۳۴ سریال پرطرفدار که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند

۳۴ سریال پرطرفدار که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند


13 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 14 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
سریال ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند

سریال ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند، فهرست بلندبالایی را شامل می‌شوند. هر بار که سریال جدیدی وارد فهرست برنامه‌های یک شبکه تلویزیونی یا هرکدام از سرویس‌های جریانی مانند «هولو» یا «اچ‌بی‌او مکس» می‌شود، بی‌شک باید جای یکی از سریال‌های قدیمی را بگیرد. اوضاع همیشه به همین منوال بوده و قطعا تا زمانی که رسانه‌‌ای به نام تلویزیون (اینترنتی یا غیره) وجود داشته باشد این رویه ادامه خواهد داشت. در سال ۲۰۲۲ نیز به همین ترتیب شاهد پایان یافتن سریال‌های زیادی هستیم که دیگر تمدید نخواهند شد. «بهتره با ساول تماس بگیری»، «پیکی بلایندرز» و «مردگان متحرک» از جمله سریا‌ل‌هایی هستند که آخرین قسمت‌هایشان در مقطعی در سال ۲۰۲۲ پخش می‌شود. در ادامه برخی از مهمترین سریال‌ هایی که در سال ۲۰۲۲ تمام می‌شوند را مرور کرده‌ایم. با سرویس هنر و سینما در مجله کوروش همراه باشید.

 

فصل سوم کشف جادوگران (A Discovery Of Witches)

 

 فصل سوم کشف جادوگران (A Discovery Of Witches)

 

«کشف جادوگران» اولین عنوان از فهرست سریال ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌ رسند است. در واقع دسامبر ۲۰۲۱ بود که شبکه تلویزیونی «اسکای‌اسپای» اعلام کرد، اوایل ژانویه ۲۰۲۲ سومین و آخرین فصل این سریال خیال‌پردازانه‌ی جذاب با حضور بازیگرانی همچون متیو گود و ترزا پالمر پخش می‌شود.

 

 

فصل بیست و پنجم آرتور (Arthur)

 

فصل بیست و پنجم آرتور (Arthur)

 

سریال کارتونی «آرتور» که بر اساس مجموعه کتاب‌های کودکانه‌ای به همین نام ساخته شده از سال ۱۹۹۶ تاکنون به طور مستمر از شبکه «پی‌بی‌اس» در حال پخش بوده است. اما قرار است با پخش فصل بیست و پنجم این مجموعه کارتونی قدیمی سرانجام به کار خود پایان دهد. هرچند پی‌بی‌اس همچنان احتمال ساخت محتواهای تازه‌ای در رابطه با آرتور از جمله یک فیلم انیمیشن را رد نکرده است اما سریال کارتونی آرتور از جمله سریال هایی است که در سال ۲۰۲۲ تمام می‌شوند.

 

 

فصل سوم زندگی پس از مرگ (After Life)

 

فصل سوم زندگی پس از مرگ (After Life)

 

کمدی سیاه «ریکی جرویز» از سال ۲۰۱۹ در حال پخش از شبکه نتفلیکس بوده است، حال با پخش سومین و آخرین فصل زندگی پس از مرگ شاهد پخش یکی دیگر از سریال‌ هایی که در سال ۲۰۲۲ تمام می‌شوند خواهیم بود. این مجموعه تلویزیونی که زندگی روزنامه نگاری دل شکسته را پس از مرگ همسرش دستمایه قرار داده، به شدت مورد توجه منتقدان و بینندگان قرار گرفته است. برای خواندن جزییات بیشتر در مورد این سریال  مطلب نقد و بررسی سریال پس از زندگی را بخوانید.

 

 

فصل ششم بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

 

فصل ششم بهتره با ساول تماس بگیری (Better Call Saul)

 

سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» که اسپین‌آف سریال «بریکینگ بد» است از سال ۲۰۱۵ تا به حال یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های تلویزیونی بوده است. ولی از آنجایی که هر شروعی پایانی دارد، پایان این کمدی سیاه با بازی «باب ادونکرک» نیز فرا رسیده است. اگرچه «ای‌ام‌سی» همچنان زمان دقیق پخش فصل ششم سریال «بهتره با ساول تماس بگیری» را اعلام نکرده، اما احتمالا در سه‌ ماه اول سال ۲۰۲۲ شاهد پخش فصل پایانی این سریال خواهیم بود.

 

 

فصل پنجم چیزهای بهتر (Better Things)

 

فصل پنجم چیزهای بهتر (Better Things)

 

سریال کمدی «چیزهای بهتر» نیز زمانی که پخش آن از «شبکه اف‌ایکس» در فوریه ۲۰۲۲ شروع شود خاتمه پیدا می‌کند. «چیزهای بهتر» به زندگی هنرپیشه و مادر تنهایی به نام «سام فاکس» (پاملا ادلون که به همراه لوئیس سی‌کی از سازندگان سریال است) می‌پردازد و پخش آن نیز از سپتامبر ۲۰۱۶ آغاز شد.

 

 

فصل هشتم مایل به مشکی (Black-ish)

 

فصل هشتم مایل به مشکی (Black-ish)

 

به تازگی پخش فصل هشتم از سریال کمدی «مایل به مشکی» از شبکه «ای‌بی‌سی» آغاز شده است. در حالی که «مایل به مشکی» در اینجا به کار خود خاتمه می‌دهد، اما چندین اسپین‌آف از آن ساخته شده و خود سریال نیز جوایز متعددی را در طی سالیان اخیر از آن خود کرده است.

حتما بخوانید  طرز تهیه کیک شنی ساده و شکلاتی به همراه روش تزئین این کیک

 

 

فصل دوم بازار سیاه به همراه مایکل کی ویلیامز (Black Market With Michael K. Williams)

 

فصل دوم بازار سیاه به همراه مایکل کی ویلیامز (Black Market With Michael K. Williams)

 

سریال «بازار سیاه به همراه مایکل کی ویلیامز» از شبکه «وایس تی‌وی» نیز در ژانویه ۲۰۲۰ پخش شد تا برای همیشه به کار خود خاتمه دهد. این سریال در پی مرگ نابهنگام مایکل کی‌ ویلیامز، مجری برنامه در سپتامبر ۲۰۲۱ ناگزیر شد لغو شود. مایکل کی ویلیامز قسمت‌های زیادی از فصل ۲ سریال را قبل از مرگ به پایان رسانده بود. در این سریال مستند مایکل ویلیامز به دنیای تجارت خطرناک تجارت غیرقانونی و بازار سیاه سفر می‌کند.

 

 

فصل چهارم پنجه‌ها (Claws)

 

فصل چهارم پنجه‌ها (Claws)

 

سریال «پنجه‌ها» از شبکه تلویزیونی «تی‌ان‌تی» نیز در فوریه ۲۰۲۲ پخش می‌شود تا این سریال نیز پس از کمتر از پنج سال از آغاز به پایان برسد. داستان سریال پنجه‌ها درباره ۵ زن فریبکار و حیله‌گر است که در یک سالن زیبایی کاشت ناخن در فلوریدا کار می‌کنند و …

 

 

فصل دوم آشپزی به همراه پاریس (Cooking With Paris)

 

فصل دوم آشپزی به همراه پاریس (Cooking With Paris)

 

سریال «آشپزی با پاریس» تنها پس از چند ماه بعد از پخش از «نتفلیکس» لغو شد. در این سریال «پاریس هیلتون« به همراه تعدادی از ستاره‌های مهمان به آشپزی می‌پرداختند. در این برنامه آشپزی که برای مدت کوتاهی حتی در رده‌بندی ۱۰ سریال برتر نتفلیکس قرار گرفت، تعداد زیادی دستور آشپزی از غذاهای اصلی خوشمزه گرفته تا دسرهای متنوع، با حضور مهمانانی از جمله کیم کارداشیان، نیکی گلسر، دمی لواتو، پونز و کتی و نیکی هیلتون پخش شد. البته این آشپزی‌ها اغلب نظم و ترتیب خاصی نداشتند و همه چیز فی‌البداهه پیش می‌رفت.

 

 

فصل سیزدهم دکتر آز (The Dr. Oz)

 

فصل سیزدهم دکتر آز (The Dr. Oz)

 

سریال «دکتر آز»، یکی از برنامه‌های گفتگومحور روزانه با مجری‌گری دکتر «مهمت آز» بود که پس از نزدیک به ۱۷۰۰ قسمت آخرین قسمت آن روز ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ پخش شد. ماجرای پایان این نمایش گفتگو نیز به نامزدی دکتر آز برای مجلس سنای آمریکا بازمی‌گشت که به این سریال پایان داد.

 

 

نمایش الن دی‌جنرس (The Ellen DeGeneres Show)

 

نمایش الن دی‌جنرس (The Ellen DeGeneres Show)

 

احتمالا «نمایش الن دی‌جنرس» یکی از مشهورترین سریال‌ هایی است که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند. این برنامه گفتگو قرار است به زودی فصل نوزدهم و پایانی خود را پشت سر بگذارد. دی‌جنرس قبلا در مصاحبه‌ای گفته بود که تصمیم دارد به دنبال چالش تازه‌ای برود.

 

 

فصل ششم فضای گسترده (The Expanse)

 

فصل ششم فضای گسترده (The Expanse)

 

سریال علمی تخیلی و محبوب «فضای گسترده» نیز پس از ۶ فصل بالاخره در ژانویه به کار خود پایان داد. آخرین قسمت‌های این سریال پربیننده از «پرایم ویدیو» آمازون و «اسلای‌فای» پخش شد.

 

 

فصل هفتم گریس و فرانکی (Grace and Frankie)

 

فصل هفتم گریس و فرانکی (Grace and Frankie)

 

سریال کمدی «گریس و فرانکی» یکی از قدیمی‌ترین سریال‌های نتفلیکس با بازی «جین فوندا» و «لیلی تاملین» است. در این کمدی جذاب فوندا و تاملین در نقش دو زنی بازی می‌کنند که پس از اینکه شوهرانشان با هم وارد رابطه شدند با یکدیگر دوست می‌شوند. اولین قسمت‌های فصل هفتم گریس و فرانکی از تابستان ۲۰۲۱ پخش شدند و به نظر در مقطعی در سال ۲۰۲۲ نیز شاهد پایان این کمدی شبکه نتفلیکس خواهیم بود.

 

 

فصل سوم نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)

 

فصل سوم نیروی اهریمنی‌اش (His Dark Materials)

 

درام خیال‌پردازانه‌ی «نیروی اهریمنی‌اش» که از شبکه‌های «بی‌بی‌سی وان» و اچ‌بی‌او پخش می‌شود، در فصل سوم به کار خود پایان خواهد داد. تاریخ دقیق پخش فصل پایانی این سریال همچنان مشخص نیست، اما ویدیوی کوتاهی که بخش‌هایی از قسمت‌های پایانی سریال را نشان می‌داد در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ پخش شد.

 

 

می‌دانم تابستان پیش چه کردی (I Know What You Did Last Summer)

 

می‌دانم تابستان پیش چه کردی (I Know What You Did Last Summer)

 

به نظر سریال «می‌دانم تابستان سال پیش چه کردی» از شبکه پرایم ویدیو برای فصل دوم تمدید نخواهد شد. این سریال که بازسازی فیلم اسلشر نوجوانانه‌ای به همین نام محصول سال ۱۹۹۷ است با پخش فصل اول به کار خود پایان خواهد داد.

 

 

فصل چهارم کشتن ایو (Killing Eve)

 

فصل چهارم کشتن ایو (Killing Eve)

 

قرار است پخش فصل چهارم سریال «کشتن ایو» از ۲۷ فوریه آغاز شود تا این سریال نیز به جمع سریال‌ هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند بپیوندد. «کشتن ایو» به زندگی پرماجری یک مامور اطلاعاتی به نام ایو پولاستری (ساندرا اوه) و قاتل ماهری به نام ویلانل (جودی کومر) می‌پردازد. «هالیوود ریپورتر» در اواخر سال ۲۰۲۱ اعلام کرده بود فصل پایانی کشتن ایو هشت قسمت خواهد داشت.

 

 

حتما بخوانید  طرز تهیه ژله بستنی به 4 روش ساده و رولی و لیوانی چند رنگ

فصل چهارم اوزارک (Ozark)

 

فصل چهارم اوزارک (Ozark)

 

«اوزارک» درام پربیننده‌ای است که از سال ۲۰۱۷ شروع به پخش کرده و در این مدت به یکی از بهترین سریال‌های نتفلیکس تبدیل شده است. فصل چهارم اوزارک که در مجموع ۱۴ قسمت (به صورت دو نیم فصل پخش می‌شود) دارد در سال ۲۰۲۲ پخش خواهد شد. هر چند قسمت اول از فصل چهارم «اوزارک» روز ۲۱ ژانویه پخش شد، اما مشخص نیست هفت قسمت پایانی نیم فصل دوم آن در چه زمانی پخش می‌شود.

 

 

فصل ششم پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

 

فصل ششم و آخر پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) در سال 2022 به پایان می رسد

 

«پیکی بلایندرز» یکی دیگر از سریال ‌هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می ‌رسند است. فصل ششم این سریال که بینندگانی در سطح جهانی را جذب کرده، در بهار ۲۰۲۲ پخش می‌‌شود. با این حال، این پایان راه درام جنایی به نویسندگی «استیون نایت» نیست، بلکه قرار است ساخت فیلمی بر اساس همین سریال در سال ۲۰۲۳ آغاز شود. برای خواندن جزییات بیشتر می‌توانید مطلب نقد و بررسی و خلاصه سریال پیکی بلایندرز را بخوانید.

 

 

فصل هفتم ملکه شکر (Queen Sugar)

 

فصل هفتم ملکه شکر (Queen Sugar)

 

«ملکه شکر» درامی جذاب اثر «ایوا دوورنی» است که در فهرست سریال‌های که در سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسند قرار می‌گیرد. در نوامبر ۲۰۲۱ اعلام شد، ۱۳ قسمت پایانی فصل هفتم این سریال در مقطعی در سال ۲۰۲۲ پخش می‌شود.

 

 

فصل پنجم گروه جستجو (Search Party)

 

فصل پنجم گروه جستجو (Search Party)

 

کمدی سیاه «گروه جستجو» یکی دیگر از سریال‌های پربیننده‌ای بود که در ژانویه ۲۰۲۲ به پایان راه خود رسید. این کمدی جذاب با بازی «عالیه شوکت» در ابتدا در سال ۲۰۱۶ از شبکه «تی‌بی‌اس» پخش می‌شد و بعدا وارد فهرست پخش اچ‌بی‌او مکس شد.

 

 

فصل ششم این ما هستیم (This Is Us)

 

فصل ششم این ما هستیم (This Is Us)

 

درام اثرگذار «این ما هستیم» در مدت شش فصلی که از پخش آن می‌گذشت، نظر مثبت بینندگان زیادی را به خود جلب کرد. با این حال، خبر بد برای طرفداران «این ما هستیم» اینکه این سریال نیز با پخش فصل ششم برای همیشه به کار خود پایان داد. اگر به اندازه کافی با داستان‌های غم‌انگیز زندگی خانواده «پیرسون» یا تأمل درباره‌ی اسرار مگوی آن‌ها سرگرم‌نشده‌اید (یا به همین زودی دل‌تان تنگ شده) پیشنهاد می‌کنیم برای خواندن خلاصه داستان و نقد بررسی درام پربیننده این ما هستیم روی لینک مطلب کلیک کنید.

 

 

فصل یازدهم مردگان متحرک (The Walking Dead)

 

فصل یازدهم مردگان متحرک (The Walking Dead)

 

شاید مهم‌ترین عنوان از سریال‌هایی که در  سال ۲۰۲۲ به پایان می‌رسند «مردگان متحرک» باشد که با پخش فصل یازدهم از شبکه ای‌ام‌سی در اواخر ۲۰۲۲ به پایان راه خود می‌رسد. هرچقدر خبر پایان یکی از محبوب‌ترین سریال‌های دهه اخیر دردناک است، اما خبر خوش اینکه فصل پایانی نیز همچون فصل دهم طولانی خواهد بود و ۲۴ قسمت خواهد داشت!

 

 

حمله به تایتان Attack on Titan

 

فصل چهارم انیمه حمله به تایتان

 

یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین سریال هایی که در سال ۲۰۲۲ به پایان می رسند انیمه حمله به تایتان است. انیمه پرطرفدار حمله به تایتان که پارت اول فصل چهارم و پایانی آن چند ماه پیش پخش شد تا چند هفته دیگر با پایان پخش پارت دوم به آخر خط می‌رسد. پیش از این هم اعلام شده بود که فصل چهارم، آخرین فصل انیمه حمله به تایتان خواهد بود. در فصل چهارم انیمه سریالی حمله به تایتان نیروهای باقی‌مانده از جنگجویان مارلی به منطقه شیگانشینا حمله‌ور می‌شوند تا «ارن» را دستگیر کرده یا بکشند.

 

 

سریال‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به پایان برسند

 

سریال‌هایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به پایان برسند

 

در کنار عناوینی که در سطرهای قبل ذکر شدند، چندین سریال دیگر نیز وجود دارد که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ به پایان برسند. اما در مورد هیچ‌‌کدام از این سریال‌ها هیچ تاریخ مشخصی ذکر نشده است تا همچنان فرصت زیادی برای گمانه‌زنی وجود داشته باشد. برخی از این سریال‌ها را می‌توانید در ادامه ملاحظه کنید:

 

فصل پنجم قلمروی حیوانات (Animal Kingdom)

فصل سوم مرده از نظر من (Dead To Me)

فصل سوم اتحاد خانوادگی (Family Reunion)

فصل سوم درّه خوشحال (Happy Valley)

فصل سوم هیلدا (Hilda)

فصل سوم بچه کیهانی (Kid Cosmic)

فصل چهارم مانیفست (Manifest)

فصل سوم سرزمین مادری: دژ سِیلم (Motherland: Fort Salem)

فصل سوم خانه جغد (The Owl House)

وو تانگ: یک داستان آمریکایی (Wu-Tang: An American Saga)

 

و البته که تمام این سریال‌ها در برهه‌ای از سال ۲۰۲۲ بالاخره به کار خود پایان می‌دهند، اما همچنان سریال‌های جدید زیادی نیز معرفی شده‌اند که در ماه‌های آینده پخش خواهند شد یا مدتی از پخش آن‌ها می‌گذرد. اگر دوست دارید با نقد و بررسی‌های جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا همراه باشید، حتما مطالب سرویس هنر و سینما مجله کوروش را دنبال کنید.

 

 

منبع: cinemablend

 

کالابرگ الکترونیک