۱۰ کاربرد شیشه پاک کن متفاوت و عجیب که نمی دانستید

۱۰ کاربرد شیشه پاک کن متفاوت و عجیب که نمی دانستید


14 اسفند 1401 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
کاربردهای غیر متعارف شیشه پاک کن

آیا می‌دانید کاربردهای شیشه پاک کن فقط به پاک کردن انواع شیشه پنجره و آینه محدود نمی‌شود؟ مطمئنا شیشه پاک کن برای تمیز کردن شیشه‌های داخل و سطوح خارجی پنجره‌ها، روی میزهای شیشه‌ای و آینه‌ها عالی است ولی کاربردهای شیشه پاک کن که چندان شناخته شده نیستند، موضوع این مقاله از سرویس سبک زندگی در مجله کوروش است. با ما باشید تا شما را با دیگر کاربردهای شیشه پاک کن آشنا کنیم.

 

 

کاربردهای شیشه پاک کن چیست؟

 

کاربردهای شیشه پاک کن

 

از بین بردن جای انگشت‌های بچه‌ها یا لکه‌ آب از روی شیشه، از متداول‌ترین کاربردهای شیشه پاک کن در خانه است. از آن جایی که شیشه پاک کن‌ها در زمان استفاده، ردی از خود به جا نمی‌گذارند و شیشه‌ها را کاملا شفاف و براق می‌کنند، برای تمیز کردن این سطوح، بسیار محبوب هستند.

اما دیگر کاربردهای شیشه پاک کن چیست؟ در همین ابتدا بگوییم شما انواع شیشه پاک کن را می‌توانید به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش خریداری کنید.

 

۱- از بین بردن لکه‌های چربی از روی اجاق گاز

 

پاشیده شدن روغن روی برخی سطوح آشپزخانه، اجتناب ناپذیر است. وقتی آشپزی می‌کنید یا در هنگام سرخ کردن مواد غذایی، همیشه این احتمال وجود دارد که قطره‌های ریز روغن روی دیوار، هود، گاز، کابینت و … بپاشند.

به خاطر داشته باشید که هر چه زودتر اقدام به پاک کردن این چربی‌ها کنید، به نفع خودتان است. چون چربی‌ها تا وقتی تازه هستند، زودتر پاک می‌شوند. به هر حال شیشه پاک کن به شما کمک زیادی می‌کند تا از شر لکه‌های چربی و روغن خلاص شوید و برای تمیز کردن اجاق گاز حسابی کارایی دارد.

حتی اگر این لکه‌های در جاهای سخت و غیر قابل دسترس جمع شده باشند، با پاشیدن شیشه‌ پاک کن روی آنها، لکه‌ها بلند می‌شوند و با یک دستمال نخی یا روزنامه می‌توانید به راحتی این لکه‌ها را از بین ببرید.

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

۲- پاک کردن روی کابینت و کاشی

 

شیشه پاک کن ها جزو شوینده‌هایی هستند که فرمول قوی و خورنده‌ای مثل جوهر نمک یا وایتکس ندارند. به همین خاطر با خیال راحت می‌توانید از آنها برای برق انداختن روی کابینت‌ها، از هر جنسی که باشند، یا برای تمیز کردن کاشی‌های حمام و آشپزخانه استفاده کنید.

اگر از شیشه شوی برای براق کردن سنگ‌های گران‌قیمت مثل سنگ مرمر یا گرانیتی استفاده می‌کنید، باید برای احتیاط، مقداری از آن را در یک بطری بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید تا رقیق‌تر شود. سپس این محلول رقیق شده را روی سطوح سنگی اسپری کرده و آن را با دستمال نخی یا روزنامه پاک کنید.

حتما بخوانید  مقایسه پودر و قرص ماشین ظرفشویی | برای ماشین و ظروف کدام بهتر است؟

نکته: اگر سطح کانتر مستقیما با مواد غذایی تماس پیدا کرده است، پس از استفاده از ماده شوینده، حتما آن را با آب بشویید تا از هر گونه آلودگی مواد غذایی جلوگیری شود.

 

۳- پاک کردن لعاب آب روی شیر آلات

 

پاک کردن لعاب آب روی شیر آلات

 

همیشه برای برق انداختن و پاک کردن لعاب آب روی شیر آلات فلزی، باید و نباید‌ها و احتیاط‌هایی لازم است تا شیرآلات دچار خوردگی نشوند یا رنگشان تیره و سیاه نشود. اگر لوله‌های آب یا سینک استیل با موادی مثل جرم گیر یا وایتکس قوی شسته شوند، دیگر رنگ آنها به حالت اول برنمی‌گردد.

اما می‌توانید به عنوان درخشان و براق‌کننده شیرآلات از شیشه پاک کن استفاده کنید. مقداری از این محلول را روی این سطوح اسپری کنید و بعد با دستمال آنها را پاک کنید. با این کار لکه‌های آب یا جرم روی شیرآلات از بین خواهند رفت.

برای خرید دستمال آشپزخانه و نظافت، می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری اقدام کنید.

 

۴- باز کردن زیپ با شیشه پاک کن

 

هر از گاهی اتفاق می‌افتد که زیپ لباس یا شلوارتان در بدترین زمان ممکن از سر جایش جم نخورد. این وقت‌ها زیپ‌ها نه بالا می‌روند و نه پایین می‌آیند. هر چند یکی از کاربردهای قرص ماشین ظرفشویی باز کردن زیپ است ولی می‌توانید از شیشه پاک کن هم برای باز و بسته کردن زیپ‌های گیر کرده استفاده کنید.

مقداری از شیشه پاک کن را روی زیپ اسپری کنید و وقتی نرم شد، به آرامی زیپ را تکان بدهید تا روان شود.

 

۵- از بین بردن لکه فرش با شیشه پاک کن

 

همیشه هم لازم نیست برای از بین بردن لکه‌های روی فرش یا موکت، از شامپو فرش استفاده کنید. می‌توانید این مسئولیت را به عهده شیشه‌ پاک کن بگذارید. کافی است مقداری از آن را روی فرش اسپری کنید و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا بماند.

سپس با یک پارچه تمیز یا اسکاچ نرم، لکه را بسایید و پاک کنید. می‌توانید شامپو فرش و اسکاچ را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

 

۶- تمیز کردن فضای داخل و خارج اتومبیل

 

تمیز کردن فضای داخل و خارج اتومبیل با شیشه پاک کن

 

نه تنها برای پاک کردن شیشه‌های اتومبیل و آینه‌های آن، بلکه برای براق کردن سطوح داخلی اتومبیل مثل داشبورد، دستگیره‌های کنترل، فرمان، کنسول وسط، دستگیره‌های در و … می‌توانید از یک پارچه تمیز و شیشه پاک کن، استفاده کنید. علاوه بر این، اگر ماشین بوی بدی گرفته است، می‌توانید برای خنثی کردن بو از شیشه پاک کن استفاده کنید.

برای این کار، روی یک پارچه تمیز نخی، کمی شیشه پاک کن اسپری کنید و روی پارچه‌های صندلی خودرو بمالید. درهای خودرو را باز بگذارید تا صندلی‌ها خشک شوند. سپس می‌توانید با خیال راحت از بوهای نامطبوع داخل ماشین در امان بمانید.

 

۷- پاک کردن جای برچسب از روی سطوح

 

یکی از کاربردهای شیشه پاک کن، از بین بردن رد باقی‌مانده‌های چسبیده به سطوح است. اگر یک برچسب را که روی سطوح شیشه‌ای چسبانده شده است، جدا کنید، نه تنها معمولا لکه از خودش به جا می‌گذارد، بلکه کثیفی‌ها و آلودگی‌های محیطی را هم به خودش جذب می‌کند.

حتما بخوانید  7 روش درمان تنگی نفس با مواد شوینده در خانه تکانی

هر چند برای پاک کردن این لکه‌ها، مخلوط آب و صابون می‌توان مفید باشد ولی با این ترکیب باید مدت زمان زیادی، سطح چسبنده را بخراشید. برای استفاده از شیشه پاک کن کافی است مقداری از آن را روی باقی‌مانده چسبناک اسپری کنید و کمی صبر کنید.

به آرامی روی رد چسبناک بمالید تا از جای خود بلند شود. نگران نباشید، قرار نیست اتفاق خاصی بیفتد، سطح هیچ آسیبی نمی‌بیند. انواع صابون لباسشویی و پودر صابون را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت حضوری، اینترنتی یا تلفنی تهیه کنید.

 

۸- پاک کردن نوشته‌های با ماژیک روی وایت برد

 

پاک کردن نوشته‌های با ماژیک روی وایت برد

 

تخته‌های سفید یا وایت‌برد معمولا بعد از مدتی رنگ ماژیک‌هایی را که روی آنها نوشته می‌شود، به خود می‌گیرند. حتی ممکن است به طور اشتباهی از ماژیکی استفاده کنید که دائمی است. یا اگر مدت طولانی لکه‌های روی وایت برد را پاک نکنید، پاک کردن آن با اسفنج یا دستمال کاغذی خشک، کار چندان راحتی نخواهد بود.

برای این کار به تنها چیزهایی که نیاز دارید، یک شیشه‌شوی و یک دستمال نخی یا دستمال کاغذی است. با این وسایل به راحتی می‌توانید تخته سفید را کاملا سفید کنید. برای تهیه دستمال کاغذی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به صورت حضوری، اینترنتی یا تلفنی اقدام کنید.

 

۹- بیرون آوردن انگشتر یا رینگ از انگشت

 

اگر به خاطر عرق کردن انگشتتان یا ورم کردن و حتی اضافه وزن، انگشتر یا حلقه‌تان بیرون نمی‌آید، کافی است مقداری شیشه پاک کن را روی انگشتتان اسپری کنید تا به راحتی انگشتر یا حلقه، خارج شود.

 

۱۰- برق انداختن جواهرات با شیشه پاک کن

 

برق انداختن جواهرات با شیشه پاک کن

 

یکی دیگر از کاربردهای شیشه پاک کن برق انداختن زیورآلات است. اگر بعد از مدتی، جواهراتتان به خاطر جرم گرفتن و آلودگی، درخشندگی خود را از دست داد، روی آنها شیشه پاک کن اسپری کنید و با یک مسواک نرم، آنها را به آرامی بسابید.

سپس جواهرات را زیر آب بگیرید و بشویید و خشک کنید. به خاطر داشته باشید که نباید جواهرات برای مدت طولانی در معرض شوینده‌های حاوی الکل یا بنزن باشند.

 

بیشتر بخوانید: کنسانتره شیشه پاک کن چیست؟

 

سوالات متداول

 

 می‌توان با شیشه پاک کن لکه لباس‌ها را از بین برد؟

 

ممکن است بتوان برخی لکه‌ها را با اسپری کردن شیشه پاک کن از روی برخی پارچه‌ها از بین برد. چون ترکیبات شیشه پاک کن الکلی است و برخی لکه‌ها با الکل پاک یا کمرنگ‌تر می‌شوند. اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، بهتر است از سفید کننده یا دیگر شوینده‌های مناسب این کار استفاده کنید.

 

آیا با شیشه پاک کن می‌توان صفحه تلویزیون یا کامپیوتر را پاک کرد؟

 

هرگز نباید از پاک کننده‌های مخصوص شیشه و آینه که ترکیبات صابونی، الکلی، بنزن، آمونیاک یا تینر رنگ دارند برای تمیز کردن مانیتور یا صفحه نمایش‌های تلویزیون، لپ تاپ یا رایانه استفاده کرد. با این کار پوشش روی صفحه نمایش از بین خواهد رفت و باعث آسیب دائمی به آن خواهد شد.

 

‌منبع: dupas

کالابرگ الکترونیک