طرز تهیه کیک برگردان موز به ۲ روش در فر و بدون فر

طرز تهیه کیک برگردان موز به ۲ روش در فر و بدون فر


13 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک برگردان موز
فهرست محتوا پنهان

کیک برگردان موز یکی از خوشمزه ترین و متفاوت ترین انواع کیک است که طعم بسیار لذیذی نسبت به انواع کیک ساده دارد. در طرز تهیه کیک برگردان موز تنها باید به چند نکته ساده توجه کنید و ببینید که کیک شما چقدر طعم متفاوت و خوشمزه ای به خود می گیرد. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می توانید با آموزش و دستور پخت کیک برگردان موز خانگی خوشمزه به ۲ روش در فر و بدون فر آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد طرز تهیه کیک وارونه موز پاسخ خواهیم داد.

 

طرز تهیه کیک برگردان موز

 

طرز تهیه کیک برگردان موز

 

مواد لازم برای تهیه کیک موز وارونه

 

  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • پودر شکر: نصف لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: ۱/۴ قاشق چای خوری
  • کره آب شده: ۱۰۰ گرم
  • ماست شیرین: ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر: نصف لیوان فرانسوی دسته دار
  • آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر نشاسته ذرت: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته دار
  • بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری
  • موز، گردو و پسته: به مقدار لازم
  • شکر قهوه‌ای: ۱ قاشق غذاخوری

 

 

مراحل دستور پخت کیک برگردان موز

 

مراحل دستور پخت کیک برگردان موز

 

کیک برگردان موز همانطور که از نام آن مشخص است، یک نوع کیک مخصوص است که در ته کیک، برش‌های موز قرار می گیرد و از همین رو بعد از برگرداندن کیک سطح کیک شما پر از موزهایی است که در فر به خوبی پخته و برشته شده اند. در کنار ظاهر هوس برانگیز این کیک، کیک وارونه موز طعم بسیار خوشمزه ای دارد و از انواع کیک های پرطرفدار کافی شاپی محسوب می شود. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه کیک وارونه موز یا همان کیک برگردان موز آشنا شوید.

 

 

مرحله اول؛ ترکیب کردن پودر شکر و تخم مرغ

 

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک برگردان موز خوشمزه خانگی باید پودر شکر را با تخم مرغ داخل کاسه همزن بریزید. سپس عصاره وانیل را نیز به آن‌ها اضافه کنید و همه مواد را برای مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط کنید. مواد را آنقدر بزنید تا بافت آن کشدار و روشن شود.

 

 

مرحله دوم؛ اضافه کردن کره، ماست و شیر به سایر مواد

 

در مرحله دوم از آموزش و دستور پخت کیک برگردان موز ساده و خوشمزه باید کره نرم شده، ماست و شیر را به سایر مواد اضافه کنید. سپس دوباره مواد را با همزن ترکیب نمایید و برای مدت ۳۰ ثانیه بزنید تا کاملا یکدست شوند.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه آش کارده شیرازی با سبزی تازه و خشک و طعمی لذیذ

 

 

مرحله سوم؛ الک کردن مواد خشک کیک وارونه موز

 

بعد از این که همه مواد تر را با هم ترکیب کردید، در این مرحله از طرز تهیه کیک برگردان موز باید مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را ترکیب کنید و سپس مواد را ۲ بار الک کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ ترکیب کردن مواد خشک با سایر مواد

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک برگردان موز خوشمزه خانگی باید ترکیب الک شده آرد، نشاسته ذرت و بیکینگ پودر الک شده را به سایر مواد کیک اضافه کنید. سپس با کمک لیسک مواد را به آرامی و به یک سمت هم بزنید تا مایه کیک کاملا منسجم و یکدست شوند.

 

 

مرحله پنجم؛ اضافه کردن مغز گردو و پسته به مایه کیک برگردان موز

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک وارونه موز ساده باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. سپس اجازه دهید که برای ۱۵ دقیقه گرم شود. در این فرصت مغز گردو و پسته را خرد کنید و به مواد مایه کیک اضافه کنید.

 

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

مرحله ششم؛ چرب کردن قالب کیک

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک وارونه موز یک قالب مناسب برای درست کردن کیک برگردان موز انتخاب کنید. قالب را با استفاده از روغن یا مقداری کره کاملا چرب کنید.

 

 

مرحله هفتم؛ آماده کردن لایه موز زیر کیک

 

آماده کردن لایه موز زیر کیک

 

بعد از چرب کردن قالب کیک، مقداری شکر قهوه ای داخل قالب بریزید و خوب در همه بخش‌های آن پخش کنید. موزها را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و به طور منظم و یکدست در کف قالب بچینید.

 

 

مرحله هشتم؛ ریختم مایه کیک وارونه موز داخل قالب

 

بعد از این که موزها را داخل قالب چیدید، در این مرحله از طرز تهیه کیک وارونه موز می توانید مایه کیک را به قالب اضافه کنید.

 

 

مرحله نهم؛ قرار دادن کیک در فر

 

در این مرحله از تهیه کیک برگردان موز خوشمزه خانگی باید قالب کیک را داخل فری که از قبل گرم کرده‌اید قرار دهید. معمولا این کیک برای پخت به ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

 

 

مرحله دهم؛ برگرداندن کیک

 

بعد از این که کیک پخت، آن را از فر خارج کنید. اجازه دهید کیک کمی خنک شود. سپس آن را به آرامی برعکس کنید تا کیک به صورت قالبی خارج شود.

 

 

طرز تهیه کیک برگردان موز بدون فر

 

طرز تهیه کیک برگردان موز بدون فر

 

کیک برگردان موز بدون فر به روش کافی شاپی و در ماهیتابه هم درست می‌شود. مراحل درست کردن کیک وارونه موز بدون فر در ماهیتابه را قدم به قدم دنبال کنید.

 

 

مرحله اول؛ چرب کردن ماهیتابه برای درست کردن کیک برگردان موز

 

در طرز تهیه کیک برگردان موز بدون فر باید کیک را داخل یک ماهیتابه نچسب آماده کنید. برای این کار مایه کیک را همانند روش قبل آماده می کنید. سپس سطح ماهیتابه را به طور کامل چرب کنید.

 

 

مرحله دوم؛ ریختن شکر و موز کف ماهیتابه

 

حالا مقداری شکر قهوه ای کف ماهیتابه بریزید و موزهای برش خوره را داخل ماهیتابه بچینید. می توانید مقداری گردو نیز در قسمت ته کیک قرار دهید.

 

 

مرحله سوم؛ داغ کردن شعله پخش کن

 

حتما بخوانید  ۶ علت وا رفتن کوکو سبزی + ۶ روش برای وا نرفتن آن

سپس شعله گاز را با حرارت ملایم روشن کنید شعله پخش کن را روی قرار بگذارید تا گرم شود. در این مرحله نیازی به داغ کردن ماهیتابه نیست و فقط باید شعله پخش کن را داغ کنید.

 

 

مرحله چهارم؛ ریختن مایه کیک وارونه موز داخل ماهیتابه

 

ریختن مایه کیک وارونه موز داخل ماهیتابه

 

بعد از گرم شدن شعله پخش کن مایه کیک وارونه را داخل ماهیتابه بریزید. سپس یک دم کنی روی درب ماهیتابه قرار دهید و ماهیتابه را روی شعله پخش کن داغ بگذارید تا کیک وارونه موز شما به آرامی پخته شود.

 

 

مرحله پنجم؛ پخت کیک برگردان موز در ماهیتابه

 

معمولا در این روش طرز تهیه کیک وارونه با پودر قند بدون فر پختن کیک حدود ۱ ساعت طول می کشد و بعد از آن بوی کیک کم کم بلند خواهد شد.

 

 

مرحله ششم؛ برگرداندن کیک وارونه موز از ماهیتابه

 

در این زمان باید چنگال را داخل کیک فرو کنید و مطمئن شوید که کیک شما کاملا پخته است. اگر مایه کیک به نوک چنگال نچسبید کیک پخته است. سپس شعله گاز را خاموش کنید و بعد از این که کیک برگردان موز کمی سرد شد، آن را از داخل ماهیتابه برگردانید.

 

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک برگردان موز

 

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کیک برگردان موز

 

  • برای درست کردن کیک برگردان موز حتما از کره هم دما با محیط استفاده کنید.

 

  • استفاده از پودر شکر یا پودر قند در طرز تهیه کیک وارونه موز موجب نرم تر شدن بافت کیک می شود. اما در صورتی که پودر شکر دسترسی ندارید، می توانید از شکر معمولی نیز استفاده کنید.

 

  • در طرز تهیه کیک برگردان موز کاراملی می توانید شکر و کره را داخل ماهیتابه بریزید و خوب هم بزنید تا حالت کاراملی پیدا کند. سپس می توانید این ترکیب را روی موزهای کف قالب بریزید و کیک را در فر قرار دهید.

 

  • تعداد موز و نوع برش آن برای درست کردن کیک برگردان موز کاملا اختیاری است و شما می توانید بنا به سلیقه خودتان از مقدار موز بیشتر یا کمتری استفاده نمایید.

 

  • در طرز تهیه کیک برگردان موز همه مواد یخچالی باید با محیط هم دما باشند.

 

  • برای درست کردن کیک وارونه موز بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید تا کیک راحت‌تر از قالب جدا شود.

 

  • به منظور خوش عطر و طعم شدن کیک وارونه موز می توانید کمی پودر دارچین به مواد کیک اضافه کنید.

 

  • کیک برگردان موز یک نوع کیک کافی شاپی خوشمزه است که به دلیل قرار گرفتن لایه های موز و شکر در قسمت زیرین کیک، عطر و طعم فوق العاده‌ای دارد. شما می توانید این کیک خوشمزه خانگی را برای مهمانی ها و دورهمی های خانوادگی آماده کنید و با این کیک موز خاص و لذیذ از مهمان های خودتان پذیرایی کنید.

 

 

سوالات متداول

 

طرز تهیه کیک برگردان موز کاراملی چگونه است؟

 

در طرز تهیه کیک برگردان موز کاراملی می توانید شکر و کره را داخل ماهیتابه بریزید و خوب هم بزنید تا حالت کاراملی پیدا کند. سپس می‌توانید این ترکیب را روی موزهای کف قالب بریزید و کیک را در فر قرار دهید.

 

 

چه تعداد موز در طرز تهیه کیک وارونه موز استفاده می شود؟

 

تعداد موز و نوع برش آن برای درست کردن کیک برگردان موز کاملا اختیاری است و شما می توانید بنا به سلیقه خودتان از مقدار موز بیشتر یا کمتری استفاده نمایید.

 

 

کالابرگ الکترونیک