طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک

طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک


11 دی 1399 . زمان مطالعه: 6 دقیقه

خیلی بد »»»»»»»»»»»»»» خیلی خوب
طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک

هوت تئوک یا هوتوک یک نوع پنکیک پفکی مغزدار و شیرین کره‌ای است که با خمیر مخصوص درست می‌شود و داخل آن از انواع مغزهای شیرین پر شده است. این پنکیک کره‌ای طعمی بسیار لذیذ و ظاهری بسیار جذاب دارد و به عنوان یک میان وعده اصیل غذاهای کره‌ای محسوب می‌شود. در این مقاله می‌توانید طرز تهیه پنکیک خانگی نرم و پف دار کره ای هوت تئوک یا هوتوک را از وب‌سایت آشپزی carolinescooking در مجله کوروش یاد بگیرید.

 

 

طرز تهیه پنکیک نرم و پف دار کره ای هوت تئوک

 

طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک

 

زمان تقریبی پخت و آماده‌سازی: ۲۵ دقیقه

مواد لازم برای خمیر ۶ عدد پنکیک

 

آب ولرم: ۱/۳ لیوان فرانسوی دسته‌دار

شکر: نصف قاشق چایخوری

خمیر مایه فوری: نصف قاشق چایخوری

آرد سفید: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار

نمک: ۱/۴ قاشق چایخوری

روغن برای سرخ کردن: ۲ قاشق غذاخوری

 

مواد لازم برای داخل پنکیک

 

گردو یا هر مغز دیگری مثل فندق، بادام، پسته: ۲ قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای یا سفید: ۱/۴ لیوان فرانسوی دسته‌دار

دارچین: ۱/۴ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه

مرحله اول

 

طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک

 

در اولین مرحله از طرز تهیه پنکیک نرم و پف دار کره ای باید شکر و آب ولرم را با هم مخلوط کنید و سپس خمیر مایه فوری را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را برای چند دقیقه به حال خود رها کنید تا روی سطح آب کف ایجاد شود. سپس آرد و نمک و ترکیب خمیر مایه و آب را در یک ظرف بزرگ با هم ترکیب کنید و مواد را با دست خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و منسجم تشکیل شود. خمیر شما باید نسبتاً سفت باشد ولی اگر احساس کردید سفتی آن زیاد است می‌توانید حدود ۱ قاشق غذاخوری یا بیشتر به خمیر آب اضافه کنید.

 

مرحله دوم

 

طرز تهیه پنکیک مغزذار و پفکی کُره‌ای تابه‌ای هوت تئوک یا هوتوک

 

در مرحله دوم از طرز تهیه پنکیک کره ای باید خمیر را برای ۲ دقیقه ورز دهید. سپس یک ظرف را کمی چرب کنید و خمیر را در آن قرار دهید. یک حوله روی خمیر بکشید و آن را در محلی گرم و تاریک قرار دهید. برای اینکه حجم خمیر دو برابر شود باید خمیر را از ۱ تا ۳ ساعت به حال خود بگذارید. در این مدت زمان می‌توانید مواد داخل پنکیک را آماده کنید. برای این کار باید گردو یا هر مغزی را که برای داخل پنکیک تهیه کرده‌اید را به خوبی خرد کنید. سپس آن را با شکر و دارچین مخلوط نمایید.

 

مرحله سوم

 

در مرحله سوم از طرز تهیه پنکیک کره ای و بعد از آماده کردن مواد داخل پنکیک و استراحت دادن به خمیر، باید روی خمیر را بردارید. در این مرحله خمیر نیاز به ورز دادن ندارد، فقط کافی است کمی آرد به دستتان بزنید و خمیر را از داخل ظرف بردارید و روی تخته چوبی که روی سطح آن آرد پاشیده‌اید، قرار دهید. حال خمیر را به ۶ بخش مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را به صورت گلوله در آورید. به اندازه ۲ قاشق غذاخوری روغن داخل ماهیتابه با اندازه نسبتاً بزرگ بریزید و اجازه دهید با حرارت متوسط داغ شود.

 

مرحله چهارم

 

طرز تهیه پنکیک کره ای هوت تئوک، یک پنکیک نرم و خوشمزه

 

در این مرحله از طرز تهیه پنکیک کره ای باید دستان خود را با روغن کمی چرب کنید و یک تکه از خمیر را بردارید. خمیر را داخل ظرفی که سطح آن را با کمی روغن چرب کرده‌اید، قرار دهید و کمی پهن کنید. یک قاشق از مواد داخل پنکیک را داخل آن بریزید و اطراف خمیر را به سمت وسط آن جمع کنید تا مواد داخل خمیر محو شود. مطمئن شوید که هیچ شکافی بین خمیر وجود ندارد و مواد به خوبی داخل پنکیک جای گرفته است. این کار را برای همه پنکیک‌ها تکرار کنید. همه خمیرها را روی سطح روغنی قرار دهید.

 

مرحله پنجم

 

طرز تهیه پنکیک کره ای هوت تئوک، یک پنکیک نرم و خوشمزه

 

این مرحله از طرز تهیه پنکیک کره ای باید پنکیک‌ها را داخل ماهیتابه بپزید. برای این کار باید هر ۳ عدد پنکیک را با فاصله داخل ماهیتابه قرار دهید. سطح پنکیک‌ها را با کفگیر صاف کنید و اجازه دهید در روغن پف کنند و آماده شوند. زمانی که خمیر را در ماهیتابه قرار می‌دهید حالت گرد دارد و شما باید در این مرحله سطح پنکیک را تا جایی که مواد آن خارج نشود و سطح آن آسیب نبیند، کمی فشار دهید. هر طرف پنکیک را حدود ۳ دقیقه بپزید و زمانی که کناره‌های آن شروع به قهوه‌ای شدن کرد، آن را برگردانید تا طرف دیگر پنکیک مغزدار نیز پخته شود.

 

توجه داشته باشید اگر پنکیک‌ها زود قهوه‌ای شدند، شعله گاز زیاد است و باید آن را کم کنید. قبل از برداشتن هر پنکیک خانگی آن را کمی فشار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود و بعد داخل ظرف قرار دهید. پنیکیک‌های پف و مغزدار خوشمزه هوت تئوک یا هوتوک را داخل ظرف بچینید و به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی در کنار خانواده نوش جان کنید.

 

کالابرگ الکترونیک