طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزش

طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی لذیذ و خوشمزه + فیلم آموزش


28 شهریور 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب

ماکارونی با کوفته قلقلی یا پاستا میت بال یک غذای کامل، خوشمزه و متفاوت است که در کنار مزه فوق‌العاده‌ای که دارد، بسیار ساده و راحت درست می‌شود. در طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی می‌توانید پاستا یا اسپاگتی را با سس گوجه آماده کنید یا آن را همراه با سس آلفردو یا هر سس دیگری که می‌پسندید، درست کنید. ماکارونی با قلقلی ساده و بدون سس برای تغذیه کودکان بالای شش ماه یک غذای کامل است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی و همه فوت و فن‌های تهیه این غذا آشنا شوید. فیلم آموزش تهیه پاستا میت بال را هم تماشا کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی (برای ۴ تا ۵ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی فرمی یا رشته‌ای ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
رب گوجه ۳ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
تخم مرغ ۱ عدد
ریحان تازه چند برگ
پنیر پارمسان به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم
سیب زمینی ۱ عدد برای ته دیگ

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان پخت ماکارونی با گوشت قلقلی: ۶۰ دقیقه
میزان کالری در ۱ کفگیر ماکارونی با کوفته قلقلی: حدود ۲۰۱ کیلوکالری

مراحل طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی (پاستا میت بال)

مراحل طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی (پاستا میت بال)

یکی از خوشمزه‌ترین و ساده‌ترین روش‌های درست کردن ماکارونی با کوفته قلقلی، اضافه کردن مقداری رب گوجه فرنگی و پنیر پارمسان به مواد آن است. این مدل ماکارونی با کوفته قلقلی مرغ هم مرسوم است. در ادامه می‌توانید با مراحل طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی و پنیر پارمسان آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن مایه گوشت قلقلی

در اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی باید ۱ عدد پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید. سپس تخم مرغ، گوشت چرخ‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید. مواد را برای چند دقیقه به خوبی ورز دهید. یک سلفون روی ظرف گوشت بکشید و گوشت را برای حدود ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا جا بیفتد.

در صورت تمایل می‌توانید تخم مرغ، گوشت چرخ‌ کرده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ آماده کردن کوفته قلقلی‌ها

در این مرحله باید مایه کوفته قلقلی را از یخچال بیرون بیاورید. برای هر کوفته قلقلی مقداری از گوشت را به اندازه یک گردو بردارید و آن را به صورت گرد درست کنید. سپس گوشت را در آرد سوخاری بغلتانید. این کار را برای همه مایه کوفته انجام دهید.

حتما بخوانید  طرز تهیه مافین ذرت به ۳ روش مختلف | پیش غذای شیک و خوشمزه

برای خرید آرد سوخاری به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله سوم؛ سرخ کردن کوفته قلقلی

در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی باید یک ماهیتابه روی شعله متوسط گاز قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید. صبر کنید تا روغن داغ شود. سپس گوشت‌ها را در روغن داغ سرخ کنید و بعد از این که کاملا سرخ شدند، از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید.

می‌توانید روغن سرخ کردنی را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ آماده کردن سس ماکارونی

برای تهیه سس ماکارونی باید یک عدد پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. پیاز را در روغن تفت دهید تا سبک شود. ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و بعد از این که بوی خامی رب گرفته شد، نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار آب جوش به آن اضافه کنید.

برای تهیه پیاز داغ منجمد و رب گوجه فرنگی به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله پنجم؛ اضافه کردن گوشت قلقلی و ریحان به سس

در این مرحله از طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی بعد از این که سس شروع به جوشیدن کرد، گوشت قلقلی‌ها را به آن اضافه کنید. سپس ریحان تازه را به صورت ریز خرد کنید و به سس اضافه کنید. کمی نمک به سس اضافه کنید و صبر کنید تا سس شما غلیظ شود. بعد از این که سس به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله ششم؛ پختن و آبکش کردن ماکارونی

برای درست کردن ماکارونی باید یک قابلمه آب روی شعله گاز قرار دهید. کمی نمک، روغن و زردچوبه به آب اضافه کنید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کردن ماکارونی را اضافه کنید. حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی‌ها نرم شوند. در نهایت آن‌ها را آبکش کنید.

برای تهیه ماکارونی فرمی و اسپاگتی به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.

مرحله هفتم؛ دم کردن ماکارونی

بعد از آبکش کردن ماکارونی باید یک قابلمه مناسب آماده کنید. مقداری روغن کف قابلمه بریزید. برای ته دیگ می‌توانید از ماکارونی یا سیب زمینی استفاده کنید. برای این کار سیب زمینی را به صورت نسبتا نازک برش دهید و بعد از داغ شدن روغن در قابلمه بچینید.

سپس مایه ماکارونی را با ماکارونی نیم‌پز شده ترکیب کنید و در قابلمه بریزید یا بعد از دم کشیدن ماکارونی مایه ماکارونی را روی آن بریزید. روی درب قابلمه دم کنی قرار دهید. اجازه دهید ماکارونی برای ۴۵ دقیقه دم بکشید.

مرحله آخر؛ سرو کردن ماکارونی با کوفته قلقلی

سرو کردن ماکارونی با کوفته قلقلی

بعد از این که ماکارونی شما آماده شد، آن را در ظرف مورد نظرتان بریزید. سپس مقداری پنیر پارمسان رنده شده روی اسپاگتی و کوفته قلقلی یا پاستا با میت بال بریزید و از طعم این غذای خوشمزه لذت ببرید.

برای تهیه پنیر پارمسان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  20 خواص نعناع برای روزه داران + طرز تهیه دمنوش نعناع

روش تهیه ماکارونی آشیانه‌ای با گوشت قلقلی

برای تهیه ماکارونی آشیانه‌ای با گوشت قلقلی باید ماکارونی‌ها را از بسته خارج کنید و هر کدام را در یک فویل نازک بپیچید. سپس ماکارونی‌ها را با فویل در آب جوش بریزید و صبر کنید تا پخته شوند. بعد از آماده شدن ماکارونی‌ها، آن‌ها را آبکش کنید. سپس گوشت قلقلی را به روشی که پیش‌تر ذکر شد، آماده و در روغن سرخ کنید. سپس مقداری سس گوجه درست کنید و گوشت‌ها را در سس بپزید.

ماکارونی‌ها را از فویل خارج کنید و بدون این که حالت آن‌ها تغییر کنید در ظرف مورد نظر بچینید. کوفته قلقلی‌ها را همراه با سس گوجه روی ماکارونی قرار دهید. می‌توانید از مقداری پنیر پارمسان رنده شده برای روی کوفته‌ها نیز استفاده کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی

  • اضافه کردن پنیر پارمسان به ماکارونی با کوفته قلقلی اختیاری است، اما طعم لذیذتری به این غذا می‌بخشد.
  • در صورت تمایل می‌توانید مقداری سیر رنده شده یا پودر سیر به مایه گوشت قلقلی اضافه کنید. می‌توانید پودر سیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • اضافه کردن دارچین و پودر آویشن طعم بی‌نظیری به ماکارونی با کوفته قلقلی می‌بخشد. دارچین و آویشن را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.
  • در دستور پخت پاستا با میت بال می‌توانید به جای رب از گوجه فرنگی رنده شده یا هر دو استفاده کنید.
  • در طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی و پنیر می‌توانید مقداری پنیر در داخل هر عدد گوشت قلقلی‌ قرار دهید و بعد آن‌ها را سرخ کنید.
  • برای تهیه ماکارونی ساده با کوفته قلقلی می‌توانید ماکارونی را کمی بیشتر بجوشانید و بدون این که دم کنید در کنار سس و کوفته قلقلی‌ها سرو کنید.
  • می‌توانید به سس ماکارونی با گوشت قلقلی مقداری خامه صبحانه اضافه کنید تا ماکارونی شما بافت خوشمزه‌تری پیدا کند. برای خرید خامه صبحانه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می‌توانید خرید خود را از فروشگاه‌های افق کوروش انجام دهید.
  • می‌توانید به جای ریحان تازه از جعفری یا گشنیز خرد شده برای طعم بخشیدن به ماکارونی با کوفته قلقلی استفاده کنید.
  • در طرز تهیه ماکارونی با گوشت قلقلی صورت تمایل می‌توانید از هر نوع ماکارونی که دوست دارید درست کنید.
  • طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده را بلد هستید؟

سوالات متداول

سوالات متداول در مورد ماکارونی با کوفته قلقلی

روش تهیه پاستا آلفردو با گوشت قلقلی چگونه است؟

برای درست کردن پاستا آلفردو با گوشت قلقلی باید قلقلی‌ها را به روشی که گفته شد آماده کنید. سپس برای تهیه سس آلفردو آرد، کره و شیر را ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید. زمانی که سس به غلظت مناسب رسید، نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. سپس پاستای پخته شده را با این سس ترکیب کنید. در نهایت کوفته قلقلی‌ها را روی پاستا قرار دهید.

علت وا رفتن کوفته قلقلی برای تهیه ماکارونی با کوفته قلقلی چیست؟

برای تهیه اسپاگتی با کوفته قلقلی باید آب پیاز را جدا کنید و حتما گوشت را برای حدود ۱۰ دقیقه ورز دهید. سپس گوشت را برای چند دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار از وا رفتن گوشت در زمان سرخ کردن جلوگیری می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک