۲ طرز تهیه رولت اسفناج پنیری و ساده خوشمزه و لذیذ در فر و تابه

۲ طرز تهیه رولت اسفناج پنیری و ساده خوشمزه و لذیذ در فر و تابه


13 مهر 1402 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
۲ طرز تهیه رولت اسفناج پنیری و ساده خوشمزه و لذیذ در فر و تابه

رولت اسفناج یکی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها با اسفناج است. در طرز تهیه رولت اسفناج، می‌توانید از سبزیجات مختلف، انواع پنیر، ماست چکیده، مواد گوشتی مختلف و حتی فرآورده‌های گوشت مثل کالباس استفاده کرده و طعم‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش، طرز تهیه رولت اسفناج به ۲ روش را به شما آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه رولت اسفناج و پنیر (۳ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ۳۰۰ گرم
سفیده تخم مرغ ۳ عدد
پنیر موزارلا ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر تازه ۱ حبه
پیاز ۱ عدد
فلفل دلمه‌ای قرمز ۱ عدد
هویج ۱ عدد متوسط
جعفری تازه و ساطوری خرد شده ۱ و نیم قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
روغن مایع یا جامد به مقدار لازم

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت رولت اسفناج پنیری: ۴۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه رولت اسفناج پنیری

مراحل طرز تهیه رولت اسفناج پنیری

رولت اسفناج پنیری یک غذای خوشمزه و مجلسی است که به عنوان یک پیش‌ غذا در مهمانی‌ها هم می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه جزییات و مراحل طرز تهیه رولت اسفناج پنیری که یک غذای خوشمزه برای گیاهخواران هم هست را به شما آموزش داده‌ایم.

مرحله اول: اسفناج‌ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه رولت اسفناج، اگر اسفناج را از قبل آماده کرده و در فریزر دارید، آن را از فریزر بیرون بیاورید و اجازه دهید یخ آن ذوب شود. در غیر این صورت، اسفناج‌ها را پاک کنید. با آب بشویید و به صورت ریز خرد کنید. فر را هم روشن و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: اسفناج‌ها را بپزید

در این مرحله، اگر اسفناج فریز شده استفاده می‌کنید، در یک دستمال نخی تمیز بریزید و گوشه‌های دستمال را جمع کنید. دستمال را بفشارید تا آب اسفناج از روزنه‌های پارچه خارج شود. اگر از اسفناج تازه استفاده می‌کنید، اسفناج‌ها را در یک تابه با مقداری روغن تفت دهید و بعد از نرم شدن، آب آن را بگیرید.

مرحله سوم: اسفناج را در فر بگذارید

اسفناج‌های آب گرفته شده را در یک کاسه بریزید و به آن‌ها ۳ عدد سفیده تخم مرغ و پنیر موزارلا، اضافه کنید. کمی نمک و فلفل سیاه، به اسفناج اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا به صورت یکدست، با هم ترکیب شوند. کف یک سینی فر را کاغذ روغنی بگذارید. از مایه اسفناج روی کاغذ روغنی بریزید. آن را با پشت قاشق صاف کنید تا ضخامت مایه اسفناج به ۱/۵ سانتی‌متر برسد. مایه اسفناج را به شکل مربع با مستطیل درآورید و قالب را به مدت ۱۵ دقیقه در فر بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه آبگوشت قنبید قمی (آبگوشت کلم قمری) به روش اصیل قمی

انواع پنیر پخت و پز مثل پنیر موزارلا و پارمسان را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله چهارم: مواد لایه رویی رولت اسفناج را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه رولت اسفناج، پوست پیاز را بگیرید و به صورت نگینی ریز یا خلالی باریک خرد کنید. سپس سیر را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. فلفل دلمه‌ای را بشویید و ریز خرد کنید. هویج را بشویید و پوست آن را بگیرید. هویج را با قسمت درشت، رنده کنید.

مرحله پنجم: سیر و پیاز را تفت دهید

در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا به رنگ طلایی درآید. سپس سیر خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید، در حدی که عطر آن خارج شود. بعد نوبت به اضافه کردن، فلفل دلمه‌ای قرمز است. چند ثانیه هم فلفل را تفت دهید، در حدی که نرم شود ولی تلخ نشود. در آخر، هویج رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید. حرارت را قطع کنید و تابه را کنار بگذارید.

سیر داغ و پیاز داغ منجمد را می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی خریداری کنید.

مرحله ششم: لایه روی رولت اسفناج را اضافه کنید

در این مرحله، مواد را در یک ظرف جدا بریزید و یک تخم مرغ را با مقداری نمک و فلفل به ظرف اضافه کنید. همه مواد را به خوبی هم بزنید تا تخم مرغ، به صورت یکدست با مواد مخلوط شود. سپس سینی را از فر بیرون بیاورید. این مخلوط را روی لایه اسفناج پخته شده، بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

برای خرید تخم مرغ، روغن مایع، روغن جامد و نیمه جامد و انواع ادویه مثل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه می‌توانید از فروشگاه‌های افق کوروش به روش‌های خرید تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: رولت اسفناج را بپزید

در آخرین مرحله، به آرامی از یک طرف، شروع به رول کردن اسفناج کنید. سپس دوباره سینی را در فر قرار دهید و به مدت ۲۵ دقیقه دیگر، رولت اسفناج پنیری را در فر بپزید تا مواد میانی آن هم پخته شود. در آخر، سینی را از فر بیرون بیاورید و رولت اسفناج را به ضخامت دلخواه، با چاقوی تیز برش دهید. رولت‌ها را در ظرف مناسب سرو قرار دهید و به صورت گرم میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رولت سیب زمینی در فر و تابه

مواد لازم برای تهیه رولت اسفناج ساده در تابه

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
اسفناج ۲ کیلوگرم
تخم مرغ ۶ عدد
نمک، فلفل سیاه و آویشن به مقدار لازم
روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم
پنیر لبنه ۲۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
قارچ خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
ذرت پخته ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نخود فرنگی پخته ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
هویج آبپز خرد شده ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده‌سازی مواد: ۲ ساعت
مدت زمان پخت رولت اسفناج ساده: ۱۵ دقیقه

مراحل طرز تهیه رولت اسفناج با تخم مرغ بدون فر

مراحل طرز تهیه رولت اسفناج با تخم مرغ بدون فر

در این روش، نیازی به استفاده از فر نیست و می‌توانید در تابه رولت اسفناج را بپزید و رول کنید. از این غذا به عنوان فینگرفود یا غذای سبک در وعده شام می‌توانید استفاده کنید. مراحل طرز تهیه رولت اسفناج با تخم مرغ را در ادامه توضیح خواهیم داد.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دست حلوا گیلانی بدون روغن و با روغن به روش اصلی

مرحله اول: مواد رولت را‌ آماده کنید

در ابتدا برای طرز تهیه رولت اسفناج، قارچ‌ها را بشویید و اسلایسی خرد کنید. سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و قارچ‌ها را در آن سرخ کنید. اجازه دهید قارچ‌ها آبشان کشیده شود. حرارت را قطع کنید و تابه را کنار بگذارید. در یک ظرف دیگر، هویج را بشویید و آبپز کنید. بعد آن را به صورت نگینی خرد کنید. اسفناج‌ها را هم بشویید و در بخارپز، آبپز کنید.

قارچ را می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله دوم: مایه اسفناج را آماده کنید

بعد از پختن اسفناج‌ها، آب آن را بگیرید و با چاقو، به صورت ساطوری خرد کنید. اسفناج‌ها را در یک کاسه بریزید و تخم‌مرغ‌ها را اضافه کنید و هم بزنید تا سفیده تخم مرغ از لختگی دربیاید. نمک، فلفل سیاه و آویشن را اضافه کنید. مواد را کاملا ترکیب کنید. در یک تابه نچسب، مقداری روغن بریزید و بعد از داغ شدن، مایه اسفناج را در تابه بریزید و با پشت قاشق صاف کنید.

آویشن را می‌توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله سوم: لایه اسفناجی رولت را بپزید

حرارت را کم کنید و اجازه دهید اسفناج‌ها بپزند و یک طرف آنها، سرخ شود. یک طرف اسفناج‌ها که سرخ و پخته شد، مایه اسفناج را از تابه (به صورت یک جا) بیرون بیاورید و روی کاغذ روغنی بیندازید. سپس مثل رولت آن را بپیچید و در یخچال بگذارید تا به مدت ۱ ساعت بماند.

مرحله چهارم: لایه روی رولت اسفناج را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه رولت اسفناج، در یک کاسه، قارچ‌های پخته شده، فلفل دلمه‌ای، ذرت، نخود فرنگی و هویج پخته شده و پنیر لبنه خرد شده را اضافه کرده و با مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس رولت را از یخچال بیرون بیاورید و آن را به آرامی باز کنید. مواد پنیری را روی لایه اسفناج پهن کنید.

کنسرو سبزیجات مخلوط که شامل نخود فرنگی، هویج و ذرت است و انواع پنیر صبحانه از جمله پنیر لبنه را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه‌های افق کوروش خریداری کنید.

مرحله پنجم: رولت اسفناج را سرو کنید

بعد از اضافه کردن لایه پنیری، دوباره رولت را بپیچید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در‌ آخر، با یک چاقوی تیز، رولت اسفناج را برش بزنید و به همراه سس دلخواه، آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه

سوالات متداول

برای رولت اسفناج باید از اسفناج پخته استفاده کنیم یا تازه؟
برای رولت اسفناج باید از اسفناج پخته استفاده کنیم یا تازه؟

برای درست کردن رولت، باید اسفناج را به صورت آبپز شده استفاده کنید و آب آن را قبل از اضافه کردن تخم مرغ، بگیرید.

ادویه‌های رولت اسفناج چیست؟

به طور معمول از فلفل و نمک در تهیه رولت اسفناج استفاده می‌شود ولی شما می‌توانید از زردچوبه، پودر سیر، پودر آویشن، پاپریکا و … هم استفاده کنید.

 

کالابرگ الکترونیک