طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ویفر | دسر ساده و سریع

طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ویفر | دسر ساده و سریع


1 تیر 1402 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک یخچالی با بیسکویت ویفر | دسر ساده و سریع

تجربه درست کردن دسر و کیک با ویفرهای طعم‌دار را دارید؟ یکی از روش‌های درست کردن کیک یخچالی با بیسکویت ویفر است. در طرز تهیه کیک با بیسکویت ویفر شما بدون نیاز به پخت کیک و در کمترین زمان ممکن یک دسر متفاوت و البته خوشمزه درست می‌کنید. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش می‌توانید با روش تهیه یکی از خوش‌طعم‌ترین انواع دسر با ویفر و شوکورول و فوت و فن‌های آن آشنا شوید.

مواد لازم تهیه دسر کیک یخچالی با ویفر (برای حدود ۸ نفر)

  • ویفر کریسپی توت‌فرنگی ۴۰ گرمی نادی: ۴ بسته
  • ویفر وانیل کاکائویی رامینا ۴۰ گرمی نادی: ۸ بسته
  • ویفر کریسپی موزی ۴۰ گرمی نادی: ۵ تا ۶ بسته
  • بستنی وانیلی نرم شده در دمای اتاق: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی شکلاتی نرم شده در دمای اتاق: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی توت‌فرنگی نرم شده در دمای اتاق: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • خامه ساده: ۱/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شکر: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • شوکورول لیوانی فندقی نادی: ۱ بسته (برای تزیین)

مدت زمان آماده سازی مواد: ۳۰ دقیقه

زمان لازم برای آماده شدن دسر در فریزر: حدود ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه دسر با ویفرهای طعم‌دار

 

مراحل طرز تهیه دسر با ویفرهای طعم دار

 

ترکیب بستنی با طعم ترد و لذیذ ویفرهای میوه‌ای و کاکائویی دلچسب و جذاب است. در ادامه این بخش می‌توانید با مراحل تهیه این دسر یخچالی خوشمزه با انواع ویفر و شوکورول نادی آشنا شوید.

مرحله اول؛ قالب را برای تهیه دسر آماده کنید

در اولین مرحله از تهیه کیک یخچالی با «ویفرهای طعم‌دار نادی» و بستنی‌های مختلف، باید یک قالب گرد با اندازه حدود ۲۰ سانتی‌متری انتخاب کنید. سپس روی قالب را با سلفون یا یک کیسه پلاستیکی بپوشانید. به خاطر داشته باشید که ارتفاع قالب باید به گونه‌ای باشد که ویفرها به صورت عمودی در آن قرار بگیرند.

مرحله دوم؛ لایه اول دسر را درست کنید

در این مرحله از طرز تهیه این دسر یخچالی با ویفر باید ۱ لیوان بستنی وانیلی نرم شده در دمای اتاق را کف قالب بریزید و خوب در سرتاسر قالب پخش کنید. سپس ویفر وانیل کاکائویی نادی را به صورت عمودی و از کناره قالب دور تا دور آن بچینید و خوب فشار دهید.

در صورت تمایل برای خرید انواع ویفر و بیسکویت نادی با طعم‌های موزی، وانیل کاکائویی، توت‌فرنگی و … می‌توانید به روش حضوری (جهت شرکت در جشنواره جایزه باران نادی) از فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

این مژده را به شما می‌دهیم که با خرید ویفر و شوکورول‌های نادی از افق کوروش می‌توانید در جشنواره جایزه باران نادی شرکت کنید و برنده جوایز نفیس شوید. در ادامه شرایط شرکت در جشنواره را برای شما توضیح می‌دهیم.

حتما بخوانید  افطاری ساده و کم هزینه | طرز تهیه ۱۸ افطاری ارزان + فیلم

مرحله سوم؛ همه ویفرها را در قالب بچینید

 

برای تهیه دسر ویفری همه ویفرها را در قالب بچینید

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک با بیسکویت ویفر باید ردیف بعدی ویفرها را درست مثل قبل در قالب بچینید. برای این کار باید «ویفر کریسپی توت‌فرنگی نادی» و «ویفر کریسپی موزی نادی» را به صورت عمودی و دایره‌ای در قالب بچینید و خوب فشار دهید تا داخل بستنی‌های کف قالب سفت شوند. فراموش نکنید که برای چیدن ویفرها در قالب باید ۲ لایه ویفر توت‌فرنگی نادی و ۲ تا ۳ لایه ویفر موزی نادی بچینید تا قالب کاملا پر شود.

مرحله چهارم؛ بستنی‌ها را به دسر اضافه کنید

بعد از این که همه ویفرها را در قالب چیدید، نوبت اضافه کردن بستنی است. در ابتدا بستنی کاکائویی نرم شده را دور تا دور دسر بریزید. سپس بستنی توت‌فرنگی نرم شده را در قسمت میانی دسر اضافه کنید. توجه داشته باشید که بستنی شما باید بسیار نرم و حالت آب شده باشد تا کاملا به لابه‌لای ویفرها نفوذ کنید. قالب را چند بار روی سطح کار بکوبید تا تمام قسمت‌های زیر دسر هم به بستنی آغشته شوند.

در صورت تمایل انواع بستنی از جمله بستنی لیتری با طعم‌های مختلف را از افق کوروش بخرید؛ حضوری، آنلاین یا تلفنی.

مرحله پنجم؛ کیک ویفری را در فریزر قرار دهید

بعد از این که کیک ویفری را آماده کردید، لبه‌های پلاستیک را از کناره قالب به سمت بیرون بکشید و روی دسر را کاملا با پلاستیک بپوشانید. سپس کیک ویفری را برای چند ساعت یا یک شب در فریزر قرار دهید تا کاملا سفت شود. قبل از قرار دادن این دسر با ویفر در فریزر حتما روی آن را بپوشانید تا طعم و بوی دسر شما در فریزر تغییر نکند.

مرحله ششم؛ کیک ویفری را از قالب خارج کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه کیک یخچالی با ویفر باید دسر را از فریزر خارج کنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کیک ویفری کمی نرم شود. سپس با کمک پلاستیک کیک را به آرامی از داخل قالب خارج کنید و در ظرف مورد نظرتان برگردانید.

مرحله هفتم؛ کیک ویفری را با شوکورول نادی تزیین کنید

برای تزیین کیک ویفری، خامه و شکر را با همزن بزنید تا خامه پف کند و سبک شود. خامه فرم گرفته را در قیف خامه‌زن با ماسوره ستاره‌ای بریزید. سپس با خامه روی کیک را به سلیقه خودتان تزیین کنید. در انتها برای تزیین کیک ویفری چند عدد «شوکورول نادی» روی کیک قرار دهید و آن را سرو کنید. روش‌های تزیین کیک با شوکورول را بلد هستید؟

در صورت تمایل می‌توانید خامه، شکر و همچنین انواع شوکورول کاکائویی، شوکورول  فندقی و شوکورول قهوه از برند نادی را به صورت حضوری (جهت شرکت در جشنواره جایزه باران نادی) از فروشگاه‌های همواره تخفیف افق کوروش تهیه کنید.

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر کیک یخچالی با ویفر

 

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر با ویفر

 

  • برای تهیه این دسر با ویفر می‌توانید به جای ویفر وانیل کاکائویی، موزی و توت‌فرنگی از انواع طعم‌های ویفر مثل کاکائویی و نعناع، کاکائویی با طعم سیب دارچین و ویفر کاراملی نادی نیز استفاده کنید.
  • نحوه چیدمان این کیک با بیسکویت ویفر کاملا اختیاری است. اما چیدمان عمودی ویفر در دسر موجب می‌شود تا دسر شما بعد از برش دادن ظاهر جذاب‌تری پیدا کند.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه دسر با ویفر از طعم‌های مختلف بستنی استفاده کنید و این دسر را با هر طعم بستنی که دوست دارید آماده کنید.
  • دسر ویفری را زمانی که تازه از فریزر خارج کرده‌اید و هنوز سفت است برش بزنید تا بعد از برش حالت خود را از دست ندهد.
  • می‌توانید این کیک با بیسکویت ویفر را برای حدود ۱۵ روز تا ۱ ماه در ظرف درب بسته و در فریزر نگهداری کنید.
  • در زمان چیدن ویفرها در دسر مراقب باشید تا ویفرها سالم در کنار هم قرار بگیرند تا ظاهر دسر شما در انتها جذاب‌تر شود.
  • بعد از تهیه کیک با بیسکویت ویفر می‌توانید این دسر خوشمزه را با انواع میوه‌های خرد شده، ویفر خرد شده و شکلات رنده شده نیز تزیین کنید.
  • از آن جایی که در طرز تهیه کیک با بیسکویت ویفر از بستنی استفاده شده است، باید این دسر را بعد از خارج کردن از فریزر به سرعت سرو کنید. در غیر این صورت دسر نرم می‌شود و طعم و ظاهر خود را از دست می‌دهد.
  • برای درست کردن کیک با ویفر موزی می‌توانید تنها از ویفر کریسپی موزی نادی و بستنی با طعم وانیل یا موز استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود این دسر را با تکه‌های میوه موز و شوکورول نادی تزیین کنید.
حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دسر با بیسکویت پتی بور و ژله یخچالی به روش مجلسی

سوالات متداول

طرز تهیه دسر شکلاتی خانگی یخچالی با ویفر چگونه است؟

برای تهیه دسر ویفری با طعم شکلات باید به جای استفاده از طعم‌های مختلف بستنی و ویفر تنها از ویفر طعم شکلاتی نادی و بستنی کاکائویی استفاده کنید.

چطور دسر با ویفر را تزیین کنیم؟

سطح رویی کیک به خاطر لایه اول بستنی وانیلی کاملا سفید است اما برای تزیین حرفه‌ای دسر با ویفر در صورت تمایل سطح کیک را کاملا با خامه هم بپوشانید و سپس با قیف خامه‌زن خامه را قسمت‌های مختلف کیک بریزید. روی دسر را می‌توانید با تکه‌های شکلات، میوه خرد شده، شوکورول و ویفر خرد شده تزیین کنید.

ویفرها و شوکورول‌های خوش‌طعم نادی

 

ویفرها و شوکورول‌های خوش‌طعم و متنوع نادی برای تهیه انواع دسر و کیک

 

برای تهیه ویفرها و شوکورول‌های نادی از مواد اولیه باکیفیت و درجه یک استفاده می‌شود. ویفرهای نادی با طعم‌های مختلفی مثل موزی، توت فرنگی، شوکو ویفر دارک، کاکائویی، پرتقالی، وانیل کاکائو، کاکائویی با طعم سیب دارچین، کاکائویی نعنایی، کاراملی و … تولید می شوند. می‌توانید این ویفرها را در بسته‌بندی‌های بزرگ و کوچک خریداری کنید.

ویفرهای نادی با طعم‌های متنوعی انتخاب خوبی برای یک عصرانه سالم جهت سرو کنار شیر و چای برای کوچکترها و بزرگترهاست. همچنین برای تهیه دسرهای خوش‌طعم و متفاوت و تزیین انواع دسر و کیک می‌توانید از انواع ویفر و شوکورول نادی با طعم‌های مختلف استفاده کنید. برای خرید انواع ویفر و شوکورول نادی با طعم‌های مختلف می‌توانید از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش اقدام کنید و در جشنواره جایزه‌ باران نادی شرکت کنید. شرایط شرکت در جشنواره جایزه باران نادی را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

 

تنوع طعم‌های ویفر نادی برای تهیه انواع دسر و کیک

 

تخفیفات لبنیات افق کوروش

جشنواره جایزه باران نادی

 

شرایط شرکت در جشنواره جایزه باران نادی

 

در جشنواره جایزه باران «نادی»، با خرید محصولات نادی از فروشگاه‌های افق کوروش در سراسر ایران، برنده شوید.

جوایز:

یک دستگاه پلی استیشن ۵
۲۰ دستگاه گوشی هوشمند سامسونگ
۲۰ عدد ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵

نحوه برنده شدن در جشنواره «نادی»
شرایط جشنواره به شرح ذیل می‌باشد:

بازه زمانی جشنواره:

شروع: ۰۱ تیر ۱۴۰۲
پایان: ۳۱ تیر ۱۴۰۲

شرایط شرکت:

خرید هر یک از محصولات نادی= ۱ شانس برای شرکت در قرعه‌کشی و اعلام شماره تلفن همراه به صندوقدار فروشگاه جهت ثبت در قرعه‌کشی

شیوه‌های خرید:

مراجعه حضوری به یکی از شعب افق کوروش در سراسر کشور

تاریخ شروع

۱ تیر ۱۴۰۲

تاریخ اتمام

۳۱ تیر ۱۴۰۲

 

 

کالابرگ الکترونیک