز هوا متعادل و مناسب است، مشکل کمتری برای مادر باردار ایجاد می‌شود. با این حال ممکن است این موضوع برای همه مادران صدق نکند و تنها یک پیشنهاد از سوی یک مادر با تجربه باشد.

 

 

 

 

بهترین فصل برای بارداری

 

در این بخش قصد دارید به تفکیک در مورد ویژگی‌های هر ماه برای بارداری بیشتر آشنا شوید.

 

ماه‌های دی و بهمن برای بارداری

 

دی و بهمن از ماه‌های سرد سال هستند و اگر در این زمان اقدام به بارداری کنید، کودک شما در پاییز به دنیا خواهد آمد. در نتیجه اوایل بارداری هوای سرد زمستان و اواخر آن هوای مطلوب پاییز را تجربه خواهید کرد. اما بخش مهمی از بارداری شما در فصل تابستان است. اگر در جایی زندگی می‌کنید که گرمای هوا شدید است، احتمالاً با وجود بارداری، گرمای بیشتری را احساس خواهید کرد و این موضوع می‌تواند کمی برایتان اذیت کننده باشد. اما به هر حال ماه‌های اول بارداری تنها ۱ تا ۲ ماه در معرض سرما قرار دارید و از همین رو احتمال ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا کمتر است و این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای شما باشد.

 

 

ماه‌های اسفند و فروردین برای بارداری

 

ماه‌های اسفند و فروردین برای بارداری

 

اگر در ماه اسفند و فروردین اقدام به بارداری کنید، کودک شما درست وسط زمستان و سرما به دنیا می‌آید. در این شرایط اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که هوا به شدت سرد است و در این ماه‌ها احتمالاً نمی‌توانید خودتان و کودکتان به راحتی بیرون بروید. باید مقدار زیادی لباس به نوزادتان بپوشانید و مراقب باشید تا او سرما نخورد.

 

 

ماه‌های اردیبهشت و خرداد برای بارداری

 

شاید برای عده زیادی بهترین فصل برای بارداری همین دو ماه از بهار باشد. اگر در اردیبهشت یا خرداد اقدام به بارداری کنید، تابستان هنوز در ماه‌های اول به سر می‌برید و گرمای هوا چندان برایتان اذیت کننده نخواهد بود. در اواخر بارداری احتمالاً سردترین روزهای سال را تجربه خواهد کرد که باید مراقب آنفولانزا باشید. یکی از بهترین ویژگی‌های باردار شدن در این زمان این است که در انتهای زمستان فرزند شما متولد می‌شود و یک بهار و عید زیبا را در کنار هم تجربه خواهید کرد. توجه داشته باشید که معمولاً بهترین فصل بارداری نوزاد دختر از اواسط بهار که هوا گرم می‌شود بیشتر خواهد بود.

 

 

 

 

ماه‌های تیر و مرداد برای بارداری

 

اگر در ماه تیر و مرداد اقدام به بارداری کنید، کودک شما در بهار متولد می‌شود و این واقعاً حیرت انگیز است. در اوایل بارداری در تابستان از هوا لذت می‌برید و در بهار نیز در بهترین هوای سال فرزند دلبندتان را به دنیا می‌آورید. بهترین فصل بارداری نوزاد دختر معمولاً فصل تابستان و گرم است که در کنار سایر ویژگی‌ها می‌تواند بر این موضوع تأثیر بگذارد.

 

 

ماه‌های شهریور و مهر برای بارداری

 

ماه‌های شهریور و مهر برای بارداری

 

شاید بهترین زمان برای بارداری را بتوان همین موقع دانست، زیرا فرزند شما در تابستان به دنیا می‌آید. اما در این بارداری باید حسابی حواستان به لباس‌های گرم و پشمی‌تان که دیگر اندازه‌تان نخواهد بود، باشد. بهتر است یک سری لباس زمستانی جدید برای بارداری‌تان تهیه کنید و آماده تولد یک فرزند جذاب تابستانی باشید.

 

 

ماه‌های آبان و آذر برای بارداری

 

باردار شدن در این زمان کمی خسته کننده است. هوا زودتر تاریک می‌شود و کمی دلگیر است. ماه‌های اول بارداری احتمالاً دوست دارید کمی به مهمانی بروید، زیر آفتاب قدم بزنید و از هوای روشن و زیبا لذت ببرید. اما در این زمان هوا معمولاً ابری و تاریک است و این موضوع در برخی مناطق می‌تواند برای مادران باردار اذیت کننده باشد. اما فرزند شما در اواخر تابستان به دنیا می‌آید و این موضوع واقعاً شگفت انگیز خواهد بود و این می‌تواند برای مادری که تازه زایمان کرده خبر خوبی باشد. می‌توانید در هوای دلپذیر شهریور هر چقدر که دوست دارید، قدم بزنید و همه روزهای سخت بارداری را در این یک ماه بعد از زایمان جبران کنید.

بهترین فصل بارداری نوزاد پسر معمولاً همین پاییز و ماه‌های آبان و آذر هستند که بدن رو به سردی می‌رود که البته این موضوع در کنار سایر عوامل می‌تواند مؤثر باشد.

 

 

 

 

بهترین فصل برای زایمان

 

بهترین فصل برای زایمان

 

معمولاً بهترین فصل برای زایمان فصلی است که هم مادر و هم نوزاد در بهترین وضعیت باشند. به علاوه انتخاب بهترین زمان برای زایمان می‌تواند روی ویژگی‌های شخصی و حتی هوش فرزند شما نیز تأثیر بگذارد.

 

 

فصل بهار برای زایمان

 

کودکانی که در فصل بهار متولد می‌شوند، معمولاً باهوش‌تر هستند و احتمال بروز آسم در آن‌ها بیشتر است. هنوز بهترین فصل بارداری دختر یا پسر بودن فرزند مشخص نیست اما فرزندان فصل بهار معمولاً هوش بالاتری دارند.

 

 

فصل تابستان برای زایمان

 

بهترین فصل برای زایمان می‌تواند تابستان باشد، زیرا کودکانی که در این فصل متولد می‌شوند، معمولاً شادتر هستند و نسبت به گرده و گیاهان آلرژی کم‌تری دارند.

 

 

فصل پاییز برای زایمان

 

افزایش خطر ابتلا به اگزما در کودکان متولد پاییز بیشتر است. بهترین زمان برای زایمان افرادی که دوست دارند کودکانی فعال از نظر فیزیکی داشته باشند، فصل پاییز است.

 

 

فصل زمستان برای زایمان

 

فرزندان متولد زمستان معمولاً قد بلندتر و به احتمال زیاد بدخلق‌تر هستند. جذب ویتامین D در دوران بارداری روی قد این کودکان تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر جالب است بدانید تعداد زیادی از افرادی که در زمستان متولد می‌شوند، چپ دست هستند.

 

 

منبع: todaysparent / patient  /goodto 

 

کالابرگ الکترونیک