طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز با ۱ قاشق روغن به روش رژیمی

طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز با ۱ قاشق روغن به روش رژیمی


3 اردیبهشت 1403 . زمان مطالعه: 10 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز به روش رژیمی

اگر طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز (ایرفرایر) را بلد باشید خیالتان بابت رژیمی و سالم بودن این روش طبخ بال مرغ بوفالو وینگز راحت است. این فینگر فود دلچسب در سرتاسر دنیا و بین همه افراد با هر سن و سالی طرفداران زیادی دارد و معمولا برای طبخ آن به روغن زیادی نیاز داریم، اما اگر بوفالو وینگز را در سرخ کن بدون روغن درست کنید یک وعده غذای سالم و خوشمزه در هواپز است. در این مقاله از سرویس آشپزی در مجله کوروش روش طرز تهیه بوفالو وینگز در ایرفرایر یا هواپز با یک قاشق روغن را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بوفالو وینگز در هواپز (برای ۴ نفر)

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بال و کتف مرغ ۱ کیلوگرم
آرد سفید ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو یا آب لیموترش ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا روغن مایع سرخ کردنی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۵ گرم
سیر (برای سیر داغ) ۱ حبه
سس کچاپ ۴ قاشق غذاخوری
سس تند ۱ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
کنجد ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه ۱ قاشق چای‌خوری از هر کدام
پاپریکا و پودر سیر ۱ قاشق چای‌خوری از هر کدام
زیتون، خیارشور و سیب زمینی منجمد خلالی برای سرو بوفالو وینگز
فویل آلومینیومی، دستکش یکبار مصرف و دستمال حوله‌ای چند عدد

 

مدت زمان لازم برای آماده‌سازی مواد: ۱۵ دقیقه

مدت زمان لازم برای استراحت بال مرغ: یک ساعت

مدت زمان لازم برای پخت بوفالو وینگز در هواپز: ۲۵ تا ۳۰ دقیقه

میزان کالری بوفالو وینگز در هر ۱۰۰ گرم: حدود ۱۴۰ کیلوکالری

 

مراحل طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

مراحل طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

مراحل طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز مثل درست کردن بوفالو وینگز در فر و تابه است ولی در نهایت با کمترین مقدار روغن در ایرفرایر درست می‌شود.

مرحله اول: بال و کتف مرغ را آماده کنید

قبل از هر چیز، لازم است بال و کتف مرغ را به‌خوبی شست‌وشو دهید و چربی‌های اضافی اطراف آن را جدا کنید. نوک بال مرغ را با یک چاقوی تیز یا قیچی برش بزنید، فقط قسمت وسط و گوشتی بال را لازم داریم؛ با این هم برخی همان ته بال را هم برای چیکن بوفالو (بوفالو وینگ) نگه می‌دارند.

سپس، با کمک یک چاقوی تیز روی سطح بال‌ و کتف‌ها چند برش اریب ایجاد کنید. به این ترتیب، شرایط لازم برای مزه‌دار شدن حداکثری و کوتاه‌تر شدن فرآیند پخت را ایجاد می‌کنید. می‌توانید فقط از بال مرغ هم برای درست کردن بوفالو وینگز هم استفاده کنید.

حتما بخوانید  ۲ طرز تهیه دسر انگلیسی بانوفی پای

حالا، با استفاده از حوله کاغذی، بال‌های برش داده شده را به‌خوبی خشک کنید و آن‌ها را در یک بشقاب نسبتا گود با ابعاد مناسب قرار دهید.

برای خرید بال و کتف مرغ و دستمال حوله‌ای می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله دوم: بال‌ و کتف مرغ را برای مزه‌دار شدن آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز، لازم است سطح بال و کتف مرغ شسته، برش خورده و خشک شده را ابتدا با ترکیب آبلیموی تازه و روغن زیتون یا روغن مایع سرخ کردنی به‌خوبی آغشته کنید. برای این منظور، پیشنهاد می‌کنیم آبلیمو و روغن زیتون را روی بال‌ و کتف‌ها بریزید و با کمک دست آن‌ها را کاملا ماساژ دهید. برای آن‌که دست‌تان بو نگیرد یا چرب نشود، توصیه می‌کنیم از دستکش یک‌بار مصرف استفاده کنید.

برای خرید آبلیمو، روغن زیتون، روغن مایع سرخ کردنی و دستکش یک‌بار مصرف می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله سوم: بال و کتف مرغ را مزه‌دار کنید

اکنون وقت آن است که تمام ادویه‌ها را با آرد ترکیب کرده و سطح بال‌ و کتف را به آن آغشته کنید. دوباره پیشنهاد می‌کنیم این کار را با استفاده از دستکش یک‌بار مصرف و با کمک دست انجام دهید تا مواد کاملا به خورد بال‌ها برود.

برای خرید آرد و انواع ادویه‌ از جمله نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله چهارم: بال و کتف مرغ را استراحت دهید

پس از افزودن همه ترکیبات و ماساژ دادن مرغ، لازم است آن را به‌مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا طعم‌دار شود. پیشنهاد می‌کنیم روی ظرف را با سلفون بپوشانید تا هم یخچال‌تان بو نگیرد و هم فرآیند مزه‌دار شدن با سرعت بیش‌تری انجام گیرد.

مرحله پنجم: سس بوفالو را درست کنید

در فاصله مزه‌دار شدن بال‌ و کتف مرغ برای تهیه سس مخصوص بوفالو وینگز حدود یک ساعت زمان دارید. در این فاصله، تابه مناسبی را انتخاب کرده و روی شعله قرار دهید. سپس، کره را داخل آن بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. حرارت را کم کنید تا کره نسوزد.

سپس، سیر را رنده کرده و به کره ذوب شده و داغ اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید تا سیر تفت ببیند و عطر و طعم آن با کره ترکیب شود. برای مطالعه طرز تهیه سس بوفالو به روشی دیگر روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

برای خرید کره و سیر داغ آماده می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله ششم: کچاپ و سس تند را اضافه کنید

امیدواریم تا این‌جا، مراحل طرز تهیه بوفالو وینگز در ایرفرایر را مو به مو اجرا کرده باشید. اکنون وقت آن است که سس کچاپ را هم به مخلوط سیر و کره اضافه کنید و اجازه دهید تفت ببیند. سپس، لازم است بسته به ذائقه مقداری سس تند را هم به این ترکیب بیافزایید و حدود یک دقیقه روی شعله ملایم هم بزنید تا تمامی مواد با یکدیگر مخلوط شوند.

برای خرید انواع سس می‌توانید به‌صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هفتم: عسل و کنجد را به سس اضافه کنید

پس از جا افتادن سس، نوبت به افزودن عسل و کنجد می‌رسد. با اضافه کردن عسل به تابه، سس‌تان کاملا غلیظ می‌شود. پس، باید مراقب باشید ته نگیرد. ترکیب سس، عسل و کنجد را به‌خوبی هم بزنید تا یک‌پارچه و منسجم شود. انجام این کار، حدود ۲ دقیقه طول می‌کشد. نهایتا، تابه را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

حتما بخوانید  طرز تهیه کشمش پلو مازندرانی با مرغ به ۲ روش آبکش و دمی

برای خرید عسل و کنجد می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هفتم: بال‌ و کتف مزه‌دار شده را در هواپز بچینید

پس از گذشت یک‌ ساعت، بال‌ و کتف مرغ مزه‌دار شده را از یخچال خارج کنید و در هواپز بچینید. اگر سبد دستگاه از جنس استیل است حتما کف آن را با فویل آلومینیومی بپوشانید تا ترکیب آرد و ادویه‌ها به آن نچسبد. سپس، بال‌ و کتف مرغ را طوری در سبد هواپز بگذارید که روی هم قرار نگیرند. در غیر این‌صورت، همه بخش‌های آن برشته و طلایی نخواهد شد.

برای خرید فویل آلومینیومی می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

مرحله هشتم: درجه دما و زمان پخت هواپز را تنظیم کنید

در این زمان، لازم است دمای هواپز را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و زمان پخت را روی ۲۵ تا ۳۰ دقیقه تنظیم کنید. پس از گذشت ۱۲ دقیقه، حتما دستگاه را باز کنید و قطعات بال و کتف مرغ را پشت و رو کنید. با سپری شدن ۱۲ دقیقه دیگر، این کار را دوباره انجام دهید. در نهایت، چند دقیقه دیگر هم صبر کنید تا بال‌ و کتف‌ها کاملا برشته و طلایی شوند.

مرحله نهم: سس مخصوص را اضافه کنید

بال‌ها را از هواپز خارج کنید و داخل یک کاسه بزرگ بریزید. سپس، سس خانگی مخصوصی که تهیه کرده‌اید را روی آن‌ها بریزید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا تمام بخش‌های بال مرغ به سس آغشته شوند.

مرحله دهم: بوفالو وینگز خوشمزه و رژیمی را سرو کنید

با پشت سر گذاشتن همه مراحل طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز، پیش غذای محبوب‌تان آماده سرو است. برای این منظور، کافی است ظرف زیبا و مناسبی را انتخاب کنید و کتف و بال‌های داغ را داخل آن بچینید.

سپس، اطراف آن را به‌دلخواه با زیتون، سیب‌زمینی سرخ کرده، قطعات کرفس، هویج، کاهو، چند برگ جعفری تازه یا هر سبزی دیگری تزیین کنید. پیشنهاد می‌کنیم، مقداری کنجد هم روی بوفالو وینگز بریزید تا ظاهرش چشمگیرتر شود.

برای خرید زیتون، خیارشور و سیب زمینی خلالی منجمد می‌توانید به‌ صورت حضوری و اینترنتی از طریق فروشگاه‌های افق کوروش اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مرغ در هواپز با کمترین میزان روغن

نکات مهم طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

نکات مهم طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

تخفیفات لبنیات افق کوروش
  • در صورت تمایل، می‌توانید بوفالو وینگز را همراه با انواع سس، سبزیجات بخارپز یا چیپس نوش جان کنید.
  • در صورت تمایل، می‌توانید بوفالو وینگز را همراه با سس پنیر یا دیگر انواع سس نوش جان کنید.
  • بسته به ذائقه، می‌توانید مقداری سس سویا هم به این دستور پخت اضافه کنید و بال‌های مرغ را به این سس آغشته کنید. در این صورت نمک را از مواد مرینیت حذف کنید چون سویا سس شور است.
  • طرز تهیه مرغ سوخاری در هواپز هم مرسوم است. برای مطالعه طرز تهیه مرغ سوخاری در هواپز روی لینک مطلب آن کلیک کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

فوت و فن‌های طرز تهیه بوفالو وینگز در هواپز

برای مغز پخت شدن بوفالو وینگز چه باید کرد؟

برای اطمینان از مغز پخت شدن بوفالو وینگز در هواپز، لازم است در طول فرآیند پخت چند بار آن را پشت و رو کنید.

آیا استفاده از روغن زیتون و آبلیموی تازه برای طعم‌دار کردن بال‌ و کتف مرغ الزامی است؟

خیر. در صورت تمایل می‌توانید این مواد را حذف کرده و پیش از افزودن آرد و ادویه‌ها، کتف و بال‌ها را با استفاده از کمی آب مرطوب کنید.

 

کالابرگ الکترونیک