ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه؛ بهترین چیدمان قفسه‌های کابینت

ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه؛ بهترین چیدمان قفسه‌های کابینت


13 بهمن 1399 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

کابینت‌های آشپزخانه معمولاً محل ذخیره انبوهی از لوازم و وسایلی هستند که اشکال و کاربردهای مختلفی دارند. جاسازی کردن این لوازم و مرتب کردن کابینت آشپزخانه می‌تواند به شما کمک کند تا دسترسی بهتری به لوازم مورد نیازتان داشته باشید. از طرف دیگر این کار موجب می‌شود تا بهتر از لوازم و تجهیزات آشپزخانه محافظت کنید و آشپزخانه‌ای مرتب‌تر و زیباتر داشته باشید. در این مقاله می‌توانید ترفندهای چیدمان و مرتب کردن کابینت و نظم دهی کابینت آشپزخانه را از وب‌سایت‌ thespruce را در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

لوازم آشپزخانه‌تان را دسته بندی کنید

 

مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

 

اولین قدم برای چیدمان و مرتب کردن کابینت آشپزخانه ایرانی و سازماندمی لوازم آن، این است که لوازم و تجهیزات خود را به صورت جداگانه دسته بندی نمایید. برای این کار باید برای هر وسیله یا مواد غذایی، یک ظرف یا قفسه جداگانه در نظر بگیرید. ظروف دم دستی آشپزخانه‌تان را از ظروف پذیرایی از مهمان‌ها جدا کنید. برای ادویه‌ها و انواع چاشنی‌ها یک کابینت جداگانه در نظر بگیرید. این کار مهم‌ترین بخش در نظم دهی کابینت آشپزخانه است.

 

 

کابینت‌های آشپزخانه را ارزیابی کنید

 

قبل از اینکه شروع به قرار دادن لوازم در کابینت‌ها کنید، بهتر است فکر کنید که کدام بخش برای قرار دادن کدام وسیله مناسب‌تر است. لوازم و وسایلی را که بیشتر به آن‌ها احتیاج دارید، در کابینتی قرار دهید که دسترسی به آن ساده‌تر است. بهتر است کابینت کنار اجاق گاز را برای ادویه جات و چاشنی‌ها در نظر بگیرید. برای ظروف دم دست، کمدی را انتخاب کنید که هر روز به راحتی بتوانید ظروف مورد نیازتان را از آن بردارید. به نحوه قرار گیری لوازم داخل هر کابینت نیز فکر کنید. لوازمی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در بخش جلوی کابینت باشند. و لوازمی که استفاده کمتری دارند، در انتهای کابینت قرار می‌گیرند.

توجه داشته باشید که از مهم‌ترین ترفندهای مرتب کردن کابینت این است که دسترسی به لوازم نیز برایتان ساده باشد. پس همه چیز را با دقت بررسی کنید و مکان لوازم آشپزخانه‌تان را با دقت انتخاب کنید.

 

 

تخفیف شوینده های افق کوروش

در قفسه‌های بالای کابینت چه چیزهایی قرار دهید؟

 

مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

 

دسترسی به قفسه‌های بالای کابینت آشپزخانه بسیار راحت است. از همین رو بهتر است لوازمی را که احتمالاً روزانه به آن‌ها احتیاج دارید، در این قفسه‌ها جاسازی نمایید. در ادامه به بهترین اقلام آشپزخانه که می‌توانید در کابینت‌های بخش بالایی قرار دهید، اشاره شده است.

 

 

مواد غذایی

 

احتمالاً برای نگهداری ماکارونی، لازانیا، قوطی‌های کنسرو و مواد غذایی که خریداری کرده‌اید، به یک قفسه در کابینت‌ها نیاز دارید. بهترین کار این است که این مواد غذایی را در کابینت‌های بالایی قرار دهید. با دقت همه مواد غذایی خشک را داخل کابینت بچینید. برای نظم دادن به داخل کمد، می‌توانید از قفسه‌های جداگانه نیز استفاده کنید. کنسروها را یک طرف قرار دهید و ماکارونی و لازانیا و سایز مواد غذایی را در سمت دیگر بگذارید. به تاریخ انقضای مواد غذایی توجه کنید و آن‌هایی را که باید زودتر استفاده شوند در ردیف‌های جلویی جاسازی نمایید.

 

 

لیوان و ظروف غذاخوری

 

بهتر است کابینت بالای ماشین ظرفشویی یا کنار سینک را برای لیوان و ظروف غذاخوری در نظر داشته باشید. چیدمان لیوان در کابینت باید حتماً در کابینت‌های بالایی انجام شود. به طور کلی لوازم بلوری، کریستال‌ها بهتر است در این بخش قرار بگیرند. برای چیدمان لیوان در کابینت توجه داشته باشید که لیوان‌هایی که کمتر استفاده می‌شوند را در ردیف‌های پشتی و لیوان‌های دم دستی را در ردیف جلویی قرار دهید. این کار موجب می‌شود که چیدمان ظروف هر روزه برایتان ساده‌تر باشد و راحت‌تر بتوانید ظروف را داخل کابینت جاسازی کنید.

 

 

ظروف نگهداری غذا

 

مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

 

ظروف نگهداری غذا از آن لوازمی هستند که احتمالاً بعد از هر وعده غذایی به آن نیاز پیدا می‌کنید و باید دسترسی راحتی داشته باشند. بهتر است کابینت بخش بالای پیشخوان را برای این ظروف در نظر بگیرید. این کار موجب راحتی شما و نظم دهی کابینت آشپزخانه‌تان خواهد شد.

 

 

ظروف ادویه‌ها و چاشنی‌ها

 

برای ادویه جات و چاشنی‌هایتان بهتر است یک قفسه در بخش بالایی و کنار اجاق گاز در نظر بگیرید. این کار موجب دسترسی راحت‌تر شما به ادویه‌ها در زمان پخت و پز می‌شود. می‌توانید ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند را در بخش جلوی کابینت قرار دهید و آن‌هایی که کاربرد کمتری دارند را در پشت آن‌ها بگذارید.

 

 

در قفسه‌های پایین کابینت چه چیزهایی قرار دهیم؟

 

مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

 

در این بخش می‌توانید با بهترین وسیله‌هایی که می‌توانید در قفسه‌های زیرین کابینت قرار دهید آشنا شوید.

 

 

لوازم برقی

 

کلیه لوازم برقی آشپزخانه مثل آب میوه گیری، غذاساز، میکسر، مخلوط کن و هر چیزی که دارید را در یکی از طبقات پایینی کابینت‌ها قرار دهید. با این کار هم دسترسی به لوازم برایتان راحت است و هم می‌توانید به راحتی وسایل را از کابینت خارج کنید و روی کابینت بالای آن قرار دهید و استفاده کنید.

 

 

قابلمه‌ها

 

مرتب-کردن-کابینت-آشپزخانه

 

چیدمان قابلمه در کابینت یکی از حساس‌ترین لوازمی است که نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. در زمان مرتب کردن کابینت آشپزخانه بهتر است کابینت‌های کنار اجاق گاز در بخش پایینی را برای قابلمه‌ها در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که قابلمه‌ها فضای زیادی اشغال می‌کنند و از همین رو باید کابینتی که فضای مناسب و زیادی دارد را برای قرار دادن آن‌ها انتخاب کنید. برای چیدمان قابلمه در کابینت بهتر است آن‌ها را به ترتیب سایز و اندازه داخل هم قرار دهید.

برای اینکه داخل قابلمه‌ها خراب نشود، می‌توانید قبل از چیدمان قابلمه در کابینت داخل هر یک از آن‌ها یک عدد مقوا یا پارچه به عنوان ضربه گیر بگذارید. این کار موجب می‌شود تا در زمان چیدمان قابلمه در کابینت خش و خراش روی سطح آن‌ها ایجاد نشود.

 

 

نظم دهی و چیدمان کابینت زیر سینک ظرفشویی؛ کاسه و آبکش و تخته برش

 

برای چیدمان و نظم دهی کابینت زیر سینک ظرفشویی بهتر است لوازمی را قرار دهید که هم نسبت به خیس شدن حساس نیستند و هم بسیار جاگیر و متنوع هستند. کاسه‌های پلاستیکی یا استیل، انواع آبکش و تخته‌های برش را به ترتیب زیر سینک جاسازی کنید. برای چیدمان زیر سینک ظرفشویی در نظر داشته باشید که حتماً سبدهای جداگانه‌ای برای هر وسیله در نظر بگیرید و یا کمد را به چند بخش تقسیم کنید. معمولاً چیدمان زیر سینک ظرفشویی زود به هم می‌ریزد، از همین رو بهتر است هر چیز مکان و جای خودش را داشته باشد تا بعداً نیز راحت‌تر بتوانید نظم لوازم را حفظ کنید. از آنجایی که فضای کابینت زیر سینک معمولاً زیاد است بهتر است موقع چیدمان و نظم دهی بخشی از آن را برای قرار دادن لوازم دیگر نیز حفظ کنید.

 

 

لوازم مربوط به تمیز کاری

 

برای قرار دادن لوازم نظافت و تمیز کاری آشپزخانه بهتر است آن‌ها را در کابینت زیر سینک ظرفشویی قرار دهید. چیدمان و نظم دهی کابینت زیر سینک ظرفشویی باید به گونه‌ای باشد که لوازم تمیز کاری داخل یک سبد جداگانه و مجزا نسبت به سایر لوازم قرار بگیرد این کار از مهم‌ترین ترفندهای مرتب کردن کابینت آشپزخانه است که باید حتماً رعایت شود.

 

کالابرگ الکترونیک