طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه

طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه


27 بهمن 1398 . زمان مطالعه: 4 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه؛ غذای مناسب دورهمی

مرغ سوخاری به هر شکلی که درست شود یکی از غذاهای محبوب نونی برای مهمانی و دورهمی‌های دوستانه است. یک غذای با مرغ جذاب و خوشمزه که اگر کنار سیب زمینی سرخ کرده رستورانی مک دونالدی بنشیند بچه‌ها هم عاشقش هستند. یکی از انواع مرغ سوخاری که اتفاقا خیلی هم از نظر اقتصادی به صرفه است مرغ سوخاری پاپ کورنی یا پاپ کورن چیکن است که برای درست کردن آن به وسیله پخت و پز خاصی احتیاج ندارید و در قابلمه هم به راحتی طبخ می‌شود. طرز تهیه فینگر فود مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه و مجلسی در قابلمه را در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی

طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه؛ غذای مناسب دورهمی

مواد لازم برای ۶ تا ۸ نفر

سینه مرغ: ۲ عدد بدون پوست و استخوان

سس کچاپ: ۳ قاشق غذاخوری سر پر

سس فرانسوی: ۱ قاشق غذاخوری

سفید تخم مرغ: ۳ عدد

آرد سوخاری: ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک، فلفل پاپریکا و فلفل سیاه: به مقدار لازم

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری

سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری

ماست: ۴ قاشق غذاخوری

آب: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

آرد سفید: ۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

پودر سیر، پودر پیاز، نمک و فلفل برای مزه‌دار کردن آرد سوخاری: به مقدار دلخواه

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه؛ غذای مناسب دورهمی

 

ابتدا سینه مرغ شسته شده را به صورت مکعبی و هر تکه به اندازه یک گردو خرد کنید. مرغ‌های خرد شده باید خوب خشک شوند و سپس با ۲ قاشق غذاخوری سس کچاپ، فلفل پاپریکا و در صورت تمایل مقداری سس قرمز تند مزه‌دار کنید (اگر غذای تند دوست ندارید سس فلفل اضافه نکنید اما پاپ کورن مرغ عموما یک غذای تند است). حدود ۲ ساعت زمان برای مزه‌دار شدن تکه‌های پاپ کورنی مرغ لازم است.

در این فاصله ۲ لیوان آرد سفید را با بیکینگ پودر و نمک مخلوط و یک بار یا دو بار الک کنید. آرد الک شده را با ماست، سرکه سفید، نمک، ۱ قاشق غذاخوری سس کچاپ، پودر سیر، پودر پیاز، فلفل پاپریکا و ۱ قاشق غذاخوری سس فرانسوی مخلوط کنید و آب را کم کم به این ترکیب اضافه کنید تا یک خمیر یکدست و به غلظت ماست درست شود. در صورت تمایل کمی آویشن هم به این خمیر اضافه کنید. ۱ لیوان آرد سفید باقی مانده را هم با فلفل پاپریکا، نمک و پودر سیر و پیاز مخلوط کنید.

 

طرز تهیه مرغ سوخاری پاپ کورنی خوشمزه در قابلمه؛ غذای مناسب دورهمی

 

حالا تکه‌های مرغ مزه‌دار شده را ابتدا در آرد سفید و سپس در خمیری که آماده شده بزنید. در یک قابلمه مقدار زیادی روغن مایع بریزید (اگر روغن کم باشد مرغ روغن بیشتری به خودش جذب می‌کند) و اجازه دهید روغن حسابی داغ شود چون در غیر این صورت خمیر از مرغ جدا می‌شود و باز هم مرغ روغن بیشتری جذب می‌کند. تکه‌های پاپ کورنی مرغ را در روغن داغ بیندازید و صبر کنید تا پاپ کورن‌ها سرخ و طلایی شود. سپس مرغ پاپ کورنی سرخ شده را روی دستمال آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود. پاپ کورن مرغ را با سس باربیکیو ، سس بلوچیز، یا سس بوفالو میل کنید.

یک طرز تهیه چیکن پاپ کورن با طعم پنیر به خصوص پنیر چدار است. یک روش آسان برای اضافه کردن طعم پنیری به چیکن پاپ کورن این است که یک بسته چیپس پنیری ترجیحا با طعم پنیر چدار را خرد و پودر کنید. سپس تکه‌های مرغ را به جای آرد ابتدا در پودر چیپس پنیری بغلتانید و سپس به خمیر آغشته کنید و در روغن داغ سرخ کنید.

 

کالابرگ الکترونیک