طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده با طعم عالی و لذیذ + فیلم

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده با طعم عالی و لذیذ + فیلم


8 مهر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده خوشمزه و قرمز + فیلم

ماکارونی با گوشت چرخ کرده جزو انواع غذای ایرانی با گوشت چرخ کرده پرطرفدار است که البته مدل ایرانیزه شده اسپاگتی ایتالیایی است. ماکارونی خوشمزه و مجلسی علاوه بر اینکه در مدت کوتاهی پخته و آماده می‌شود، برای منوی ناهار و غذای شام باب طبع بزرگ و کوچک است. ماکارونی با گوشت چرخ کرده حتی به عنوان یک غذای ساده برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها و غذای سحری ماه رمضان هم بسیار پرطرفدار است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده با ته دیگ طلایی و فوت و فن‌های پخت آن را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده (برای ۶ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
ماکارونی رشته‌ای یا فرمی ۱ بسته
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
قارچ ۱۰ عدد درشت
پیاز ۱ عدد بزرگ
رب گوجه‌ فرنگی رعنا ۳ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد بزرگ
زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
پودر آویشن و پودر سیر به مقدار دلخواه
روغن مایع سرخ کردنی رعنا به مقدار لازم
کنسرو مخلوط سبزیجات رعنا ۵ قاشق غذاخوری

 

میزان کالری در ۱۰۰ گرم ماکارونی با گوشت چرخ کرده: ۳۲۹ کالری

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت ماکارونی با گوشت چرخ کرده: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و قارچ

یکی از محبوب‌ترین روش‌های پخت ماکارانی، استفاده از گوشت چرخ کرده در مایه ماکارونی است. برای درست کردن یک مدل ساده ماکارونی با گوشت چرخ کرده و قارچ، دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: مایه ماکارونی را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه ماکارونی به روش سنتی و با گوشت چرخ کرده، ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس در یک تابه کمی روغن بریزید و پیازها را در آن سرخ کنید تا سبک شود. زردچوبه، فلفل، پودر آویشن، پودر سیر و نمک را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی آن‌ها گرفته شود. بعد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. کمی که گوشت تفت خورد و رنگ آن تغییر کرد، فلفل دلمه‌ای را هم خرد کرده و به گوشت اضافه کنید.

برای خرید گوشت چرخ کرده، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر، نمک و پیاز داغ منجمد می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله دوم: قارچ را به مایه ماکارونی اضافه کنید

در این مرحله اجازه دهید روی حرارت ملایم، گوشت با ادویه‌ها مزه‌دار و سرخ شود.  بعد از آماده شدن گوشت چرخ کرده، قارچ‌های شسته و خرد شده را اضافه کنید. حرارت را روی حالت متوسط بگذارید تا آب قارچ کشیده شود.

قارچ را می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم: رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

در این فاصله، در یک تابه جدا، روغن بریزید و رب گوجه فرنگی رعنا را اضافه کنید و تفت دهید. این کار باعث می‌شود، رب کاملا رنگ باز کند و طعم خامی ندهد. رب گوجه فرنگی سرخ شده را به تابه حاوی گوشت، اضافه کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مایه ماکارونی کاملا بپزد و جا بیفتد.

حتما بخوانید  14 مصلح‌ ماست | ماست را با چی بخوریم که سردی نکنیم

روغن مایع و رب گوجه فرنگی را می‌توانید از برند معتبر مواد غذایی رعنا تهیه کنید. در رب گوجه فرنگی رعنا، از مواد افزودنی استفاده نشده است و در عین حال، زمان ماندگاری بالایی دارد. روغن مایع سرخ کردنی رعنا هم بدون پالم است.

در صورت تمایل رب گوجه فرنگی رعنا و روغن سرخ کردنی رعنا را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، آنلاین و تلفنی خریداری کنید.

مرحله چهارم: کنسرو سبزیجات را به مایه ماکارونی اضافه کنید

در این مرحله ۵ قاشق غذاخوری از کنسرو سبزیجات رعنا که شامل نخود فرنگی و ذرت است را به مایه ماکارونی اضافه کنید. اگر هم طعم ذرت را در ماکارونی نمی‌پسندید فقط از ۵ قاشق غذاخوری کنسرو نخود فرنگی رعنا استفاده کنید.

کنسرو نخودفرنگی رعنا  و کنسرو مخلوط سبزیجات رعنا را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش حضوری، آنلاین و تلفنی خریداری کنید.

مرحله پنجم: ماکارونی را در آب جوش بریزید

در فاصله‌ای که سس ماکارونی روی شعله ملایم گاز در حال پختن و آماده شدن است، در یک قابلمه به اندازه کافی، آب بریزید و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب بجوشد. مقداری نمک و کمی زردچوبه به آب اضافه کنید تا رنگ ماکارونی‌ها خوشرنگ شود. سپس ماکارونی‌های رشته‌ای را بدون خرد کردن در قابلمه آب جوش بریزید. حدود ۷ دقیقه (یا بر اساس دستورالعمل روی پاکت ماکارونی) ماکارونی‌ها را بجوشانید تا نرم شوند ولی شل نباشند.

در صورت تمایل انواع ماکارونی و اسپاگتی را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

مرحله آخر: ماکارونی را دم کنید

ماکارونی‌ها را آبکش کنید و اگر چسبیده بودند، زیر آب سرد، رشته‌ها را جدا کنید. سپس کف قابلمه مقداری روغن مایع رعنا بریزید و ته دیگ دلخواهتان بگذارید. روی ته دیگ یک لایه ماکارونی بریزید. روی لایه ماکارونی یک لایه سس ماکارونی بریزید. لایه‌ها را به همین شکل تکرار کنید تا ماکارونی و سس تمام شود. لایه آخر باید ماکارونی باشد. درب قابلمه را ببندید (دور درب قابلمه دم‌کنی بپیچید). حرارت را کم کنید و ۳۵ الی ۴۰ دقیقه صبر کنید تا ماکارونی بپزد و دم بکشد. سپس می‌توانید آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ساندویچ ماکارونی به روش قدیمی و بازاری

روش تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا

این روش از پخت ماکارونی با گوشت چرخ کرده، مشابه طرز پخت لازانیا است. در این روش ابتدا باید مایه ماکارونی را آماده کنید. می‌توانید در مایه یا سس ماکارونی از کنسرو سبزیجات و نخود فرنگی هم استفاده کنید. سپس ماکارونی را در آب جوش، بجوشانید تا نرم شود و آن را آبکش کنید.

برای پخت ماکارونی با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا، یک ظرف یا قالب فر را با کمی روغن مایع یا روغن زیتون چرب کنید و یک لایه ماکارونی آبکش شده، یک لایه گوشت چرخ کرده و یک لایه پنیر پیتزا بریزید. همه لایه‌ها را به همین صورت تکرار کنید تا موادتان تمام شود. لایه آخر باید پنیر پیتزا باشد.

روی ظرف ماکارونی یک فویل نازک آلومینیومی بکشید و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. بعد از آماده شدن، ظرف را از فر خارج کرده و ماکارونی را سرو کنید. این مدل ماکارونی مجلسی برای سرو در مهمانی و تولد پرطرفدار است.

نکته: میزان پنیری که برای استفاده در ماکارونی در نظر دارید، کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید از پنیر‌های پارمسان، پنیر موزارلا و پنیر پروسس برای روی ماکارونی استفاده کنید.

حتما بخوانید  8 روش برق انداختن سنگ توالت ایرانی و فرنگی و از بین بردن زردی آن

انواع پنیر پخت و پز را می‌توانید از فروشگاه‌‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماکارونی ایتالیایی با گوشت و بدون گوشت

فوت و فن‌های طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

فوت و فن‌های طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده

  •  برای خوش‌رنگ شدن مایه ماکارونی، می‌توانید به آن، کمی زعفران دم کرده اضافه کنید. این کار باعث خوش‌طعم‌تر شدن ماکارونی نیز می‌شود. زعفران را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری یا اینترنتی خریداری کنید.
  • برای داشتن ته دیگ ماکارونی جذاب‌تر، می‌توانید چند ورق سیب زمینی را در مقداری کنجد بغلتانید و بعد کف قابلمه بگذارید. طرز تهیه انواع ته دیگ را بلد هستید؟
  • زمان دقیق آبکشی ماکارونی‌ها وقتی است که سطح روی ماکارونی‌ها نرم و مغزشان کمی سفت است. به اصطلاح، باید ماکارونی را کمی زنده بردارید تا پس از پایان پخت ماکارونی له یا خیلی نرم نشود.
  • زمان آبکش کردن ماکارانی حتما از آب سرد برای آبکشی ماکارونی‌ها استفاده کنید. این کار باعث جلوگیری از شفته شدن ماکارونی می‌شود.
  • طرز تهیه ماکارونی با سویا هم متداول است. می‌توانید ماکارونی بدون گوشت فقط با سویا درست کنید یا از ترکیب گوشت چرخ کرده و سویا در تهیه ماکارونی با سویا استفاده کنید. در طرز تهیه ماکارونی با گوشت چرخ کرده و سویا، مقداری سویا را از قبل، خیس و آبکش کنید. سویا را به همراه گوشت چرخ کرده با پیاز و ادویه‌ها تفت دهید و مایه گوشت چرخ کرده را درست کنید. مایه گوشت چرخ کرده و سویا را به همان روش گفته شده بین ماکارونی آبکش بریزید و آن را بپزید.
  • یکی از روش‌های دیگر برای درست کردن ماکارونی با گوشت چرخ کرده، درست کردن ماکارونی با گوشت قلقلی است. در این روش، باید کوفته‌های قلقلی را با گوشت چرخ کرده درست کرده و با روغن سرخ کنید. سپس با پیاز داغ و رب گوجه فرنگی (و کمی آب)، سس درست کنید و کوفته‌های قلقلی را در آن بیندازید و کمی بپزید. بعد از دم کشیدن ماکارونی سس و کوفته قلقلی را روی آن بریزید و سرو کنید.
  • ماکارونی با گوشت مرغ هم یک روش مرسوم تهیه ماکارونی است.
  • طرز تهیه ماکارونی بدون هیچی هم مرسوم است. در این روش یک سس گوجه ساده با رب گوجه فرنگی و روغن و ادویه جات مختلف درست کنید. ماکارونی را هم آبکش کنید و با این مایه سس خوشمزه مخلوط کنید.

سوالات متداول

راز قرمز شدن ماکارونی با گوشت چرخ کرده چیست؟

یک روش قرمز شدن ماکارونی این است که به آب ماکارونی روغن اضافه نکنید، چون چربی رشته‌های ماکارونی اجازه نمی‌دهد که مایه ماکارونی خوب به خورد آن برود و ماکارونی قرمز نمی‌شود. یک ترفند دیگر قرمز شدن ماکارونی این است که هنگامی که ماکارونی پخت و خواستید آن را سرو کنید، در یک ظرف جدا، کمی روغن بریزید و روغن را داغ کنید. چند قاشق (به نسبت اندازه ماکارونی) رب گوجه فرنگی ترجیحا خانگی را در روغن داغ سرخ کنید تا حدی که رب رنگ باز کند. این مایه را روی ماکارونی بریزید و با دیگر مواد مخلوط کنید.

چکار کنیم که رشته‌های ماکارونی به هم نچسبند؟

نمک و روغن دو عامل مهم و اصلی برای نچسبیدن رشته های ماکارونی در آب جوش هستند. نمک و روغن را باید در آب جوش بریزید و سپس رشته‌های ماکارونی را اضافه کنید. البته اگر نمی‌خواهید در آب ماکارونی روغن بریزید بعد از آبکش کردن بلافاصله رشته‌های ماکارونی را با آب سرد بشویید تا رشته‌ها از هم جدا شوند.

 

 

کالابرگ الکترونیک