طرز تهیه کیک نارنگی با سس مخصوص به ۳ روش در فر و قابلمه

طرز تهیه کیک نارنگی با سس مخصوص به ۳ روش در فر و قابلمه


7 مهر 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک نارنگی با سس مخصوص به ۳ روش در فر و قابلمه
فهرست محتوا پنهان

کیک نارنگی یکی از خوشمزه‌ترین انواع کیک است که به راحتی می‌توانید آن را در خانه با مواد ساده و در دسترس تهیه کنید. کیک نارنگی را هم در فر و هم در قابلمه می‌توانید بپزید و برای یک عصرانه یا میان وعده از طعم آن لذت ببرید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۳ روش طرز تهیه کیک نارنگی را به شما آموزش می‌دهیم.

 

 

طرز تهیه کیک نارنگی با آب نارنگی

 

طرز تهیه کیک نارنگی با آب نارنگی

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۴۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کیک نارنگی در فر

 

• آرد سفید: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• تخم مرغ: ۲ عدد
• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آب نارنگی: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• روغن: ۱/۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای‌خوری
• پوست نارنگی رنده شده: پوست ۱ نارنگی

 

مراحل طرز تهیه کیک نارنگی با آب نارنگی

 

برای درست کردن کیک نارنگی با آب نارنگی ابتدا باید مایه کیک را آماده کنید و آب نارنگی را به مواد بیفزایید. بعد از ترکیب کردن همه مواد با هم، آن‌ها را در قالب بریزید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزید. سپس می‌توانید آن را سرو کنید.

 

مرحله اول: تخم مرغ‌ها را آماده کنید

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک نارنگی، فر را روشن و روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود. در یک ظرف سفیده و در یک ظرف دیگر، زرده‌های تخم مرغ را بریزید. سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید در حدی که وقتی ظرف را برمی‌گردانید، از ظرف بیرون نریزد. سفیده‌ها باید رنگ کرمی و پفدار داشته باشند. سپس این ظرف حاوی سفیده زده شده را در یخچال قرار دهید.

 

مرحله دوم: زرده تخم مرغ را آماده کنید

 

بعد از این که سفیده‌ها را آماده کردید، به ظرفی که زرده‌های تخم مرغ را در آن ریخته بودید، شکر و پوست نارنگی رنده شده اضافه کنید. این مواد را هم با هم بزنید به طوری که مایه کیک بافت کشدار پیدا کند و رنگ آن کرمی شود. سپس روغن مایع را به مخلوط بیفزایید و دوباره به مدت ۳۰ ثانیه با هم بزنید تا یکدست شوند.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه شیرینی برشتوک نخودچی ساده و شکلاتی بدون فر و قالب

 

مرحله سوم: بقیه مواد را اضافه کنید

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک نارنگی، آب نارنگی را به تدریج به ترکیب بالا اضافه کنید و باز مواد را به هم بزنید تا کمی رقیق شود. بیش از ۳۰ ثانیه مواد را هم بزنید. ظرف را کنار بگذارید. سپس آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار از الک ریز عبور دهید. این مخلوط را به تدریج و طی ۳ مرحله به ظرفی که زرده تخم مرغ را در آن ریخته بودید، اضافه کنید و هر بار مواد را با لیسک هم بزنید.

 

مرحله چهارم: مایه کیک نارنگی را آماده کنید

 

آرد و بیکینگ پودر را که اضافه کرده‌ بودید، با همه مواد ترکیب کنید تا یکدست شوند و از هم زدن زیاد مایه کیک خودداری کنید. سپس سفیده تخم مرغ را که در یخچال قرار داده بودید، بیرون بیاورید و به ترکیب قبلی اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. مایه کیک نارنگی شما آماده است.

 

مرحله پنجم: کیک را در فر بگذارید

 

کف یک قالب با اندازه مناسب را کاغذ روغنی بیندازید و مایه کیک نارنگی را در آن بریزید. چند بار قالب را روی سطح کار بکوبید تا حباب‌های داخل مایه کیک خارج شود. قالب حاوی مایه کیک را در طبقه وسط فر که از قبل گرم شده است، قرار دهید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک بپزد و آماده شود. سپس یک خلال دندان را داخل کیک فرو ببرید. اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک شما آماده است و می‌توانید آن را از فر بیرون آورده و سرو کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک هویج به روش کافی شاپی

 

طرز تهیه کیک نارنگی با نارنگی تازه

طرز تهیه کیک نارنگی با نارنگی تازه

 

مدت زمان آماده سازی مواد: ۲۰ دقیقه
مدت زمان مورد نیاز برای پخت: ۴۵ دقیقه

 

مواد لازم برای تهیه کیک نارنگی

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

• آرد: ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• آرد سوخاری: ۲ قاشق غذاخوری (بدون ادویه)
• بیکینگ پودر: ۱ قاشق غذاخوری
• وانیل: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
• تخم مرغ: ۳ عدد
• شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
• کره: ۱۰۰ گرم

 

مراحل طرز تهیه کیک نارنگی با نارنگی تازه و شیر

 

برای تهیه کیک نارنگی به این شیوه، مایه کیک را باید آماده کنید و سپس نارنگی‌ها را برش زده و کف قالب بچینید. در آخر، مایه کیک را روی نارنگی‌ها بریزید و بعد قالب را به مدت ۴۵ دقیقه در فر بگذارید تا بپزد. برای آموزش جزییات پخت این کیک خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

 

مرحله اول: تخم مرغ‌ها را با شکر و وانیل بزنید

 

در این روش از طرز تهیه کیک نارنگی، ابتدا در یک کاسه با اندازه مناسب، تخم مرغ‌ها را بشکنید و شکر و وانیل را به آن‌ها بیفزایید. با همزن برقی، به مدت ۷ دقیقه مواد را با هم بزنید تا رنگشان سفید مایل به کرمی و بافت آن کشدار شود. سپس کره را در یک ظرف بریزید و روی بخار آب یا حرارت غیر مستقیم و به روش بن‌ ماری، ذوب کنید. فر را هم روشن و روی دمای ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 

مرحله دوم: آرد را اضافه کنید

 

بعد از ذوب شدن کره، آن را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و مواد را به هم بزنید تا یکدست شوند. شیر را در این مرحله و به تدریج به مواد بیفزایید و مدام مواد را بزنید تا گلوله نشود. این مایه را کنار بگذارید و آرد و بیکینگ پودر را سه مرتبه از الک ریز عبور دهید و بعد طی ۲ تا ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و هر بار هم بزنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه شیر انبه مقوی و خوش طعم به 5 روش کافی شاپی

 

مرحله سوم: نارنگی‌ها را آماده کنید

 

بعد از اینکه مایه کیک را آماده کردید، کف و دیواره‌های یک قالب را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید. پودر سوخاری بدون ادویه را روی کاغذ روغنی پخش کنید. پوست نارنگی‌ها را بگیرید و آنها را از وسط برش دهید. هسته‌ها را بیرون بیاورید و قسمت برش خورده را کف قالب بچینید.

 

مرحله چهارم: کیک نارنگی را بپزید

 

بعد از اینکه کف قالب را نارنگی‌های برش‌خورده چیدید، مایه کیک را روی آن بریزید و قالب را چند بار روی سطح بکوبید تا حباب‌های مایه کیک خارج شود. سپس قالب را در فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک نارنگی بپزد. بعد از آماده شدن کیک، قالب را بیرون بیاورید و اجازه دهید کمی از دما بیفتد. سپس قالب را برگردانید. کاغذ روغنی را جدا کرده و کیک را برش بزنید و سرو کنید

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک پرتقالی

 

طرز تهیه کیک نارنگی در قابلمه بدون فر

 

طرز تهیه کیک نارنگی در قابلمه بدون فر

 

برای درست کردن کیک نارنگی بدون فر، مایه کیک را آماده کنید و آن را به روش اول یا دوم در قالب بریزید. کف یک قابلمه را یک پایه فلزی بگذارید و قابلمه را روی حرارت بگذارید. درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید دمای داخل قابلمه گرم و شبیه فر شود. سپس قالب را روی پایه فلزی قرار دهید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. روی قابلمه را دم‌کنی بگذارید و ۴۵ دقیقه صبر کنید تا کیک شما بپزد و آماده شود. روی کیک نارنگی را به روش دلخواه خود تزیین و آن را سرو کنید.

 

فوت و فن‌های طرز تهیه کیک نارنگی

 

*در طرز تهیه کیک نارنگی با آب نارنگی، بعد از اضافه کردن آب نارنگی، مواد را زیاد هم نزنید. این کار باعث می‌شود پف کیک بعد از پخت بخوابد.

*برای تزیین روی کیک نارنگی می‌توانید از سس مخصوص، مربای نارنگی، انواع مغزها یا پودر قند استفاده کنید.

*برای درست کردن سس روی کیک نارنگی، می‌توانید از چاشنی‌های دلخواه مثل دارچین، هل و زعفران استفاده کنید.

*اگر کاغذ روغنی برای پوشاندن کف قالب در دسترس ندارید، از روغن برای جلوگیری از چسبیدن کیک به قالب، استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک کشمشی به ۲ روش

 

سوالات متداول

چطور سس نارنگی برای تزیین روی کیک درست کنیم؟

 

چطور سس نارنگی برای تزیین روی کیک درست کنیم؟

 

برای درست کردن سس نارنگی برای روی کیک، مقداری آب نارنگی را به همراه کمی نشاسته و شکر در یک ظرف بریزید و مواد را هم بزنید تا یکدست شود. سپس آن را روی حرارت بگذارید تا کمی غلیظ شود. بعد از پخت کیک، این سس را روی کیک بریزید و آن را سرو کنید. اگر سس زیادی غلیظ است، کمی آب جوش اضافه کنید.

 

چه کار کنیم که کیک نارنگی پف دار شود؟

 

برای پف‌دار شدن کیک نارنگی، بعد از اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر، از همزدن زیاد مواد خودداری کنید. این کار باعث می‌شود پف کیک بخوابد.

 

کالابرگ الکترونیک