معرفی و خلاصه کتاب «این است بازاریابی» اثر ست گادین

معرفی و خلاصه کتاب «این است بازاریابی» اثر ست گادین


21 مهر 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
معرفی و خلاصه کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین

ست گادین در کتاب « این است بازاریابی» معتقد است نوع بازاریابی موثر درک مشتری و خواسته هایش است. این که بتوان با این خواسته ها ارتباط برقرار کرد. بازاریابی صحیح وقتی است که انتظارات بیشتری از کسانی که به ما اعتماد دارند را برآورده کنید. بازاریابی از کمک سخاوتمندانه به دیگران و تبدیل شدن به همان چیزی که آن ها می خواهند نشات می گیرد. در این مقاله از سرویس کتاب مجله کوروش به معرفی و خلاصه کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین پرداختیم.

 

۵ مرحله بازاریابی از نگاه ست گادین در کتاب «این است بازاریابی»

 

5 مرحله بازاریابی از نگاه ست گادین در کتاب «این است بازاریابی»

 

ست گادین در کتاب «این است بازاریابی» معتقد است بازاریابان همان کسانی هستند که با ارائه راه حل فرصتی برای حل مشکلات خود و دیگران ایجاد می کنند. این فرصت باعث حرکت رو به جلو می شود. او معتقد است بازاریابی در ۵ مرحله صورت می گیرد. اولین قدم این است که چیزی را بسازید که ارزش ساخته شدن داشته باشد. داستانی که ارزش گفتن دارد و یا مشارکتی که ارزش صحبت کردن دارد. مرحله دوم طراحی و ساخت به گونه ای است که تعداد کمی از افراد از آن بهره مند شده و به آن اهمیت می دهند.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «مهره حیاتی؛ آیا غیر قابل جایگزینی هستید؟!» اثر ست گادین

 

 

روایت سازی در بازاریابی

 

روایت سازی در بازاریابی 

 

گام سوم از نگاه ست گادین است که بتوانید داستانی را روایت کنید. روایتی که با رویای آن گروه کوچک از مردم مطابقت داشته باشد. شما باید بتوانید روایت خود را با کوچک ترین بازار پایدار مطابقت دهید. گام چهارم بازاریابی از نگاه نویسنده کتاب مرحله ای است که در آن همه هیجان زده می شوند. شما باید بتوانید خبر را پخش کنید. اما آخرین مرحله بازاریابی معمولا اغلب نادیده گرفته می شود. این که بتوانید سال های سال به طور منظم، پیوسته و سخاوتمندانه حضور داشته باشید. شما باید بتوانید برای سازمان دهی، رهبری و ایجاد اعتماد به نفس تغییری را که می خواهید صورت دهید. بازاریابان کسانی هستند که تغییر را ایجاد می کنند. تغییری که با پیام های پیش بینی شده، شخصی و مرتبط به مردم ارائه می شود.

 

نگاه ست گادین به بازاریابی در کتاب «این است بازاریابی»

 

نگاه ست گادین به بازاریابی در کتاب «این است بازاریابی»

 

ست گادین در کتاب این است بازاریابی، معتقد است بازاریابی افراد را از طریق داستان، ارتباطات و تجربه تغییر می دهد. بازاریابی مسابقه ای برای افزودن ویژگی های بیشتر با پول کمتر نیست. بازاریابی تلاش برای ایجاد تغییر از طرف کسانی است که به آن ها خدمت می کنیم.

 

 

راهی برای رسیدن به احساسات

 

گادین معتقد است اگر بتوانید تعلق، ارتباط، آرامش روحی، ثبات و یا احساسات ارزشمند را در کار ایجاد کنید موفق خواهید شد. چیزی که می فروشید راهی برای رسیدن به این احساسات است. نویسنده معتقد است وقتی روی تاکتیک ها متمرکز می شویم، همه را ناامید می کنیم! بنابراین نتیجه ای نیز نخواهیم گرفت. گادین می گوید شاید درست ترین راه این باشد که از خود سوال کنید که این کار را برای چه کسانی انجام می دهید. ما در بازاریابی روایت می کنیم، روایت هایی که با گذشت زمان طنین انداز می شوند و ماندگار می مانند. داستان هایی که حقیقت دارند. چرا که ما آن ها را با اقدامات، محصولات و خدمات خود به واقعیت تبدیل کرده ایم.

حتما بخوانید  بهترین سایت های دانلود رایگان کتاب ایرانی و خارجی

 

بوم رویاها و آرزوها در کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین

 

بوم رویاها و آرزوها در کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین

 

نویسنده کتاب این است بازاریابی، در بخشی از کتاب از بوم رویاها و آرزوها صحبت می کند. ست گادین معتقد است ما احساسات، موقعیت و ارتباطات را می فروشیم و نه وظایف و چیزهای دیگر. او می گوید در بازاریابی باید کارهایی را که می دانید انجام دهید. مانند ماشین با تاکتیک های از پیش تعیین شده، شروع نکنید. حواس پرتی را کنار بگذارید در عوض با رویاها، ترس ها، و حالات احساسی شروع کنید. سعی کنید با تغییرات مشتری همگام با او حرکت کنید. نویسنده معتقد است برای افزایش چشمگیر حجم مخاطبان یا هزینه ای که دریافت می کنید باید بی وقفه کار کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب مدیریت افراد از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو

 

 

به دنبال کوچک ترین بازار پایدار باشید

 

به دنبال کوچک ترین بازار پایدار باشید

 

گادین در بخشی از کتاب این است بازاریابی معتقد است بیشتر از این که از خود سوال کنید که چه کسی را هدف قرار دهید، باید به دنبال کوچک ترین بازار پایدار باشید. او می گوید منتقدی که از کار شما خوشش نمی آید را باید پذیرفت. نمی توان با او بحث کرد اما باید بدانید که این گونه نیست که هیچ کس از کار و خدمات شما خوشش نیاید. ممکن است شخص دیگری آن را دوست داشته باشد. گادین می گوید افراد مانند ما کارهای مشابهی انجام می دهند. همین باعث می شود با تمرکز بر کوچک ترین بازار پایدار شانس شما افزایش یابد. شما می توانید راحت تر تغییر ایجاد کنید. پس از آن می توانید این تغییرات را به طور ارگانیک با لایه های بعدی بازار به اشتراک بگذارید.

 

 

شجاعت ایجاد تنش

 

ست گادین در بخش دیگری از کتاب این است بازاریابی معتقد است بازاریابان موثر، شجاعت ایجاد تنش را دارند. تغییر همراه با تنش است. او معتقد است باید اعتماد و تنش را به عنوان اصول مهم بازاریابی پذیرفت. همیشه سعی کنید از خود سوال کنید که با راه حلی که در ذهن دارید، آیا تنشی ایجاد می کنید. اگر پاسخ منفی باشد قطعا تغییری در وضعیت ایجاد نکرده اید.

 

وضعیت، تسلط و وابستگی از نگاه ست گادین

 

وضعیت، تسلط و وابستگی از نگاه ست گادین در کتاب «این است بازاریابی»

 

ست گادین نویسنده کتاب این است بازاریابی، سه تعریف مهم در بازاریابی را مطرح می کند. او می گوید وضعیت، موقعیت ما در سلسله مراتب است. در عین حال تصور ما از موقعیت است. گادین معتقد است وضعیت و نقش ما از ما محافظت می کند و به ما کمک می کند تا به آن چه می خواهیم برسیم. وضعیت به ما این اهرم را می دهد تا تغییر ایجاد کنیم. نقش و وضعیت ما مکانی برای پنهان شدن است. نقش و وضعیت روایتی ایجاد می کند که انتخاب های ما تغییر کرده و این تغییر ادامه دار خواهد بود. ما برای تغییر وضعیت و یا حفظ شرایط خود تقریبا هر کاری را انجام می دهیم. وقتی بازاریابان با ایده جدید خود و پیشنهاد ایجاد تغییر ظاهر می شوند، این وضعیت را به چالش می کشند.

حتما بخوانید  معرفی و خلاصه کتاب روانشناسی عزت نفس اثر ناتانیل براندن

 

 

وضعیت همیشه نسبی بوده و دارای اینرسی است

 

وضعیت همیشه نسبی بوده و دارای اینرسی است

 

گادین معتقد است وضعیت همیشه نسبی بوده و دارای اینرسی است. ما به احتمال زیاد برای حفظ شرایط و وضعیت خود چه بالا و چه پایین، تلاش می کنیم تا آن را تغییر دهیم. گادین در بخش دیگری از کتاب صحبت از وابستگی می کند. معمولا وابستگی با سوالاتی که شخصی هستند شروع می شود. سوالاتی که در مورد شما و اطرافیان تان است. این که چه کسی شما را می شناسد. چه کسی به شما اعتماد می کند. آیا اوضاع را تغییر داده اید؟ دایره اطراف شما چه کسانی هستند؟ در مقابل وابستگی، نویسنده بحث سلطه را پیش می کشد. سوالاتی که معمولا درباره سلطه مطرح می شود، تقریبا مشخص هستند. این که چه کسی قدرت بیشتری دارد؟ یا جملاتی چون این مال من است. نویسنده معتقد است آشنایی با این سه موضوع در بازاریابی بسیار مهم است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و خلاصه کتاب «ذهن حواس جمع» اثر نیر ایال

 

 

اهمیت نشانه شناسی، نمادها و زبان محلی از نگاه نویسنده

 

اهمیت نشانه شناسی، نمادها و زبان محلی از نگاه ست گادین نویسنده کتاب این است بازاریابی

 

ست گادین در بخش دیگری از کتاب این است بازاریابی، معتقد است بازاریابان باید با نشانه شناسی، نمادها و زبان محلی آشنایی داشته باشند. گادین معتقد است لوگوی مورد استفاده برند تجاری شما راوی داستان کسب و کار شماست. در عین حال ظاهر کسب و کار شما را به تصویر می کشد. کلمات، نه تنها با معانی بلکه با نحوه صداها و استفاده آن ها تاثیرگذار هستند. بازاریابان باید با نشانه شناسی آشنایی کامل داشته باشند. زمانی که نمادی به تصویر کشیده می شود، باید آن نماد از تمامی لحاظ دارای مفهوم و نشانه ای باشد. گادین معتقد است سیگنالی که شما به عنوان بازاریاب ارسال می کنید، تاثیر زیادی در ایجاد اعتماد و تصویر کسب و کار شما دارد. اگر می خواهید یک دارایی بازاریابی بسازید، باید بر روی این موضوعات سرمایه گذاری کنید. مردم به این موضوعات اهمیت می دهند.

 

سخن پایانی

 

ست گادین در کتاب این است بازاریابی، به ارائه نکات بسیار مهم و تاثیرگذار در بازاریابی کسب و کار ها می پردازد. نکاتی که در بسیاری از موارد از سوی بازاریابان نادیده گرفته می شود. او از انواع بازاریابان صحبت می کند. بازاریابان تنبل و یا سخت کوش. این که ارتباط این افراد با دیگران چگونه است. گادین معتقد است برای بهترین بازاریابی باید همیشه شگفت انگیز باشید. او می گوید بهترین بازاریاب ها همیشه در حال آزمایش هستند. با افراد متفاوت، متفاوت عمل می کنند.

 

 

منبع: booksconcepts

 

کالابرگ الکترونیک