۱۰ ترفند طلایی ماندگاری آرایش در تابستان

۱۰ ترفند طلایی ماندگاری آرایش در تابستان


20 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
ترفندهای ماندگاری آرایش در تابستان

با گرم شدن هوا در تابستان آرایش ما زودتر از همیشه جلوه خود را از دست می دهد. پوست صورت شروع به چرب شدن می کند و حتی احتمال ایجاد جوش و آکنه های پوستی بعد از آرایش افزایش پیدا کند. اما چطور می توان در گرمای تابستان نیز آرایش زیبا و ماندگاری داشته باشیم؟ در این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش می توانید با چند ترفند ماندگاری آرایش در تابستان آشنا شوید و نکاتی مهم درباره آرایش مخصوص تابستان را یاد بگیرید.

 

 

ترفندهای ماندگاری آرایش در تابستان

 

ترفندهای ماندگاری آرایش در تابستان

 

اولین و مهم ترین عاملی که در تابستان موجب پاک شدن و خراب شدن آرایش می شود، عرق کردن صورت است. عرق کردن باعث می شود تا کرم پودر روی صورت شما حالتی تکه ای و زشت پیدا کند و آرایش چشم هایتان پخش شود. اما با به کار گیری چند ترفند ساده و رعایت نکات آرایش در تابستان می توانید به راحتی بر این مشکلات غلبه کنید.

 

 

بیشتر بخوانید » چطور از ماسیدن کرم پودر و ضد آفتاب پیشگیری کنیم «

 

 

۱- شستن صورت قبل از آرایش از نکات آرایش در تابستان

 

قبل از اینکه صورتتان را برای آرایش در یک روز تابستانی آماده کنید، بهتر است ابتدا پوستتان را با یک شوینده ملایم بشویید. برای این کار بهتر است یک شوینده متناسب با نوع پوستتان را انتخاب کنید.  شستن صورت قبل از آرایش موجب می شود تا چربی اضافی پوست از بین برود و پوست شما از هرگونه آلودگی پاک شود. بعد از شستن پوست، صورتتان را با یک حوله یا دستمال کاغذی کاملاً خشک کنید.

تخفیف شوینده های افق کوروش

 

 

۲- استفاده تونر کاربردی ترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

استفاده تونر کاربردی ترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

تونر به تنظیم چربی پوست کمک می کند و می تواند از چرب شدن بیش از اندازه پوست بعد از آرایش نیز جلوگیری کند. برای استفاده از تونر باید مقداری از آن را روی یک پد یا پنبه بریزید. سپس پوستتان را به خوبی پاک کنید تا هر گونه چربی و آلودگی باقی مانده روی پوست تمیز شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

 

 

نحوه استفاده از تونر برای پاکسازی پوست

 

طرز تهیه ۱۰ تونر خانگی و طبیعی برای انواع پوست

 

 

۳- استفاده از آبرسان، مهم ترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

شاید فکر کنید که استفاده از آبرسان یا کرم های مرطوب کننده در تابستان چندان اهمیتی ندارد. ولی بهتر است بدانید که هیدراته نگه داشتن پوست صورت در تابستان اهمیت بیشتری دارد. هر چقدر پوست شما بیشتر عرق کند، پوست برای جبران این بی آبی شروع به ترشح چربی بیشتری می کند. بعد از اینکه پوستتان را با شوینده ملایم شستید، بهتر است از یک آبرسان مناسب برای پوست صورت استفاده کنید. می توانید یک آبرسان دارای SPF را انتخاب کنید که دیگر نیاز به ضد آفتاب جداگانه نداشته باشید. در غیر این صورت باید صبر کنید آبرسان جذب پوست شود. سپس از یک لایه ضد آفتاب نیز روی پوستتان استفاده نمایید.

 

 

بیشتر بخوانید » فرق آبرسان و مرطوب کننده و نحوه عملکرد آن ها «

 

 

۴- استفاده از پرایمر، مهم ترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

استفاده از پرایمر، مهم ترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

اگر فکر می کنید که قبل آرایش چه کنیم تا کرم پودر روی صورت حالت چرب و ماسیده پیدا نکند، بهتر است یک بار از پرایمر استفاده کنید. در واقع اولین کاری که باید قبل از شروع آرایش در تابستان انجام دهید، استفاده از یک زیرسازی مناسب است. برای اینکه پوست شما بعد از آرایش چرب نشود و ظاهر براقی پیدا نکند، استفاده از پرایمر یک راهکار فوق العاده است. پرایمر از روغنی شدن پوست جلوگیری می کند و ظاهری مخملی و زیبا به پوست می بخشد.

اگر کل پوست صورتتان چرب است، بهتر است از پرایمر برای کل صورتتان استفاده کنید. اگر هم تنها ناحیه T صورت یعنی پیشانی و بینی شما چرب می شود، می توانید تنها در همین نواحی پرایمر بزنید. اگر واقعاً می خواهید به این سوال پاسخ دهید که برای ماندگاری کرم پودر چه کنیم و چطور جلوی خراب شدن کرم پودر بعد از آرایش را بگیریم، باید همین امروزه پرایمر را به کیف لوازم آرایشتان اضافه کنید.

 

 

۵- استفاده از یک کرم پودر سبک از مهم ترین نکات آرایش در تابستان

 

استفاده از یک کرم پودر سبک از مهم ترین نکات آرایش در تابستان

 

بهتر است بدانید که استفاده از کرم پودرهای سنگین و آرایش غلیظ به هیچ عنوان  برای تابستان مناسب نیست. اگر این سوال دائم در ذهنتان مرور می شود که چکار کنم بعد آرایش عرق نکنم؟ باید بدانید که هیچ راهکاری برای جلوگیری از عرق نکردن صورت شما وجود ندارد. حال هر چقدر بیشتر منافذ صورتتان را با کرم پودر و آرایش سنگین پر کنید، پوست شما بیشتر آسیب می بیند و احتمال ایجاد جوش و آکنه نیز افزایش پیدا می کند. بهترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان این است که یک کرم پودر سبک با پوشانندگی معمولی و ملایم را انتخاب کنید. بهتر است کرم پودری که انتخاب می کنید روی صورتتان بافت سبک و مات داشته باشد و به هیچ عنوان چرب نباشد.

 

 

۶- استفاده از کانسیلر به جای کرم پودر از نکات آرایش در تابستان

 

همانطور که گفته شد استفاده از کرم پودر و آرایش غلیظ برای تابستان چندان مناسب نیست. هر چقدر صورت شما آرایش بیشتری داشته باشد، با عرق کردن ظاهر نامناسب تری پیدا خواهد کرد. گاهی اوقات علت تیره شدن کرم پودر روی صورت هم استفاده بیش از اندازه کرم و ترکیب شدن آن با عرق است. یک راه کار فوق العاده موثر برای آرایش در تابستان این است که به جای کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید. می توانید زیر چشم هایتان را کانسیلر بزنید. سپس مقداری کانسیلر هم روی لکه های پوستیتان بمالید و ببینید که چطور پوستتان تا چند ساعت هم ظاهر جذاب خود را حفظ می کند. بعد از اینکه کمی کانسیلر به پوستتان زدید می توانید مقداری رژی گونه هم بزنید تا رنگ پوستتان زیباتر به نظر برسد.

 

 

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از انواع رنگ های کانسیلر

 

 

۷- استفاده از پنکیک، یک راهکار مناسب برای آرایش تابستانی

 

استفاده از پنکیک، یک راهکار مناسب برای آرایش تابستانی

 

یکی دیگر از ترفندهایی که باید برای آرایش در تابستان مد نظر قرار دهید، استفاده از پنکیک است. پنکیک صورت شما را مات می کند و جلوه براق و چرب آن را از بین می برد. می توانید بعد از اتمام آرایشتان مقداری پنکیک روی پوستتان بزنید. در طول تابستان نیز بهتر است پنکیک را همراهتان بداشته باشید  و هر زمان که حس کردید صورتتان در حال چرب شدن است، کمی پنکیک را به صورت حرکات ضربه ای روی پوست بزنید.

 

 

۸- سایه زدن به روش درست، از نکات آرایش در تابستان

 

سایه زدن به روش درست، از نکات آرایش در تابستان

 

سایه زدن در تابستان شاید مهم ترین چالش آرایش تابستانی است. بسیاری از ما ترجیح می دهید در تابستان از هیچ سایه ای استفاده نکنیم تا بعد رنگ آن روی صورتمان پخش نشود. اما با استفاده از یک ترفند ساده می توانید به راحتی سایه تان را تثبیت کنید. تنها کافی است قبل از اینکه سایه بزنید، قلم موی مورد نظرتان را کمی خیس کنید و بعد سایه را به جای خط چشم روی چشمتان بزنید. برای تثبیت سایه بهتر است که کمی کرم دور چشم به پوستتان بزنید و بعد از اینکه کمی جذب شد، سایه بزنید. سعی کنید در تابستان به مقدار کم از سایه استفاده کنید تا با عرق کردن جلوه زشتی پیدا نکند.

 

 

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب رنگ سایه چشم

 

 

۹- استفاده از رژ لب ۲۴ ساعته، بهترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

استفاده از رژ لب 24 ساعته، بهترین ترفند ماندگاری آرایش در تابستان

 

رژ لب های ۲۴ ساعته و با ماندگاری بالا بهترین گزینه برای آرایش در تابستان هستند. پاک شدن رژ لب و پخش شدن آن در صورت می تواند کل آرایش صورتتان را به هم ریخته نشان دهد. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است یک رژ لب بادوام انتخاب کنید و با این آموزش آرایش تابستانی صورت از ظاهر زیبا و جذابتان تا چند ساعت لذت ببرید.

 

 

بیشتر بخوانید: روش های حرفه ای انتخاب رنگ رژلب 

 

 

۱۰- ریمل های ضد آب، بهترین گزینه برای آرایش در تابستان

 

عرق کردن در تابستان امری عادی است و هیچ راهی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. پس چکار کنیم آرایش پاک نشه؟ جواب بسیار ساده است. از لوازم آرایش ضد آب و بادوام استفاده کنید. پخش شدن سیاهی ریمل در اطراف چشم ظاهری زشت به چشم ها می بخشد. اگر چشم های شما در تابستان عرق می کند، بهتر است برای مهمانی ها و زمان هایی که دوست دارید آرایش داشته باشید، از ریمل های ضد آب استفاده کنید.

 

 

جمع بندی نهایی

 

در این مقاله تا حدودی یاد گرفتیم که برای تثبیت آرایش چه کنیم و چه ترفندهای استفاده کنیم. بهتر است به جای اینکه به فکر استفاده از تافت برای تثبیت آرایش باشید یا صورتتان را با کرم پودرهای سنگین آرایش کنید، با به کار بردن چند راهکار ساده از چرب شدن صورت و خراب شدن آرایشتان در تابستان جلوگیری کنید.

 

 

منابع: maxfactor، codeeight

 

کالابرگ الکترونیک