معرفی و نقد سریال «این ما هستیم (This Is Us)»

معرفی و نقد سریال «این ما هستیم (This Is Us)»


22 شهریور 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و نقد سریال «این ما هستیم (This Is Us)»

سریال «این ما هستیم» (This is us) درام خانوادگی پربیننده و محبوب شبکه NBC است که قرار است به زودی با پخش فصل ششم به پایان راه خود برسد. امروز در سرویس هنر و سینما از مجله کوروش درباره این درام به یادماندنی و جذاب به عنوان یکی از بهترین سریال‌های دنیا در دهه اخیر نوشته ایم، حتما تا پایان با ما همراه باشید.

 

 

درباره سریال This is us چه می‌دانیم؟

 

«این ما هستیم (This Is Us)» مجموعه تلویزیونی درامی محصول NBC است که از سال ۲۰۱۶ از این شبکه تلویزیونی پخش می شود. ماجراهای سریال این ما هستیم را زندگی یک پدر و مادر و سه فرزند آنها تشکیل می دهد.

 

سریال این ما هستیم نامزد بهترین مجموعه تلویزیونی درام در هفتاد و چهارمین دوره جوایز گلدن گلوب در سال ۲۰۱۷ و بهترین سریال درام در هفتمین دوره «جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان» و همچنین توسط «بنیاد فیلم آمریکا» نیز به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی انتخاب شده است. استرلینگ کی براون برای بازی در سریال این ما هستیم برنده جوایز متعددی از جمله اِمی، گلدن گلوب، جایزه انجمن بازیگران آمریکا، جایزه تلویزیونی به انتخاب منتقدان و جایزه ایمیج نیز شده است.

 

مندی مور و کریسی متز نیز نامزد جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل گلدن گلوب شده اند. این ما هستیم در سال ۲۰۱۷ در ۱۰ بخش مختلف جایزه اِمی نامزد شد. تا به حال ۵ فصل از مجموعه تلویزیونی این ما هستیم پخش شده است. با این حال، در ماه مه ۲۰۲۱ بود که اعلام شد، فصل ششم آخرین فصل این مجموعه تلویزیونی پرطرفدار خواهد بود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 نقد و بررسی سریال سرگذشت ندیمه 

 

نقد و بررسی سریال دکستر

 

 

مشخصات سریال «این ما هستیم (This Is Us)»

 

مشخصات سریال «این ما هستیم (This Is Us)»

 

ژانر: درام، خانوادگی

سازنده: دن فاگلمن

بازیگران: میلو ونتیمیگلیا، مندی مور، استرلینگ کی براون، کریسی متز، جاستین هارتلی، سوزان کلچی واتسون

آهنگساز: گولداسپات

محصول کشور: آمریکا

زبان اصلی: انگلیسی

تعداد فصل ها: ۵ فصل (تمدید برای فصل ششم)

تعداد قسمت ها: ۸۸ قسمت

مدت زمان هر قسمت: ۴۲ دقیقه

شبکه اصلی: NBC

IMDb: ۸،۷

راتن تومیتوز: ۹۲٪

 

خلاصه داستان:

 

این ما هستیم داستان زندگی خانواده پیرسون است که را در دو بازه زمانی مختلف بازگو می کند. در یک بازه زمانی جک (میلو ونتیمیگلیا) و ربکا (مندی مور) را به عنوان والدینی جوان در دهه ۱۹۸۰ می بینیم. در دیگر بازه های زمانی که در دوران فعلی اتفاق می افتد، فرزندان ۳۷ ساله خانواده کوین (جاستین هارتلی)، کیت (کریسی متز) و رندل (استرلینگ کی براون) که همگی در یک روز به دنیا آمده اند را می بینیم.

 

 

نقد و بررسی سریال این ما هستیم

 

نقد و بررسی سریال این ما هستیم

 

سریال این ما هستیم با بدترین حالت شروع می شود. در تیتراژ اولین قسمت این مجموعه تلویزیونی نقل قولی از ویکی پدیا پخش می شود. در این نقل قول آمده است: «این حقیقت دارد:‌ به نقل از ویکی پدیا، میانگین افرادی که روز تولد یکسانی دارند ۱۸ میلیون نفر است. شواهدی وجود ندارد که نشان دهند داشتن یک تاریخ تولد باعث هر نوع پیوند رفتاری بین این افراد شود. اگر هم وجود داشته باشد، ویکی پدیا هنوز موفق به کشف آن نشده است.»

حتما بخوانید  2 طرز تهیه ژله انار لیوانی چند رنگ با تزیین خاص برای شب یلدا

 

 

پخش این نقل قول در شروع نه تنها مبهم است، بلکه باعث حواس پرتی نیز می شود. چهار شخصیت سریال این ما هستیم، کوین و کیت، برادر خواهری که اهل لس آنجلس هستند، رندل اهل نیویورک و همچنین جک همگی در یک روز تولد دارند. ماجرا از این قرار است که ربکا همسر جک سه قلو به دنیا می آورد. ولی یکی از بچه ها در هنگام تولد از دنیا می رود. ولی جک و ربکا که از این اتفاق به شدت غمگین هستند، کودکی بی سرپرستی که در بیمارستان رها شده را به فرزندخواندگی قبول می کنند. این کودک برخلاف جک و ربکا سیاه پوست است.

 

 

نقطه عطف مهم دیگر در مجموعه تلویزیونی این ما هستیم این است که جک و ربکا در دهه ۱۹۷۰ زندگی می کنند. فرزندان آنها یعنی کیت، کوین و رندل هم همگی در دوران فعلی زندگی می کنند. با جلو رفتن داستان مجموعه تلویزیونی این ما هستیم متوجه می شویم که این شیوه روایت در دو پنجره زمانی مختلف، تاثیرگذار است، ولی به عنوان شگرد روایی پیش پا افتاده ای است. سریال «خانواده امروزی (Modern Family)» نیز در اولین قسمت از چنین شگردی استفاده کرد. خویشاوندی همه شخصیت ها با هم، آنطور که احتمالا سازندگان سریال انتظار داشتند، باعث جذابیت سریال نمی شود.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی مینی سریال نه غریبه کامل

 

 

سریال این ما هستیم، مجموعه ای احساسی و نفسگیر

 

سریال این ما هستیم، مجموعه ای احساسی و نفسگیر

 

هر قسمت مجموعه تلویزیونی این ما هستیم از شروع تا به حال،‌ پیشرفت چشمگیری داشته است. بهترین قسمت های این ما هستیم از داستان پردازی های دوپهلو به بهترین شکل بهره برده اند. همچون لحظه ای که جک جوان در توهم به ملاقات رندل می رود یا زمانی که ربکا با همان هیبت همیشگی وارد دوران فعلی می شود.

 

 

نویسندگی مجموعه تلویزیونی این ما هستیم نیز فوق العاده واقع گرایانه است و استفاده از شگردها هم هوشمندانه است، ولی برگ برنده سریال این ما هستیم، بازیگرانش هستند. استرلینگ کی براون در نقش رندل که قبلا در مینی سریال «مردم علیه او. جی. سیمپسون: داستان جنایی آمریکایی» از شبکه اف ایکس بازی فوق العاده ای ارائه داده بود، در این درام خانوادگی دلچسب نیز بازی خیره کننده ای دارد. او در نقش رندل دوپاره شده است و در حالی که همچنان به دنبال پیدا کردن پدر حقیقی خود است، تلاش می کند تا موقعیت فعلی خود را بپذیرد. داستان او از جهات مختلفی، اصل قضیه سریال نیز هست.

 

 

براون به نوعی استاندارد بازیگری های سریال را بالا برده و باعث شده سایر بازیگران نیز کمابیش خود را بالا بکشند. سوزان کلچی واتسون و ران سیفس جونز که به ترتیب نقش همسر و پدر واقعی او را بازی می کنند نیز ترکیب عالی برای براون هستند. در همین حال، مندی مور هم در ترکیب با براون بازی شگفت انگیزی از خود ارائه داده است. ولی متأسفانه جاستین هارتلی و میلو ونتیمیگلیا نسبت به دیگر بازیگران اصلی بازی های سطح پایین تری را ارائه داده اند.

 

 

بیشتر بخوانید » نقد و بررسی سریال پیکی بلایندرز «

 

 

مجموعه تلویزیونی این ما هستیم، درام خانوادگی دلچسب

 

مجموعه تلویزیونی این ما هستیم، درام خانوادگی دلچسب

 

بی شک قسمت هایی که تمام اعضای خانواده در کنار هم هستند، جذاب ترین قسمت های سریال هستند. هر چند تا حدودی کریسی متز که نقش کیت را بازی می کند، با حضور نداشتن خود در ابتدای کار لطمه زیادی به سریال زده است. کیت و کوین تا قسمت نهم در کنار دیگر اعضای خانواده دیده نمی شوند. همین نیز باعث می شود که اولین قسمت های سریال این ما هستیم از ضعیف ترین قسمت ها باشد. ولی به طور کلی، هرچه تعداد بیشتری از اعضای خانواده در صحنه ای با هم در تعامل باشند- چه اعضای جوان تر و چه قدیمی ترها- بهتر است.

حتما بخوانید  آموزش طرز تهیه 4 ماسک خانگی با عسل | قوی‌ترین ماسک ترمیم کننده انواع پوست

 

 

سخت است تصور کنیم بیننده ای بتواند به راحتی جلوی احساساتی شدن خود را هنگام تماشای سریال این ما هستیم بگیرد. هر چند، بسیاری از مخاطبان به جزء احساساتی شدن،‌ حس رضایت نیز پیدا می کنند. داستان های مجموعه نیز کاملا باورپذیر بوده اند، ‌برخی کمتر و برخی نیز بیشتر. روی هم رفته، مجموعه تلویزیونی این ما هستیم واقعا تعریف درست از یک برنامه تلویزیونی دوست داشتنی است.

 

این ما هستیم، مجموعه تلویزیونی هوشمندانه و مبهوت کننده ای است که توانایی عالی در برقراری توازن بین لحن، شخصیت ها و طرح داستان دارد. ممکن است بینندگان خود را به گریه بیاندازد و شاید نیاندازد؛ ولی مطمئنا این مجموعه تلویزیونی جذاب و پر احساس، ارزش تماشا را دارد.

 

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی سریال زخم کاری

 

 

نظر منتقدان درباره سریال این ما هستیم

 

نظر منتقدان درباره سریال این ما هستیم

 

تمام فصل های سریال این ما هستیم تا به حال با استقبال گسترده منتقدان مواجه شده است. وبسایت راتن تومیتوز، امتیاز ۹۳٪ را برای فصل اول سریال در نظر گرفت. در برآیند نقدهای راتن تومیتوز برای فصل اول آمده است: «[مجموعه تلویزیونی] این ما هستیم با به تصویر کشیدن عمیق ترین احساسات در خانواده، چنان است که می تواند مناسب هر کسی باشد که در زندگی خود احساس خلأ می کند.» وبسایت متاکریتیک نیز نمره ۷۶ را برای فصل اول مجموعه تلویزیونی این ما هستیم در نظر گرفت.

 

 

فصل دوم سریال این ما هستیم نیز امتیاز ۹۲٪ را از راتن تومیتوز دریافت کرد. در برآیند نقدهای این وبسایت می خوانیم: «این ما هستیم همچنان عمیق ترین احساسات را با کندوکاو حس های اعضای خانواده به میان می کشد و باعث می شود که بینندگان برای تماشای سریال حتما دستمال کاغذی دم دست داشته باشند و [حین تماشای سریال] خود را به عزیزانشان نزدیک تر کنند.» فصل سوم مجموعه امتیاز ۹۴٪ را از راتن تومیتوز دریافت کرد. در برآیند نقدهای این وبسایت می خوانیم: «این ما هستیم با عشق، بغل و اشک های فراوان همچنان با خط داستانی نفسگیر، طرفدارانش را خوشحال می کند.»

 

 

فصل چهارم سریال این ما هستیم (This is us) امتیاز ۹۰٪ را از راتن تومیتوز دریافت کرد. منتقدان این وبسایت در برآیند نقدهای خود نوشتند: «فصل چهارم مشخص می کند که [سریال] چیزی بیش از یک جعبه اسرار است و به برخی از محوری ترین پرسش های [بینندگان] پاسخ می دهد، و البته قدرت احساسی آن نیز دست نخورده باقی می ماند.» مجله انترتینمنت ویکلی ضمن ستایش از این مجموعه تلویزیونی از بازی های بازیگران سریال به خصوص استرلینگ کی براون تمجید کرد و عنوان کرد که «[براون] توانسته با هوش، اصالت و جذابیتی بی نظیر از عهده اجرای نقش خود در صحنه های سریال بربیاید.»

 

 

منبع: wikipedia، businessinsider

 

کالابرگ الکترونیک