طرز تهیه کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا در فر

طرز تهیه کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا در فر


29 مرداد 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده به ۲ روش پیتزایی و ساده

کدو سبز شکم پر پیتزایی با پنیر و گوشت چرخ کرده جزو انواع خوراک با گوشت چرخ کرده برای شام و ناهار است. طرز تهیه مرحله به مرحله کدوی شکم پر با پنیر پیتزا که به آن کدو سبز شکم پر قایقی هم می‌گویند را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

مواد لازم تهیه کدو سبز شکم پر با پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده (برای ۱۰ عدد)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کدو سبز ۱۰ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد بزرگ
قارچ ۲۵۰ گرم
پنیر موزارلا یا پارمسان رنده شده ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
سیر ساطوری خرد شده ۵ حبه
رب گوجه ۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری
ذرت پخته ۱۰ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
آویشن، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه سس بشامل کدو سبز شکم پر

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
کره ۵۰ گرم
آرد ۲ قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

 

مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی مواد: ۴۰ دقیقه

مدت زمان مورد نیاز برای پخت کدو سبز شکم پر در فر: ۲۰ دقیقه

مراحل طرز تهیه کدو سبز شکم پر پنیری در فر

مراحل و طرز تهیه کدو سبز شکم پر خوشمزه در فر

کدو سبز شکم پر با پنیر پیتزا و گوشت چرخ کرده یک غذای عالی و خوشمزه است که در کمتر از ۳۰ دقیقه می‌توانید آن را در فر درست کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن فر و سینی فر

آماده کردن فر و سینی فر برای تهیه کدو سبز شکم پر در فر

اولین مرحله برای درست کردن کدو سبز شکم پر مجلسی با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا، گرم کردن فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است. بعد از آماده کردن فر، نوبت به آماده کردن سینی فر برای پخت کدو سبز شکم پر با مخلوط گوشت و سبزیجات می‌رسد. کف سینی فر را با استفاده از ترکیب آرد و روغن جامد، به خوبی چرب کنید. می‌توانید از کاغذ روغنی هم استفاده کنید.

می‌توانید آرد و روغن جامد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  4 مدل طرز تهیه ته دیگ با ماست مجلسی به روش رستورانی

مرحله دوم؛ کدوها را آماده کنید

کدوها را بشورید و از وسط  (از طول) به دو نیم تقسیم کنید. مقداری نمک روی کدوها بپاشید تا طعم بگیرند. بعد از ۲۰ دقیقه شکم کدوهایی که شسته و با نمک طعم‌دار کرده‌اید را خالی کنید. از هر وسیله‌ای که دوست داشته باشید، می‌توانید برای خالی کردن شکم کدوها استفاده کنید. قاشق، پیشنهاد خوبی است. مراقب باشید کدو سوراخ نشود.

مرحله سوم؛ آب پز کردن کدوها

یک ظرف مناسب، ترجیحاً یک قابلمه بزرگ که داخل آن را با آب پر کرده‌اید، روی شعله گاز قرار دهید. زمانی که آب به جوش آمد، با استفاده از یک صافی یا توری، کدوها را بدون ارتباط مستقیم با آب (به روش بن ماری)، در قابلمه قرار دهید تا به خوبی بخارپز شوند. بعد از حدود ۵ دقیقه، کدوها آماده‌اند.

طرز تهیه کدو سبز شکم پر پیتزایی

مرحله چهارم؛ آماده کردن مایه کدو سبز شکم پر

در این مرحله مایه کدو شکم پر را درست شبیه به مایه ماکارونی آماده کنید. برای این کار باید ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید. پیاز را با روغن زیتون یا روغن مایع تفت دهید. سیر خرد شده را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید. بوی سیر که بلند شد گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. وقتی که گوشت چرخ کرده کمی تفت خورد و رنگ آن تغییر کرد، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و آویشن را اضافه کنید و ادویه‌ها را با گوشت تفت دهید.

سپس رب گوجه را اضافه کنید و با گوشت تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. قارچ خرد شده را هم اضافه کنید و با این مواد تفت دهید. در مرحله بعد ذرت را اضافه کنید. مایه گوشتی را روی شعله ملایم گاز تفت دهید تا حسابی جا بیفتد.

در صورت تمایل می‌توانید پیاز داغ منجمد، آویشن، زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز، نمک، روغن زیتون، روغن مایع، رب گوجه فرنگی، گوشت چرخ کرده، قارچ، سیر داغ و کنسرو ذرت را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله پنجم؛ تهیه سس بشامل

در این مرحله سس بشامل را درست کنید. برای درست کردن سس بشامل کره را در تابه بریزید تا روی شعله ملایم گاز آب شود. آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید. طعم خامی آرد که گرفته شد به تدریج شیر را اضافه کنید و مرتب هم بزنید. در انتها هم نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. برای مطالعه طرز تهیه سس بشامل به روشی دیگر روی لینک مطلب کلیک کنید.

در صورت تمایل کره و شیر را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه سالاد سزار ایتالیایی اصل به 4 روش مختلف

مرحله آخر؛ پر کردن شکم کدو سبز قایقی و پخت آن در فر

در این مرحله از طرز تهیه کدو سبز شکم پر باید کدوهایی که بخارپز و نرم شده‌اند روی سینی فر که قبلاً چرب شده، بچینید. با فرچه‌ای کاملاً تمیز، شکم خالی شده کدوها را با کمی روغن مایع یا زیتون چرب کنید و کمی آویشن روی آن بریزید. مایه گوشتی آماده شده را داخل شکم کدوها بریزید.

سپس روی مایه گوشتی را با سس بشامل بپوشانید و بعد پنیر موزارلا و پارمسان را روی سس بشامل بریزید. ۲۰ دقیقه زمان برای پخت کدوها در طبقه وسط فر کافی است. در ۵ دقیقه پایانی پخت، کدو سبز را در طبقه اول فر بگذارید تا پنیر طلایی شود.

کدو شکم پر با گوشت چرخ کرده و سبزیجات تا حد زیادی شبیه غذای یونانی موساکا است. طرز تهیه موساکا بادمجان را بلد هستید؟

می‌توانید انواع پنیر پخت و پز از جمله پنیر موزارلا و پنیر پارمسان را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کتلت هویج با گوشت

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کدو سبز شکم پر

نکات و فوت و فن های طرز تهیه کدو سبز شکم پر

  • برای خوش عطر و طعم شدن کدو سبز شکم پر با گوشت چرخ کرده می‌توانید از مقداری جعفری، گشنیز یا ریحان خرد شده نیز روی آن بریزید.
  • استفاده از پنیر پیتزا در طرز تهیه کدو سبز شکم پر اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید.
  • راحت‌ترین روش برای خالی کردن شکم کدو سبز، استفاده از یک قاشق است. برای این کار باید با قاشق داخل کدو سبز را خراش دهید و خالی کنید.
  • برای تهیه این غذا هم می‌توانید پوست کدو را جدا کنید و هم از کدو با پوست استفاده کنید.
  • در طرز تهیه کدو سبز شکم پر قایقی به جای ذرت از انواع حبوبات پخته مثل نخود گرد یا نخود فرنگی هم می‌توانید استفاده کنید.

سوالات متداول

طرز تهیه کدو شکم پر بدون گوشت چگونه است؟

برای تهیه کدو سبز شکم پر می‌توانید از ترکیب سبزیجات مختلفی مثل قارچ، فلفل دلمه، سویا، هویج، کینوا، جعفری و هر سبزیجات دیگری که دوست دارید استفاده کنید برای پر کردن شکم کدو استفاده کنید.

روش درست کردن کدو شکم پر در قابلمه چگونه است؟

در طرز تهیه کدوی شکم پر در قابلمه باید کدوهای شکم پر را آماده کنید و کنار بگذارید. سپس با پوره گوجه فرنگی، رب گوجه، پیاز داغ، نمک و فلفل سیاه یک سس ساده درست کنید. بعد از آماده شدن سس، کدوها را داخل قابلمه روی سس بچینید. درب قابلمه را بگذارید تا کدوها بخارپز شوند. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت هم پنیر را روی کدوها می‌ریزیم و دوباره درب تابه را می‌گذاریم تا پنیر آب شود.

کالابرگ الکترونیک