پذیرش نقش تکنولوژی | کلید موفقیت در آینده خرده فروشی

پذیرش نقش تکنولوژی | کلید موفقیت در آینده خرده فروشی


30 مرداد 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
نقش تکنولوژی در آینده خرده فروشی

به طور قطع پذیرش نقش فناوری و تکنولوژی کلید موفقیت در آینده صنعت خرده فروشی محسوب می شود. خرده فروشان در حال تطبیق خود با شرایط عادی جدید هستند. در عین حال خریدهای آنلاین افزایش پیدا کرده و شرایط عادی جدید، محدودیت های جدیدی را شامل می شود. اگر بخواهیم نگاهی آینده نگرانه به مشاغل خرده فروشی داشته باشیم، باید پذیرش فناوری را در راس تغییر ذهنیت خود قرار دهیم. پذیرش فناوری به منظور ساده سازی زندگی مدیران و کارکنان فروشگاه است. در این مقاله از مجله کوروش به بررسی این موضوع پرداخته ایم.

 

 

وفاداری مشتری به برند تجاری با استفاده از فناوری در خرده فروشی

 

از نظر فنی و دسترسی به فناوری در خرده فروشی ترسو نباشید

 

خرده فروشان باید با اختلالات دیده نشده و پیش بینی نشده هماهنگ شوند. آن ها باید شرایطی را فراهم کنند تا انتظارات مشتری را برآورده کنند. حتی باید یک گام فراتر از انتظارات مشتری حرکت کنند. با این حال عدم چابکی کافی در زمان واقعی برای سازگاری با پرسونل و مسائل مربوط با خرده فروشی می تواند باعث ناامیدی مشتری شود. در نتیجه چیزی به نام وفاداری به برند تجاری وجود نخواهد داشت. بازاریابی اومنی چنل در خرده فروشی، تا حد زیادی وابسته به فناوری است. بنابراین بدون تجهیز فناوری نمی توان استراتژی بازاریابی موفقی نیز تدوین کرد.

 

بیشتر بخوانید » خرده فروشی چیست و چه اهمیتی دارد «

 

 

از نظر فنی و دسترسی به تکنولوژی در خرده فروشی ترسو نباشید

 

از نظر فنی و دسترسی به فناوری در خرده فروشی ترسو نباشید

 

راز موفقیت در خرده فروشی، سازگاری است. خرده فروشان که در پذیرش تغییرات تکنولوژیکی دیر اقدام می کنند، عقب می مانند. نباید از نظر فنی و دسترسی به فناوری ترسو باشید. همه گیری کرونا روند صنعت خرده فروشی را تغییر داده است. حالا بیشتر فعالیت ها به سمت و سوی راه حل های خودکار حرکت کردند. اکنون زمان آن نیست که به دلیل نگرانی های شخصی، ترسو عمل کنید. شما باید برای موفقیت پویا باشید. یکی از مولفه های پویایی این است که با تمام وجود از فناوری استقبال کنید.

 

 

سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های جدید در خرده فروشی

 

سرمایه گذاری بر روی فناوری در خرده فروشی

 

نگران این نباشید که اولین کسی هستید که برخی تکنولوژی های جدید را در صنعت خرده فروشی را امتحان می کنید. سرمایه گذاری بر فناوری در خرده فروشی باعث تسهیل بخش مهمی از زندگی مدیران و همکاران خواهد شد. این کار باعث می شود تا زمان بیشتری را صرف فعالیت های مشتری در بخش فروش کنید. در عین حال باعث رضایت کارکنان و مشتریان خواهد شد. پیاده سازی یک راه حل مدرن منجر به شفافیت بیشتر در تجارت می شود. به رهبران و مدیران اجازه دهید تا از منابع و دارایی های شرکت به صورت یکپارچه و در راستای توسعه و فناوری استفاده کنند. استفاده از فناوری در خرده فروشی باعث ساده سازی فعالیت نیروی کار، اجرای بهینه کارها در فروشگاه و ارتباطات مفید و موثر میان سازمان و مشتری و در نتیجه بهبود کسب و کار خرده فروشی خواهد شد.

حتما بخوانید  بهترین ابزار ارزان قیمت برای خانه هوشمند در سال 2021

بیشتر بخوانید » نقش فناوری در کنار تجربه کاربردی در بهبود عملکرد خرده فروشی «

 

 

نقش تکنولوژی و داده در آینده خرده فروشی

 

نقش تکنولوژی و داده در خرده فروشی

 

بحث داده و فناوری در صنعت خرده فروشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خرده فروشان امروزه از داده ها در بسیاری از کانال های خود استفاده می کنند. جمع آوری داده و تجزیه و تحلیل آن باعث انجام اقدامات اصلاحی ارزشمندی می شود. با این حال جمع آوری داده تنها کافی نیست. بدون توانایی در واکنش به موقع در زمان واقعی به داده ها کاری نمی توان انجام داد. کارکنان تلاش می کنند تا با استفاده از تحلیل این داده ها بدانند در آینده چه کارهایی را باید انجام دهند. تحلیل رفتار خرید مشتریان از طریق پلتفرم های خرید و فروش مسیر تجویز بهترین اقدامات بعدی را مشخص می کند. این کار عملیات فروش روزانه را در فروشگاه های خرده فروشی ساده خواهد کرد. با استفاده موفقیت آمیز از قدرت داده ها و واکنش در زمان واقعی می توان مناسب ترین و آگاهانه ترین تصمیمات را در مسیر توسعه فروش اتخاذ کرد. وقتی همه دارایی ها قابل مشاهده هستند، طبیعتا عملیات ساده و ساده تر خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید» برنامه وفاداری مشتری مبتنی بر داده برای افزایش فروش در پساکرونا «

 

 

قدم اول پذیرش فناوری و تکنولوژی در خرده فروشی چیست؟

 

قدم اول پذیرش فناوری در خرده فروشی

 

مشاغلی که نقش فناوری در عملیات خود را پذیرفته باشند، قطعا به موفقیت دست پیدا می کنند. اما اولین قدم ها برای پذیرش فناوری و تکنولوژی در خرده فروشی چیست؟ چگونه خرده فروشان به طور موثر از قدرت داده ها در شرکت های خود استفاده می کنند. برای پذیرش موفقیت آمیز فناوری، پذیرش فرهنگ نوآوری مهم است. نگاه دقیق تری به رقبا داشته باشید، به ویژه کسانی که سرمایه گذاری قابل توجهی بر روی بحث برنامه ریزی خودکار انجام داده اند. باید توجه کنید که چطور دیگر رقبا از بحث فناوری سود می برند. از دستاوردهایی که آن ها به دست آورده اند، استفاده کنید.

 

 

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

 

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

 

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در پیشبرد بهره وری از داده بسیار تاثیر گذار هستند. شما باید با استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، نگاهی عمیق و واقعی به داده ها داشته باشید. در چنین شرایطی می توانید عملیات اجرایی را با اطمینان بیشتر پیش ببرید. با استفاده از یادگیری عمیق می توان روندهای مهم عملکرد مناسب و کارایی بیشتر را کشف کرد. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از جمله فناوری هایی محسوب می شوند که در بهینه سازی فرآیندهای فروشگاه در صنعت خرده فروشی تاثیر چشمگیری دارند. آن ها باعث بهبود برنامه ریزی و گردش کار در فروشگاه ها خواهند شد. در عین حال کارکنان می توانند زمان بیشتری را در اختیار مشتریان قرار دهند.

حتما بخوانید  بررسی تفاوت اومنی چنل با مولتی چنل

 

بخوانید: بهبود و تقویت ارتباط با مشتری با هوش مصنوعی مکالمه ای 

 

 

نوآوری، فناوری و چابکی در خرده فروشی

 

نوآوری، فناوری و چابکی در خرده فروشی

 

کلید موفقیت در آینده خرده فروشی علاوه بر نقش فناوری و تکنولوژی توجه به نوآوری و چابکی است. فناوری به عنوان اهرم رشد عمل می کند. اهرمی که راه را برای کار کردن در فروشگاه های خرده فروشی هموارتر می سازد. شما باید با فناوری در مسیر توسعه و نوآوری قرار گیرید. نباید از چیزی ترسید. در این مسیر به راحتی می توان یک رویکرد چابک اتخاذ کرد. استفاده از داده های جدید در زمان واقعی بسیار مهم است.

 

 

پیش بینی رفتار مشتری

 

پیش بینی رفتار مشتری

 

شما می توانید با شناسایی الگوها و ترکیب برخی از آن ها در مسیر اقدامات بعدی قدم بردارید. همچنین گاهی می توانید با استفاده از نوآوری و فناوری برخی رفتارهای مشتریان را به سادگی پیش بینی کنید. سعی کنید در این مسیر از یک رویکرد جامع و شفاف استفاده کنید. شما باید تمامی افراد و فعالیت های داخل فروشگاه را در سراسر شرکت به هم متصل کنید. با پذیرش فناوری خرده فروشان می توانند کسب و کار خود را بدون توجه به چالش هایی که پیش می آید، در مسیر موفقیت پیش ببرند. در عین حال شما قادر خواهد بود تا پیش بینی دقیق تری از نیروی کار به دست آورید. وظایف به طور مداوم انجام می شوند و کارکنان برای بهبود تجربه مشتری توانمندتر می شوند. بهبود تجربه مشتری، وفاداری به برند تجاری را به همراه خواهد داشت.

 

 

تغییرات در شرایط خرید و پرداخت

 

تغییرات در شرایط خرید و پرداخت

 

اتوماسیون و استفاده از فناوری باعث ایجاد تحولات چشمگیری در زمینه های مختلف در صنعت خرده فروشی شده است. در شرایط جدید خرده فروشی پس از پاندمی کرونا دچار تحولات چشمگیری شده است. شرایط خرید و پرداخت ها بسیار تغییر کرده است. مشتریان کمتر مایل به پرداخت مستقیم هستند. آن ها ترجیح می دهند اگر به صورت آنلاین و از طریق پلتفرم های خرده فروشی خرید نمی کنند، در فروشگاه های فیزیکی از گزینه های پرداخت بدون تماس بهره مند شوند. فناوری برای کارکنان نیز بسیار سودمند است. آگاهی از قفسه های خالی در فروشگاه های خرده فروشی و حتی ربات های پاسخگو به مشتریان در بهبود فرآیند فروش حضوری بسیار تاثیرگذار است. با این حال این موضوع به معنی حذف تعاملات انسانی میان کارکنان و مشتریان نیست. فروشگاه های خرده فروشی باید در دنیای تازه پساکرونا بتوانند با به کارگیری فناوری خود را با نیازهای مشتریان تطبیق دهند. پاسخگویی ۲۴ ساعته یکی از این نیازهای اصلی محسوب می شود. کاری که با استفاده از بات ها به سادگی امکان پذیر است. اگر در این مسیر ترسو باشید، قطعا رقابت را در میان سایر رقبای خود که همگام با توسعه و فناوری قدم برداشته اند، از دست خواهید داد.

 

 

منبع: forbes

 

 

کالابرگ الکترونیک