طرز تهیه ۲ معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

طرز تهیه ۲ معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان


27 اسفند 1402 . زمان مطالعه: 8 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه 2 معجون تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان

انواع معجون تقویتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان و حفظ بنیه و انرژی مناسبند. این معجون‌های تقویتی برای وعده سحری و افطار هم بدن شما را سرحال نگه می‌دارند و هم تا ساعات طولانی احساس سیری می‌کنید. طرز تهیه معجون تقویت سیستم ایمنی بدن و سیر کننده با مواد مقوی و ساده به ۲ روش را از سرویس آشپزی در مجله کوروش بخوانید.

مواد لازم برای معجون کلسیم برای تقویت استخوان (۱ لیوان)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
سیب درختی ۱ عدد
شیر ساده ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
مغز بادام ۱۵ عدد
کشمش ۲۱ عدد
انجیر ۵ عدد
گل محمدی خشک ۱ قاشق غذاخوری
عرق بیدمشک ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
کنجد ۱ قاشق مرباخوری
خرما ۵ عدد

 

مراحل طرز تهیه معجون کلسیم

طرز تهیه معجون کلسیم

اگر به دنبال طرز تهیه معجون تقویتی سرشار از کلسیم برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان هستید بهتر است این معجون تقویتی بی‌نظیر را امتحان کنید. یک معجون تقویت استخوان که از مواد مغذی و پر انرژی مثل مغز بادام، کنجد، خرما و انجیر به علاوه شیر و عرقیجاتی ضد عطشی مثل گلاب و عرق بیدمشک تشکیل شده که هم باعث تجدید قوا و رفع تشنگی شده و هم به خاطر کلسیم فراوانی که دارد برای تقویت دندان‌ها و استخوان‌ها بسیار مفید است. طرز تهیه معجون تقویتی کلسیم بسیار ساده است.

مرحله اول؛ خیساندن انجیر، بادام و کشمش

در اولین مرحله از طرز تهیه معجون تقویتی باید انجیر، خرما، بادام و کشمش را در یک لیوان بریزید و گلاب و بیدمشک را به آن‌ها اضافه کنید. سپس این ترکیب را برای حدود ۵ ساعت به حال خود بگذارید.

شما می‌توانید خرما، کنجد، انجیر، مغز بادام، کشمش، گلاب و عرق بیدمشک را به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله دوم، میکس کردن ترکیبات معجون

در این مرحله از طرز تهیه معجون تقویتی بدن باید همه محتویات لیوان را به همراه تکه‌های سیب پوست گرفته شده، کنجد، گل محمدی خشک و شیر در غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و با هم میکس کنید.

شیر را می‌توانید به روش‌های اینترنتی و حضوری از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

مرحله سوم؛ سرو کردن معجون تقویتی

بعد از میکس کردن معجون می‌توانید آن را داخل لیوان بریزید و سرو کنید. این نوشیدنی سرشار از کلسیم است و می‌توانید آن را به عنوان معجون سحری و یا در وعده افطاری میل کنید.

حتما بخوانید  طرز تهیه انواع ساندویچ کلاب مرحله به مرحله

بیشتر بخوانید: طرز تهیه معجون شیر خرما برای تقویت سیستم ایمنی بدن

مواد لازم برای ترکیب معجون تقویتی دانه چیا و خرما (۱ لیوان)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
دانه چیا ۱ قاشق غذاخوری
شیر ساده یا شیر طعم‌دار ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
کره بادام زمینی ساده ۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو ۳ عدد
کنجد ۱ قاشق غذاخوری
دارچین نصف قاشق چای‌خوری
عسل ۱ قاشق مرباخوری
موز یخ‌زده ۲ عدد
خرما ۵ عدد

 

طرز تهیه معجون قدرتی دانه چیا و خرما با موز

مراحل طرز تهیه معجون قدرتی دانه چیا و خرما با موز

طرز تهیه این معجون تقویتی و قدرتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان برای افراد روزه‌دار بسیار ساده است. این معجون ویتامینه یکی از انواع معجون تقویت قوا با خرما، شیر و موز به علاوه دانه چیا است.

برای درست کردن این معجون تقویتی خوشمزه، موز را چند ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزند. دانه‌های چیا را ۱ ساعت در آب خیس کنید. هسته‌های خرما یا رطب را جدا کنید. سپس تمام مواد این دستور را در غذاساز بریزید و به مدت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه میکس کنید. موقع سرو این معجون آن را با انواع مغزها و آجیل می‌توانید میل کنید.

شما می‌توانید مغز گردو، کره بادام زمینی، عسل، دارچین و انواع مغز آجیل را از فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به روش‌های اینترنتی و حضوری خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ۳۰ میلک شیک کافی شاپی 

معجون تقویتی چطور به تقویت سیستم ایمنی بدن در ماه رمضان کمک می‌کند؟

ارزش تغذیه‌ای معجون تقویت سیستم ایمنی بدن

  • دانه چیا که پایه اصلی معجون قدرتی دانه چیا با موز و خرما است برای تقویت سیستم ایمنی بدن است سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است که برای تقویت و سلامت قلب بسیار مفید است.
  • دانه چیا سرشار از آنتی‌اکسیدان است. جذب آنتی‌اکسیدان از طریق خوردن مواد غذایی هم آثار ضد پیری دارد و هم خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش می‌دهد. علاوه بر این مواد آنتی‌اکسیدان بدن را در برابر آسیب پذیری و التهاب نسبت به عفونت انواع ویروس‌ها و التهاب ناشی از آن‌ها ایمن می‌کند.
  • دانه چیا سرشار از فیبر است که هم برای سلامت دستگاه بدن بسیار مفید است و هم ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد.
  • دانه چیا به خاطر فیبر فراوانی که دارد علائم بیماری دیابت نوع ۲ را بهبود می‌بخشد، سوخت و ساز بدن را تقویت می‌کند و یک چربی‌سوز فوق‌العاده برای لاغری و کاهش وزن است. اگر رژیم لاغری کم کربوهیدرات مثل رژیم اتکینز یا رژیم کتوژنیک دارید دانه چیا را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید.
  • معجون چیا برای تقویت سیستم ایمنی بدن مناسب است. این معجون تقویتی به عنوان یک معجون مناسب برای ضعف بدن به شما احساس سیری فوق‌العاده می‌بخشد و در عین حال زود هضم است. بهتر است این معجون قدرتی را در وعده سحری میل کنید هر چند برای وعده افطاری هم مناسب است.
  • در ترکیب معجون کلسیم و معجون دانه چیا شیر و کنجد داریم که برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها بسیار مفید است، این در حالی است که دانه چیا سرشار از کلسیم است و دو قاشق غذاخوری دانه چیا ۱۸ درصد کلسیم روزانه مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
  • دانه چیا مثل تخم شربتی در خود آب را جذب کرده و نگه می‌دارد؛ به همین دلیل خوردن دانه چیا چه به صورت معجون چه ریختن آن در آب آشامیدنی یا انواع دسر باعث می‌شود دیرتر احساس تشنگی کنید.
  • طبع دانه چیا سرد و تر است و برای افرادی با مزاج خشک و گرم یک ماده غذایی عالی جهت خنک نگه داشتن بدن و کاهش احساس تشنگی در ماه رمضان است.
  • در معجون دانه چیا «خرما» هم داریم. خرما یک ماده غذایی انرژی‌بخش برای افراد روزه‌دار است که برای مقابله با مشکل نفخ معده، پیشگیری از یبوست، افزایش انرژی، احساس آرامش، تقویت سیستم ایمنی بدن و … یک ماده غذایی مفید و ضروری برای روزه‌داران است. برای اینکه بیشتر درباره خواص خرما برای ماه رمضان بدانید روی لینک مطلب آن کلیک کنید.
  • در معجون تقویتی دانه چیا «موز» داریم. از جمله خواص موز این است دارای میزان بالای پتاسیم، فیبر، کربوهیدرات و همچنین حاوی ترکیباتی برای افزایش هورمون شادی در بدن است که انرژی بیشتری برای روزه‌داران فراهم می‌کند؛ بنابراین مصرف آن برای وعده سحری بسیار مناسب است.
  • در معجون کلسیم، گلاب داریم. گلاب یک ماده ضد عطش است که حتی بو کردن آن و شستن دست و صورت با آن هم در کاهش حس تشنگی و آرامش موثر است. حتی اگر در زمان سحر و افطار به لیوان آب آشامیدنی خود ۳ قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید در رفع حس تشنگی بسیار موثر است. خوردن شربت گلاب در ماه رمضان برای رفع عطش و سردرد ناشی از تشنگی بسیار توصیه شده است.
  • همچنین عرق بیدمشک که در معجون کلسیم استفاده می‌شود طبع سرد و تر دارد و یکی از عرقیات ضد تشنگی بسیار موثر است. عرق بیدمشک را می‌توانید در آب آشامیدنی بریزید یا در طرز تهیه انواع نوشیدنی رفع تشنگی برای ماه رمضان استفاده کنید تا از کم آبی بدن در ماه رمضان و سردرد پیشگیری کنید.
کالابرگ الکترونیک