۱۶ ایده تزیین کیک با شوکورول + عکس

۱۶ ایده تزیین کیک با شوکورول + عکس


2 بهمن 1400 . زمان مطالعه: 9 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
تزیین کیک با ویفر شوکورول

آیا تا حالا کیک یا چیزکیک‌هایی را که در خانه تهیه کرده‌اید، با ویفر شوکورول تزیین کرده‌اید؟ شوکورول‌ها محصولات جدیدی هستند که در سراسر دنیا محبوبیت دارند. این ویفر به عنوان یک خوراکی تزیینی یا به عنوان یک تنقلات همراه با چای یا نسکافه برای عصرانه و میان‌ وعده استفاده می‌شود. اما اگر شما هم بعد از این‌که کیک‌تان را درست کردید، قصد دارید جلوه زیبا و اشتها برانگیزی به آن بدهید، ویفر شوکورول یکی از بهترین ایده‌ها برای تزئین انواع کیک ساده و شکلاتی و میوه‌ای است. ما در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش ۱۶ ایده تزیین کیک با شوکورول را برای شما آماده کرده‌ایم.

 

شوکورول چیست؟

 

شوکورول چیست؟ چطور کیک را با شوکورول تزیین کنیم؟

 

شوکورول (Chocoroll) یکی از خوشمزه‌ترین فرآورده‌ها از خانواده ویفرها است که به صورت رول شده و پر شده (یا خالی) با شکلات یا کرم‌های مختلف درست می‌شود. این تنقلات یافت تردی دارند و طعمشان هم شیرین است. معمولا شوکورول‌ها به صورت کرمی یا شکلاتی تهیه می‌شوند.

کرمی که در شوکورول استفاده می‌شود از مخلوط مواد اولیه مثل شیر خشک، پودر کاکائو و روغن تهیه شده است. بعضی از این ویفرهای شوکورول شکلاتی، طعم تلخ و برخی دیگر طعم شیرین دارند، این یعنی بسته به شکلاتی که در تهیه آن‌ها به کار می‌رود، طعم آن‌ها متفاوت خواهد بود. علاوه بر این شوکورول قهوه و شوکورول فندقی هم از دیگر انواع ویفرهای شوکورول است.

ایده تزیین کیک با شوکورول و میوه

 

ایده تزیین کیک با شوکورول و میوه

 

احتمالا وقتی یک کیک ساده اسفنجی یا کیک خیس درست کرده‌اید، برای این که ظاهر زیبایی به آن بدهید، باید به فکر استفاده از تنقلات و میوه‌هایی باشید که بتوانید از آن‌ها برای جلوه‌ دادن به کیک استفاده کنید. بهتر است کیکی را که برای تزیین با شوکورول نادی انتخاب می‌کنید، به شکل مستطیلی، مربعی یا دایره‌ای باشند. برای این کار، لایه بیرونی کیک را شکلات ذوب شده یا خامه فرم گرفته بمالید، می‌توانید از مخلوط‌های کرمی هم استفاده کنید.

قبل از این‌که این مایه کرمی ببندد و سفت شود، شروع به چسباندن ویفرهای شوکورول کنید. به صورت منظم آن‌ها را کنار هم قرار داده و کمی آن‌ها را فشار دهید تا داخل مایه شکلاتی یا کرمی فرو بروند. وقتی همه شوکورول‌ها را چسباندید، سپس یک روبان رنگی دور آن‌ها ببندید تا سر جایشان ثابت و فیکس شوند.

حتما بخوانید  طرز تهیه اسموتی گلابی و توت فرنگی کافی شاپی به 4 روش

اگر کیک‌تان ارتفاع زیادی دارد، از دو ردیف شوکورول استفاده کنید. شوکورول‌‌ها را طوری بچینید که ارتفاع آن‌ها به بالای کیک برسد. روی کیک و فضای تو خالی ایجاد شده را می‌توانید گاناش شکلاتی یا خامه فرم گرفته بریزید. روی گاناش را با توت فرنگی یا میوه‌های دیگر پر کنید. سپس روی میوه‌ها را به دلخواه می‌توانید کمی شکلات ذوب شده بریزید.

بعد از این‌که کیک را با شوکورول و میوه تزیین کردید، آن‌‌ را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در طبقه بالای یخچال قرار دهید تا خودش را به طور کامل بگیرد. سپس روبان را باز کرده و کیک را سرو کنید. در ادامه نمونه‌های تصویری دیگر تزیین کیک با شوکورول را هم برای گرفتن ایده برای شما آورده‌ایم.

 

کیک را با شوکورول و میوه تزیین کنید

 

 کیک با شوکورول و میوه تزیین شده برای تولد

تزیین کیک با شوکورول برای ولنتاین و تولد

ایده تزیین کیک با شوکورول و اسمارتیز

 

ایده تزیین کیک با شوکورول و اسمارتیز

 

«اسمارتیزها» از محبوب‌ترین دراژه‌ها هستند. دراژه‌های مختلف هم برای تزیین کیک به همراه شوکورول گزینه‌های بسیار خوبی هستند. انواع مختلف دراژه و اسمارتیز با روکش‌‌های شکلاتی در رنگ‌ها و با طعم‌های گوناگون می‌توانند در کنار انواع شوکورول، طعم کیک شما را حسابی جذاب و اشتهابرانگیز کنند. تزئین کیک با شوکورول و اسمارتیز مخصوصا برای کودکان و بچه‌های خردسال بسیار جذاب است.

در این روش، بعد از این‌که کیک اسفنجی یا کیک خیس شکلاتی را درست کردید، با اسمارتیزهای رنگی آن را تزیین کنید. علاوه بر این، اسمارتیزها را می‌توانید داخل کیک هم جا بدهید تا یک کیک اسمارتیزی داشته باشید. یعنی دور تا دور کیک را با شوکورول بپوشانید و داخل کیک را توخالی بگذارید.

اسمارتیزها را در قسمت توخالی کیک بریزید تا به محض برش زدن کیک، اسمارتیزها از کیک بیرون بریزند. در کنار اسمارتیز می‌توانید از مایه شکلاتی هم استفاده کنید. علاوه بر اطراف کیک، روی کیک را هم می توانید شوکورول‌های مختلف با طعم قهوه، وانیل، کاکائو و فندق بگذارید. همه این ترکیب‌ها در کنار هم طعم و ظاهر کیک را بسیار جذاب می‌کنند. می‌توانید از تصاویر زیر هم ایده‌های بیشتری بگیرید.

 

اسمارتیز و دراژه های رنگی روی کیک کیک تزیین شده با ویفر شوکورول و اسمارتیزهای رنگی

تزئین کیک با شوکورول و خامه

 

تزئین کیک با شوکورول و خامه

 

یکی از روش‌های جذاب برای تزیین کیک با شوکورول این است که بعد از درست کردن کیک‌ اسفنجی، آن را از پهنا برش بزنید. یعنی آن را به دو لایه بالا و پایینی تقسیم کنید. روی سطح لایه اول را خامه فرم گرفته بمالید و روی آن را شوکورول با طعم‌های مختلف بچینید. روی همه سطح شوکورول بچینید. روی شوکورول‌ها هم گاناش شکلاتی بریزید.

برای این کار هم شکلات تخته‌ای را خرد کنید و به روش بن‌ماری ذوب کنید. به شکلات ذوب شده، کمی خامه سنگین، اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. وقتی با هم ترکیب شدند، آن را روی شوکورول‌ها بریزید. یک لایه شکلاتی روی ویفر بریزید و قبل از این‌که این لایه ببندد و سفت شود، لایه بعدی را روی شوکورول‌ها بگذارید. کمی کیک را فشار دهید تا کاملا به لایه شوکورول‌دار بچسبد.

حتما بخوانید  3 طرز تهیه پاستیل بستنی با پودر ژلاتین، شیر و خامه و لیموناد

سپس شروع به چسباندن شوکورول‌‌ها به اطراف کیک کنید. به ترتیب دور تا دور کیک را خامه فرم گرفته و روی آن را شوکورول بچسبانید. البته بستن روبان را هم فراموش نکنید. وقتی اطراف کیک را پوشاندید، روی کیک مقداری خامه فرم گرفته یا گاناش شکلاتی بریزید.

در صورت تمایل علاوه بر خامه و شکلات، روی کیک مقداری تکه‌های میوه، اسمارتیز و شکلات رنده شده بریزید. کیک را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. مدل‌های دیگر ایده تزیین کیک با شوکورول را می‌توانید در ادامه ببینید.

تخفیفات لبنیات افق کوروش

 

تزئین کیک تولد با خامه فرم گرفته و شوکورول

 

کیک تولد خود را با خامه و ویفر شوکورول تزیین کنید

ایده تزیین کیک با شوکورول و لیدی فینگر یا بیسکویت

 

تزئین کیک با شوکورول و لیدی فینگر یا بیسکویت

 

انواع مختلفی از بیسکوییت را می‌توانید برای تزیین کیک استفاده کنید. لیدی فینگر یکی از انواع بیسکویت است که حتی از لحاظ ظاهری هم شبیه شوکورول است. می‌توانید به صورت یکی در میان از لیدی فینگر و شوکورول برای تزیین دور تا دور کیک استفاده کنید. همچنین بیسکوییت‌های ویفری با طعم و اندازه های مختلف را هم می‌توانید در اطراف یا روی کیک به کار ببرید.

فقط فراموش نکنید برای اطمینان از این‌که شوکورول‌، بیسکویت یا لیدی فینگرها به کیک می‌چسبند، باید از شکلات ذوب شده یا خامه هم استفاده کنید. اگر هم با روبان آن‌ها را ببندید، خیالتان بابت چسبیدنشان راحت‌تر خواهد بود.

 

اطراف کیک را با بیسکوییت و ویفر تزیین کنید روی کیک را با شوکورول می‌توانید تزیین کنید

 

چطور با شوکورول کیک را تزیین کنیم؟

 

در این مقاله ایده‌های مختلفی را برای تزئین کیک با شوکورول برای شما آماده کردیم. شما می‌توانید بنا به سلیقه و مواد دیگری که در دسترس دارید، از مواد مختلف برای تزیین کیک خود استفاده کنید. قرار دادن ویفرهای لوله‌ای روی کیک یا چیدن شوکورول‌ در اطراف کیک، می‌تواند ظاهر زیبایی به کیک‌تان بدهد.

برای این‌ که شوکورول‌ها سرجای خودشان ثابت بمانند، بهتر است لایه‌ای را که سمت کیک گذاشته‌اید، با شکلات ذوب شده بپوشانید و وقتی کار تمام شد، دور شوکورول‌ها را یک روبان بپیچید تا محکم بچسبند و نریزند.

سوال متداول

 

از کدام شوکورول برای تزیین کیک استفاده کنیم؟

 

در کنار شوکورول از چه مواد دیگری برای تزیین انواع کیک استفاده کنیم؟

میوه‌های مختلف مثل آلبالو، گیلاس، توت فرنگی و برش‌های نازک میوه‌هایی مثل موز، کیوی، پرتقال و … را برای روی کیک در کنار شوکورول‌ها می‌توانید استفاده کنید. انواع دراژه‌های رنگی مثل اسمارتیز و شکلات‌های کوچک با طعم‌های مختلف هم می‌توانند جذابیت بیشتری به کیک‌ها بدهند. حتی روی کیک می‌توانید گل‌های طبیعی یا شکلات‌هایی با طرح گل قرار دهید.

 

 

کالابرگ الکترونیک