طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد و بدون گلوتن در ۴ مرحله ساده

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد و بدون گلوتن در ۴ مرحله ساده


5 آذر 1399 . زمان مطالعه: 5 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد و بدون گلوتن در 4 مرحله ساده

اگر جز افرادی هستید که به گلوتن حساسیت دارید و علاقه زیادی به طعم بادام دارید، کیک  خوشمزه بادامی بدون آرد مخصوص شما است. این کیک اسفنجی بدون گلوتن در واقع بدون آرد تهیه می‌شود و هر برش از این کیک پر از عطر و طعم دلنشین بادام است و علی‌رغم اینکه طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد است، بافتی نرم و مرطوب دارد و طعم آن واقعاً بی‌نظیر است. درست کردن این کیک بسیار ساده است و به سرعت آماده می‌شود. برای آماده کردن این کیک بادامی بدون آرد تنها لازم است به جای آرد سفید از آرد بادام یا بادام کوبیده شده که به صورت آرد درآمده استفاده کنید. می‌توانید کیک بادام را با آرد بادام درختی یا آرد بادام زمینی درست کنید و آن را با کارامل یا شکلاتی تزیین کنید تا یک کیک بادامی شکلاتی و کاراملی و یا حتی بدون این‌ها یک کیک بادام ساده داشته باشید که اصالتا یک کیک فرانسوی است. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد را از وب‌سایت thecookingfoodie در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون گلوتن

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

زمان تقریبی پخت و آماده سازی کیک بادامی بدون آرد: ۶۰ دقیقه

مواد لازم برای ۸ نفر

 

تخم مرغ: ۴ عدد با دمای اتاق

بادام آسیاب شده: ۱۵۰ گرم یا ۵/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

روغن گیاهی: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۵/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار+ ۲ قاشق غذاخوری

پوست لیمو ترش: ۱ قاشق غذاخوری

وانیل: ۱ قاشق چای خوری

بادام خرد شده: ۴/۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

 

طرز تهیه

 

مرحله اول کیک بادامی بدون آرد

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

ابتدا برای طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. سپس قالب گرد کیک با قطر ۲۰ سانتی متری را برای پخت این کیک انتخاب کنید و داخل آن کاغذ روغنی قرار دهید و کناره‌های قالب را به خوبی چرب کنید.

 

مرحله دوم طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی

 

در این مرحله از کیک بادام رژیمی بدون آرد باید زرده و سفیده تخم مرغ‌ها را جدا کنید و سپس زرده تخم مرغ و شکر را به وسیله همزن برقی با سرعت بالا بزنید تا صاف و یکدست شود. سپس روغن، وانیل و پوست لیمو را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا مواد ترکیب شود.

 

مرحله سوم طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

آرد بادام را به آرامی به مواد اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا ترکیب شوند. در یک ظرف جدا و تمیز سفیده‌های تخم مرغ را با کمی نمک ترکیب کنید و با سرعت متوس آن قدر بزنید تا سفیده سبک و کفی شود. سپس به تدریج ۲ قاشق غذاخوری شکر را به آن اضافه کنید و آن قدر هم زدن را ادامه دهید تا کف‌های برجسته‌ای روی سفیده ایجاد شود.

 

مرحله چهارم طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

در این مرحله از طرز تهیه کیک رژیمی بدون آرد سفیده زده شده را به آرامی به زرده‌ها اضافه کنید و بعد از هر قاشقی که اضافه می‌کنید، خوب آن را هم بزنید و قاشق بعدی را اضافه کنید. حال مقداری بادام آرد شده کف قالب بپاشید و بعد مایه کیک آماده شده را داخل قالب بریزید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید بعد از آماده شدن کیک مقداری بادام خرد شده داخل کیک بریزید تا در هنگام خوردن کیک طعم بادام را بیشتر احساس کنید. کیک را به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه داخل فر قرار دهید. بعد از آماده شدن کیک اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه در قالب بماند تا خوب سرد شود. بعد از خنک شدن کیک آن را از قالب جدا کنید و روی کیک را با تکه‌های بادام و برش‌های لیمو ترش تازه تزئین کنید.

 

ارزش غذایی کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

طرز تهیه کیک اسفنجی بادامی بدون آرد

 

وجود بادام در کیک بادامی موجب بالا رفتن ارزش غذایی آن می‌شود. ارزش غذایی هر تکه از کیک اسفنجی بادامی که بدون گلوتن و بدون آرد تهیه می‌شود، به شرح زیر است:

 

*انرژی: ۲۱۸ کالری

*چربی اشباع شده: ۱ گرم

*کلسترول: ۸۱ میلی گرم

*سدیم: ۳۱ میلی گرم

*پتاسیم: ۵۴ میلی گرم

*کربوهیدرات: ۱۷ گرم

*فیبر: ۲ گرم

*شکر: ۱۳ گرم

*پروتئین: ۷ گرم

*ویتامین C: 1 میلی گرم

*کلسیم: ۶۵ میلی گرم

*آهن: ۳/۱ میلی گرم

 

 

کالابرگ الکترونیک