۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات و راگو گوشت و سیب زمینی

۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات و راگو گوشت و سیب زمینی


19 اردیبهشت 1400 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه راگو مرغ

خوراک راگو خوراک لذیذ و مشهور فرانسوی است که می‌توانید همراه با برنج، ماکارونی، نان، نودل و غذاهای دیگر میل کنید. همچنین این غذا با گوشت خوشمزه را می‌توانید در وعده‌های اصلی یا افطاری به عنوان یک وعده نونی خوشمزه و ساده میل کنید. تهیه این خوراک آسان است و تنها ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا بپزد. ۲ طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات فرانسوی و طرز تهیه راگو گوشت و سیب زمینی به سبک فرانسوی را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

 

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

 

طرز تهیه راگو مرغ و سبزیجات

مواد لازم

 

مرغ چرخ‌کرده: ۴۰۰ گرم

کرفس: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده

هویج: ۴/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار به صورت خردشده

آب مرغ: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

گوجه‌فرنگی: ۲ عدد متوسط

پیاز: ۲ عدد متوسط

سیر: ۴ حبه

رزماری: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

 تهیه خوراک راگو مرغ

مرحله اول

 

خوراک راگو فرانسوی بیشتر شبیه یک خورش غلیظ و کم آب است. برای تهیه راگو مرغ و سبزیجات ابتدا باید مرغ را چرخ کنید و تمام سبزیجات را خرد کنید. سپس تابه‌ای بردارید و در آن روغن بریزید. پس از گرم‌شدن روغن، پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از مدتی، سیر خردشده را اضافه کنید و تفت دهید. در گام بعدی، هویج خردشده را اضافه کنید و دوباره پس از کمی تفت‌دادن، کرفس خردشده را به سبزیجات قبلی اضافه کنید و تفت بدهید.

حتما بخوانید  2 طرز تهیه شیرینی کرکی (شیرینی بهشتی) در فر و قابلمه

 

 

مرحله دوم

 

در این مرحله، مرغ چرخ‌کرده را به سبزیجات درون تابه اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. پس از مدت کمی، رزماری، نمک و فلفل را برای خوش‌طعم شدن غذا، به آن اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم

 

در این مرحله، گوجه‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس به مواد روی گاز، اضافه کنید و هم بزنید. پس از مدت کمی تفت‌خوردن مواد، آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید و صبر کنید تا خوراک جا بیفتد.

خوراک راگوی مرغ و سبزیجات شما آماده است. نوش جان!

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه خورش قیمه مجلسی

 

 

طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

 

طرز تهیه خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مواد لازم

 

گوشت: ۳۵۰ خردشده و بدون استخوان

لوبیا سبز: ۴۰۰ گرم خردشده

پیاز: ۱ عدد متوسط

هویج: ۳ عدد متوسط

سیب‌زمینی: ۳ عدد متوسط

فلفل دلمه‌ای: ۲ عدد

رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری

آب: ۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

آبلیمو: به مقدار لازم

روغن: به مقدار لازم

 

 

طرز تهیه

 

درست کردن خوراک راگو گوشت و سیب زمینی

مرحله اول

 

ابتدا تمام سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و لوبیا سبز (به جای لوبیا سبز از لوبیا چیتی هم می‌توانید استفاده کنید) را خرد کنید. سپس هویج را حلقه‌حلقه کنید. در گام بعدی، تابه‌ای متوسط بردارید و گوشت خردشده را با روغن و پیاز خردشده، تفت دهید. خوراک راگو را با گوشت چرخ کرده هم به جای گوشت خرد کرده می‌توانید درست کنید که سریعتر هم آماده می‌شود.

 

 

مرحله دوم

 

حتما بخوانید  طرز تهیه کمپوت انار خوشمزه و لذیذ به ۲ روش آسان خانگی

پس از اندکی تفت‌خوردن مواد، ۴ لیوان آب را به تابه اضافه کنید. سپس هویج حلقه‌حلقه شده و لوبیا سبز خردشده را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید مواد تفت بخورند. سپس در تابه‌ای جدا، فلفل دلمه‌ای را با مقدار کمی روغن یا آب تفت بدهید و سپس به تابه اصلی اضافه کنید.

 

 

مرحله سوم

 

پس از نیم‌پز شدن گوشت و مواد دیگر، سیب‌زمینی خردشده (در صورت تمایل قارچ تفت داده شده یا بادمجان تفت داده شده و خرد شده هم می‌توانید به راگو اضافه کنید) و رب گوجه‌فرنگی را به تابه اضافه کنید. سپس در تابه را ببندید و صبر کنید تا غذا جا بیفتد.

در آخر، می‌توانید آبلیمو یا فلفل و نمک را به راگوی گوشت اضافه کنید تا غذا خوش‌طعم‌تر شود. خوراک راگو مرغ و سبزیجات یا خوراک راگو گوشت و سیب زمینی را با نان به صورت یک غذای نونی را به عنوان سس ماکارونی با ماکارونی و البته انواع پلو و برنج می‌توانید سرو کنید.

 

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه و رازهای خوشمزه و قرمز شدن ماکارونی را هم بخوانید.

 

کالابرگ الکترونیک