طرز تهیه املت اسپانیایی (املت تورتیلا) به روش رستورانی

طرز تهیه املت اسپانیایی (املت تورتیلا) به روش رستورانی


18 تیر 1399 . زمان مطالعه: 3 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه املت اسپانیایی (املت تورتیلا) به روش رستورانی

طرز تهیه املت اسپانیایی یا املت تورتیلا که به املت اسپانیایی با سیب زمینی هم مشهور است یکی از معروف ترین و خوشمزه ترین  دستور پخت‌های املت‌ دنیاست. املت اسپانیایی که هم به صورت گرم و هم به صورت سرد سرو می‌شود یک صبحانه خوشمزه و محبوب و یک غذا با تخم مرغ نونی خوشمزه و سریع برای مهمانی، پارتی، تولد و پیک نیک در سرتاسر دنیاست. طرز تهیه املت اسپانیایی یا املت تورتیلا را از سایت آشپزی cafe delites در مجله کوروش بخوانید.

 

طرز تهیه املت اسپانیایی یا املت تورتیلا

طرز تهیه املت اسپانیایی یا املت تورتیلا + طرز تهیه انواع املت ایرانی و فرنگی

مواد لازم برای ۱۲ نفر

 

روغن زیتون یا روغن مایع: ½ پیمانه (لیوان فرانسوی دسته‌دار)

سیب زمینی ریز خرد شده: ۵ عدد متوسط

پیاز بزرگ: ۱ عدد نگینی خرد شده

تخم مرغ: ۸ عدد

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

جعفری ساطوری خرد شده: برای تزیین (اختیاری)

 

طرز تهیه

 

طرز تهیه املت اسپانیایی یا املت تورتیلا + طرز تهیه انواع املت ایرانی و فرنگی

 

برای درست کردن املت اسپانیایی یا املت تورتیلا به سیب زمینی احتیاج داریم اما این املت را به جای سیب زمینی با چیپس هم درست می‌کنند و گاهی در آن قارچ یا گوجه فرنگی و پیازچه هم می‌ریزند.

 

مرحله اول

 

ابتدا در یک ماهیتابه تفلون یا چدن (نچسب باشد) با سایز متوسط (با قطر ۳۰ سانتی‌متر مناسب است) روغن را گرم کنید. سپس سیب زمینی‌های ریز خرد شده را سرخ کنید تا برشته شوند. پیازهای نگینی خرد شده را هم جداگانه سرخ کنید و سپس به سیب زمینی‌های سرخ شده هم اضافه کنید. ترکیب سیب زمینی و پیاز سرخ شده را در یک ظرف دیگر بریزید.

 

مرحله دوم

 

در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا یکدست شوند. اگر روغن داخل ماهیتابه کم است مقداری دیگر اضافه کنید و تخم مرغ هم زده را در ماهیتابه بریزید نمک و فلفل سیاه را اندازه کنید و پیاز و سیب زمینی را هم اضافه کنید. صبر کنید تا تخم مرغ در ترکیب املت سرخ شود. برای بیرون آوردن املت اسپانیایی از داخل ماهیتابه یک دیس گرد به اندازه دهانه ماهیتابه را به آن بچسبانید و املت را به آرامی در آن برگردانید. طرز تهیه این املت اسپانیایی با پنیر پیتزا هم مرسوم است. در صورت تمایل در ۵ دقیقه پایانی و در حالی که تخم مرغ تقریبا بسته شده و خودش را گرفته است روی آن مقداری پنیر پیتزا یا پنیر موزارلا بپاشید.

 

روی املت را به دلخواه با جعفری ساطوری خرد شده تزیین کنید. اگر به انواع املت ایرانی و فرنگی علاقمند هستید دو مطلب طرز تهیه املت قهوه‌خانه‌ای با گوجه یا رب و طرز تهیه املت ایتالیایی را هم بخوانید. در مطلب ۱۰ املت ایرانی که حتما باید امتحان کنید دست‌تان را برای درست کردن املت از سرتاسر ایران باز گذاشته‌ایم.

 

کالابرگ الکترونیک