طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار مجلسی برای شب یلدا

طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار مجلسی برای شب یلدا


14 آذر 1402 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار مجلسی برای شب یلدا

دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار یک ایده جالب برای دسر مهمانی و البته یکی از انواع دسر خوشمزه و آسان شب یلدا محسوب می‌شود. طرز تهیه خوشمزه‌ترین دسر ایتالیایی پاناکوتا وانیلی با خامه و ژله انار به همراه نکات مهم دسر پاناکوتا وانیلی با ژله را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

 

مواد لازم برای تهیه دسر پاناکوتا وانیلی و ژله انار

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
پودر ژله انار ۱ بسته
انار دان شده ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شیر ۲/۵ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر نصف لیوان فرانسوی دسته‌دار
پودر ژلاتین ۲/۵ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۴ قاشق غذاخوری
وانیل نوک قاشق چای خوری

 

مدت زمان آماده شدن دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار: ۶ ساعت

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با خامه و ژله

مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با خامه و ژله

دسر پاناکوتا وانیلی با ژله و خامه یک دسر خوشمزه با ظاهری جذاب و رسپی ساده است که می‌توانید آن را برای شب یلدا درست کنید. در ادامه مراحل طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار را دنبال کنید.

مرحله اول؛ ژله انار را آماده کنید

ژله انار را برای دسر پاناکوتا آماده کنید

درست کردن دسر پاناکوتا وانیلی با انار برای شب یلدا برخلاف اسمش کار چندان سختی نیست. در اولین مرحله از طرز تهیه ژله پاناکوتا وانیلی با ژله انار باید ابتدا ژله انار را تهیه کنید. برای درست کردن ژله انار، باید پودر ژله را با ۱/۵ لیوان آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا ذرات پودر ژله در آب حل شوند. می‌توانید ظرف ژله را روی حرارت غیرمستقیم کتری قرار دهید تا ژله راحت‌تر در آب جوش به روش بن ماری حل شود.

حتما بخوانید  طرز تهیه گراتن سیب زمینی با سس بشامل به 2 روش

می‌توانید انواع پودر ژله و ژلاتین را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم؛ ژله انار را در ظرف دسر بریزید

در این مرحله از طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار باید جام‌ها یا ظرف‌هایی را که می‌خواهید دسر پاناکوتا وانیلی برای شب یلدا را در آن سرو کنید را آماده کنید. مایع ژله اناری را که آماده کرده‌اید را به مقدار مساوی در ظرف‌ها بریزید و به مدت سه ساعت در یخچال نگهدارید.

مرحله سوم؛ پاناکوتا وانیلی را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار و خامه باید لایه پاناکوتا را آماده کنید. برای تهیه پاناکوتا وانیلی باید نصف لیوان شیر سرد را با پودر ژلاتین ترکیب کنید و روی حرارت کتری قرار دهید تا ژلاتین کاملا در شیر حل شود. سپس خامه را روی بخار کتری گرم کنید. ۲ لیوان شیر را در قابلمه گرم کنید و بعد شکر را اضافه کنید. زمانی که شکر در شیر حل شد، ترکیب ژلاتین و سپس وانیل و خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک مایه یکدست درست شود.

می‌توانید شیر، خامه، شکر و وانیل را به صورت اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله چهارم؛ لایه پاناکوتا وانیلی را روی لایه ژله‌ انار بریزید

در این مرحله از طرز تهیه دسر پاناکوتا مجلسی برای شب یلدا باید صبر کنید تا لایه پاناکوتا خنک شود، سپس آن را روی لایه ژله‌ای دسر بریزید. در آخرین مرحله از تهیه دسر باید بعد از اضافه کردن پاناکوتا به ژله انار یک بار دیگر به مدت ۳ ساعت ظرف‌های دسر را در یخچال قرار دهید تا دسر پاناکوتا انار حسابی خودش را بگیرد و سفت شود. روی دسر را با دانه‌های انار تزیین کنید. این دسر را با هر طعم ژله‌ و میوه‌ای که دوست دارید می‌توانید تهیه کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه ژله بستنی به 4 روش ساده و رولی و لیوانی چند رنگ

بیشتر بخوانید: طرز تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه دسر پاناکوتا وانیلی با ژله انار

  • می‌توانید جای پاناکوتا و ژله را با هم عوض کنید. یعنی ابتدا لایه پاناکوتا را در ظرف‌های مورد نظرتان بریزید و سپس مایع ژله انار را بعد از ۲ تا سه ساعت به آن اضافه کنید و در یخچال بگذارید تا طبق همان روال خودش را بگیرد.
  • در صورت تمایل بیسکویت یا کیک مورد علاقه‌تان را هم به عنوان لایه نخست در ظرف دسر پاناکوتا بگذارید. در این صورت ابتدا مایه پاناکوتا را بریزید و سپس ژله انار و بعد لایه بیسکویت پودر شده را اضافه کنید. به این ترتیب یک دسر خوشمزه سه لایه خواهید داشت.
  • در صورتی که طعم و بافت ژله را نمی‌پسندید می‌توانید دسر پاناکوتا انار را فقط با مایه پاناکوتا درست کنید و به جای ژله انار در انتها روی آن دانه‌های تازه انار بریزید.
  • زمانی که لایه پاناکوتا را روی ژله می‌ریزید، باید دسر پاناکوتای شما کمی خنک شده باشد. داغ بودن پاناکوتا موجب قاطی شدن آن با ژله می‌شود.

فوت و فن‌های طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار

فوت و فن‌های طرز تهیه پاناکوتا وانیلی با ژله انار

طرز تهیه پاناکوتا وانیلی قالبی چگونه است؟

اگر می‌خواهید دسر پاناکوتا انار شب یلدا را به صورت قالبی در ظرف مورد نظرتان برگردانید باید این دسر را در قالب‌های سیلیکونی مخصوص دسر درست کنید.

آیا می‌توان دسر پاناکوتا وانیلی را با شیر معمولی درست کرد؟

برای تهیه دسر پاناکوتا وانیلی هم می‌توانید از شیر معمولی استفاده کنید و هم از شیر نارگیل. شیر نارگیل طبعا طعم دسر را لذیذتر می‌کند.

 

کالابرگ الکترونیک