۶۰ خواص لیمو شیرین و مضرات آن + دستور ۷ معجون لیمو شیرین

۶۰ خواص لیمو شیرین و مضرات آن + دستور ۷ معجون لیمو شیرین


16 بهمن 1401 . زمان مطالعه: 19 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
خواص و فواید لیمو شیرین
فهرست محتوا پنهان

لیمو شیرین از آن دست میوه‌هایی است که از آن برای درمان سرماخوردگی در طب سنتی یاد شده است. خواص لیمو شیرین برای کودکان و نوزادان بالای شش ماه نیز زیاد است و استفاده از آن در بارداری به دلیل وجود کلسیم بالا و افزایش شیر مادر پیشنهاد می‌‌شود. احتمالا فواید و خواص لیمو شیرین را برای کبد و معده هم می‌دانید. در این مطلب از سرویس سلامت در مجله کوروش به بررسی خواص و فواید لیموشیرین، مضرات و عوارض لیموشیرین، طبع و مصلح لیمو شیرین می‌پردازیم تا هر آنچه که لازم است، درباره این میوه بدانید. در ادامه روش تهیه چند معجون‌ با آب لیمو شیرین هم آورده شده است.

 

طبع و مصلح لیمو شیرین در طب سنتی

 

طبع و مصلح لیمو شیرین در طب سنتی

 

طبع لیمو شیرین سرد و تر است و اگر رگه‌های تلخ داشته باشد، طبع آن معتدل‌تر می‌شود. برای کسانی که طبع گرم و خشکی دارند، این میوه بسیار مفید است. اما اگر جزو کسانی هستید که طبع سرد دارند، استفاده از مصلح آن را به شما پشنهاد می‌کنیم.

اگر در مصرف لیمو شیرین زیاده‌روی کردید، مواد غذایی با طبع گرم را میل کنید. عسل و شکر مصلح لیمو شیرین هستند. البته ترکیب برگ گل سرخ و عسل هم سردی لیمو شیرین را کمتر می‌کند. بد نیست بدانید که طبع پوست و هسته‌های لیمو شیرین برخلاف مغز آن، گرم و خشک است.

 

بیشتر بخوانید » خواص و فواید آب هویج برای سلامت بدن «

 

مواد مغذی و معدنی لیمو شیرین

 

مواد مغذی و معدنی لیمو شیرین

 

لیمو شیرین حاوی مواد معدنی و مفید برای سلامتی است. هر ۱۰۰ گرم آب لیمو شیرین دارای مواد معدنی و ویتامین‌های زیر است:

 

  • انرژی: ۴۳ کیلو کالری
  • قند: ۱/۷ گرم
  • کربوهیدارت: ۹/۳ گرم
  • آب: ۸۸ گرم
  • فیبر: ۰/۵ گرم
  • پروتئین: ۰/۸ گرم
  • ویتامین ث: ۵۰ میلی گرم
  • کلسیم: ۴۰ میلی گرم
  • آهن: ۰/۷ میلی گرم
  • فسفر: ۳۰ میلی گرم
  • پتاسیم: ۴۹۰ میلی گرم

 

با نگاهی به اعداد و ارقام بالا متوجه خواهید شد که این میوه آبدار، با وجود کالری کم، پتاسیم و ویتامین ث بسیار بالایی دارد. همچنین منبع بسیار خوبی برای تامین کلسیم و فسفر مورد نیاز بدن است.

 

لیمو شیرین خاصیت اسیدی دارد یا قلیایی؟

 

لیمو شیرین از خانواده مرکباتی است که عمدتا در منطقه جنوب شرقی آسیا رشد می‌کنند. میوه‌های درخت لیمو شیرین معمولاً مرکبات کوچک سبز و به شکل بیضی گرد هستند که مانند اکثر میوه‌ها هر زمان برسند، زرد می‌شوند.

آب لیمو شیرین در هند و همچنین پاکستان بسیار شناخته شده و خاصیت قلیایی آن بیشتر از خاصیت اسیدی‌اش است. بنابراین مانع اسیدی شدن محیط روده و معده می‌شود و اسید موجود در لیمو شیرین برای از بین بردن سموم از طریق مجاری روده بسیار مفید است.

 

 طرز تهیه معجون‌هایی معجزه‌آسا با لیمو شیرین برای درمان بیماری‌ها

 

 طرز تهیه معجون‌ هایی معجزه آسا با لیمو شیرین برای درمان بیماری‌ ها

 

معجون لیمو شیرین برای تورم و درد در پاها و دست‌ها

 

مقدار معادل آب لیمو شیرین و روغن کرچک را ترکیب کنید. ناحیه آسیب دیده را با این مخلوط خاص ماساژ دهید.

 

معجون لیمو شیرین برای کاهش قند خون (دیابت)

 

۲ قاشق چایخوری آب لیمو شیرین را در ۴ قاشق چایخوری آب آمله مخلوط کنید. ۱ قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. هر روز صبح ناشتا بخورید.

 

بیشتر بخوانید » ۱۷ ماده کاهش دهنده سریع قند خون «

 

معجون لیمو شیرین برای افزایش قدرت جسمانی

 

برای تامین قدرت بدن، مغز و قلب، آب لیمو شیرین بنوشید. برای کودکان می‌‌توان آب لیمو شیرین را در شیر ترکیب کرد.

معجون لیمو شیرین برای درمان یبوست

 

فیبر و اسیدهای مفید در لیمو شیرین به دفع سموم روده کمک بسزایی می‌کند و گوارش را آسان‌تر خواهد کرد. نوشیدن آب لیمو شیرین به همراه کمی نمک، برای کسانی که با مشکلات روده و عارضه یبوست دست و پنجه نرم می‌کنند، توصیه بسیاری از پزشکان است. به همین منظور هر روز صبح زود، آب لیمو شیرین را همراه با آب گرم مصرف کنید.

 

معجون لیمو شیرین برای سرماخوردگی

 

لیمو شیرین به خاطر وجود ویتامین ث، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و می‌تواند از بروز سرماخوردگی، جلوگیری کرده و همچنین به درمان آن کمک کند. برای تسکین فوری سرماخوردگی این معجون را درست کنید: ۵ قطره آب زنجبیل را در ۱ فنجان آب لیمو شیرین مخلوط و میل کنید.

 

معجون لیمو شیرین برای درمان آسم و رفع مشکلات تنفسی

 

معجون لیمو شیرین برای درمان آسم و رفع مشکلات تنفسی

 

برای کسانی که به خاطر مشکلات تنفسی، از اسپری‌های تنفسی استفاده می‌کنند، لیمو شیرین یکی از بهترین داروهاست. روغنی که از این میوه استخراج می‌شود، خواص ضد احتقان دارد و برای بخور دادن جهت درمان بیماری‌های تنفسی بسیار مفید است. به این منظور ۲ لیوان آب لیمو شیرین را با ۲/۱ لیوان آب مخلوط کنید. مقداری پودر یا دانه زیره و پودر زنجبیل خشک را به آن اضافه کنید و بخورید.

 

معجون لیمو شیرین برای حالت تهوع و تب

 

برای درست کردن این معجون به مقدار مساوی آب تازه لیمو شیرین و آب نارگیل نرم را با هم مخلوط کرده و بنوشید.

حتما بخوانید  طرز تهیه لواشک هلو خوشمزه به 5 روش بازاری بدون فر و با فر

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای درمان بیماری‌ها

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای درمان بیماری ها

 

لیمو شیرین یکی از مفیدترین انواع مرکبات است. فواید و خواص لیمو شیرین آنقدر زیاد است که اگر بدانید از همین امروز آن را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه می‌کنید. از خاصیت لیمو شیرین برای پوست بگیرید تا خواص لیمو شیرین برای سرماخوردگی و ریه، این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلف است که فواید بی‌شماری برای بدن دارند. در ادامه می‌توانید با خواص لیمو شیرین برای سلامت بدن آشنا شوید.

 

خواص لیمو شیرین تلخ

 

این میوه از فیبر غذایی تشکیل شده است که کمک می‌کند تا مانند یک روش درمان خانگی برای افرادی که با مشکلات روده دست و پنجه نرم می‌کنند، عمل کند. به یاد داشته‌ باشید که خواص لیمو شیرین تلخ هم با موارد یاد شده یکسان است یعنی اگر لیمو شیرین بعد از برش برای مدتی بماند و تلخ شود، خواص آن تغییر نمی‌کند.

 

لیمو شیرین و درمان نقرس

 

اسید اوریک و رادیکال‌های آزاد ناشی از بیماری نقرس، با مصرف لیمو شیرین، خنثی و دفع خواهند شد. ویتامین ث موجود در لیمو شیرین، بدن را از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت خواهد کرد.

 

درمان زخم‌های گوارشی با لیمو شیرین

 

اگر هر روز نوشیدن یک لیوان آب لیمو شیرین را در برنامه غذایی خود قرار دهید، می‌توانید قدم موثری در درمان سوزش معده بردارید. لیمو شیرین اسیدیته معده را متعادل می‌کند و دردهای گوارشی را تسکین می‌دهد. این کار بر عهده فلاونوئیدهای موجود در این میوه است. به همین منظور آب لیمو شیرین و لیمو ترش را مخلوط کرده و بنوشید.

 

بهبود عملکرد سیستم گوارش با لیمو شیرین

 

به خاطر وجود فلاونوئیدهای موجود در لیمو شیرین، خوردن این میوه موجب ترشح شیره گوارشی، اسید و صفرا می‌شود. برای کسانی که دچار حرکات نامنظم روده، سوءهاضمه و دیگر مشکلات گوارشی هستند، این میوه بسیار مفید است. سم‌های موجود در بدن، با نوشیدن آب لیمو شیرین شیره‌های گوارشی اسیدی را خنثی می‌کند و در درمان اسهال، حالت تهوع و استفراغ موثر است. اگر دچار اسهال شدید، برای تسکین، روزانه دو بار آب لیمو شیرین بنوشید.

 

خواص و فواید لیمو شیرین در درمان بیماری‌های دهان، بوی بد و زخم‌های دهان

 

یکی از بیماری‌های شایع دهان و لثه، «اسکوربوت» است که موجب خونریزی، ورم لثه، زخم دهان و زبان و ترک گوشه لب‌ها می‌شود. این بیماری به خاطر کمبود ویتامین ث ایجاد می‌شود. با لیمو شیرین می‌توان خونریزی لثه را متوقف کرد. برای درمان این دردها، آب لیمو شیرین و کمی نمک سیاه و چند قطره آب مخلوط کنید و آن را روی لثه‌های خود بریزید. با این محلول می‌توانید بوی بدن دهان را هم از بین ببرید.

خواص لیمو شیرین برای تب

 

خواص لیمو شیرین برای تب 

 

از لیمو شیرین به عنوان میوه‌ای خنک و مفید در رفع التهاب، برای درمان و رفع تب و رفع تشنگی استفاده می‌شود. از آنجایی که این میوه برای سرماخوردگی بسیار مفید است، می‌تواند به خوبی تب ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا را نیز کاهش دهد.

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای زنان باردار

 

کلسیم و پتاسیم بالای لیمو شیرین می‌تواند به سلامت مادر و جنین کمک کند. همچنین به خانم‌هایی که دچار یبوست بارداری می‌شود، نوشیدن لیمو شیرین توصیه می‌شود. آب لیمو شیرین بنوشید. این ماده کلسیم زیادی دارد که هم برای استخوان سازی جنین در حال رشد و هم برای مادر مفید است.

 

فواید لیمو شیرین برای فشار خون بالا و کلسترول

 

توصیه می‌شود روزانه آب لیمو شیرین را مصرف کنید زیرا باعث کاهش سطح کلسترول و همچنین کاهش فشار خون می‌شود.

 

خواص لیمو شیرین برای اسپرم‌های مردان

 

مصرف لیمو شیرین به شکل‌های مختلف در رژیم غذایی می‌تواند به افزایش اسپرم در مردان کمک کند و باعث بالا بردن قدرت باروری در آنان شود.

 

بخوانید: برای کاهش سریع فشار خون چه بخوریم؟

 

آب لیمو شیرین برای کمبود آب بدن و درمان آفتاب سوختگی

 

آب لیمو شیرین برای کمبود آب بدن و درمان آفتاب سوختگی

 

یکی از نوشیدنی‌های مفید برای ورزشکاران، آب لیمو شیرین است چون هم کالری پایینی دارد و هم به آبرسانی بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، لیمو شیرین سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن است که از دهیدراته شدن بدن بعد از انجام حرکات ورزشی جلوگیری خواهد کرد.

به کسانی که دچار گرفتگی عضله می‌شوند، نوشیدن آب لیمو شیرین توصیه می‌شود. علاوه بر این، با لیمو شیرین می‌توانید تا حد زیادی، آفتاب سوختگی را درمان کنید. برای درمان کمبود آب بدن باید ۱ قاشق چا‌ی‌خوری نمک و ۲  قاشق چا‌ی‌خوری شکر را به آب تازه لیمو شیرین اضافه کرده و بنوشید.

لیمو شیرین برای رفع مشکلات معده، حالت تهوع، سوء‌هاضمه و سرگیجه

 

برای درمان این مشکلات در طول روز به طور منظم آب لیمو شیرین را مصرف کنید.

 

لیمو شیرین و خواص ضد سرطانی

 

برای درمان و پیشگیری از سرطان، فلاونوئیدها و لیمونوئیدهای موجود در لیمو شیرین به مبارزه با باکتری‌های مضر بدن می‌پردازند.

 

 تسکین درد با لیمو شیرین

 

با مالش لیمو شیرین بر سطح بدن، می‌توانید درد پشت گردن، زیر بغل، آرنج و زانوی خود را تسکین دهید.

 

درمان اختلالات ادراری با لیمو شیرین

 

لیمو شیرین منبع غنی از پتاسیم است که از کلیه‌ها و مثانه سم زدایی می‌کند. برای درمان عفونت مثانه لیمو شیرین مصرف کنید.

 

خواص و فواید لیمو شیرین در کاهش وزن

 

لیمو شیرین به خاطر کالری پایین می‌تواند به لاغری کمک کند. یکی از مفیدترین نوشیدنی‌هایی که می‌تواند در رژیم لاغری استفاده شود، عسل و لیمو شیرین است. اگر این نوشیدنی را با کمی آب داغ هم مخلوط کنید می‌تواند در کاهش وزن و چربی خون، موثر عمل کند.

همچنین لیمو شیرین فشار خون را کنترل می‌کند و کلسترول را پایین می‌آورد. به همین منظور مقداری آب ولرم به آب لیمو شیرین اضافه کنید. حالا یک قاشق چایخوری عسل را هم بزنید و این ترکیب را هر روز صبح با معده خالی بنوشید.

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای پوست و مو

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای پوست و مو

 

از آب لیمو شیرین به دلیل رایحه شیرین و محتوای بالای ویتامین C، اغلب در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مکمل‌های دارویی برای بهبود خشکی یا خشکی پوست، مرطوب کنندگی، تقویت رنگ پوست و بهبود آن و نیز تقویت موها استفاده می‌شود. برای بهره مند شدن از خاصیت لیمو شیرین برای پوست و مو می‌توانید از آن هم به صورت خوراکی و هم موضعی به عنوان ماسک استفاده کنید.

 

خاصیت مرطوب کنندگی لیمو شیرین

 

آب لیمو شیرین برای سلامت و زیبایی پوست بسیار مفید است. لیمو شیرین با مرطوب کردن پوست به درخشندگی آن کمک می‌کند. همچنین پوست را صاف می‌کند و از خشکی و زبری آن جلوگیری به عمل می‌آورد. برای رطوبت رسانی به پوست، ۱ قاشق آب لیمو شیرین را با ۱ قاشق روغن جوانه گندم و ۱ قاشق عسل مخلوط کنید و ۲۰ دقیقه روی پوست نگه دارید. سپس این ماسک را با آب سرد بشویید.

 

لیمو شیرین به عنوان تمیز کننده آرایش صورت

 

لیمو شیرین سرشار از مواد سفید کننده و پاک کننده ملایم برای پوست است و می‌توانید بری پاک کردن صورت از آرایش از آن استفاده کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شربت به لیمو خوشمزه و ضد عطش به 2 روش طب سنتی

 

رفع تیرگی زانو، زیر بغل و آرنج با لیمو شیرین

 

خواص سفیدکنندگی لیمو شیرین می‌تواند به روشن شدن پوست صورت و از بین بردن تیرگی زیر بغل، زانو و آرنج کمک کند. آب لیمو شیرین را به صورت روزانه به این نقاط بمالید و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید.

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای مو

 

لیمو شیرین به تقویت مو و رشد آن کمک می‌کند. آب لیمو شیرین را روی پوست سرتان بمالید و ماساژ دهید. شب تا صبح صبر کنید و سپس آن را با آب بشویید. لیمو شیرین موهای شما را تقویت می‌کند. برای تقویت مو و تحریک رشد مو، مطمئنا پیشنهاد می‌کنیم از لیمو شیرین به طور کامل استفاده کنید. فواید و خواص لیمو شیرین برای مو بسیار زیاد بوده و سرشار از ویتامین است. این میوه شگفت‌انگیز ریشه مو را تقویت می‌کند.

 

از بین بردن شوره سر و مو خوره

 

اگر دچار شوره سر و موخوره هستید، آب لیمو شیرین را روی پوست سر خود بمالید. درمان شوره سر و درمان مو خوره یک روش باورنکردنی برای مقابله با شوره سر و همچنین موخوره استفاده از لیمو شیرین است.

تکه‌های لیمو شیرین را در انواع سالاد میوه استفاده کنید یا حتی درست مثل یک لیوان آب آن را بنوشید. آب لیمو شیرین موها را نرم، صاف و شفاف می‌کند و خارش پوست را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد. از آنجایی که لیمو شیرین پوست را آبرسانی می‌کند، تاثیر آن را به ویژه در طول فصل زمستان مشاهده خواهید کرد.

 

آب لیمو شیرین سفید کننده و پاک کننده ملایم  است

 

آب لیمو شیرین دارای خاصیت سفید کنندگی ملایم و همچنین مواد پاک کننده است که برای از بین بردن رنگدانه‌ها، آکنه و لکه‌ها عالی عمل می‌کند و منجر به درخشندگی و همچنین صاف شدن پوست می‌شود.

 

آب لیمو شیرین رنگ گزش حشرات را کاهش می‌دهد

 

آب لیمو شیرین رنگ ناشی گزش حشرات را کاهش داده و رنگ پوست را روشن می‌کند.

 

سم زدایی و شفافیت پوست با لیمو شیرین

 

استفاده منظم از آب لیمو شیرین بدن را سم‌زدایی می‌کند و به پوست صورت درخشش و جلای طبیعی می‌بخشد. همچنین باعث پاکسازی خون و کاهش بیماری‌های پوستی می‌شود.

 

داشتن لب‌های درخشان و نرم با لیمو شیرین

 

لب‌های تیره را روشن و لب‌های ترک‌ خورده را نرم می‌کند. استفاده از آب لیمو شیرین در اطراف لب‌ها ۳ تا ۴ بار در روز، تیرگی و کدری رنگ لب را کاهش می‌دهد و همچنین لب‌های ترک‌ خورده را درمان می‌کند. اگر هر روز ۳ یا ۴ بار آب لیمو شیرین بخورید، رنگ لب هایتان روشن و نرم خواهد شد. می‌توانید آب لیمو شیرین را روی لب‌هایتان هم بمالید و ماساژ دهید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع بالم لب خانگی با طعم های مختلف

 

لیموشیرین برای لکه‌های صورت، جوش و لکه‌های تیره

 

در زمان خواب از آب تازه لیمو شیرین در مناطق آسیب‌ دیده پوست صورت استفاده کنید. صبح روز بعد با آب گرم بشویید. برای از بین بردن لکه‌های تیره و درمان جوش‌‌ از پوست آسیاب شده لیمو شیرین روی صورت استفاده کنید.

 

ماسک لیمو شیرین و آرد نخودچی

 

لیمو شیرین باعث نرمی پوست می‌شود. آب لیمو شیرین را به همراه آرد نخودچی مخلوط کنید و خمیر حاصل از آن را روی پوست صورت بمالید. این خمیر رنگ پوست را تقویت کرده و پوست را درخشان و براق جلوه دهد.

 

خواص لیمو شیرین برای کودکان

 

لیمو شیرین به تقویت ایمنی بدن کودکان و نوزادان کمک می‌کند و باعث پیشگیری از آنفولانزا و سرماخوردگی خواهد شد. این میوه به تقویت عملکرد کبد و کنترل ترشح صفرا کمک می‌کند. همچنین برای نوزادانی که زردی دارند، آب لیمو شیرین مفید است.

 

خواص و فواید لیمو شیرین برای کبد و کلیه‌ها

 

لیمو شیرین مقدار زیادی پتاسیم دارد و به درمان عفونت کلیه‌ها و مثانه کمک می‌کند. علاوه بر این لیمو شیرین برای افراد مبتلا به بیماری یرقان (زردی) بسیار مناسب است. این میوه خاصیت خنک کنندگی دارد و به درمان تب و کاهش علائم زردی کمک می کند. این میوه برای بهبود عملکرد اندام حیاتی و سم زدایی کبد مفید است.

 

خواص لیمو شیرین برای ریه

 

خواص لیمو شیرین برای ریه

 

لیمو شیرین سرشار از ویتامین C است که به سرکوب ترشح مواد التهاب‌زا کمک می‌کند. این مواد موجب تورم و التهاب مسیرهای هوایی شده و در نتیجه، یک حمله آسم شکل می‌گیرد. لیمو شیرین حساسیت نایژک‌ها به هیستامین را کاهش می‌دهد و به تقویت و بهبود عملکرد ریه‌ها کمک می‌کند.

 

خواص لیمو شیرین پخته شده

 

از خواص لیمو شیرین پخته برای سرماخوردگی چیزی می‌دانید؟ معمولا لیمو شیرین را برای درمان سرماخوردگی به صورت پخته شده نیز مصرف می‌کنند. هر چند پختن لیمو شیرین باعث ایجاد تلخی بیشتر آن می‌شود ولی خوردن آن به همراه عسل می‌تواند روند درمان سرماخوردگی را بهبود و تسریع ببخشد.

 

مضرات لیمو شیرین

 

مصرف زیاد لیمو شیرین مانند هر میوه و مواد غذایی دیگر، باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. اگر بیش از حد آب لیمو شیرین را بنوشید، موجب بروز تهوع و اسهال خواهد شد. از دیگر مضرات لیمو شیرین می‌توان به رفلاکس معده و تشدید دردهای گوارشی در افراد مبتلا به زخم معده اشاره کرد.

به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد لیمو شیرین برای مادران باردار نیز مضر است و ممکن است به جنین آسیب وارد کند. از طرف دیگر افرادی که به بیماری‌های کلیوی مبتلا هستند، نباید به مقدار زیاد از لیمو شیرین استفاده کنند.

 

سوالات متداول

 

خواص لیمو شیرین ناشتا چیست؟

 

خواص لیمو شیرین ناشتا برای سلامت بدن چیست؟

 

درباره خواص لیمو شیرین به صورت ناشتا و بیشتر بودن فواید آن برای سلامتی اطلاعات دقیقی در دست نیست ولی می‌توانید به جای یک لیوان آب پرتقال یا آب دیگر میوه‌های در میز صبحانه از آب لیمو شیرین استفاده کنید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. همچنین مواد مغذی لازم را به بدن خود برسانید.

 

خواص لیمو شیرین برای مادران و کودکان چیست؟

 

همان‌طور که گفتیم، لیمو شیرین سرشار از خواص و فواید بی‌نظیر است و استفاده از آن به عنوان یکی از منابع کلسیم و پتاسیم می‌تواند به حفظ سلامت بدن، پوست و مو کمک کند. همچنین این میوه برای مادران و کودکان بالای شش ماه بسیار مفید است. البته فراموش نکنید که نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید.

 

خواص لیمو شیرین پخته شده برای سرماخوردگی چیست؟

 

مصرف لیمو شیرین پخته شده همراه با عسل به از بین بردن عفونت در بدن کمک می‌کند و موجب بهبود علائم سرماخوردگی می‌شود. از طرف دیگر لیمو شیرین پخته شده در درمان سرفه خشک سرماخوردگی مؤثر است و خلط را از بدن خارج می‌کند.

 

آیا مصرف لیمو شیرین برای رفع یبوست مؤثر است؟

 

اگر به یبوست مبتلا هستید، می‌توانید از لیمو شیرین تازه استفاده کنید. مصرف لیمو شیرین موجب تحریک غدد ترشح بزاق و بهبود هضم می‌شود و از اسیدی شده معده نیز جلوگیری می‌کند.

 

چرا لیمو ترش بعد از برش دادن تلخ می‌شود؟

 

در لیمو ترش آنتی‌اکسیدان‌هایی به نام نارنجین و لیمونین وجود دارد که در اثر ترکیب با اکسیژن طعم تلخی پیدا می‌کنند.

 

 

کالابرگ الکترونیک